tammikuun uudet kujeet!

suomeks sanottunua nyt ketuttaa, veetuttaa ja kaikkea siltä väliltä...siskoni teki ihanan ristiäispuvun...ja se on valmis ja teki siihen myös tossutkin, noh, nyt ongelma on se että siskoni joutui sairaalaan eikä pääse ristiäisiin ja puku on hyvinkäällä(itse asun lahdessa)...että ei hyvää päivää...huomenna ristiäiset...taidetaan kastaa alasti meijän poika :/...en ole vihainen siskolleni, mistähän sen olisi voinut tietää että joutuu sairaalaan ku ei mitään ennakko oireita oo ollu...mutta kyllä suivaannuttaa nyt...yritä nyt päivässä keksiä jotain...

anteeksi marmatus..oli pakko jonnekin päästä avautuu..

Bluerose: Soita kastavalle papille ja kysy kolttua, ainakin meidän srklla noitatarjolla.n Otatte sitten myöhemmin kuvat varsinainen puku päällä. pikaista paranemista siskolle, toivottavasti ei ole vakavaa.

Minä täällä jo pelkään RS-virusta, kun pieni on niiiiin tukkoinen.

Ihastelen tässä Manducan kätevyyttä. :) Nytkin on neiti nukkumassa Manducassa tässä ja mamma saa rauhassa naputella koneella. Vasta pari päivää sitten tajuttiin ottaa tämä käyttöön. Tuntuu myös tekevän hyvää vatsavaivoille kun tuolla sikiöasennossa, kippurassa on.

Kupla Stop tuntuu olevan tosi toimiva vatsaongelmiin meillä. Vaikutus tuntuu alkavan parin tunnin sisällä lääkkeen ottamisesta. Itse odotin, että ainakin viikko menee ennen kuin tulosta tulee... kiva näin. Viime yö oli silti aika haastava ja tänä aamuna syötöllä en jaksanutkaan enää kuin itkeä. Mies päättii siinä vaiheessa, että ottaa tytön mukaan ja lähtee kauppaan ja äiti pääsee nukkumaan rauhassa. Hienosti oli kauppareissu heillä mennyt ja olivat ajelleet vähän ylimääräistäkin. Itse olin kai yliväsynyt, kun en milllään meinannut nukahtaa. Sain kuitenkin torkuttua. Teki hyvää, tosin herätessäkin olin sen verran tööt, että kun alettiin syömään aloin lappaa riisiä täyteen piimälasiin lautasen sijasta... :D Noh...

Ekat vaunuilut on meillä tehty ja sillä saa neidin nukkumaan useamman tunnin putkeen vielä sisäänpaluun jälkeen. Vaunut on olleet tosi hyvät. Kulkee lumisohjossakin kevyesti eteenpäin. Meillä siis on nuo Z-line alu combit. Vaunukoppakin on mukavan iso ja sinne mahtuu hyvin toppailemaan tyttöä.

Turvakaukaloon ompelin kaukalopussin, koska tytön toppahaalari on sen verran iso, että vaikea hahmottaa missä kädet ja jalat menee kaukalossa. Nyt ei tarvi pussin sisälle sitten niin paljon toppailla.

D-vitamiinit aloitettiin tytölle torstaina. Niistä en koe tulleen mitään vatsavaivaa aiempaa enempää. D-tipat käytössä kun niissä on se D3-vitamiini.

Huomenna mies palaa töihin kahden viikon isyyslomalta. Yksi viikko sitten on jäljellä pidettäväksi talviloman yhteydessä. Vähän jännittää jäädä neidin kanssa kahden... Varsinkin ensi yö jännittää kun mies ei pysty tarvitsee unta, eikä voi rauhoitella tyttöä...

