Tammikuussa Tapahtuu :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rozie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rasittavaa, ei näy suzen viesti. Onkohan joku jo laittanu tästä postia ylläpidolle?...

Alkoholin käytössä mulla varmaan sama periaate kuin kjeevillä, että humalassa en halua lapsen mua näkevän, mutta täysraitis ei tarvi kuiteskaan olla. Saunasiideriä ja viiniä voi siis maistella ihan rauhassa kuhan ei ihan känniin tule lasten nähden.

Kun tää vauva nyt ymmärtäis tulla ulos tämän tulevan viikon aikana! Sillon mieskin olis vielä kotona. Viikon päästä on sitten aina soiteltava töihin, että joko hän nyt lähtis ajelemaan kohti oulua - vai oliko sittenkin väärä hälytys. Tule jo vauva!!

Ihanaa kun vuosi vaihtui :)

Vaikka olo on edelleen ihan ok mulle iski ahdistus, en jaksais odotella enää yhtään...ja kuitenkin tätä saattaa kestää vielä pari viikkoa.

Jo toista päivää putkeen lähinnä ärsyttää tää "keksitäänpäs taas jotain tekemistä" oleminen. Lisäksi tuntuu siltä, että mun keuhkot/pojan jalat rusentuu jos kumartelen, en siis ihan hiveesti viitsi riehua. Lähtiskö taas kävelylle kun en jaksa sisälläkään olla?

Huooh. Tylsää.

Suze: Mulla on kerran käynyt tuolla vasemmalla puolella mutta palasi takaisin oikealla ja siellä on pysynyt ;) Siitä käynnistä on jo muutama viikko, itse en tosin sitä oisi edes huomannut mutta se tapahtui neuvolassa :D

Teinpä iiiison virheen kun lähdin muiden mukaan kauppaan >:(
Viime yön sain hyvin nukkua ja olin hyvällä mielellä ja olinkin etten lähde mukaan kun se on niin hankalaa mutta äiti oli sitä mieltä että mukaan vaan että ei sitä voi kotiinkaan linnottautua... No, ei oltu edes kauaa ja ihan tuskaisena olen nyt, painaa tuonne alas ja vihloo lisäksi melkoisen ikävästi :( Lisäksi kauhea mylläys käynnissä joten olo on kaikkea muuta kuin mukava... No nyt sitten TAAS kiukuttaa kaikki!!

Yhdessä kasassa ollaan myös täällä ja onhan LA:kin vasta loppiaisena. To-pe välinen yö tuli nukuttua tosi huonosti, lienee jännitti, että EIHÄN se lähtö tule uuden vuoden aattona, illasta ja sitten vielä tulee ja syntyy 23.55 :P No ei tullut, eikä tullut 1.1. ja täksi illaksi on sovittu koira juttuja, joten ... katsotaan sitten ensi yönä...
Etelä-Karjalan eka lapsonen oli 1.15. Tammikuulle on 118 laskettua aikaa +/- joulu ja helmikuulaiset siirtyjät. Olikohan paikkoja 18. Eli täyttä tulee olemaan ;)
Täällä ei tunnu siltä, että lähtö on tulossa, jos otain "tunnollisia" supistuksia on ollut, niin tosi tosi mietoja, voi tulkita muksun liikkeiksikin. Oikeesti... en ymmärrä, miten odotus ei voi olla selkeämpää äidille ;) Tai ehkei se sitten ole niin lähellä :D
Minä kuuluun niihin hikoileviin ja tosiaan ei ole näin lämmin ollut ikuna! Taitaa tuo mies olla sen verran lämminverisempi, että on saanut sen annettua. Omaa äitiäni oli aina palentanut, kun oli raskaana...

Muuten saa kyllä kölliä tuolla masussakin, mutta palautumisaikaa mie jo aattelen. On koiramaista toimintaa suunnitteille helmikuun loppuun ja maaliskuun alkuun, saas nähdä kuinka käy.

