Tammikuussa Tapahtuu :)

Mua sitten ärsyttää kun kylään tullaan kun halutaan nähdä maha. Eikö niitä raskausmahoja ole ennen nähty..?

Sitten kun tästä mahasta joskus pääsee eroon niin tätä varmasti tulee pikkuisen myös omalla tavallaan ikävä. Ikävä ei kyllä tule näitä ihania liitoskipuja ja muutenkin tätä tankkioloa elefantin jaloillla. Odotan jo sitä että kenkien laitto ja muutenkin koko pukeminen olisi helpompaa. Ehkä kuukauden kuluttua, huoh.. emoticon
 
Ei mua ärsytä se että halutaan nähdä maha, tää on niin ihana että miks kaikki ei haluis nähdä tätä? ;D Erityisesti anopin ymmärrän kun kyseessä on ensimmäinen lapsenlapsi ja täysin meistä on kiinni tuleeko niitä enempää :)

Mut en jaksais seurustella ihmisten kanssa niin kauan että ovat yötä jne... mutta mitenpä noita kauempaa tulevia päästät kylään vaan piipahtamaan? 'Voitte toki tulla käväseen mutta saatte sitte ajella takas kotiin samalle iltaa kun mä en halua jutella teijän kans enää aamulla'
emoticon
 
Hih, mä olin niin törkeä että laitoin omat vanhempani hotelliin, kun tulevat kyläilemään viikonlopuksi. (Mainittakoon, että ymmärsivät kyllä tilanteen...) Tällä ololla synnytyksen mahdollisesti käynnistyessä koska tahansa ei huvittanut pitää ylimääräsiä ihmisiä pienessä kämpässä.
Mä olen nyt eilisestä lähtien valuttanutkin jotain housuihini, mutta ei ole hajuakaan onko se löysää valkovuotoa, vai voisiko olla lapsivettä... Jotenkin kuitenkin kallistun vielä valkovuodon puoleen, en tiedä. Ainakaan suppareita ei oo tullut...
 
No meillä on tilaakin ja vieraille oma huone, eikä noista edes ole vaivaa yleensä... Lähinnä hirvittää että miten kiukkuinen mahdan taas olla... No, jospa ne ei ois kuin yhden yön kun miehellä alkaa sitten yövuorot :D
 
Jos meet vaan rozie sohvalle tai sänkyyn pötköttämään ja silmät kiinni, jos rupeaa kiehumaan yli :) Jos kysyvät jotain niin huokaset vaan että nyt jotenki niiiiin väsyttää ja kolottaa, niin ei tarvi seurustella turhaan.

Meillä ei onneksi ole käynyt liikoja vieraita ja anoppi/appikin kävi viimeksi pari viikkoa ennen joulua, ettei ole nyt tarvinnut kestitä porukkaa tai jaksaa seurustella jos ei huvita.
 
Juu, niin se pitää tehhä. :D Onneks päästään huomenna ensin sinne syöpöttelemään teijän kans niin eiköhän sitä sitten jaksa vähän vieraitakin ;)
 
Niinpä, loppuraskaus on ihan hyvä syy vetäytyä välillä vieraiden keskeltä omaan rauhaan, jos tuntuu siltä ettei jaksa. Tässä tilanteessa kaikki ymmärtää, mutta koitapa samaa ilman raskautta... =D
 
Tsemppiä teille, joilla vauva on todetusti perätilassa! Ihan normaaliahan se on, kautta historian on osa lapsista tullut kohdusta jalat tai peppu edellä.... mutta onhan se totta että helpointa synnytys on siinä perinteissä raivotarjonnassa.

Kaikissa sairaaloissa ei tarjota mahdollisuutta alatiesynnytykseen jos vauva on perätilassa, koska perätilasynnytys on tutkimusten mukaan yhtä turvallinen kuin raivotila JOS paikalla on kokenutta apua (kätilö, lääkäri). Ja kaikkailta ei sitä kokemusta löydy, suurimmista sairaaloista kyllä. Vähän säälihan se on, että ei sitä kokemusta sitten koskaan kerrykään niissä paikoissa joissa sektio on automaattisesti ainoa vaihtoehto. 

***

Vinkki niille, jotka epäilevät, että mahaa tulee ikävä: KANTOLIINA voi tuoda ihanan dejavu-kokemuksen kun voi taputella ja silitellä  vauvan selkää siinä samassa kohdassa, ja hän on niin lähellä, niin lähellä :-)

***

Vietän täällä parhaillaan tavallaan ensimmäistä kunnon äitiyslomapäivää: ei mitään kiireellistä tekemistä (kun tähän asti on ollut koko ajan jotain muuttoon yms liittyvää menoa tai sitten vain talo täynnä väkeä joululomien takia) pesukonetoimituksen otin vastaan, käyn kaupassa iltapäivällä ja lupasin tehdä ruoan. Jättitiskit löytyy.... eka altaallinen likoilee tuolla. 