Torstaina me mennään tytön kanssa Huuli- ja suulakihalkiokeskukseen (Husuke). Saatiin sinne kättäriltä lähete hörökorvan takia. Oltiin miehen kanssa vähän huuli pyöreenä siinä vaiheessa kun lääkäri alkoi meille puhua plastiikkakirurgin konsultaatiosta meidän neidille... Selitti sitten, että nyt on ainoa mahdollisuus ohjata korvan kasvu oikeaan suuntaa ilman leikkausta kun on vielä vauva. Korva ilmeisesti lastoitetaan ja teipataan. Saa nähdä mitä Husukessa sanotaan...

Onnittelut nimensä saaneille vauvoille. :) Meillä ristiäisiä vietetään kahden viikon päästä.

Täällä vauva-arkea aloiteltu.. tai pari vkoahan tässä on jo vierähtänyt synnytyksestä. Vatsavaivoja vähän täälläkin, tänään päätettiin kokeilla disflatylia.. saas nähdä olisko apua. Selkeesti kuulee mahasta pulinat syönnin yhteydessä ja sen jälkeen. Maitoa tulee hyvin, ja toinen syö ahmimalla.. Siinäkin sitä ilmaa varmasti menee ku ahmii.

Mä oon hyväuninen ollut aina, niin ottaa välillä koville toi yöheräily, ku yöaikaan unienkat on n.3h putkeen. Pvät menee sitten paremmin. Ja jo pidemmät unipätkät löytyy päiväsajalta :)

Semmosta täällä.. opettelua ja totuttelua pirpanan kanssa :)

Vai manduc- toimii... meillä kantoliina, johon en ole saanut beibiä vielä kertaakaan asetettua niin ettei ois huutanut pää punasena. Haaveilen kanssa siitä että voisin välillä jotain muutakin tehdä enkä vain kannella ja hetkutella. Liinassa tai repussa se onnistuisi. Tarttee laittaa manduca harkintaan.

Mulla kanssa väsymys sitä luokkaa et kun täs yks yö beibi kerrankin nukkui lähes 4 h niin mä vaan valvoin. Että otti pattiin.

Nopeestihan tää aika menee. Beibi on jo 1 kk!! Ja on selvästi muuttunut, mutta silti täs väsymyksessä aika tuntuu pitkältä. Ja tästä pitäisi pystyä nauttimaankin. Eikä vain odottaa että kasvaisi. Ja toisaalta en ollenkaan haluaisi että kasvaa. Että saisi nauttia tästä ajasta. Kunpa saisikin. Että olisi voimia nauttia.
Perjantaina sain neidiltä ekan hymyn ja voi hellyys sentään... ja vähän yrittää "puhuakin".. on kyllä niin hellyttävä ettei tosikaan.

Jaksamista ja tsemppiä kaikille vauva-arkeen!

heippa!
meillä on toi kantoreppu, mikä on todella kätevä, poika viihtyy siinä todella hyvin ja äiti saa päivisinkin tehtyä jotain!
Meilläkin hymyillään reippaasti silloinkun ei vatsa vaivaa.. tässä on tosiaan ollut aika rankkaa, poika huutanut kaikki hereillä olo ajat ja eilinen oli kyllä ihan huipentuma.. hieman äitiä väsyttää..
Täällä kovin ristiäisten suunnittelua, helmikuussa olisi sitten juhlat ja kaikki alkaa olemaan valmiina. Kyllä niitä jo jännittää!
Jaksamisia kaikille äideille!

Mua vähän nolottaa myöntää, että olen miettinyt läpi tietysti vatsavaivat, mutta jo maitoallergiat, jotkin vakavammat mahan kehityshäiriöt sekä virtsatieinfektiot, kun tyttö (2kk) itkee välillä pää punaisena, kun lukee nyt näitä teidän muiden kirjoituksia itkuista ja öistä.
Meillä kun tyttö nukkunut jo pari viikkoa sellaisia 7-8 tunnin yöunia ja joskus jopa pidempiä.
Tuossa pari yötä sitten jo ihan järkytyin, kun syönnin väli oli 10 tuntia yöllä. emoticon
Illalla söi 9 aikaan ja nukahti 11 aikaan ja nukkui aamu seitsemään.