Uusi vuosi oli ihana naapurissa, nautittiin baarin antamisista ja jälkkäristä. (salaattibaarista :D) Koirat eivät pörisseet keskenään, olivat toki eriteltynä eri huoneisiin ( 2+4) eikä kukaan sitten reagoinut paukkuihinkin. Ja aamulla oli hyvä olo, myös miehellä ;)

Alkon käytöstä... mie olen itse aika absolutisti, ku en tykkää edes siideristä, joskus menee yksi... joskus saatan jopa pikkujouluissa tai vastaavissa ottaakin. Inhoan sitä seuraavan päivän krapulaa ja usein särkee päätä jos sinä päivänä, kun on tarkoitus lähteä?? Mies ottaa iltakaljan, mutta en näe siinä mitään ongelmaa nyt, enkä tulevaisuudessa. Saunalimsathan ne on monelle lapsellekin tuttuja..
Jos sitten lähdetään joskus jonnekin juhlimaan tai pidetään "ryyppyjuhlia" kotona, niin lapset hoitoon. Ja ovat sitten niin pitkään hoidassa, että isi tai äiti on hoito kunnossa.
Itte olen perheestä, jossa alkoholi on melko määräävässä asemassa, väkivaltaa yms yms.. joten en halua sitä enää itselleni aikuisena, enkä tietenkään lapsellenikaan.

Alkon käytöstä voisin itsekin todeta jotain. Itse olen elänyt nuorena alkoholisti isän kanssa kun vanhemmat erosi. Ala-aste ikäisenä sain olla huolissani isästä kun ei työpäivän jälkeen tullutkaan kotiin. Eräänkin kerran oli yodella pahasti kännissä seurassani ja eräänkin kerran äiti joutui hakemaan mut luokseen isän takia.
Olenkin tullut siihen tulokseen että en halua että lapset näkee vanhempia maistissa. Muutaman voi ottaa mutta kännäys pitää ajoittaa sille ajalle kun pikkuinen ei ole kotona. Onneksi olen oppinut että ei se viina juomalla lopu (paitsi firman bileissä se tahtoo usein unohtua).

Hikoilua on täälläkin reippaasti. Normaalisti olen varsinainen vilukissa näin talvisin. Mutta tänä talvena olenkin varsinainen kuumakalle emoticon  Vähän ilkeää vaan herätä ihan nihkeänä.

Mut hei eikös ne vauvat oo yliaikasia vasta lähempänää vko 42? et lasketusta ajasta + - 14pvä on vielä normaalia..?

Nyt on hieno icepeakin toppa kokonaisuus ja rahat män. Mahtu vielä housutkin päälle (en tiiä miten ne pysyy päällä sit kun laihtuu..) ja takki meni toisessa kaupassa kiinni ja toisessa ei :D Vauva vissiin vaihto vähän asentoo.. Joku 3h miehen kanssa pyörittiin hyvin jakso. Nyt särkee kyllä päätä..

Hikoulua täälläkin..kerkee joskus jo ihan innostua että onko vedet menny mut sit toteaakin vaan olevan vähän hikevää.. plah. Tosi ikävää ku herää kymmenen kertaa vessaan ja toiset kymmene hikeen. Muuten kyllä saa hyvin nukuttua näitten väleissä.

Hyvä että ihmiset ei tuomitse sauna kalja ajatuksesta kun ite jotenkin tottunut sellaiseen "ei tippaakaan" kasvatukseen. Sekin vissiin johtuu äidin lapsuuden traumoista perjantai illoista vaikkei mitenkään väkivaltaista ollutkaan vaan vissiin pelkäsi juurikin sitä miten vanhemmat käyttäytyivät humaltuneena niin ei halunut meille sellaista. Enkä kyllä itekään halua lapsille että jos nautinnolisesti viinilasin tai kaksi juo niin se ei (ainakaan ennen) ole vaikuttanut käytökseen niin se on ihan ok, mutta jos jotain hiprakkaa tai muita juhlia meinaa tehä niin lapsi sitten hoitoon. Oli kauheeta noissa kaupungin asunnoissa ku asu niin lapsi perheen vanhemmat kavereineen bailasivat kesä öisin hirveellä metelillä umpi kännissä siinä pihalla ja 4-6v lapset yläkerran ikkunasta katto niitten touhuja. Se ei mun mielestä ollu ihan oikein...

Hyvää alkanutta vuotta täältäkin kaikille!

Joulukuu meni enemmän tai vähemmän poissa palstoilta, kun oli niin paljon kaikkea tekemistä, juttuja sentään jaksoi silloin tällöin käydä lueskelemassa.

