tammikuun uudet kujeet!

Voi että siitä on ikuisuus kun oon viimeks tänne jotain kirjottanu. aika menee vauvaa hoitaessa ja ihaillessa. vieläkin olen aivan hurmoksissa pikku miehestä vaikka syntymästä onkin jo melkeen kuukaus. kaikki on ihanaa ja saa rauhassa tutustuu uuteen ihmeeseen. oon niin rakastunu <3

sektio haavaki alkaa parantua pikku hiljaa ja alkaa tuntuu että ollaan voiton puolella, kop kop, pitää koputtaa puuta ettei tule toista takapakkia tässä paranemisessa. :)

alussa pelotti että mitenhän mies auttaa ja hoitaa hommiaan koska hän nyt on vähän laiska. mutta ihan turhaan olen pelänny, kaikki on mennyt hyvin, hän on auttanu kotona ja vauvan kanssa. tosi ihanaa, ei itse tartte kaikkee tehä.

olen kyllä yritääny teijän kuulumisia täällä käydä lueskelee mutta en vaan oo jostain syystä kerenny vastaamaan tai en vaan oo jaksanu, olen kyllä koko ajan ajatellu teitä ja miettiny että mitä teille kuuluu. :) tsemppiä kaikille vauvautuneille ja vielä mahan kanssa oleville joilla sellanen vielä ehkä on. en oo perillä asiasta.

Hyvää uutta vuotta kaikille mammoille ja vauvoille. :) <3
 
Miksi ihmiset ei vastaa tuohon meemin tekemään galluppiin tyttö vai poika? Ihmettelen vaan kun mulla ei ainakaan näy että siihen olisi vastattu.. mutta joo seuraava aihe :D

Mulla kävi vähän nolosti jälkivuodon kanssa.. tai vähän ihmeellisesti. No se loppui multa kaks päivää ennenkuin tuli täyteen kaksi viikkoa synnytyksestä. No sit kun olin siinä kaksi päivää seurannut tilannetta ja todennut että joo on se loppunut niin hyökkäsin miehen kimppuun että nyt sitten peuhataan (joo oon ollut vähän puutteessa:D). No kuinkas kävikään, mulla alkoi se vuoto uudestaan! MITEN SE ON MAHDOLLISTA! Nyt mulla on sitten siitä lähtien ollut tuommoista hyvin niukkaa vuotoa, haaleaa mutta selkeästi punertavaa. Sen jälkeen on jo toisenkin kerran touhuttu mutta luojan kiitos se vuoto ei lisääntynyt enempää. Vähän ärsyttää vaan jos tää jatkuu nyt sitten sen kuusi viikkoa, millä peloteltiin, vaikka vaan haaleana niin on se silti ärsyttävää.

Mun mies palaa töihin maanantaina. Mun on pakko myöntää että vähän pelottaa. Kyllä tiedän että pärjään hyvin mutta on käynyt mielessä kauhuskenaarioita että mitä jos vauva huutaa vaikka neljä tuntia yhteen menoon, mitä mä sitten teen?? Varsinkin kun meillä vauva itkee niin vähän niin ei olla oikein totuttu siihen ja me kumpikin mennään aina ihan sekaisin kun se itkee .. .. tai sekaisin mutta siis ei kestetä kuunnella sitä kun sydänhän siinä murtuu..

Ristiäisistä, on tässä suunniteltu niitä ja voi elämä.. kyllä se vieraslista vaan on niin iso eikä siitä päästä mihinkään. Päätettiin aikoinaan että häät on kaverihäät samoin kun kihlajaiset ja että ristiäiset on sitten sukulaisten juhla.. no nyt kun sanamme pidetään niin niinhän siinä käy että kutsuttavia vieraita on n.70. Onneksi on ainakin kymmenen jotka ei varmasti tule mutta on pakko kutsua.
Siksi tätä tuskailen kun minähän ne tarjottavat teen niihin juhliin.. .. :D

Poika on ilmiömäinen. Se kääntyy jo kyljeltään selälleen, tekee sitä jatkuvasti. Ensin ajateltiin että on vaan ollut onnea kun ekan kerran kääntyi mutta jep, ihan sujuvasti se sen tekee.
Samoin se nappaa tutin suustansa ja asettaa sen kädellä niin kauas kun saa.
Se myös tarttuu ensisängyn kulmassa olevan roikkuvan vauvaleluun ja kohottaa sitä vähän jotta saa sen itselleen..
Soitettiin anopille näistä jutuista että onko nämä normaaleja niin se sanoi että ei kyllä ole ja ovat ihan säkä juttuja.
Kysyin myös omalta äidiltä ja se oli ihan hämmästynyt ja sanoi että on omituista ja uskomatonta mutta ihmisen hermot on kummallisia ja niitä vauva harjoittelee ja siksi nuo on mahdollisia.