Loppiaisen aikaan tosiaan alkoivat mahavaivat, mutta ei kyllä siis taida pahimmasta päästä nämä olla. Ja toivottavasti ei pahenekaan tästä.

Joskus siis saa itkukohtauksia ja itkee ihan oikeasti naama punaisena, mutta ei kestä kauaa, kun ottaa syliin ja rauhoittelee.
Joskus myös jo tissillä ollessaan alkaa kiemurrella ja itkeä.
Meillä on tosi paljon tehty jalkajumppaa (selällään nostellaan molempia jalkoja yhtä aikaa mahan päälle), sekä röyhtäytetään syönnin välissä ja lopuksi mahdollisimman hyvin. Lisäksi menee Cuplaton (vaikutuksen tasoa en osaa sanoa).
Lähes pelkällä rintamaidolla on. Pari kertaa kuussa olen saattanut antaa korviketta, jos on oikein paljon imenyt päivän aikana ja tuntuu, että jää nälkäiseksi.
Lisäksi omaa syömistäni olen tarkkaillut. Mahavaivoja oli pahiten silloin kun söin itse aikalailla suklaata (joulun jälkeen).
Nyt suklaan syönti on vähentynyt/loppunut. Olisiko mahakin sen takia parempi...

Tällä hetkellä siis tosiaankin olemme saaneet nukkua aivan mahtavia yöunia. Joskus lisäksi torkun aamupäivälläkin tytön kanssa. Kamalaa.... mähän vaan nukun.

Sitten iltapäivisin käymme n.40-60min vaunulenkin. Lenkin jälkeen tyttö ei ole enää kyllä tyytynyt nukkumaan vaunuissa ulkona. Sisällä on saattanut jatkaa unia vaunuissa 4-5 tuntiakin.

Kovasti hymyilee ja jokeltelee. Muutamana päivänä on nauranut ihan ääneenkin, mahtavaa! :)

Juuri nyt pulautti tuossa sohvalla vieressäni. Senkin takia kauhukuvat maitoallergiasta tm. vaivasta ovat käyneet mielessäni, kun tosiaan pulauttelee välillä aika paljonkin.
Mistä sitä voi tietää, mikä on normaalia ja mikä ei...
No neuvolassa sanoivat, että jos paino nousee eikä muita oireita ilmaannu, niin pulauttelu on normaalia. Eikä lennä ihan kaarella. Vaikkakin kyllä pari päivää sitten lensi aika kaarella heti syönnin jälkeen???
Mutta jos röyhtäytän kunnolla, niin pulauttelua ei juurikaan esiinny.
Vaikeaa kun ei ole aiempaa kokemusta lapsista.
Mutta kaikenkaikkiaan mennään hienosti eteenpäin.

Voimia kaikille pienten kanssa eläville.
Ei se niin ruusuista aina ole, mutta koitetaan nauttia tästä ihanasta vaiheesta, vauvan tuoksusta, pienistä sormista ja varpaista <3 <3

Sori, tässä tulee nyt pitkä sepustus omista asioistani, mutta mutta...
Itselläni vaivaa siis niskojen ja hartioiden jäykkyys. Varmaan seurausta vauvan kantamisesta yms.
Vai ei kai liiasta nukkumisesta ;)

Ei voi olla totta että jollakin on noin onnellisesti asiat jo
tossa vaiheessa Pikkunen?!! Kateellinen täällä olen, mutta
onnellinen tietysti puolestasi.
Toivotaan että tullaan perässä lujaa vauhtia samaan tilanteeseen.
Nukkumisen suhteen siis.

Meillä puklataan kanssa välillä niin tehokkaasti että mietin jäikö
mahaan enää mitään. Mutta, on tuo neiti pyöristynyt niin hyvin ettei taida olla huolta. Meillä on se ongelma, että röyhtäyttäessä meinaa usein käydä niin et röyhtäsyn sijasta tulee se puklu..