Vauva viihtyy täälläkin edelleen masussa, vaikka uusivuosi menikin hieman jännittäessä. Noin kello 18 alkoi hillitön selkäsärky, joka oli jotain aivan kamalaa. Siinä sivussa sitten hieman "normaalejakin" supistuksia, mutta tuo selkäsärky oli jotain aivan järkyttävää. Ainoa mikä auttoi, oli kuumassa suihkussa makoilu, suihku suoraan alaselkään. Oltiin jo miehen kanssa melko varmoja, että eiköhän se lähtö sairaalaan ala lähestyä. Tätä sitten jatkui noin kello 02.00 saakka yöllä, kunnes loppui. Käytiin nukkumaan, ja muutaman kerran yöllä vielä heräsin kipuun selässä, mutta muuten ei enää mitään...

Tuon tuskan seurauksena vauva on ainakin laskeutunut vielä alemmas (vaikka kiinnittyneenä onkin ollut jo pari viikkoa...), koska potkut tuntuu noin 10 cm alempana kun ennen. Mutta huh, olipahan kidutusta. Ei voi kun innolla odotella synnytystä. emoticon

Saisi kyllä jo tullakin, jospa vaikka tulisi hääpäivälahjaksi 4.1.

Käytiin koirien kanssa ulkona ja kävellessä alkoi tuntua valtava paine lantiossa, joka vaan paheni. Aina kymmenen metrin välein piti pysähtyä ja mennä hetkeksi puolikyykkyyn, että pystyi jatkamaan matkaa. Päivällä särki alaselkää, meni kuitenkin lämpöpussilla ohi, mutta nyt selkäsärky on palannut ja missään asennossa ei ole hyvä olla. Tuntuu siltä kuin lantio räjähtäisi. Lisäksi on huono olo, välillä tuntuu siltä että kohta tulee oksu. Mä en kestä jos tää on tällaista seuraavat kaksi viikkoa. emoticon

O-ou Suze kuulostaa tosi kurjalta, ihan noin tukalaa ei pitäisi viimeisten viikkojen olla! Ehkä pääset jo aiemmin ponnistamaan, toivonpa melkein!

Kävin uimassa tänään ihan yksin, katsomassa uuden asuinalueen uimahallin, ja olipa ihanaa: vilvoittavaa, kevyeksi tekevää vettä kauhoin rauhalliseen tahtiin.... tämän voisi melkein ottaa tavaksi. 

Minulla kun tätä odotusaikaa vielä riittää jokunen viikko. 

Huomenna ostamaan pesukonetta, en olekaan sellaista omistanut vuosikausiin, hyvin on pärjännyt talon pesutuvalla. Nyt uudessa talossa pesutupa on kylläkin iso ja hieno ja näyttää että tilaa olisi jotakuinkin milloin haluaa, mutta ärsyttää maksaa joka koneellisesta euro erikseen, ja vielä kuivausrummusta toinen mokoma. Kun kohta alkaa vaippapyykkiäkin tulla, niin tuo mies (jolla on meillä pyykkivastuu) kannattaa ehdottomasti oman koneen ostamista. Okei, okei. 

Alkoholista: minunkin tekee kovasti kovasti mieli paria lasia siideriä tai punaviiniä, mutta en minä nyt raskausaikana ole - alun jälkeen (jolloin uskoin että kesken tämä menee kuten edellisetkin enkä oikeastaan ajatellut olevani raskaana, vaan "kuukautiset kuukauden myöhässä"....) - ottanut tippaakaan. Kun tiedän, että jo yksi pullollinen siideriä tuntuu omassa päässä - ei pitkään mutta tuntuu kuitenkin! - niin tuntuu huonolta ajatus että vauvallakin olisi "outo olo" kohdussa. 

Kumppani, joka ei käytä lainkaan alkoholia, olisi iloinen jos absolutismini jatkuisi vauvan syntymän jälkeenkin, mutta kyllä minä aion rentoutumissaunasiiderini silloin tällöin juoda jatkossa. Äidinmaitoon alkoholi tosin siirtyy, mutta niin mitättömän pienenä määränä, että vaikka vauva saisi sitä maitoa täyden annoksen, ei alkoholia enää hänen verestään pysty mittaamaan. Ihan eri asia siis kuin kohdussa, jossa alkoholi siirtyy suoraan vauvan verenkiertoon siinä missä äidinkin. 