Mutta torkahtaisiko vielä ensin vähän :-)

***

Tsemppiä teillekin, joilla laskettu aika on parhaillaan käsillä tai mennyt jo ohi "eikä mitään tapahdu!". Minä olen koko ajan yrittänyt asennoitua niin, että OIKEASTI vauva syntyy vasta "joskus helmikuussa" vaikka LA on 26.1. mutta tiedän, että kyllä osa minustakin alkaa jo tammikuun lopussa olla Aikas Kärsimätöntä Tyttöä. 

Olen varannut muutaman romanttishistoriallisen elokuvan ja säästänyt puolet Buddenbrookit -sarjasta katseltavaksi sitten kun ei enää keksi mitään muuta tekemistä päivikseen ja kaipaa Viihdettä ja Ajankulua. Ehkä pitää käydä vielä muutama dvd ostamassa.... 






 
Mies on ollut tässä joulun välipäivät pekkasilla ja maanantaina pitäisi sitten lähteä töihin, jos en järkkää muuta puuhaa. Lomautusuhkan alla 3 viikon isyysloma olisi tosiaan paikallaan.
Olisihan tässä ollut muutama ylimääräinen päiväkin lasta hoivata siis yhdessä.
Noh.. ainakin isikin on saanut nyt levätä :)
Eikä täällä harjoitellakaan niitä supistuksia... josko sitten tyyntä myrskyn edellä.
Eilen oli puhetta, että kun ollaan aika varmoja oltu siitä että yöllä tulee lähtö, että kaikista parastahan se olisi, kun aamusta tai päivällä pääsi matkaan. Olisi hyvin nukuttu yö takana, eikä siten, että on valvonut jo valmiiksi 16 tuntia. Mies yritti, että jos heräisin aikaisemmin ja ottaisin sitten päiväunia, mutta kun tuo nukkuminen kesken päivän ei ole koskaan ollut mun juttu, niin parempi lienee, että nukun 10-12 tunnin yöunia ja opettelen päikkäreitä sitten kun en nuku niitä öitä ;) Voihan olla, että muksukin on hyvä uninen ja sitten mie olenkin väärässä rytmissä! nukutaan silloin kun nukuttaa ja ollaan hereillä.. kun ollaan :D

jos on vieraita tulossa, niin sanotaan vaan, että äiti ja lapsi nukkuu, sori vaan ;)
 
Heips! onhan täällä vielä porukkaa... :D

huh. nyt alkais olemaan päivä pulkassa.. millanenhan syöpöttely yö olisi tulossa? :D 

meillä kävi niin koirien kanssa että uros on nytten kokonaan isännän kanssa ja minä en saa pitkällä tikullakaan koskea koiraan... rupes murisemaan mun jalkojen välistä isännälle ja päätettiin kääntää arvojärjestys toisinpäin... mahdoton tapaus olikin.. eilen alko koulutus ja nyt alkaa jo vähän rauhottua.. suostuu jopa lähtemään miehen kanssa ulos. 
Pikku neiti onneksi pääsee mun seuraksi ulkoilemaan. Vauvaan koirat ovat onneksi shtautuneet hyvin ja ovat kiinnostuneita siitä.

vauva syö ja nukkuu sitten 3 tuntia melko säännöllisesti.. itse en oikein ole vielä päässyt rytmiin kiinni joten väsynyt olen.. sitä kun malttais nukkua sillon ku vauva nukkuu, mutta kun olis kaikkee kivaa tekemistä nyt kun masu ei ole tiellä.

tuosta rintareppu jutusta tuli mieleen että nyt kun mahaa ei enää ole sitä kyllä vähän kaipaa, mutta on ihan huippua kun alkaa näyttää jo sopusuhtaiselta, tosin vielä ihan löysä ja kumimainen.. mutta sairaalassa olo päivinä tuntui kun vauva olisi potkinut vielä ja työntänyt peppuaan tuonne kylkiluiden alle, se oli kyllä kiva tunne. Tahtoo kohta kyllä takas vauva masun :) emoticon mutta nyt haluan seurata tuota ihanaa pientä nuppua!!!
 