Huomenna on neuvolalääkäri, täytynee kysyä neidin tosi inhottavasta kovasta rohinasta mitä on ollut lähes koko iän. tai onkin. Tosi kauhealta tuntuu kun pieni ihminen rohisee niin kauheasti. Ja aivasteleekin aika paljon vieläkin. Mutta, hikka on sentään vähenemään päin. Aluksi se oli aivan valtavaa.. Senkin mukana tulee useasti paluupostia.

Niin, päätin yrittää huutaa itselleni sellaisen manducan kun kerran sellaista kovasti kehutte. Se vaikuttaa aika kätevältä ulkoilumielessäkin jos metsään menisi neidin kanssa. Sitten kun sinne taas pääsee. Nyt on lunta niin paljon että ois liian uuvuttavaa kahlausta.

moikka pitkästä aikaa! :)

en oo jaksanu kauheesti tänne kirjotella, meillä on ollu paljon maha vaivoja jotka on helpottanu cuplatonilla ja sitten ollaan kahen tunnin välein annettu sokerivettä. 1dl vettä ja 1rkl sokeria.. sitä aina 2 tl.. se on auttanu aika paljon.

nyt tosin on ollu jotain muutaki vaivaa, ei oo enää mahakipu itkua. itkee koko ajan kun on hereillä. iltasin on kaikkein pahin. sitten poika vielä puklaa kaikki aina ulos. öisin maito pysyy sisällä, mutta päivisin ei. vaihdoin tänään korvike merkkiä jos auttais. en siis enään imetä vähäsen maidon takia. pitäs varmaan huomenna neuvolaan soitella tosta pulauttelusta. käy poikaa oikeen sääliks ku maidot tulee aina vaan ulos  ja tuntuu että hänel on nälkä sen takia koko ajan.

mulla alko sitten menkatki, hemmetti. olis nyt vaan pysyny pois vielä jonku aikaa.

repäsin tossa viime tiistaina kun kävin kampaajalla, mulla on aina ollu tosi pitkät hiukset ja nyt sitten leikkasin melko lyhyeks. :) tykkään kyllä, vähän piristystä elämään.

poika nukkuu öisin melko huonosti.. menee joskus 1 aikaa nukkuu ja herää siinä 5 aikaa, sitten nukkuu taas 7-8 asti  ja herää. nukahtaa uudestaan ja sitten noustaan joskus 10 aikaa. on aika rankkaa kun ei saa sellasta pitkää pätkää nukkuu putkeen nii on paljon väsyneempi. päivisin poika nukkuu vaan tunnin pätkiä joten siinäkään ei saa oikee levättyy.. oon kyllä miehelle sanonu että se vois ees yhtenä päivänä viikosta herätä, viikonloppuna koska sillä on vapaata viikonloput. mutta mutta, ei se herää pojan kanssa.. harmittaa vaa kun on hermot koko ajan kireellä sen takia kun ei saa nukuttuu. no mutta se siitä valituksesta.

ihanahan toi rakkauspakkaus on. :) <3

ja jaksamisia kaikille teille.

aijuu näin pääskysestä yks yö unta.. :D en kyl tosin tiiä minkä näkönen oot mutta siinä sä olit. :) en kyl just muista miten se uni meni..

Heissan!

Onpas ihana lukea kaikkien viestejä, josko itellä olisi tässä aikaa kirjoittaa jotain kun poika nukkuu...

Tosiaan en oikein tiedä mikä meillä vaivaa, vatsa vai mikä...ristiäislahjaksi saimme koliikki pullon ja sillä juottanut eilisestä saakka, se on hiukan auttanu, nukkunut nyt paremmin...
pulauttelua tulee edelleen runsaasti, välillä tulee heti ruoan yhteydessä, välillä joskus parin kolmen tunnin jälkeen iha kaaressa, kysyin neuvolassa, ei vastannu mitään...
kerroin että menee yli litra päivässä ruokaa...noh totes että seurailllaan, jos ihan kamalasti yli litran niin pitää  miettiä kiinteiden aloittamista...poitsu vasta 2kk...velliä olen antanut, mutta siitä käy samallaille kuin maidon kanssa...eli puklu lentää ja ei pidä nälkää sen paremmin kuin maitokaan...neuvolan tätikin sanoi että vellissä on sama energiamäärä ettei se välttämättä tehoa nälän pituuteen...