Voiko lasten nähden juoda? Minun nyt 12-vuotias esikoiseni on nähnyt aikuisia aika lailla humalassa jossain sukujuhlissa, eikä ole siitä järkyttynyt. Itse olen pysytellyt melko itsenäni, ja nykyään en enää joisi senkään vertaa kuin menneinä vuosina. Omasta lapsuudesta muistan, että aikuiset olivat välillä aika tuiterissa jossain kesämökillä, mutta kun ei sukuun ole sattunut rähjääjätyyppiä, niin lasten ei tarvinnut pelätä eikä tuntea oloa epävarmaksi aikuisten juomisen takia. SILTI olen sitä mieltä, että jos alkoholia käytetään, niin yhden aikuisen pitäisi olla selvinpäin siltä varalta, että jotain tapaturmaa tms sattuu. 

Siinä siis minun linjani jota muille suosittelen ja itse vedän vähän tiukempaa, koska ei vain enää tee mieli juoda "kunnolla".

Parempi olisi, jos koko Suomen kansa vähentäisi kulutusta huomattavasti, mutta ei se taida olla lähitulevaisuudessa optio...

Kumppanini siis ei käytä ollenkaan alkoa, eikä myöskään hänen eksänsä ja lastensa äiti. Niinpä hänen lapsillaan on vähän vääristynytkin kuva alkoholista: kun näkivät minut ensi kerran juomassa saunasiideriä seisoivat silmät ymmyrkäisenä rivissä edessä katsomassa "tuleeko Kressidasta nyt ihan HULLU HUMALAINEN!". :-) 

Suze, tuota minäkin vähän jo hirvittelen, että jos tuolla koirien kanssa alkaa tuolta tuntua. jouluviikolla tuli vedettyä yksi raskas lenkki ja onneksi tuo mieheni on nyt lomalla ollessaan yhtä kertaa lukuunottamatta käynytkin, joka tuntui kyllä minusta silloin tosi hyvältä.
1,5 tuntia tuli tokoiltua lämpimässä koirien kanssa ja oli tosi kivaa. Alavatsassa kyllä tuntuu ja varsinkin ajaessa tuntui vähän kurjalta ajoittain.

Mutta nyt on taas hyvä mieli kun on päässyt aktivoimaan koiria, josko niistä tulisi valmiitakin joku päivä :D Taukohan niillä on kohta edessä, muutama viikko. Onneksi tuo tokoilu on sellaista melko rauhallista, kun sellaista siitä tekee eikä riekkupalkkaa niitä. :)

Alkon kanssa on meillä ainakin linja että lapsia ei kiedota pumpuliin, kun kaikki läheiset kuitenkin osaavat käyttäytyä juopuneenakin. Yksi (ainakin) selvinpäin ja ei mitään örvellystä vaan niin että lapset saavat terveen kuvan järkevästä alkoholin käytöstä. Näin on toimittu siis kaikkien sisarusteni lasten kanssa ja muutenkin suvussa ja kellään ei ole mitään traumoja tullut ;). Alkoholiongelmaa olen itsekin joutunut lapsena katsomaan ja tiedän kyllä missä raja menee.

Kukin taaplaa tavallaan eikä normaalissa alkon käytössä ole tuomittavaa, kuten ei absolutismissakaan mutta minä en henkilökohtaisesti ymmärrä sitä että jos muuten voi ottaa niin lasten nähden se on täysi tabu, ja se myös lasten kuullen tuodaan esille. Tästä tuleekin usein eteen se että lapset pitävät yhdenkin juoman juomista pelottavana asiana mikä taas ei minun mielestäni ole ollenkaan hyvä asia. Ja se kiinnostus kiellettyyn ja tuntemattomaan on tunnetusti valtava, minusta on parempi että kerrotaan avoimesti kuin salaillaan, ja tietty että se alko on aikuisten juttu.

:)

rozie kiteytti minun ajatukseni alkoholista. Meillä tullaan toimimaan juurikin samalla tavalla. Omassa kotonani on saunakaljat juotu aina lasten nähden ja minä en ainakaan mitään traumaa saatikka alkoholiongelma siitä ole saanut. Minä käytän alkoholia harvoin ja miehellä alkoholin nauttiminen kotona rajoittuu saunakaljaan, grillikaljaan tms. Baarissa mies käy sillon tällön (toki varmaankin harvenee vauvan myötä). Minä taas ravintolassa pitkään työskennelleenä en juurikaan jaksa vapaa-ajalla siellä roikkua, varsinkaa yökerhoissa.