Luckyllä synnytys kuulosti kyllä tosi ihanalta ja rauhalliselta. Ja aika lääkkettömästi taisit vettää..ite pyrin sit samaan :) Ja hyvä ettei koirat sen suuremin ole sitten reagoinut uuten tulokkaaseen vaikkakin tommonen uhittelu on aika paha. Itekin eniten pelkään sitä että nuo ei sit hyväksy vieraita lapsen luo tai muuten rupeevat ylisuojelevaks.. no aika näyttää..(sit joskus kun sen vauvelin saan..)

Eilen kuulin että meidän 13v porukoiden koira oli viime sunnuntaina jouduttu lopettaa.. emoticon oli iso virtsakivi sittenkin tukkinut putket ja samalla löyty syöpä kasvaimia niin eipä ollut paljon vaihtoehtoja. Suututtaa vaan vähän äitin idea että ei kerrota mulle ennen synnytystä..että mikähän idea siinäkin on kun eikös synnytyksen jälkeen muuutenkin ole pasmat ihan sekaisin ja masennusta ilmassa niin sit vielä suru uutinen päälle. Onneks itse älysin kysyä koirasta. Oli kyllä kauheen kuulosta kun iskä kuulosti niin surkeelta puhelimessa.. Taitaa ottaa koviten vaikka tässä 5 hautajaiset takana. Kyllä noihin vaan niin kiintyy että ois kuin perheenjäsen ois poissa. Tänään aattelin sit käydä tyttöjen kanssa antamassa vähän rapsutus hoitoa, mutta veikkaan että tulos saattaa olla ehkä vähemmän myönteinen.. Mut itteeni ainakin auttoi kun sai nuo kainaloon ja sai karvakääröihin kääriytyä itkemään.. On se vaan niin ikävää aina tämmöset..mutta kivut oli tosi kovat sillä illalla ja kai ne on ollut sitten aikasemminkin vaikka onkin ollut niin reipas että parempihan se sille on. Itku tulee silmään silti aina ku miettii :(

Nyt sit vaan ootellaan sitä ens viikon sunnuntaita. Enpä usko että tässä ihmeempiä sitä ennen tapahtuu. Ajattelin myös maanantaina kysyä että onko pakko varata neuvola aika loppu viikolle kun kerta sunnuntaina on mentävä sinne tarkistukseen. Jos kotona kuitenkin on mittari, pissa tikkuja ja puntari ja sf mitta käyräkin loppuu sinne rv40 niin sitäkään voi mitata. Jotenkin vaan niin masentaa mennä sinne enää ja kun aina vaan sitä painetta miettivät ja alkaa vaan pelkäämään sitä vielä enemmän. Kotona kuitenkin hyvät paineet eikä mitään muita oireita ole.  Sunnuntaina sit siellä yliaikaistarkistuksessa saattaisivat laittaa jo käynnistys juttuja jos paikat on yhtään muuttuneet. Tai sit ootellaan vielä pari päivää..plah.
 

Oli taas yö... Eilis illalla silloin tällöin kivuliaita suppareita. Klo. 12-03 tuli kipeitä ja 15-10 min välein. Siirryin sohvalle nukkumaan kun selkä ollut tosi kipee eilis aamusta lähtien ja paras asento puoli-istuva. Klo. 03-04.30 tuli 10-5 min välein vielä kipeempiä suppareita. Sitten ajattelin että aamulla päästään lähölle. Mutta sitten supparit rupes laantuu ja hävis. Aamulla kun antti heräili niin sanoin että valitettavasti sen pitääkin mennä töihin. Oltiin molemmat pettyneitä... Nyt sitten vähän väsyttää... (Ja tää kone kiukkuu jotain ku heitti tän osan tekstistä tämmöseksi... en saa muutettua...)

Voi voi, loppuu huumorintaju tän vauvan kanssa kohta.

basura kurja juttu se teidän vanhempien koira. Mutta nyt sillä on hyvä olla eikä kärsi.
Onko sulla yliaikaiskontrolli jo nyt ennen viikkoo 41+5?? Tän viikon sunnuntaina??

Kun mulla on on se viikolla 41+5 eli ensi viikon perjantaina. Ja ne sano mulle että se tehään noilla viikolla. Ihmettelen suuresti jos sulla on aikasemmin...

Tänään rv 40+6.
 
Mä oon ihan rikki ja väsynyt ja vittuuntunut tähän odottamiseen ja murehtimiseen. En oo kolmeen yöhön saanut nukuttua ja jostakin syystä koko ajan enemmän pyörii mielessä vauvan hyvinvointi. Onneksi tuolla masussa mylläillään edelleen aktiivisesti, ettei tartte sitä ainakaan miettiä.