Meillä on hirmuinen opettelu myös siihen että poika nyt jo sylistä saa punnattua päänsä nopeasti voimakkaasti taaksepäin, eli kättä pitää pitää koko ajan pään takana. Ennen se saattoi vaan olla ihan rennosti koko jäbä siinä sylissä ilman pelkoa tuollaisesta..

Olenko ihan hölmö kun mua surettaa se että pieni kehittyy noin nopeaa? Nyt jo tuntuu siltä että vauva-aika alkaa oleen ohi :(
Ja se vaan lisää huonoa oloa kun ihmiset jotka käy katsomassa pientä toteaa aina että onpa se jo valmis pakkaus ja niin tarkkaavainen ja ihan kuin isompikin mies jo, vaikka onkin niin pieni.. :( Mä en kestä, kohta se jo lähtee kouluun !
 
mä oon ainaki käyny vastaa siihen poika vai tyttö juttuun.. tai siis oon käyny klikkaa siihen.. en mä sinne mitään kommenttii oo laittanu. :)

munki mies menee maanataina töihin, kyllä muaki vähän jännittää että miten sitä pärjää vaikka ihan hyvin tietää että pärjää. onhan tähänki asti pärjätty.

Miten teillä on ton yö heräämisien kanssa?
meillä mennään tossa yhen aikaa nukkuu ja herätään siinä seiskan aikoihin.. sitten se siinä on 1 tunnin hereillä ja alkaa uudestaan nukkuu ja herää 11-12 aikaan. tosin on myös öitä kun se herää parikin kertaa ja saattaa valvoo  monta tuntia yössä, mutta lähinnä nukkuu ihan hyvin. :) tosin tänään vasta nukkuu ekaa kertaa omassa sängyssä. poika on nukkunu tähän asti meijän vieressä..

jälkivuodosta sen verran.. mulla sitä on koko synnytyksen jälkeen tullu tosi vähän.. ja välillä saattaa olla päivii kun ei tuu yhtään ja sitten taas tulee.. kaipa se on ihan normaalii.. me ei olla miehen kanssa vielä puuhailtu mitään, koska oon arastanu tota leikkaus haavaa, on kyllä haluja paljon. tänään olis vissin tarkotus jotain heilutella peittoo.. saa nähä miten käy. :)

kyllä mustaki tuntuu että poika vaan kasvaa äärettömän nopeesti, mutta onneks on vielä 7 vuotta ennen ku se menee kouluun.. hoitopaikka tulee paljon nopeemmin.. hui, mitähän siitäki päivästä tulee.. :/ surkuhan siinä tulee.. mutta turha näitä vielä on murehtia.. :D
 
Kiva rock^pejpe kun on pääsit/ehdit pitkästä aikaa juttuihin. :) Täällä tosiaan osa porukasta vielä painii mahan kanssa. Mun lisäksi ainakin Myy... En oo muista varma kun koskaan ei tiedä ketä on lähtenyt viime viestien jälkeen...


Voi vitalis tää on ärsyttävä tämä palsta kun ainakin mulle käy usein niin, että tämä ei näytä oikeita viimeisiä viestejä. Nytkin kun tulin lukemaan en nähnyt Ang1 kirjoittamaa, enkä rock^pejpen uutta viestiä ennen kuin olin tämän oman viestini ekaa kertaa lähettänyt. Nyt siis muokkauskierros menossa.