Punaviiniä on kyllä ikävä piiiitkän tauon jälkeen. Sitä täytyy sitten jossain vaiheessa lasillinen saada.

Oletteko miettineet omaa viihteellä käymistä vauvan syntymän jälkeen?

Meillä kaikki on huolissaan, saako minua enää koskaan kotoa mihinkään, kun nyt tulee olemaan niin hyvä syy olla vain kotona. Äitikin itki, saako hän vauvaa yökylään ennen vauvan yläasteelle menoa. hih. Ehkä vähän aiemmin, mutta en tiedä maltanko lähteä mihinkään. Baareissa ei ole minulle mitään tarjottavaa. Hyvällä porukalla voin lähteä esim. syömään ja juoruamaan, mutta viinaa en siihen tarvitse. Nautintopunaviinin haluan nauttia mykkyrällä sohvan nurkassa ihan yksinemoticon

Yks huonosti nukuttu yö taas takana. Viikon verran ollu flunssassa, lähinnä kurkku kipee, tukkonen olo, ja sit päätä on särkeny koko viikon enempi tai vähempi. Siihen joutunu panadolia napsimaan sillontällön. Verenpaine mittarikin otettiin lainaan miehen porukoilta, mut paineet on ollu viel matalammat ku yleensä (90-110/70).

Äsken pissalla käydessä sitten tais limatulppa irrota, tai osa siitä, tipahtaa pönttöön! Ja pyyhkiä sai reilusti melko verensekasta limaa!
Jokohan sitä kohta alkaa tapahtumaan enempikin.. Kipeitä, tai edes harjotussupistuksia ei oo yhtään ollu, en vieläkään siis tiiä ees miltä supistus tuntuu. Noita sukkapuikkovihlasuja on ollu aina sillontällön, ei päivittäin kuitenkaan.

Et saattaahan tässä vielä kestää, kovasti jo malttamaton oon kyllä.. Vaikka varmasti kivempi ois synnyttämään lähteä vasta kun on flussasta parantunut. Tarttuuko tämä flussa sitten pikkuseen heti? Jos vaikka nyt päättäisikin maailmaan tulla.

Piti vielä yrittää jatkaa unia, mut nyt sotki kyllä tuo vessareissu tämän äipän pään niin, et ei maha uni tulla edelleenkäänemoticon

Sokeri84:llä kuulostaa lupaavalta! :D

Mä ehdin jo eilen toivoa, että olis tullut lähtö. Illalla alkoi supistella kipeesti ja säännöllisesti (ainakin luulen että ne oli supistuksia), mutta sitten ne loppuivat neljän tunnin jälkeen ja ei auttanut muuta kuin mennä nukkumaan. :( Limatulpasta ei ole tietoakaan. Lantiokipu onneksi helpotti levolla, mutta selkää särkee vieläkin. Masussa tuntuul lievää menkkamaista jomotusta.

Mies on melkein kärsimättömämpi kuin minä. Eilenkin vaan puheli vauvalle, että voisit tulla jo ulos. Ja mulle sanoi, että ei osaa tehdä mitään, kun oottaa vaan, että koska vauva syntyy.

Sokeri taitaa pian päästä :)

Kovasti kipeesti kiristeli masua yöllä, ei oikein tiedä mitä se oli :/ Ja selkään sattuu nyy oikeestaan koko ajan...

Tänään mulla on itsellä synttärit (31v) ja en pistäis kyllä pahakseni ollenkaan jos tulis isompi synttärilahja emoticon , mutta ei tämä nyt siltä tunnu että pitäis laitokselle ihan heti lähtee.

Mulla meni TAAS aamuyö supistusten kanssa. Neljältä heräsin kipeisiin supistuksiin, enkä sitten enää pystynyt asettumaan sänkyyn. Tunnin ajan oli kipeitä supistuksia (n.5min välein), sitten vielä toisen tunnin supisteli, mutta kipu helpotti. Kuudelta menin sitten takaisin nukkumaan. Yhdeksältä heräsin ja siitä asti on supistellut jonkin verran, mutta ei kovin säännöllisesti, eikä kovin kipeästi. Saa nähdä meneekö taas samalla tavalla kuin viimeksi, että koko päivän saa kuunnella supistuksia, eikä mitään tapahdu. emoticon Tulis nyt jos kerran on tullakseen! Saa kyllä asustella masussa vielä jonkun aikaa, mutta ei tartteis sit kiusata.