Täällä yliaikaskontrolli on luultavasti rv 41+5, tänään siis menossa tasan 41 eli torstaina toivottavasti pääsen Kättärille. Tosin neuvolassa varoittivat, että tuskin käynnistävät vielä silloin ellei ole jotakin vialla. Ja mä en haluais mitään käynnistystä, mä haluaisin että vauva syntyisi ihan itsestään. emoticon

Suurkiitokset Wiille vauvanvaatteista! Niitä oli ihan älyttömän paljon! Varmasti tulevat käyttöön! (Kunhan nyt ensin saataisiin se vauva tänne..)
 
Hehe, kylläpä tuli kunnon nauru ku tänään näin sivuprofiilini peilistä. Maha on ihan eri muotoinen kuin eilen! On tullut minun mielestä ihan valtavasti alaspäin ja eteenpäin, yläosa on ihan "tyhjä". Ja navan kohdalta ympärysmittaa 125 cm :) Piti ruveta kuvaki ottaan mutta pitää oottaa että mies tulee kotiin.

Jee, jotain edistystä siis tapahtuu! emoticon  Viime yönä tuli tosi paljon ennakoivia supistuksia (lähes kivuttomia) ja alaselkää jomotti. Kaikki on askeleita eteenpäin!

Suze, Bofink, Basura, Oonuska ja muut LA ohittaneet: koittakaahan jaksella, enää ei mene kauan!
 
Kyselin keskiviikkona neuvolassa, että mites jos ei ala kuulumaan niin kuinkas sitten toimitaan.
Terkkari veikkaili 17.1. tai tod.näk 14.1. ( eivät vissiin tee viikonlopuille yhtään ylimääräistä) Perjantai olisi mulle siis 41+1 ja ma 41+4.
Viime yönä heräsin liikehdintään tai toimintaan ;) ennen kahta, mutta taisivat olla ilmavaivoja. Sanotaanko, että ruisleipä ja appelsiini ei ole kovin fiksu yhdistelmä... Samanmoista oli aamusella. Suppareiksi vähän outoja, kun oli vain toisella puolella. Toisaalta taitaa olla ihan kivakin, ettei ole noita ennakoivia ja vääriä hälyytyksiä :) turhaa toivoa/kipua ilman tulosta. Minähän olen kärsivällinen ihminen, joten... minä siis odotan :D
Illalla tuli tehtyä lumitöitä ja tänäänkin on tehty sekä käyty koirien kanssa 1,5 koulutuksessa pienessä hangessa :/ tosin sielläkin kentällä hieman lapioin lunta, että olisi osa liikkeistä helpompi tehdä. Nyt sentään tuntuu alapäässä jotain painetta, mutta ei tästä vielä mitään iloa saa revittyä ;)
Päivä kerrallaan... odottelen pitsa uunissa kaveria kahville :) joten ei tässä olla minnekään just nyt lähdössä, varsinkaan kun mieskään ei ole kotona :D
 
Jee, täällä supistelee. emoticon Kohta parin tunnin ajan tullut tosi kipeitä supistuksia noin 10 minuutin välein. On jo vähän toivo herännyt, että jos tässä olisi nyt vihdoin kyse Siitä, mutta toisaalta kaikkialla sanotaan, että sen kyllä sitten tietää ja koska mä en varmaksi kyllä tiedä, niin ehkä tässä ei kuitenkaan olla vielä synnyttämään lähtemässä. :/


Sadepilvi:
mulla on maha ihan päinvastainen eli masun korkein kohta on jotain viis senttiä navan yläpuolella. Oon ihmetellyt sitä kovasti, kun oon ymmärtänyt että mahalle pitäisi käydä just noin kuin sulla on käynyt. Ja vauva on siis laskeutunut ja kiinnittynyt ja silti mun maha on ihan oudon mallinen. Navan alapuolella on ihan kuin tyhjää. emoticon
 
Wau, Suzella vaikuttaa lupaavalta! Tsemppiä matkaan, jos se on nyt Sitä itseään! emoticon

Jaksamista basuralle! Lemmikit ovat todellakin perheenjäseniä ja niistä luopuminen on suuri menetys. Meillä jouduttiin luopumaan vajaa kolme vuotta sitten 16-vuotiaasta koiravanhuksesta. Vieläkin tällaiset uutiset pysäyttävät. Onneksi kauniit muistot jäävät elämään!

Täällä vietetty päivä vaatehuoneen aarteita tutkien.. Tuloksena jätesäkillinen kierrätykseen lähteviä vaatteita ja muutama kadonneeksi luultu vaatekappale. Ja löytyipä myös käyttämättömiä viime talven alesta ostettuja vaatteita! Josko niihin sitten muutamien viikkojen kuluttua mahtuisi... Nyt saunaan!