Ang1: tuo poika vai tyttö äänestys... On siihen jokut vastanneet, mutta varmaan tosi moni vastaamatta. Kun klikkaa sitä View results niin se näyttää sen tuloksen... Nyt näyttäis, ettei juuri oo tyttöjä tullut, mutta ei se nyt ihan noin taida olla... Siinähän ei näy kuinka moni on vastannut siihen kun muokkaus tehdään ekaan viestiin. Mutta käykää toki "äänestämässä" jos oma merkkaus vielä uupuu. :)
 
Ihan ensiksi... Ainakin minä olen vastannut siihen äänestykseen, mutta kommenttia en jättänyt. Vähän huono tuo äänestyssysteemi tässä foorumissa, kun ei näe montako vastausta on tullut ja mikä on se äänijakauma.

Minulla se jälkivuoto piinasi vielä viikko sitten, hulahti välillä oikein kunnollakin ja vielä keskiviikkona neuvolassa en voinut antaa jälkitarkastusta varten virtsanäytettä, kun vuotoa tuli, mutta sitten torstaina tasan neljä viikkoa synnytyksestä tuo lakkasi kuin seinään. Voinen näin jo sanoa, nimittäin torstain jälkeen ei ole tullut tippaakaan.

Peittoja tässä talossa heilutellaan vain kun niitä tuuletetaan ja piste. Ei voisi vähempää napata edes ajatus siitä, että pitäisi jotain muuta edes miettiä. Katsotaan muutaman kuukauden päästä silloinen tilanne... Meillä on aiemminkin kyllä ollut raskauksien aikaisten kieltojen ja synnytyksien jälkeisten hormoniasioiden takia ollut sellaisia 5-8kk:n taukoja noissa toimissa eli eipä mitään uutta. Mitään kiirettä ei tosiaan ole ja nyt tuntuu oikeasti siltä, että näin voisi puolestani olla vaikka ikuisesti. Mutta aiemmilta kerroilta muistan, että saattaa tuo mieli vielä muuttuakin, katsotaan nyt miten käy. Tuskinpa tällainen viisi ipanaa maailmaan lykännyt enää paljon jaksaa tuota isäntääkään kiinnostaa, ehkä kannattaisi etsiä joku nuorempi ja vähemmän kulunut.

Meillä mies on ollut töissä koko ajan, ei yrittäjä mitään isyyslomia pidä... Nyt joulun aikana oli lähinnä aamuisin hommissa ja iltapäivät sitten kotosalla ja noita isompia lapsia viihdyttämässä. Aina tuo on ollut samaa, tarvittaessa voi aina olla apuna, mutta toisaalta tuon voi aina myös passittaa verstaan puolelle jaloista pyörimästä. Helpompaahan se on, kun ei koko ajan tuossa pyöri. Kun muutenkin väsyttää niin tuon jatkuva läsnäolo vain ärsyttää. Joo, olen  tosiaan vähän vanha ja väsynyt. Parempi lopettaa mariseminen ja lähteä taas vaikka pyykinpesuun, siihen vielä kelpaan.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! Ja mä oon kyllä kans vastannu siihen äänestykseen :)

Tuosta jälkivuodosta sen verran, että mulla tulee edelleen pikkiriikkisen tiputtelua. On tullu koko ajan, eli siis jo melkein kuukauden verran. Siis ihan semmosta vaaleenhaaleeta tulee, eikä sitä oo ku ihan vähän, että pikkuhousunsuojalla pärjää ihan hyvin. Ärsyttävää se kyllä silti on. Ja mun tietääkseni se on kans ihan normaalia, että väliin tulee ja sit taas ei tuu ja tulee ja ei ja...

Me kokeiltiin jo tossa jotain ehkä viikko sit vähän touhuta lakanoiden välissä, mutta se ei kyllä onnistunu vielä sitte ollenkaan. Mulla oli niin kuivaa alakerrassa, että hetken yrittämisen jälkeen pääsi itku, kun sattui niin paljon. Liukkari vaan pahensi asiaa. No viime yönä sit kokeiltiin taas, ja edelleen on kuivuus ongelmana, mutta tällä kertaa käytettiin sit ihan tavallista hajustamatonta body lotionia, ja se toimi. Mullahan on kans se sektiohaava, ja sisuksissa se on vielä vähän kipeä, eli kovin suurta nautintoa ei mulle ainakaan siunaantunu tästä peittojen heiluttelusta vielä. Eipä kyllä haitannu silti :)