Onnea Rozielle syntymäpäivän johdosta :) Mie jäin eilen ilman lahjaa ;)

Täällä alkoi illalla reilun puolen tunnin välein sellainen harjoittelusupistukset ja taisi kestää tuonne 1-2 asti. Ei mitkään kivuliaat, vaan juuri sellaista positiivista, odotettua ja jännittävää :D ( mie olen ihan pimee :P) Ei tosiaankaan tullut tunnetta, että tästä mihinkään lähdetään tänä yönä, mutta niitä oli mukava kuunnella. Nukuinkin koko yön sitten tosi katkonaisesti + että vanhin koira ramppaili, kun sillä on ongelmia takajalan puutumisen kanssa (rapsuttelee ympäri kämppää) ja mieskin tuntui nukkuvan tosi huonosti. Minuu ei vaan väsytä ;) eikä minuu haitannut kölliä sängyssä yöllä, eikä aamupäivästäkään, nousin vasta tuossa yhdentoista korvilla :D

Joku kirjoitteli, että kuuma suihku oli auttanut selkäkipuihin. Se vehnätyyny on myös tosi kiva, auttaa ainakin minulla ja tuolla meidän vanhuskoiralla ;) Lämmitetään mikrossa, joten voi käyttää missä vaan ( on mikro) Pitää kuitnekin antaa jäähtyä kunnolla, ennen uutta lämmitystä, että voi olla, että kaksikin olisi hyvä olla. Hartiat ja kylmät jalat tykkää siitä jatkossakin :)

Kiitos Oonuska, ja onnea myös sinulle :) Ei toimi nää meidän tilatut synttärilahjat ;)

Kuuma suihku auttaa selkäkipuihin mutta ei siellä voi koko aikaa olla. Mulla on semmoinen kirsikankivityyny, se pitää lämmittää uunissa ja on tehokas mut pitäis varmaan olla mikromalli myös että sais nopeesti.

Inhan kuulosia oireita teillä.. :( Jaksamisia. Mä oon (valitettavasti) voimissain.. Ei oo koirien kanssa lenkeilykään tuottanut (mitään normaalista poikeavaa) ongelmaa että vois miestä juoksuttaa tuolla metässä :D

Mua rupee kyllä vähän pelottaa että mennään yli ajalle ja joudutaan käynnistelee. Eikös tuokin ole melko perinnöllistä.. En vaan yhtään tahtois niitä kemikaaleja kehooni..eikä sian sperma tieto ainakaan auta ajatusmaailman muuttumista :D En tykkää ees särkylääkettä ottaa ku äärimmäisessä hädässä ja leikkauksenkin jälkeen jätin kipulääkkeet syömättä ku tuli niin kumma olo niistä myrkyistä.

Ei nuo baarit muakaan oo enää kiinnostanut että kiva on hyvällä porukalla olla jonkun luona tai kesällä ulkona mutta ei niistä baareista mitään jää käteen. Et tokkopa ihan heti jaksaa viihteillä mutta kyllä se viinilasi sohvan kulmassa saattaa mennä sulavasti alas :) Mietin vaan kun en tahtois enää tupakkaa polttaa ja yleensä tekee mieli jos jotain juo..mut toisaalta on nyt ollut niin kauan polttamatta että jos sitä ei enää sillei kaipaa. Enkä sillonkaan polttanut kun alkoa juodessa tai äärimmäiseen ketutukseen..

Samallaisia aatoksia alkon suhteen on itelläänkin mutta ärsyttää jo valmiiks äidin tuomitseva asenne..yllättäen.. se on kova täti aina tuomitsemaan ja neuvomaan. Että jos asiat ei mene niinku hän haluaa tai hän on tehnyt niin sit ne on ihan väärin ja vähintäänkin hengen vaarallisia. Kyllä sitä pitää kuitenkin pystyä ottamaan omaa aikaansakin eikä vaan perustaa koko loppu elämäänsä olemaan "vaan" äiti. Sama tuon kummeuden kanssa  kun sisko vissiin tahtoo kovasti kummiksi niin koko ajan sitä sit tyrkyttää että "Pitää sun nyt se pyytä" ja kun ei haluta niin ei haluta! Sisko on jo täti se saa riittää. Sitä paitsi miehen veli ja oma sisko asuu helsingissä niin kivempi ottaa kummi joka ainakin tällä hetkellä asuu samassa kaupungissa että voi paremmin olla tekemisessä vauvan kanssa. Ja olispa reilua ottaa mun sisko mut ei miehen veljee. Sit oiskin yhteensä 6 kummia kun kuitenkin puolisot tässä kohtaa ois "pakko" ottaa kummeiksi myös. Entäs sit jos/kun tulee toinen lapsi niin mistä me revitään sillekin 6 kummia kun suurin osa kavereista on nykyään kirkosta eronneita.

