Tammikuun turinat

Mulla on kaks kaverii luvannu tulla synnytykseen mukaan, mutku kummatki on raskaana, eli toisella ois silloin touko/kesäkuussa pieni vauva ja toinen sitte viimesillään raskaana. Sille tokalle oon kyl sanonu et en huoli mukaan, ku käynnistyy vielä senki synnytys ja sen la pitäs olla kuukaus mun jälkeen :grin

Mullahan ei oo käsitystä viel siitä että sitä vauvaa ruokitaan 2 tunnin välein jo siel sairaalassa(en tullu ajatelleeks), aattelen vaa nyt et jos herätys 2 tunnin välein ja tsiljoona muuta vauvaa äiteineen siinä puuhaamassa ja hoitsut ramppaa ni tällanen herkkävaistoinen varmaa valvoo ihan koko ajan. Vieraas paikas rentoutuminen vieraiden keskel on kyl sit aika haaste. Ehkä nukupilleri sit jos ei tuu mitään. Korvatulpissahan mä nukun jo kotona, mutku kuulen niiden läpikin :rolleyes: Mä en oo oikeesti mikään "prinsessa hienohelma", mun uni vaan stressaantuu tosi helposti ja se on mun suuri heikkous. Yks yö ei oo mitään, mut uniongelmista kärsivällä ei ookaan kyse vaan yhden tai parin yön valvomisen aiheuttamasta väsymyksestä. Lääkäri joskus ta:lla sano et munlaisten säpsyköiden vuoksi ihmiskunta on hengissä, koska meidänlaiset herätti muut kun pedot hyökkäs. Noh, se ei nyt lohduta kauheesti..

Kotirintamal on onneks oma isä eläkkeel(eli hyödynnettävissä), äiti tietty varmaan kans ja sisko joka asuu samal asuinalueella. Ne kyl varmasti auttaa, jos tää äippä uupuu ihan kokonaan.

Mä nyt kovasti toivon et kättärillä ois sellanen vaiks 2 hengen huone tai sit kaikki muut synnäis just eri päivänä ku mä ni ois vähän rauhallisempaa :p Et sovitaanko niin, mul on 21.5. lähimain ni ei kaikki kättärin porukka synnäis just sillon :grin

täällä taas foorumia puhelimella selaillen vietän unetonta yötä. masusta tulee niin napakoita potkuja ja välillä muuta myllerrystä ettei millään saa nukuttua. tänään tuli ensimmäistä kertaa sellanen aika lamaannuttavan tuntunen supistuskin...mahan kiristymisen lisäks selkää poltteli ja vihlo niin että hyvä kun sain henkeä. vielä pitäis malttaa ottaa rennosti ja odotella yli viikko seuraavaan lääkäriin. tuntuu että aika matelee :(

Mä olen toiveikkaana jo ajatellut että hobitista ei tuu yökukkujaa kun on tähän asti ollut yöt aloillaan. Nyt kun meitsi valvoo niin onpa sekin oppinut jo yömylläämisen.

Voikohan muuten selällään makoilu aiheuttaa hapenpuutetta vaikka itse ei huomaisi mitään? Mä pystyn ihan sujuvasti olemaan selälläni (pari tyynyä oon kyllä selän alle virittänyt, mut evät ole kauheen korkeita) mutta huomaan että sit kohta alkaa potkuttelu. Kyljellään ollessa se lakkaa, tai ainakaan en huomaa sitä niin hyvin.

Tänä yönä olen todistettavasti nukkunut. Näin unta että vanhempien eteiseen ilmestyi yhtäkkiä hylje, jota ryhdyin kesyttämään.

Luin jostain ettei selälleen makoillessa voi olla huomaamatta jos se hapenpuute iskee, koska siitä pitäs aiheutuu itselle huono olo. Mut luoja tietää, mikä sit se todellisuus on. :) Meilläkin viime yönä Papu ensimmäisen kerran selkeesti heräs yöllä möyhäämään. Onneks tosin tosi vähän ni sai kuitenkin nukuttua ja oon kyl huomannut et ku ei mee koskee tai juttelee masulle yömöyhäämisen aikana ni Papukin rauhottuu nopeesti. :)

mä sain jo totuttuun tapaan unta joskus neljän aikaan yöllä. laitoin herätyskellon soittamaan 10.00 ja pakotin itteni hereille jos vaikka illalla nukuttais aikasemmin. kunhan en nyt sit vaan nukahtais kesken päivän...

Voi jösses, nyt tuli taas se olo, että "mihinkäs piruun oot taas ittes tunkemassa!?" Tänään olisi siis ensimmäinen perhevalmennus ja mä olen niiden suhteen erittäin skeptinen ja jotenkin varautunut. Ja vielä, kun joutuu menemään yksin (,kun mies on siellä reissuhommissa)... Äh ja päh... No, jos se on ihan tuskaa ja hampaitten kiristelyä, niin en mene enää ensi viikolla.

Neljä tapaamista kaiken kaikkiaan noita pitäisi olla ja sitten viidentenä jokin lapsiperheiden tapaaminen, kun lapset on syntyneet. Mähän varasin paikan noihin neljään jo nyt, koska muutto muualle kolistelee jo ihan nurkan takana ja käyn jostain syystä nämä nyt ehkä hiukan liian aikaisin kuin liian myöhään.

Onko muilla samoja fiiliksiä perhevalmennuksista? Vai oonko mä vaan outo.