Mulla oli kans huoli miehen osallistumisesta, mutta TOSI hienosti on kyllä ollu mukana jutuissa. Viimeksi just menneenä yönä lohdutti tyttöä, kun sillä raukkasella oli taas vatsavaivoja, ja antoi minun nukkua. Oon NIIN paljon pirteämpi taas tänään! :)

Ang1: Kyllä sä vissiin oot vähän höperö, kun et tykkää, että poika kehittyy vauhdilla! :D Ei se nyt kuitenkaan ihan vielä kouluun mee... :DDD
Meillä prinsessa on kans jo TOSI taitava pitelemään päätään, ja just sylissä pukkaa aina käsien varaan ylös. Siinä tarvii olla koko ajan käsi tarkkana, että saa kiinni sit siinä vaiheessa, kun vauvalla voimat loppuu. ;)

Tsemppiä mahoille, nyt alkaa jo olla tosipaikat lähellä, ei enää kauaa!!
 
nooh, ne jotka painii vielä mahan kanssa nii saattepahan vuoden 2011 vauvan. kyllä lapsi kiittää ettei oo putkahtanu enää joulukuun puolella. oon ihan varma että mut kirotaan vielä maasta taivaaseen kun lapsi täyttää 18 ja onki kaveriporukasta viimenen joka saa ajokortin tai pääsee baariin. :D ainakin mun kaveri on manannu sitä aika usein. ;) heh! jotain positiivistä MEEMIlle

tää uus foorumi onki ihan hanurista. mäki oon monta kertaa kirjottanu hirmu pitkä stoorin tänne ja sit se katoo jonnekki ulko avaruuteen yhtäkkiä.. ja muutenki ku toi peruuta nappula on tossa eka, niin oon sitäki painanu muutaman kerran. eipä tee sen jälkeen mieli kirjottaa uudestaan kaikkii juttuja. :D ja jos joku viisas osais kertoo että miten tänne lisätään kuvia nii olis tosi kiva.. mä en ainakaan osaa muutenku linkin kautta. ennen se oli paljon helpompi.

meillä on varattu pappi ja ristiäispäivä. 6.2.2011. Me pidetään juhlat kotona pienemmällä porukalla, tosin kutsuttavii on joku 30..
Tosin ANG1:lla on hirmusesti enemmän.. mä en viitti ihan kaikkii kutsuu ku ei meille kertakaikkiaan mahu.. :D ja tosissaan kun ite pitää ne tarjottavat tehä.

Mutta se hyvä että TÄTTÄRÄ on tollanen tehopakkaus joka ehkäpä pärjää ilman sitä miehen apua jos se kerta ärsyttää. :) ite en kyllä pärjäis.
 
Hui kun tättärän viesti kuulosti niin negatiiviselta tai siis tuli sellainen olo että tättärä olet masentunut pahemma nkerran. "En kelpaa, etsikööt nuoremman.." vai miten se meni? Taisi olla onneksi osittain vitsiä siinä mukana? :)

Sanon samaa kun rock että kyllä meemin ja muiden tammikuussa syntyneiden lapset kiittää äitiä ja isää, nimittäin itse olen tammikuun lapsi ja edelleen isot kiitokset äidille :D  Heti kun ekaa kertaa tein testin ja aloin laskea koska syntyy ja tulos oli joulukuussa oli ajatuksena että voi vee, ei sit voinut olla paria viikkoa myöhemmin :D Mutta! Äitini ja monet ystäväni on joulukuussa syntyneitä ja eipä he ole mitenkään traumatisoituneita silti joten nou hätä kuitenkaan meille joulukuisten äideillekään!

Meillä ipana menee nukkumaan 21-22 ja nukkuu yollä kolmeen asti ja sitten syö. Herää taasen seitsemän jälkeen, syö ja jatkaa unia.. ei aina ihan noin mene mutta välit pysyy samana kuitenkin.

Täällä tuo jälkivuoto on onneksi niin pientä että ei itseasiassa tarvitse edes mitään suojaa, paperiin jää pyyhittäessä haaleaa punaista vuotoa.

