Tammikuun turinat

Raskausarpia ei ole tullut. Ihan vichyn perusvoiteella rasvan aina suihkun jälkeen.

Flunssa sen sijaan on. Nenä ollut tukossa aikakin kolme viikkoa ja ilmeisesti sen ansiosta sidekalvontulehdus molemmissa silmissä, kurkku tuli nyt viikonlopun aikana kipeäksi. Aika tuskanen oli. Huominen onneksi vielä vapaa, joten saan levätä, mutta saa nähdä joudunko Hero tiistaina ottamaan saikkua... Tiistaina on vielä rakenneultrakin!

Siinä ne aamulla möllötti. Ihkaekat raskausarvet. Vasemmalla puolella, ylävatsassa kolme punaista rivissä, ihan kuin kissan raapaisu (no, koon puolesta ennemmin ehkä ilveksen) ja samassa kyljessä vielä lisää alkuja.

Olin jotenkin asennoitunut siihen ettei noita kauheasti tulisi kun toi alavatsa on edelleen laihdutuksen jäljiltä löysä. Mutta kasvaahan toi ylävatsakin! Mulla on ennestään arpia kyllä jo ihan joka puolella (käsivarret, lantio, rinnat...) eli eipä noi sinänsä tunnu missään. Kaivoin kyllä esiin jo kauan aikaa sitten ostamani Yveksen raskausarpivoiteen mutta voisi ehkä miettiä jotain parempaakin rasvaa. Noi nimittäin kutisee!

Ja paino... Huhheijaaa. + 9 kiloa loppukesän alimpiin lukemiiin. Nyt vähän tolkkua tähän hommaan.

Meillä odotellaan jo pientä niin kovin että joka päivä puetaan nukkea ja eilen esikoinen sanoi että vaihtaa pikkuveljelle Aina vaipat, saa nähdä kun ekat sinapit kohtaa ;D

Mie oon ny viimosen viikon vaiko kaks niin nähny vauva unia. Pienipoika viime yönäki oli sylissä ja kuljettiin ympäri kämppää ja meitsi varo pienen päätä tukie kunnolla :) Mieskin kuulemma nähny muutaman kerran, kun pikkupoitsu tähtikuviollises haalaris käppää meiän kaa pihalla :p

Pääsin sanomasta toissa päivänä että eijjoo tarvinnu flunssaa pitää, nyt onki iha järkyttävä kurkkukipu! :( huomenna pitäs mennä töihin kahen viikon joululoman jälkeen. Mun pomo ei oo mistään kohti ymmärtäväinen vaikka on neljän lapsen äiti. Alussakun olin nii väsyny että vapaat ja illat meni itkiessä ja nukkuessa,lääkäri kirjotti viikon saikkua, siitäkin pomo oli sitä mieltä että se pitäis ottaa omana lomana! Että hän ei palkkaa siltä ajalta maksa. Näin hän asian ilmaisi " ei ole hänen ongelma jos on sairaana tai raskaana joten miksi hänen siitä tarttee palkkaa maksaa. Raskaana olevat kun saavat saikkua heti kun alahuuli vähän väpättää." Moni varmasti pitää mun ajatusmaailmaa naurettavana mutta tällä hetkellä mulle on tärkeintä oma ja vauvan terveys! Kaksi keskenmenoa takana ja toisesta tuli raju kohtutulehdus että harkittiin osastolle ottamista ja monet antibiootit ja viikon saikkua ja siitäkin pomo oli sitä mieltä että on matala kipukynnys kun ei buranan voimalla töissäkään voi olla. Näin rumasti sanottuna mulla on varmasti maailman vittumaisin pomo! Anteeks tämä avautuminen.. :( mutta eipä paljo huvita taas huomenna mennä kipeenä töihin.

Karsee pomo. Mä melkein ilmoittaisin tommoset puheet isommalle pomolle tms, menee jo asiattomaksi jos lääkärin myöntämän saikun perusteita aletaan tolleen kommentoida.