meillä on käytössä kantoreppu...rintareppuna 4kk ja sit voi vissiin kääntää kasvot ulospäin....se on toiminut hyvin...poitsu nukahtaa tosin joka kerta siihen...

niin tättärä onneksi äitini löysi ristäispuvun joka on ollut meidän perheen kaikilla neljällä lapsella, vaihdoin siihen narun ja sen pistin päälle, se on mummini tekemä ristiäispuku...
siskoni tuo jossain vaiheessa (toiv. pian) sen oikean ristiäispuvun että saan pojasta virallisen ristiäis kuvan =)...

eipä mulla tässä vissiin kummempaa...

Vaikuttaa refluksilta tuo bluerosen pojan puklauttelu. Meidän pojalla ihan selvä silent refluksi, eli maito nousee ylös mut ei tuu ulos asti. Seilaa vaan ruokatorvessa ees taas ja siihen poika aina herää. Nyt käyty sekä julkisella että yksityisellä lastenlääkärillä, yksityinen oli myös erikoistunut allergioihin. Kannattaa mennä tutkituttaa, jos vaivaa paljon vauvaa ja vanhempiaki. Meillä nyt gaviscon-lääkitys sekä oon maidottomalla ja kananmunattomalla dieetillä. Kattoo nyt sit tässä parin viikon ajan, et onko vaikutusta..sit testataan vilja-allergia..huh, toivottavasti en joudu sille dietille.  Toi refluksi voi siis olla allergiaperäistä tai sit rakenteellista. Jospa meillä olis kuitenki rakenteellista ja menis ajan myötä ohi, kun poika kasvaa.

Mut kantsii googlettaa refluksitauti, netistä saa paljo vinkkejä miten edetä asiassa. Itekki oikeestaan netin kautta tein päätelmän et refluksia meijän pojalla on. Sit vaan lääkärille. Neuvolassa ne ei tiiä mistään mitään...kaikki on aina ok, jos vaan lapsi hyvin kasvaa..höh.
Vaikka eikai sitä aina tiiä mikä on normaalia ja mikä ei, mut jos oikeesti tuntuu ettei oo normaalia ja asia vaivaa, niin lääkärille vaan.