On se jännä kuinka erilailla haavat tosissaan paranee, kun nyt vertaa just rock^peijpe sun ja mun haavoja niin on kyllä ihan erilaiset. Itsellä ei ole ollut mitään tuntemuksia pitkiin aikoihin haavasta. Ainoa mikä häiritsee on tunnottomuus ja sitten sellainen kovettuma mikä on haavan läheisyydessä. Kyseessä on kuulemma turvotusta joka häviää ajan kanssa.. saa kans hävitä koska en tunnista tai suostu myöntämään tuon kovan pahkuran mahassani olevan osa mua!

Kävin saunassa 31.12 ensimmäistä kertaa kolmeen viikkoon, voin sanoa että oli todella ihanaa. Olin osan ajasta yksinäni nauttimassa saunan lämmöstä ja kyllä oli rentouttavaa!
Samoin eilen oltiin ekaa kertaa pitkällä kävelylenkillä vaunujen ja koirien kanssa ja voi vitsi, se oli todella hienoa :) Ei särkenyt selkää, ei hengästyttänyt tai pissattanut! :D On tämä elämä ihanaa.
Muutenkin tuo pissallakäynti on jotain niin ihmeellistä nykyään, ennen oli asiaa koko ajan vessaan vaikka olisi tullut vaan rkl pissaa, nyt on niin harvoin tarve mennä ja kun on asiaa siellä joutuukin oleen pitempään kun ei pissaaminen lopukaan niin pian! :D :D

Mä uskon että pärjään ilman miestä hyvin mutta kyllä se tosiaan pelottaa. Varsinkin kun mun mies on niin järkyttävän osallistuvainen. Enemmän se vaippoja vaihtaa kun minä! :D
Mutta kerron sitten viikon lopulla miten meillä meni :)

Täytyy käydä uusiksi kattomassa tuota äänestystä, jos en vaan tajunnut miten sitä pitää lukea kun siinä tosiaan näyttäisi olevan vaan mun vastaus :D
 
Minäkin vastailin tuohon äänestykseen!
Olen tässä useasti käynyt kirjottamassa mutta kappas ei täällä toimi kaikki vielä kovin hyvin kun ei se suostunut niitä lähettämään ja hermot meinas jo tosissaan mennä! Ärr! Onnea kaikille vauvautuneille nyt tänne ja jaksamisia kaikille mahoilijoille!
Täällä jälkivuotoa tulee tasasesti edelleen, petipuuhia en edes harkitse vielä ennen kuin on jälkitarkastukset tehty kun tehtiin niin suuri se välilihan leikkaus ja tikkejä laitettu paljon.. Onneks alkaa olemaan tuo alapää jo kivuton kun ensimmäiset viikot istuttiin vaan toisella kankulla.. huh.
Meidän pikkuherralla taitaa olla koliikin tynkää... Huutaa kaikki hereillä olo ajat ja tyytyväinen ainoastaan silloin kun hytkytetään ja heilutetaan jatkuvasti.. Tämä äiti on vähän väsynyt, yöt menee valvoessa ja päivätkin aika pitkälti.
Huomenna mies menee töihin ja kamalasti jännittää että miten jaksan yksin päivät.. Mutta huomenna myös mies menee hakemaan sellaisen "koliikkikeinun" missä on eri heilutus tehoja, musiikkia ja kaikkea mahollista, jos poika siinä viihtyisi välillä että saa itse edes hetken hengähtää.
Päivä kerrallaan täällä mennään ja toivottavasti alkaisi täällä helpottaa pian.. :)
Ja niin HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!
 
Onko teillä janinamiia käytössä mitään tippoja noihin mahavaivoihin? Siis jos ymmärsin oikein, että huuto johtuu siitä. Meillä on ollut melkein alusta asti maitohappobakteereita ja nyt vaihdoin cuplatonit disflatyliin, minkä myötä suurimmat mahavaivat ovat loppuneet. Peruskipristelyä on, mutta ei enää itkua niiden takia. Pikkuista ähinää ja pieru päälle :) Toivottavasti keinusta olisi apua ja muutenkin jaksamisia! Itekin pitäisin mieluusti tuon miehen koko ajan kotona :)
 
meillä noihin mahavaivoihin auttaa se että röyhtäytän sen aina välillä´kesken syönnin. :) vaikkei kyllä niitä maha vaivoja paljoo ole. sillon tällön. Toivotaan tosissaan JANINAMIIA että koliikki keinu auttaa..