Ärsyttääpä taas kaikki ja niska/pää osasto on ihan kipee.. Väsyttä ä vaikka nukkuu yönsä hyvin vessareissujen välissä.. Hirveä hinku olis päästä liikkumaan, kuntoilemaan ja vähän kattomaan mitä syö..nyt on semmonen periaate et syön vaan kaikkee mitä haluan että kohta en enää voi niin on aika helppoo sit luopua herkuista kun niitä loppuajan vetää ku leipää.

Inhan kuulosia oireita teillä.. :( Jaksamisia. Mä oon (valitettavasti) voimissain.. Ei oo koirien kanssa lenkeilykään tuottanut (mitään normaalista poikeavaa) ongelmaa että vois miestä juoksuttaa tuolla metässä :D

Mua rupee kyllä vähän pelottaa että mennään yli ajalle ja joudutaan käynnistelee. Eikös tuokin ole melko perinnöllistä.. En vaan yhtään tahtois niitä kemikaaleja kehooni..eikä sian sperma tieto ainakaan auta ajatusmaailman muuttumista :D En tykkää ees särkylääkettä ottaa ku äärimmäisessä hädässä ja leikkauksenkin jälkeen jätin kipulääkkeet syömättä ku tuli niin kumma olo niistä myrkyistä.

Ei nuo baarit muakaan oo enää kiinnostanut että kiva on hyvällä porukalla olla jonkun luona tai kesällä ulkona mutta ei niistä baareista mitään jää käteen. Et tokkopa ihan heti jaksaa viihteillä mutta kyllä se viinilasi sohvan kulmassa saattaa mennä sulavasti alas :) Mietin vaan kun en tahtois enää tupakkaa polttaa ja yleensä tekee mieli jos jotain juo..mut toisaalta on nyt ollut niin kauan polttamatta että jos sitä ei enää sillei kaipaa. Enkä sillonkaan polttanut kun alkoa juodessa tai äärimmäiseen ketutukseen..

Samallaisia aatoksia alkon suhteen on itelläänkin mutta ärsyttää jo valmiiks äidin tuomitseva asenne..yllättäen.. se on kova täti aina tuomitsemaan ja neuvomaan. Että jos asiat ei mene niinku hän haluaa tai hän on tehnyt niin sit ne on ihan väärin ja vähintäänkin hengen vaarallisia. Kyllä sitä pitää kuitenkin pystyä ottamaan omaa aikaansakin eikä vaan perustaa koko loppu elämäänsä olemaan "vaan" äiti. Sama tuon kummeuden kanssa  kun sisko vissiin tahtoo kovasti kummiksi niin koko ajan sitä sit tyrkyttää että "Pitää sun nyt se pyytä" ja kun ei haluta niin ei haluta! Sisko on jo täti se saa riittää. Sitä paitsi miehen veli ja oma sisko asuu helsingissä niin kivempi ottaa kummi joka ainakin tällä hetkellä asuu samassa kaupungissa että voi paremmin olla tekemisessä vauvan kanssa. Ja olispa reilua ottaa mun sisko mut ei miehen veljee. Sit oiskin yhteensä 6 kummia kun kuitenkin puolisot tässä kohtaa ois "pakko" ottaa kummeiksi myös. Entäs sit jos/kun tulee toinen lapsi niin mistä me revitään sillekin 6 kummia kun suurin osa kavereista on nykyään kirkosta eronneita.

Ärsyttääpä taas kaikki ja niska/pää osasto on ihan kipee.. Väsyttä ä vaikka nukkuu yönsä hyvin vessareissujen välissä.. Hirveä hinku olis päästä liikkumaan, kuntoilemaan ja vähän kattomaan mitä syö..nyt on semmonen periaate et syön vaan kaikkee mitä haluan että kohta en enää voi niin on aika helppoo sit luopua herkuista kun niitä loppuajan vetää ku leipää.

Takaisin