Kyllä mäkin aika kauhulla odottelen niitä valmennuksia... Ensimmäinen valmennus olis 30.1. ja oon menossa ainakin sinne yksin. Seuraavaan mennään sit yhessä ja jos siinä vaiheessa turhauttaa niin loppuihin ei sit mennä ollenkaan. Kaikkein eniten pelkään yhtä kertaa jonka pitää seurakunta. Mä en oo koskaan kuulunu kirkkoon ja en oo tottunu sellaselta taholta ottaan vastaan mitään neuvoja niin jännittää se että kasvaako mun uhma siihen mennessä niin suureks etten haluu kuunnella ollenkaan vaikka asia vois olla hyödyllistäkin...

Meillä on nää valmenukset menny iha päi persettä, kun sitä edellistä "oikeeta" neuvolatätiä ei oo kiinnostanut infota niin se mihin ois syksyllä haluttu "parisuhde ja seksuaalisuus raskausaikana" ni on jo keväänki ajalta täys, ettei päästä ja synnytys ja rentoutumisvalmennukseenki EHKÄ päästään, jos tää uusi saa meidät ilmoitettua.............................. Jotenkin fuck you olo. Tuskin keritään käymää kaikkia mitä pitäs.. Tai ois haluttu.

Meidän ei onneks tartte enää osallistua moisiin valmennuksiin, mutta haluaisin kyllä käydä tutustumassa tuohon uuteen synnytysosastoon. Mulla ei ole hajuakaan mistä sinne edes mennään sisälle. En edes tiennyt koko Gravidaakaan ennen kuin siellä ekan kerran kävin :) Edellisestä kerrasta kun on hieman aikaa vierähtänyt :)

Voi Hymykuoppa, sain ihan kyyneleet silmiin kun luin että sulla vaikea yö. Ite nukuin hyvin ja vitsit ku ei toivois valvomista ja sitä paskafiilistä seuraavana päivänä kenellekään :sad001

Mä näin unta viime yönä, et olin sijottanu rahani niinki fiksusti et työnsin vastasyntynyttä vauvaani pelkissä vaunun rungoissa, vauva istui(hah) kylmää mustaa metallia vasten. Toisessa kädessä taluttelin ratsuhevosta :laughing002

Noi unet... o_O Oottekos muutkin nähny paljon raskaus/vauvaunia? Mä näin viimeyönä hylkeiden lisäksi sellaista unta että toisesta rinnasta alkoi tulla maitoa niin valtoimenaan ettei siihen auttanut mikään.

Kerran näin sellaista unta että olin huomaamattani pyöräyttänyt, ei yhden, vaan kolme vauvaa, joita en millään meinannut muistaa hoitaa. Lisäksi ne vauvat olivat välillä kissanpentuja, välillä ihmislapsia.

Mitä vähemmän tulee nukuttua sitä enemmän nään näköjään unia. Viime yön saldo taisi olla pari tuntia yhtäjaksoista unta ja päälle ehkä jokunen torkahdus.

Joo kuukauden verran nähny vauvaunia ja mieskin kuulemma näkee. Iha ihmeellisiä unia välillä. Mieli alkaa valmistautua vauva-arkeen :) Mieki oon unissani suhrautellut maitoa tisseistäni iha kuin vesipyssystä ampuis :P Vaikka miulla ei tosielämässä tissit viel yhtää eritä niinkui muilla on jo erittäny..

Esikoisen aikaan oli koko ajan hurjia seikkailu-unia, joissa aina juoksentelin pakoon joitain tyyppejä ihan tutuissa ulkomaan reissujen paikoissa.... No itseasiassa viime yönä olin taas Kreikassa jossain pikku vuoristokylässä, mutta en seikkaillut vaan olin myöhässä tapaamisesta parhaan kaverin kanssa kun jäin suustani kiinni jonkun oppaan kanssa kahvilaan lettukesteille. Kylän talot kiipesi pitkin vuoren rinnettä ja aina alemmasta talosta pääsi nopeasti toiseen kun kiipesi katossa olevasta pikku luukusta ylemmäs: näin tuo opas kertoi. No minähän sit yritin, mutta jäinkin isosta mahastani kiinni siihen aukkoon :) siihen sit heräsin kun roikuin aukossa...
Pitäis varmaan ruveta kirjottelemaan näitä ylös; sen verran huisimpia on kuin normiaikana...

Tosta Katchyn unesta tuli mielee. Onko muillaki vaikeuksia ymmärtää tätä viimeaikoina kasvanutta uloketta? Mies sanoo vähä väliä, et varo siul on maha kynttilän päällä! Ja muuta vastaavaa.. Mie oon edelleen henkisesti litteä mahainen.. Mut kyl sen huomaa siin vaihees jos ei mahukkaan aukosta mistä enne ois mahtunu.. :grin

Mullakin ongelmia tän ulokkeen kanssa! Kolhin sitä millon mihinkin ku unohdan et se on jo aika iso, sotken myöskin pitkin pöytien reunoja yms. Ja hauskointa ja aina huomata ku aattelee et mahtuu jostain ja yrittää vetää vatsaa sisään, mut eihän se perkele mene :grin

Mä taas hyvin mielelläni haluisin valmennuksiin, samoin mun mies kun ekaa tässä kuitenki odotellaan. Mut meidän valmennukset kuulemma sijoittuu huhti-touko- ja kesäkuulle. Just jus, vauva sylissähän niille kannattaakin mennä.

Rimpsukka oon täysin samaa mieltä kanssasi.. Meillä iha sama tilanne, et synnytyksen jälkee niitä synnytysvalmennuksiakin on.. Huoh, fiksuu touhuu.

Joo, tää maha toimii mulla ainaki aika hyvänä pöytärättinä! Äske tein ruokaa ja huomasin, että on mahan kohdilta toppi taas nii likanen..Sama jos tiskaan käsin muutamia astioita ni maha iha märkä, ilmeisesti uitan sen samalla altaassa! Tietääpä mitä oon tehny, ettei laiskaks tarvi haukkua! :P

Takaisin