Meillä oli tänään aika isyyden tunnustukseen. joko teistä joku on sellasessa käynny? luulin et se on hirmu tenttaamista, mutta todellisuudessa eihän siel tartte ku allekirjottaa muutama lappu. ja sitten se täti selitti siitä miksi niin tehdään. :)
 
Huh, olipa taas yö. Alkuyö meni ihan hyvin. Poika heräs parin tunnin välein syömään ja muuten nukkui, mutta neljästä eteenpäin loppuyö oli yhtä ähinää ja tuhinaa. En tiedä onko nuo ähinät mahavaivoja vai mitä. Herää heti nukahdettuaan ähisemään, muttei kuitenkaan itke. Eilen ja toissa yönä oli selkeesti pienellä maha kipeenä, kun heräs vähän väliä itkemään. Käytiin tänään hakemassa apteekista Relatippoja, jospa niistä ois apua.

Pitäs tällä viikolla aloittaa d-vitamiinitkin, hirvittää kyllä millasia mahanväänteitä ne sitten saa aikaseksi. Minkä merkkisiä d-vitamiineja te muuten vauvoillenne annatte? Me saatiin neuvolasta Jekovitia, mutten taida uskaltaa noita edes kokeilla, nehän tunnetusti aiheuttaa helposti mahavaivoja.

Toivottavasti päästäis kahden viikon iän saavuttamisen kunniaksi kokeilemaan vaunuiluakin. Äitillä meinaa jo pää levitä tähän sisällä kykkimiseen.. Ainakin tällä hetkellä on ennuste vielä torstaille ja perjantaille alle 10 astetta pakkasta.
 
Meillä jo huudahdellaan,kiljutaan,"jutellaan" ja hymyillään..
Nostaa päätä jo itse hienosti..laittaa tutin itse takaisin suuhun,meilläkin joo kääntyy kyljeltä selälleen mut se tapahtuu vaan siksi että kellahtaa kumolleen painon takia,ton ikänen ei pysy kyljellään muuta ku tuettuna enää..

maha  vaivaa edelleen aina sillon tällön mut no can do,kaikki keinot käytössä!

Toissayönä nukku 12-04 tai 05,seuvaaran kerran heräs 08 ja sit taas 11,aika normaali toi 3 tuntia ja noita poikkeuksia löytyy...

mee puuhailtiin miehen kanssa vasta jtn 2 kuukautta synnytyksestä:D

Ja mun sektioarpi tulee olemaan siltä kohdalta aina kivikova,kiitos hematooman ja haavahoitojen..kehittäny liikaa arpikudosta..ja toi ei mene ikinä yhdeltä kohalta kiinni eli mun sektiohaava jää yhdeltä kohtaa auki kun ei voi arpeutua umpeen
 
meillä käytetään D3 vitamiineja. ne ei oo kyllä meillä ainakaan aiheuttanu mahavaivoja. tai en usko ainakaa. en oo ees kuullu sellasesta. :) mutta voihan se olla että jotkut aiheuttaa mahanpuruja..

Hyi tää äiti eilen poltti yhen tupakan, mutta totesin ettei sitä tartte polttaa.. kyllä tuli huono olo ja pahan makusta se oli.. :D eli ei enään mulle tupakkaa koskaan..

mystis. .ai siitä hematoomasta johtuu se että se leikkaus haavan kohta on kivi kova..?! se on hyvä tietää koska mulla sen leikkaushaavan yläpuolelta on ihan kivi kova se kohta. mulla se hematooma oli tossa navan kohalla, se tosin on lähteny jo pois.. enään on siitä leikkaushaavan kohalt kova..
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Me ollaan oltu joulun seutu reissussa mummoloissa ja muutenkin koneella olo on ollut vähäistä viime viikkoina, joten oikein hämmästyin, että nythän sitä on täälläkin siirrytty tammikuun tarinoihin :)

Neitosella on ikää kuusi viikkoa ja risat ja päätä on kovasti nosteltu jo kolmen viikon ajan! Mahallaan ollessaan näyttää, että hermostuu kun ei pääse eteenpäin ;) Nukkuminen vaihtelee päivittäin: välillä vetelee unia koko päivän vain syöntitaukoineen, välillä, kuten tänään, ei malta nukkua juuri laisinkaan. Yleensä nukkuu 3 tuntia putkeen. Välillä, mutta harvoin menee 4-5.

