Mua vähän nolottaa myöntää, että olen miettinyt läpi tietysti vatsavaivat, mutta jo maitoallergiat, jotkin vakavammat mahan kehityshäiriöt sekä virtsatieinfektiot, kun tyttö (2kk) itkee välillä pää punaisena, kun lukee nyt näitä teidän muiden kirjoituksia itkuista ja öistä.
Meillä kun tyttö nukkunut jo pari viikkoa sellaisia 7-8 tunnin yöunia ja joskus jopa pidempiä.
Tuossa pari yötä sitten jo ihan järkytyin, kun syönnin väli oli 10 tuntia yöllä.
Illalla söi 9 aikaan ja nukahti 11 aikaan ja nukkui aamu seitsemään.
Loppiaisen aikaan tosiaan alkoivat mahavaivat, mutta ei kyllä siis taida pahimmasta päästä nämä olla. Ja toivottavasti ei pahenekaan tästä.
Joskus siis saa itkukohtauksia ja itkee ihan oikeasti naama punaisena, mutta ei kestä kauaa, kun ottaa syliin ja rauhoittelee.
Joskus myös jo tissillä ollessaan alkaa kiemurrella ja itkeä.
Meillä on tosi paljon tehty jalkajumppaa (selällään nostellaan molempia jalkoja yhtä aikaa mahan päälle), sekä röyhtäytetään syönnin välissä ja lopuksi mahdollisimman hyvin. Lisäksi menee Cuplaton (vaikutuksen tasoa en osaa sanoa).
Lähes pelkällä rintamaidolla on. Pari kertaa kuussa olen saattanut antaa korviketta, jos on oikein paljon imenyt päivän aikana ja tuntuu, että jää nälkäiseksi.
Lisäksi omaa syömistäni olen tarkkaillut. Mahavaivoja oli pahiten silloin kun söin itse aikalailla suklaata (joulun jälkeen).
Nyt suklaan syönti on vähentynyt/loppunut. Olisiko mahakin sen takia parempi...
Tällä hetkellä siis tosiaankin olemme saaneet nukkua aivan mahtavia yöunia. Joskus lisäksi torkun aamupäivälläkin tytön kanssa. Kamalaa.... mähän vaan nukun.
Sitten iltapäivisin käymme n.40-60min vaunulenkin. Lenkin jälkeen tyttö ei ole enää kyllä tyytynyt nukkumaan vaunuissa ulkona. Sisällä on saattanut jatkaa unia vaunuissa 4-5 tuntiakin.
Kovasti hymyilee ja jokeltelee. Muutamana päivänä on nauranut ihan ääneenkin, mahtavaa! :)
Juuri nyt pulautti tuossa sohvalla vieressäni. Senkin takia kauhukuvat maitoallergiasta tm. vaivasta ovat käyneet mielessäni, kun tosiaan pulauttelee välillä aika paljonkin.
Mistä sitä voi tietää, mikä on normaalia ja mikä ei...
No neuvolassa sanoivat, että jos paino nousee eikä muita oireita ilmaannu, niin pulauttelu on normaalia. Eikä lennä ihan kaarella. Vaikkakin kyllä pari päivää sitten lensi aika kaarella heti syönnin jälkeen???
Mutta jos röyhtäytän kunnolla, niin pulauttelua ei juurikaan esiinny.
Vaikeaa kun ei ole aiempaa kokemusta lapsista.
Mutta kaikenkaikkiaan mennään hienosti eteenpäin.
Voimia kaikille pienten kanssa eläville.
Ei se niin ruusuista aina ole, mutta koitetaan nauttia tästä ihanasta vaiheesta, vauvan tuoksusta, pienistä sormista ja varpaista <3 <3