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja suppareita niitä toivoville!

 
Vieraat saatu tien päälle *huh* ;) Eilinen meni ihan jees mutta tänään ei jaksanut sitten ollenkaan. Onneksi olivat päivän shoppailemassa (Ja kerrankin minun ei tarvinnut lähtee mukaan emoticon ) ja sain rauhassa makoilla kotosalla. Kiukku vaan ei laantunut ja kun tulivat niin olin vaan päikkäreillä. Suunnaton ärsytys siitäkin että anoppi teki ruokaa eikä mies tai minä, luulis että ois kiva kun voi vaan istua pöytään mutta Eiiiii, kun pitää kiukutella... emoticon

Kaveri on tänään sitten päässyt jakautumaan, laittoi päivällä viestiä. Ihanaa heille :), kun vaan pääsis itekki. Jostain syystä tuli ihan semmoinen olo että meillä ei tulekaan ollenkaan vaan tästä tulee se esimerkkitapaus josta sitten sanotaan nykyisen 'Yksikään ei oo sinne jääny' sijaan 'Vain yksi on ikinä sinne jääny ja on siellä vieläkin ja porskuttaa'. Enkä mä kuitenkaan edes odottele tosissaan vielä, viikko on laskettuun ja kaikkee, mikä lie synnytystä edeltävä masennus iskenyt...

Kovin on ristiriitaiset tunteet siis täällä, mut ilmeisesti mielialanvaihtelut kuuluvat asiaan... Mutta kun MINÄ EN OLE TÄMMÖNEN OIKEESTI
 emoticon
 
No voi bofink! mä jo meinasin huudella et joko oot käyny tarkastamassa jyväskylän synnärin ku ei oo kuulunu! höh! :) Mut ihan lupaavaltahan tuo jo kuulostaa sun osalta. Ja tosissaan ens viikon sunnuntaina. En tässä päivässä kerkee neuvolassa ja tarkastuksessa käymään :) vähän kyl ihmettelin et tuo on tommonen tarkka päivä juttu että viikonloppunakin sinne pääse. Oon aina aatellu et nää jutut hoidetaan virka aikaan ellei mitään kriittistä oo. ja täällä siis 40+4 ku toi typerä tickeri ei näytä viikoja enää.

Juhuu suze!! Lupaavalta kuulostaa! emoticon

Ja rozie kuulostat ihan multa ;) mielialat on just noin.. ylämäki, alamäki, ylämäki, alamäki...tittitittii! Et kyl mä oletan et se kuuluu asiaan. Oon vaan itekkin miettiny et eiks ne pahimmat hormooni hyrrät tuu synnytyksen jälkeen niin voi kiesus! varmaan itelläänkin kestämistä ittensä kanssa saati muilla sitten.

Onneks porukat otti koiravierailun hyvin ja taisivat siitä vähän lohtua saadakin.. Itkuahan kaikki vuoronperään väänti mutta muuten oli ihan positiivinen retki.

Täälläkin on nyt ollu vähän semmosta kolotusta joka luussa mutta ei mitään supisteluja vaan ihan vissiin vaan remontoi tilaa tuolla. Kaveri jolla la helmikuussa sanoo että on kanssa semmosta.. voin kyllä himpun katkera olla jos se kerkiää omansa tehä mua ennen :D kuitenkin reilu kk on mun la eellä :D

 Ruokakaupassa käydessä käyn aina moikkaamassa työkavereita niin viimeks lupasin tulla vauvan kanssa..pitäis taas käydä kaupassa mutta kehtaappa nyt sinne mennä..pitänee ajella tuonne kauemmas kauppaan. :D
 
basura: Mä jo kerkesin säikähtää :D Ku huomannu miten eri "kohtelu" ollut meillä vaikka samalla paikkakunnalla ollaan.

Täälläki mielialoissa vaihteluita. Hetkittäin tulee ajatus että voi ei täähän voi tulla ihan milloin vaan pois, mutta kuitenkin tuntuu että olisi jo valmis tuon tuolta syliin saamaan.
Pari päivää pientä alakuloa ollut ja itkusuutta.
Jännittää itteeki sitten miten enemmän mielialat jyllää ku poksuu. Mutta onneksi on mies kelle voi purkaa oloa jos siltä tuntuu.

Viime yön jälkeen maha kipuileva ja arka. Supistellutkin pitkin päivää enemmän mitä aijemmin.
Sauna valmis jos sinne menis lämpöön hautumaan :)
 
Takaisin
Top