Mitenkäs teillä vauvat käyttäytyy syönnin jälkeen? Meillä on välillä aikamoista kitinää ja ähkimistä ja vääntyilyä, vaikka Cuplatontakin on otettu. On se jonkin verran auttanut isoimpiin mahavaivoihin (tosin pahan hajuisten pierujen määrä on nyt hurjasti lisinyt ;). Röyhtäillä neiti ei meinaa, mutta kun sen tekee, kuulostaa se hyvin miehekkäältä ;) Mutta mietin siis, että onko tuo tuollainen vääntyily ja ähkiminen normaalia vai vieläkö maha vaivaa. Vai onko kyse vielä jostain muusta...

Mammasta sitten: Mulla jälkivuoto kesti reilut 5 viikkoa, oli tosin lopussa vaaleaa valkovuotomaista mutta vuotoa kumminkin. Nyt vasta voi sanoa loppuneen. Ja peittoa heiluteltiin ekan kerran vasta nyt tammikuun alussa juuri tuon vuodon takia. Ihme kyllä ei sattunut vaikka hieman jännitinkin välilihaleikkauksen takia.

Joo ja itse tällaisena loppuvuonna syntyneenä sanottakoon, että on hyvä niille vauvoille, jotka syntyvät tammikuun puolella, ainakin sinne 18 vuoteen saakka. Odottajille se tuskin on ollut niin kivaa... Nykyäänhän tässä varttuneemmassa iässä tuolla syntymäkuulla ei ole juuri väliä,  mutta teininä se kyllä ärsytti. Sikäli olen itse iloinen, että meidän vauva päätti tulla reilusti marraskuun puolella.

Meillä mies pitää varsinaisen isyysloman vasta tammikuussa, oli joulukuussa viikon vuosilomalla ja joulun aikaan myös vuosilomalla muutaman päivän, joten kohta päästään kotisleikkiin. Ja isyyslomaviikoille saatiin satutettua myös ristiäiset eli 15.1. annetaan nimi tyttöselle. Onneksi siitä on jo pitkään ollut yhteinen näkemys. On vaan pitänyt varoa puhumasta vauvasta nimellä muiden läsnäollessa.

Ang, minuakin tavallaan surettaa nopea kasvu. Katselin kuvia sairaalasta ja tuntui ihan käsittämättömältä, että tuo pieni kirppumme on joskus ollut vielä paljon pienempi! Hirmuisesti on tullut kokoa kuudessa viikossa ja kaikki ne ilmeet ja eleet, mitä tytöllä nyt on! Onhan se ihanaa, että toinen kasvaa, mutta pistää tajuamaan senkin, että tämä vauva-aika tosiaan on ohikiitävää.
 
On meillä tippoja käytössä, sellaisia Kupla nimisiä mitkä on jotain ihan uusinta uutta ja myös relatippoja. Kyllä tuntuu niistä hiukan olevan apua. Tänään on poika ollu ihmeen tyytyväinen, oikein itsekin nauttinut tänään pojan kanssa olemisesta kun on huutamatta ollut jonkun aikaa ja tyytyväisenä katsellut vaan.. :) Onneks on edes näitä pieniä hetkiä ni jaksaa taas eteenpäin.

Jiu, meilläkin on kova ähinä ja puhina ja itkeskely syömisten jälkeen vaikka olisi röyhtäilly ja päästelly ilmoja toisestakin päästä. Niin ihme ääniä kyllä tämä pikkumies pitää!

Tuosta imettämisestä kyselisin kun alkaa olemaan ongelmaa siitä kun pojalle ei meinaa tissi kelvata, kova nälkä on ja huutaa pää punasena ruokaa mutta sylkee tissin pois.. Joudun pumppaamaan maitoa ja antamaan pullosta kun ei muuten tunnu tulevan mitään tuosta syömisestä.. Niin että mitenkä teillä?
 
Meillä on d-vitamiineina kyllä jekovitit ja ei oo onelmaa. ALuksi kössittiin ihan totaalisesti ja annettiin heti se määrä tippoja mitä piti päivittäin ja sit vasta muistettiin että niin nehän piti aloittaa tosi varovaisesti yksi tippa päivässä eka viikko ja kaksi tippaa seuraava viikko jne. No sen ekan päivän se huusi kun jellona kun mokattiin mutta ei ole nyt kun on annettu tää eka viikko muuten yhtä tippaa :) Totuttelua varmasti alkuunsa mutta olen niin paljon kuullut hyvää jekovitistä että sitä meillä jatkossakin.