Huomenta!
Nyt alkaa isolta osin olla tauti voitettu... Nimittäin lauantaina kävi niin, että se jolle tauti kunnolla iski päälle ei ollutkaan tuo vauva vaan minä ja kuume sitten nousi oikein kunnolla. Soitin silloin lauantai-iltana terveyskeskukseen, kun olin syönyt parasetamolia ja kuume vain jatkoi kohoamistaan (39.8). Käskivät vain ottaa vielä pillerin ja jos edelleen jatkuu nousu niin soittaa uudelleen. Joo, onneksi se sitten taittui, kun olisin pian jo ollut aika tajunnan rajamailla. Oli muuten aika erikoinen tunne hoitaa vauvaa siinä tilassa... Mies hoiti kaikki muut lapset, kun hänellä se tauti oli pahimmillaan onneksi jo torstaina ja perjantaina ja oli jo vedossa.
Vauvalla ei muuten ole ollut isompaa hätää tämän flunssan tiimoilta, eli kuume ei ole noussut, MUTTA hengitys on toisinaan ihan kaameaa kuultavaa. Ei tahdo henki kulkea sitten millään, kun vetää nenän niin tukkoon ja yskänpuuskatkin ovat aika kamalia. Onneksi tuon nenän olen aina saanut suht nopeasti auki Nasolin Aqua-suihkeella (kehottivat tuota käyttämään, kun soitin terveyskeskukseen ja kysyin, mitä voin tehdä pienen tukkonenän kanssa) Tuossa äsken ennen kuin mies lähti töihin sanoin, että saa tänään hakea apteekista myös nenä-fridan, jos sillä saisi limat imettyä... Tosin tuo ei kauheasti vuoda tuo nenä vaan on ainoastaan tukossa ja henki rohisee. Viime yönä taas pari tuntia valvoin kuunnellen tuota hengitystä, enkä uskaltanut nukahtaa - lisäksi itsekin olen edelleen ihan tukossa ja joudun vähän väliä avaamaan omaakin nenää Nasolinilla. Vauva nukkui koko yön vatsallaan rintani päällä, ainoastaan siinä rauhoittui niin, että henki kulki hyvin, nyt on kyljellään tuossa vieressä ja viimein tuntuu ilmakin kulkevan vapaasti nenässä.
Bluerose: Hyvä, että saitte pukuasian järjestymään. Tuli vain silloin mieleen, kun siitä tuskailit, että meille aina on tarjottu seurakunnan puolesta mahdollisuutta lainata pukua. Meillä on muuten käytössä minun vanha pukuni, jossa on kastettu myös molemmat veljeni ja aika monta serkkuanikin.
Noista puklautusista edelleen, meillä siis ihan sama juttu kuin teillä Bluerose, palautetta tulee ja paljon... Mutta toisaalta tosiaan paino nousee kohinalla (torstaina 2kk neuvolassa painoi jo 5080g) eli normaalia kuulemma on... Mutta kun en minä muista, että aiemmista yksikään maitoallergikkoa lukuunottamatta olisi näin paljon vuotanut ulospäin. Ruokamääristä minulla ei ole hajuakaan, kun täysimetän. Yksi juttu pullolapsissa on helpompi, silloin tietää paljonko ruokaa vauva syö, rintaruokinnalla on arvailujen varassa.
Tässä parin kuukauden iässä vauvoilla on muuten usein sellainen tiheän imun kausi, että haluavat varsinkin iltaisin roikkua KOKO ajan rinnalla, tekevät jotain lisätilausta. Se on ihan yleistä ja normaalia, eli jatkuva lutkutus ei välttämättä tarkoita etteikö rintamaitoa tulisi riittävästi.
Henny: Tsemppiä dieetillä oloon, se ei ole mitään herkkua, mutta toisaalta jos sillä pystyy auttamaan pientä niin mielellään sitä itse elää muutaman viikon vaikka pelkillä pienillä kivillä. Nimim. kokemusta asiasta löytyy.
Nyt tuli taas sellainen litania, että varmasti parempi väistyä ja antaa tilaa muille, joilla on jotaian oikeaa asiaakin eikä pelkkiä jaarituksia kerrottavana.

Kertokaahan viisaammat, että kauanko voin antaa tuon alle 3 viikkoisen nukkua yöaikaan putkeen, ennen kuin herätän syömään?? Eipä ole tarvinnut moista ennen miettiä, mutta eilen tyttö simahti kylvyn jälkeen (tuntui laukaisevan mahavaivat siltä erää) ja oli edelleen 6 tunnin päästä sikeässä unessa. Siinä vaiheessa alkoi itseäni huolettamaan, että voiko noin pienen antaa olla niin pitkällä syöttövälillä... Sairaalassa meidän piti herättää yölläkin syömään 3 h välein kun oli ongelmaa ja sokeriseuranta menossa, mutta ei enää sentään noin usein, mutta eikö 6 h ole jo aika paljon...? Viime yönä lopulta herätin sitten 6 h jälkeen - vaihdoin vaipan ja imetin. Onneksi tyttö nukahti uudestaan. Ihan huippuyö onkin takana. Ilmeisesti osattiin ajottaa lääkkeenannot oikein. Tuntuu tosiaan riippuvan paljon siitä, mihin aikaan lääkitään...

meemi, jos paino nousee ja vauva voi muuten hyvin, niin ei sitä tarvitse herättää syömään. Vai onko siinä vielä joku ikärajakin? Nyt en muista. Mutta itse antaisin nukkua :)

