Tammikuun turinat

Ai, siel on toinen muumimukikerääjä :).

Onneks missannu tiedon tosta juhlamukista.... tietty nyt kun huomenna lähdetään tykittää kohti etelää nii voishan sitä kattoo jos niitä vaikka jonnekin matkan varrelle olisi jäänyt lojumaan hyllyihin. :rolleyes:

Pioni, ei pitäis mun unettomien öiden olla ainakaan hemoglobiinista kiinni, alle viikko sit mitattiin ja yli 140 oli. kai mä oon vaan niin stresseissäni kun on kaikki saikku-, työ- ja vauva-asiat mielessä...

Uusi yritys.... Tuossa jo aamulla tähän kirjoittelin, mutta eipä näy enää viestiä missään. Koko joulunajan taistellut pääsystä tänne foorumille ja vihdoin tänä aamuna antoi liittyä tänne.... pöh! Nykyaika ja tietokoneet; aina jotain taistelua niiden kanssa.... Eli täällä olisi 32-vuotias toukokuussa vauvan saava. Aikaisemmin olin vain tuolla facen odottajissa, mutta nyt piti tulla katsomaan oliskos täällä ketään odottajaa täältä häme-uusimaa akselilta. Asutaan miehen ja 1v7kk pojan kanssa peltojen keskellä täällä Hausjärvellä.
Tämä raskaus paaaljon helpompi kuin edellinen, jossa pahaolo kesti sen 4,5kk ja heti sen perään selkä hajosi töissä. Nyt päässyt todella helpolla ( oliskohan sieltä tyttö tulossa? ) Ensi perjantaina toivottavasti ultrassa näkyy kuka siellä potkiskelee...

No ois miulki menny ohi, mut ihmeen kaupalla kiinnostuin mainoksia selaa jos oli tosta mukista. Itse kerään tai pyrin sillo tällö kerää noita erikois mukeja. Normimukeja kyttään alest joita aina tarjolla :p Pitäs laskee joku päivä monta mul oikei on.. Sen tiiän, erikoismukeja enemmä ku taviksii :) Pitäs saada noittenki takii isompi kämppä joho mahtuis joki hylly noille, ku osa piilossa nykyää :p

Ei oo onneks vielä flunssa iskenyt, kylkiin vaan sattuu ja välillä kipeitä supistuksia. Stressaa vaan toi töissäkäyminen, iltavuorosta kun menee aamuun, saa korkeintaan 4 tuntia nukuttua.. Ja niitä on nyt listoilla joka viikoksi:(

Ei oo onneks vielä flunssa iskenyt, kylkiin vaan sattuu ja välillä kipeitä supistuksia. Stressaa vaan toi töissäkäyminen, iltavuorosta kun menee aamuun, saa korkeintaan 4 tuntia nukuttua.. Ja niitä on nyt listoilla joka viikoksi:(

Mä en kyllä ole huomannut raskauden alentaneen vastustuskykyä. Itseasiassa muistaakseni olen sairastanut tauteja raskaanaollessa vähemmän kuin muulloin. Nytkin oli flunssa ja kesti mulla muutaman päivän, kun ukko on ollut jo pari viikkoa enempi ja vähempi kipeenä.

En tiedä tuleeko eleltyä terveellisemmin ja pestyä enempi käsiä tms taikoja tehtyä, kun ei oo taudit samalla lailla iskenyt ja niistä tuntuu pääsevän melko nopeasti eroonkin.

elli123: ootko toivonut listantekijältä toisenlaisia vuoroja? Mä oon sanonut töissä, etten jaksa olla ollenkaan, jos sitä ei huomioida vuoroissa ja kummasti on järjestynyt inhimilliset työvuorot.

Pitäis varmasti mainita, mutta ne pitäs laittaa kokonaan uusiks et sais noi ilta-aamut pois. Ja näiden listojen jälkeen loppuu sopimus. Eipä tää valittaminenkaan auta, pitää varmaan koittaa vaihtaa muiden kanssa näitä vuoroja:)

Nythän se pukkasi sitten kuumeenkin.... -.- tätä ihmiseneloa... viimeksi kuumeessa ollu ties milloin lapsena.. jotenkin tuntuu kymmenkertaisena tämä flunssa... taitaa mennä levoksi koko pitkä vkloppu..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Miten muuten teillä, onko tullut raskausarpia? en tiedä mitä näiden kanssa tekisi kun perusrasvaa laittaa parikin kertaa päivässä ja silti tulee, onko vinkkejä?:)