Voi jeesus jos toi kivikova alue mahasta jää kovaksi aina niin vaadin kyllä kauneusleikkaukseen pääsyä! Mä en tota rupea katselemaan koko ikääni en todellakaan. Ja mulla ei ole mitään hematoomia ollut edes...

Mies palasi töihin ja niinkun pelkäsin täällä on itketty lähes koko päivä :D Voi video. En tiedä todellakaan mitä teen väärin.
On se onneksi nukkunutkin mutta siis muuten jos ei saa olla sylissä tai tissillä niin on se huutoa.
Niin joo, olen saanut ITSE ipanan tänään tissille monta kertaa, yleensä olen tarvinnut miehen apua lapsen asettelussa tms. Jes, kyllä tää tästä!
 
Jiu. meillä nukahetaan aika lailla syönnin jälkeen. poika tankkaa ittensä täyteen röyhtäsee tai kakkaa ja alkaa nukkuu. tai muuten vaan toljottaa äitii. :)

mä osittain imetän, poika syö hyvin tissii, tosin välillä sylkee sitä pois, mutta kun tyrkyttää sille tissii nii kyllä se sen aina sitten ottaa ja imee.. kaipa poju haluu pitää välillä jonkun hengähdys tauon. samoten tuttipullon kanssa kun joudun antaa lisä maitoo, ei tissi maito enään riitä jätkälle. saattaa molempien tissien jälkeen vetästä vielä helposti 80ml maitoo. huuhhu, ihmekkös kun sitä painoo tulee nopiaan tahtii. vaikkei se kyllä näy pojassa, se on nii pitkä ja laiha. painaa melkeen 4,5 kiloo. :D

Meillä mies ei heräile yöllä ollenkaan pojan kanssa, mä nousen ja syötän sen vaikka antaisinki sille tuttipullosta, riippuu koska oon viimeks imettäny onko maitoo tullu tarpeeks tisseihin. miten teillä mies heräilee yöllä?!

ANG1 tuskinpa teet mitään väärin, ehkä teille sattui vaan itku päivä kohdalle. ehkä huomenna hän on jo rauhallinen. tai jos hän reagoi siihen kun isi ei ookkaa siellä tai hänen ääni.
ite huomasin sen että jos on kauheen paljon ihmisii meillä nii lapsesta tulee hirmu levoton ja nukkuu huonot yö unet. esim, jouluna kun mun vanhemmat oli nii poika nukku tosi huonosti, mutta heti kun vanhemmat lähti niin johan alko uni maistuu hyvin. :) en sitten tiiä kuvittelenko vaan.
 
Meillä on käytössä Gefilus+D3 vitamiinitipat, kun niissä on maitohappobakteereja kans, joitten pitäis auttaa niihin mahavaivoihin. Ja sitä Cuplatonia on syöty sen sata kertaa päivässä, ja siitä on kai apua, mutta silti on mahavaivoja. Nyt kyllä täytyy kokeilla vielä sitä Disflatyliä kans...

Viime yönä mä nukuin 3 tuntia ja tänään oli sit koko päivä itkua tai syömistä meidän neidillä. En tiijä mistä johtu... Sain siis ite syötyä vasta noin klo 20 tänään... tästä johtuen sainkin sitten ihanan migreenin, joten rääkymisen kuunteleminen oli tässä illalla melkoista tuskaa. Nyt sain prinsessan viimein nukkumaan, joten itekin vihdoin ja viimein suuntaan petiin.

Ja vielä sitä piti kommentoida, että mun mies on yötöissä, aina, joten siitä ei yöllä oo juurikaan hyötyä :( Onneks se sit tulee töistä joskus aamulla 7 aikaan, eikä yleensä tuu heti nukkuun, eli on useammankin kerran hyssytellyt tyttöä, kun sillä on ollu mahavaivoja, ja äiskä on siis saanu nukkua ees pari tuntia rauhassa. Mut nyt siis meen nukkuun minäki.

Öitä!!
 
Takaisin
Top