Voi teitä pitkien pätkien nukkujia. Viime päivinä olen ollut ihan sekasin väsymyksen takia. Alan itkeä melkein heti kun poika herää. Tai no riippuu tietysti vähän hetkestä, mutta aiempaan verrattuna on itku ollut herkemmässä. Öisin herätään syömään kahden tunnin välein, tai ainakin olettaisin pojan syövän. Olen itse niin tokkurassa, etten aina ole ihan kärryillä mitä öisin tapahtuu. Mutta mua ei siis haittaa toi parin tunnin välein heräily, se on ihan ok, yksi unisykli on just sen pari tuntia. Eli yleensä olen siis aika virkeä kun herätään syömään. Mutta nyt parina viime yönä poika on herättänyt juuri hiukan liian aikaisin, kesken unisyklin. Että osaa ottaa aivoon. Sitten tänään mokasin ihan totaalisesti, olin niin väsynyt, etten jaksanut lähteä edes minivaunulenkille pojan pitkien unien aikaan, joten arvaatkaa vaan nukkuiko poika sitä harvinaista n. kolmen tunnin pätkää. Juu ei. Elättelin toiveita, että olisin saanut itse nukkua samat päikkärit, mutta puolen tunnin päästä tuli herätys ja arvaatkaa tuntuiko hyvältä. Todella. Itkettiin siinä sitten hetki yhdessä, kunnes sain ryhdistäydyttyä. Pikainen imetys ja vaipanvaihto, eikä auttanut muu kuin läheä hetkeksi pihalle. Näytti toimivan, nukkuu vieläkin. Itse en uskalla enää nukahtaa. Herää kuitenkin heti kun saan silmät kiinni. Olen niin väsynyt, että taju meinaa lähteä. Mutta jos en varmasti saa nukkua sitä kokonaista unisykliä, on nukahtamisesta vain enemmän haittaa kuin hyötyä. En edes jaksaa enää pojan hereilläoloaikana enää hirveästi höpöttää pojalle, sen sijaan pistän telkkarin päälle ja jonkun tekstitetyn ohjelman, sitten lueskelen niitä tekstejä ääneen :D Kunpa ensi yö menisi jo paremmin... Kaikki sympatiani niille, jotka ei saa tänkään vertaa nukuttua.

Meidän hetkittäin runsaskin pulauttelu johtuu ylensyönnistä. Enpä tätä nyt osaa tämän enempää jatkaa :) Mutta joillain muillakin kyse voi tosiaan olla ihan vain liikasyönnistä. Ainakin jos on tyytyväinen pulautuksen jälkeen, eikä esim. huuda nälkäänsä.

Hohhoijaa, täytyy nyt jotenkin yrittää levätä, ei tästä tuu mitään. Huono päivä vaan. Ja joo, manduca on niin hankintalistalla täälläkin.

Meillä poika oli viikonlopun osastolla että sain itse nukuttua ja samalla hoitajat seurasivat miten normaalimaito vaikuttaa..No olivat vaihtaneet allergiamaitoon siellä ja kaikki alkoi sujua.Nyt odotellaan kutsua allergiayksikköön altistukseen.

Nyt on päivisin iloinen ja nauravainen ja kakkaakin tulee taas,kun alkoi normaalista maidosta pantata.Sain mun tyytyväisen lapsen takaisin:) Mut koliikkia on iltaisin kun eipä mulle kukaan koskaan kertonu että keskosilla on joku kehitysikä mikä katsotaan alkavaksi lasketusta-ajasta,eli koliikki voi olla mahdollinen ku tää on kehitysiältään vasta reilun 1kk ikänen ja kaikki taidotkin tulee siis vähän viiveellä.

Nythän pojalla ikää jo 3kk! mihin tää aika on menny..

Lenni on pulleampaa sorttia,ja lääkärikin sanoi että keskosilla voi jossain vaiheessa tulla painoa ihan kauheella vauhdilla.Mut ton painonkin takia voi kääntyminen yms olla vaikeaa.Painoa oli sunnuntaina jo yli 7600g!! Saas nähdä perjantaina mitkä on uudet mitat:) pituutta oli tosin vaan 58cm

Mulla on huomenna ehkäisykapselin laitto,jännittää!!