Hienoa, toisen lapsen päiväkodissa kurkkumätää ja nyt ei lähde mullakaan ääni ulos, vähän helpottanut aamusta, mutta ihan järkkyä :/
Ja sit vielä joku vatsapöpö jyllää meillä, heitin aamulla teet ulos!
"Voiko ihanammin aamu enää alkaa??"
Positiivista on että saatiin kaik joulujutut pois, ja poikanen jyllää masussa ihanasti <3

On kyse pienyrittäjästä jolla oon ollu huhtikuusta työntekijänä. Joten ei ole enää ns.isompaa pomoa jolle asiasta mainita. Jos saikulla vaan halluisin olla niin sittenhä mää koko ajan olisin mut minusta on ihan normaalia olla saikulla jos lääkäri sen tarpeelliseksi kattoo. Kenenkään ei pitäs moisesta asiasta potea huonoa omaatuntoa. Neuvolalääkäri sanoi(joka itsekkin jäi äippälomalle marraskuussa) että raskaus ei oo sairaus mutta se aiheuttaa monta vaivaa jotka luetaan sairaudeksi. Toisille enempi, toisille vähempi. Työtäni en niin paljon rakasta että sen pistäsin oman terveyteni eelle! Mutta yritetään taas asennoitua siihen et vielä ois jotain kolme ja puol kuukautta töitä ja sitten äippälomalle! :) ajatellaan positiivisesti ja odotellaan innolla vauvan kasvua ja flunssaset kanssa toverit nautitaan lämmintä juotavaa ja levätään! :) mukavaa päivää kaikille! <3

Se olis arki täällä. Sain taas nukuttua sen 4 tuntia jonka jälkeen unet kaikkosi niin tehokkaasti ettevät ne ennen herätyskellon pärinää tulleet enää takaisin. Vähän pönttö olo.

Tänään on sentään alkajaisiksi neuvola niin ei tarvinnut heti lähteä pimeyteen suhaamaan (työmatka yli 60 km). Mut jos ei unia saa jollain tyylillä kasaan nyt lomien jälkeen niin hankalaksi menee.

Nyt on rohkaistuttu ja jääty kylmästi saikulle ekaa kertaa tän työpaikan alaisuudessa. Ei tässä enää jaksa kiduttaa itseään, eikä varsinkaan Töhnöä. Lääkäri oli onneksi oikein asiantunteva raskauden suhteen ja mitä antibiootteja saa vedellä naamaan. Nyt lepoa ja lääkettä.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Arki alkoi ja muksut viety kouluun. Mulla menee nyt ihan huilaillessa tää päivä, kun eilen tuli rehkittyä noiden matkalaukkujen kanssa. Mahaa juilinut välillä ihan levossakin. Tänään jätän suosiolla kotityöt tekemättä.

Piti vaihtaa nicki hieman tunnistamattommaks, ko eile meinasin vahingossa liittää facebookkiin koko foorumin ja sitähä en halua! Et sama tyyppi tääl moi :p

Ihanaa et pääs tänään töihin.. Ei tarvinnut keksimällä keksiä itselleen tekemistä. :) Huomista työpäivää odotellessa.

Arki alotettu aamullisella neuvola käynnillä jossa kaikki oli ok! :) ens keskiviikkona sit se rakenneultra! :D töihin tallasin edelleen hirvittävässä kurkkukivussa kauhulla oottaen ku vastassa oli uus työkaveri ja edelleen yhtä veemäinen pomo! Asiakaspalvelu ammatissa ku oon ja päivän jouvun puhumaan ni ei tee hyvää muutenkaa kurkulle ja sit ku ois se hiljanen ja rauhallinen hetki ni tämä uus työkaveri onki hirvee puuropata! :D ei vaan ny jaksas mut onneksi on iha mukava tapaus! :) pomoa tuun näkemään töissä 3tuntia/viikko, JEEEEE!!!!! :D :D äippälomaa ootan silti kovasti koska väsymys on koko raskauden ajan ollu iha järkyttävää ja pahenee vaan!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mulla kävi yks päivä hassu juttu. Kävelin töistä kotiin ja mietiskelin samalla. Mietin milloin olen viimeksi ollut viihteellä ja laskin, että siitähän on jo tosi kauan, loppukesällä joskus. Sitten ihmettelin, että miksi en ole sen jälkeen käynyt. Kunnes sitten muistin :D Onko muille käynyt näin, että unohtaa olevansa raskaana?

Takaisin