Mulla tuli viimeksi vasta 30 + viikolla, vaikka lihoin 65 kg ---> 89 kg ja arpia tuli eniten lähinnä navan alueelle kun napakorun reikä meinasi revetä..
Ja tisseihin tuli myös niillä viikoilla, niihin tuli enemmän..
Nytkään vielä ei ole arpia näkynyt mutta olen varautunut Bio Oililla ja perusrasvalla tällä kertaa kun viimeksi käytin vain perusrasvaa, saa nähdä jeesaako enempiä ;)

Vielä ei ole raskausarpia tullut, mutta mulla on niihin taipumusta eli todennäköisesti on tulossa lisää. Multa löytyy kaapista Bio Oilia, mutta inhottaa ku siitä jää niin limanen iho ni en jaksa sitä kauheen useesti levitellä. Pakkauksessa suositellaan kahdesti päivässä. Mut uskon et, et jos niitä on tullakseen, ni ei siinä mitkään tökötit auta.

Vielä ei ole raskausarpia tullut, mutta mulla on niihin taipumusta eli todennäköisesti on tulossa lisää. Multa löytyy kaapista Bio Oilia, mutta inhottaa ku siitä jää niin limanen iho ni en jaksa sitä kauheen useesti levitellä. Pakkauksessa suositellaan kahdesti päivässä. Mut uskon et, et jos niitä on tullakseen, ni ei siinä mitkään tökötit auta.

Öh, sekoilen puhelimella... Luulen kans, että raskausarpia tulee jos on tullakseen, mut viimeksi ei tullut yhtään ja rasvailin kerran päivässä Ceridal-öljyllä, ja samaa oon tehny nytkin! Saahan niitä tullakin, elämän merkkejä :)

Mul on tullu muutama tisseihi, sivu yläreiteen ja iha ylös sisäreiteen ja perssiissä kans. Oon rasvannu päälle kk öäivät ois pitä aloittaa aiemmi koska miust ei oo tullu enempää ku perssiiseen, mutten jaksa 2h olla istumatta tai makaamatta kyljellää jollo ne imeytyy sitten lakanoihin....

Uutena kirjottelen..aloin käyttää bio oilia ehkä viikolla 10[nyt siis 19+2] ja nyt vatsaani koristaa pieni, mutta ei niin sievä arpi rivistö :( joten veikkaan että arpia tulee jos on tullakseen mutta kävin kuitenki ostamassa body shopin kaakaovoi vartalon kuorintaa ja voijetta. Jos ei kuorinnasta ja rasvauksesta oo muuta hyötyä niin ainaki kosteuttaa tosi hyvin tätä meikäläisen järkyttävän kuivaa pötsiä! Ja tietenki rasvailen tissit, reidet ja persaukset myös illalla että aamulla. :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Ostin kanssa juuri Bio Oilia apteekista, mutta aika öljyinen koostumus on. Sitten ihan perus Aqualania ja sain joululahjaksi Biothermin oil therapyn ja sitä sokoksen mukaan voisi raskausarpiin käyttää, mutta en sitten tiedä kuinka paljon näistä imeytyy vauvaan asti, tuskinpa paljoa, meinas apteekin täti. Vielä ei oo arpia, mutta niitä odotellessa..

Mulle ei onnex tullut viime raskaudessa kuin tisseihin noita raskausarpia, vaikka painoa tulikin huimat 18kg lisää. Nytkin rasvailen ihan normi rasvalla iltaisin ihon kuivumiseen vaan. Napa muuttui ihan tummaksi sisältä päin (?) viime raskauden lopulla kun iho venyi oikein kunnolla eikä se väri ole vieläkään lähtenyt täysin pois. Sitä viimeksi vähän kummastelin ja samaten linea negra lähti vasta puoli vuotta sitten vaalenemaan vaikka silloin syntymästä oli vuoden verran aikaa. Kohtahan se varmaan taas ilmestyy takaisin :)
Itse olen molemmissa raskauksissa ollut tooodella terve. Nehän sanoo, että vastustuskyky paranee raskaana ollessa. Itsellä ainakin toimii niin. Tänä syksynä yksi lyhyt nuha takana ja samaten taisi olla viimeksikin. Ja en kyllä todellakaan ole sen terveellisemmin syönyt kuin normaalisti. Nyt pitäisi kyllä joulun mässäilyjen jälkeen ryhtyä salaattikuurille....

Ekasta ei tullu raskausarpia, tokasta tuli niin et maha oli vesimelonin näköinen. Kolmannesta ei tullut uusia, vaikka masu oli isompi kuin tokasta. Eikä vielä ainakaan ole tästä neljännestä tullut uusia.

Et vaihtelee näemmä. Rasvailua en ole harrastanut.

En ole rasvaillut nyt normaalia kosteutusta enempää eikä vielä ainakaan ole arpia. Ekasta tuli rintoihin vaaleita ja haaleita. Reisiin muutama. Vatsaan ei yhtään. Katotaan miten nyt käy...

Takaisin