Mukava kuulla meemistäkin :)

Morjens kaikille pitkästä aikaa.
Miten onkin niin vähän enää sanottavaa, vaikka toisaalta sitä sanotavaa olis vaikka kuinka paljon. Meillä vietettiin toissapäivänä ristiäisiä. Vieraita oli kolmisenkymmenta, nelisenkymmentä oli kutsuttu. Kamala stressi yksistä pippaloista... =/ Vasta nyt ymmärrän mitä kaverini tarkotti kun sanoi et on aika Ennen ristiäisiä ja ristiäisten Jälkeen. Onneks juhlat meni hyvin ja oletettavasti vieraat viihty ihan ok. =) Isäntäkin onnistu tekeen päätöksen minkä tahtoo pojan toiseks nimeks just ennenkun pappi saapu, ja meidän kossista tuli Leevi Aimo Ensio. Aimo tulee isänisältä ja Ensio mun isältä. Vitja kun katkes ajatus kun poika heräs horteestaan... Hällä meni sunnuntaina rytmi aivan sekasin kun kiers sylistä syliin sen parin tunnin ajan. Niin ja meillähän oli kans pienimuotoinen kaapu-katastrofi. Ensin oli tarkotus ottaa meidän suvun kastemekko. Noh, sitäpä ei sit löytynykään mistään, joten päätettiin ottaa miehen suvun päälimekko ja meidän alusmekko. Jaja...se alusmekko oli mennyt jostain syystä ihan violetiks, ja siin oli vielä jotain ihme laikkuja, joten päädyttiin sit kokonaan miehen puolen kolttuun. Pieni pettymys, mutta nätti se mekko kuitenkin oli. :)
Mitähän sitä muuta. Päätä meillä nostellaan pikkuhiljaa jämäkämmin ja jämäkämmin. Enää se ei ole sitä pelkkää "nokkimista" niinkun alkuun, vaan jätkä pystyy katteleen ympäristöö koko ajan pidempään kerrallaan.
Sellasen vinkin muuten sain, et se 4 tippaa cuplatonia ei riitä mihinkään, sitä saa antaa tollasen 10-15 tippaa kerralla. Meillä meneekin nyt siis sellanen nätti loraus per syöttökerta cuplatonii, mä laitan suoraan pulloon, ja kerta päivään mixataan teelusikkaan 5 tippaa maitohappobakteeria ja loput cuplatonia. Katotaan auttasko tää meidän massun kipristelyyn... =) Jospa tälläkertaa lopettais tähän, päivittäs vielä viikon takaset nla-kuulumiset ja suuntais sit muihin hommiin. Tulipa täysin omaa napaa mutta kitisevä lapsi sylissä tuppaa ajatus katkeilemaan ;p

Pääskynen: täydet sympatiat täältä! Tiedän, mistä puhut... Mullakin on samalla lailla mennyt ekat kaksi viikkoa. Aina ei tuota kahta tuntiakaan ole syöttövälit olleet. Ja toisaalta, jos vauva nukkuu 2 h, niin mä nukun ehkä 1 h. Kun vauva siirtyy nukkumaan tarkkailen aina hetken, että se oikeasti nukkuu. En halua herätä vartin päästä siihen kun se haluaa lisää ruokaa tai jotain. Enkä muutenkaan saa unta heti syötön loputtua. Nyt tosiaan viime yö oli jotain tosi ihmeellistä - eipä tosiaan ole tällaisia asioita joutunut aiemmin pohtimaan, että nukkuuko liian pitkästi... Toivottavasti ens yö on yhtä hyvä.

Ystäväni, joka on lapsiin ja nuoriin erikoistunut sairaanhoitaja, antoi erikoisen vinkin vauvan mahaongelmiin: hän kehotti laittamaan sähköhammasharjan tärisemään vauvan mahan päälle. Kuulemma rentouttaa massua... En ole ehtinyt vielä kokeilla, mutta täytyyhän tuota testata - sen verran erilainen vinkki.

Takaisin