Tammikuun turinat

Muuten, nyt kun on kaikki välttämättömät tarvikkeet hankittu, niin eksyn vähän liikaa surffailemaan nettikaupoissa kaikkea ei-niin-välttämätöntä, mutta niin söpöä ja ihanaa.. :love7:smiley-ashamed005

Nelia Oma äiti on synnyttänyt meidät kaksi yli nelikiloista ilman sen dramaattisempia ongelmia. Veljen ihan nopsasti ja luomuna vielä, vaikka tyyppi painoi 4,5kg. :)

Pitäisköhän munkin sulattaa pakkanen, kun muutkin? :D

Mä niin puuhailin kaikkea torstaina ja perjantaina, että eilisillan ja tän päivän olen vaan lähinnä kärsinyt Panadolin kanssa. Lantio on kun lekalla lyöty ja liikkuminen todella tuskaisaa. Muutaman kerran olen jo saanut pyytää miestä apuun, kun en ole päässytkään kivuiltani ylös. :S Ihan kamalan painon tunne myös tuola alakerrassa! Jos en paremmin tietäis, epäilisin menkkojen alkua. :DDD

Aloitin tuossa neulomaan vauvalle villapeittoa. Näyttää kyllä uhkaavasti siltä, ettei tuo mun kaksi kerää tota lankaa millään riitä, eikä tuota väriä vissiin enää saa. :(

Joku hassu levottomuus vaivaa. Pitäis tehdä kauheasti, vaikka nyt ainakaan ei todellakaan jaksa. Kai tämä on se mun versio pesänrakennuksesta. :)

Juu tervetuloa vaan uusille mukaan joukkoon munkin puolesta :)

kai täällä vois taas itestäki infota vähän uusille, et ikää on 24 vuotta ja esikoisen laskettu on 21.2. :) Ja Porin kyljessä asustellaan, tarkemmin Paluksella, Ulvilassa :D

blaueblumme, mäkin tuossa huomasin, kun kaveri tosiaan joutu rv 35 raskausmyrkytyksen takia osastolle vaikka sillä ei ollu mitään oireita itellä, mut proteiinit kahdella plussalla ja alapaineet huiteli yli 100.. Turvotusta sillä oli kyl aika reppaasti. Jouduttii sitte kä'ynnistää ja tasan rv 36 synty heille terve pikkumies viime viikon tiistaina :) mutta kyllä siinä rupes itekki tajuumaan, et mitä vaan voi tapahtuu, et jos laittais kaikki kuntoon vauvan tuloo varten ja sairaalakassin ainaski suunnittelis valmiiks, et jos se lähtö tulee äkkiä, nii ainaski osais selittää miehelle, et mitä pakkaa mukaan :)

Voi että blaueblumme! :( Pitäisikö tuosta kuitenkin ymmärtää, ettei tilanne ole vielä kovin paha, vaan että olet sielä osastolla lähinnä pitkien välimatkojen takia, jotta ei sitten tule hätä, jos pahenee tilanne? Toivottavasti ymmärsin oikein, eikä vielä ole paha tilanne! Tosi kurjaa, ettet pääse kotiin, mutta onneksi vanhemmat asuu sen verran lähellä, että sinne pääset, ettei tartte jäädä sairaalaan ihan vaan varmuuden vuoksi! Jaksamisia sinne! Nyt sitten vaan antaudut tulevien isovanhempien passattavaksi! Pyydät niitä paperipullia ja vaikka mitä. ;)

ReginaVeritas: NO HUH! :eek: Mulla on ensviikolla kontrolli tosta painosta ja lääkäri sanoi, että jos vielä mitat näyttää suurilta niin käynnistellään synnytystä. Mua itseä ei tuo paino niin pelota, mutta se pipon mitta on tässä se kurjin juttu kun mulla on muutenkin vähän ahtaat tiehyet. En haluaisi revetä peestä peehen :confused: Tosin munkin äiti sanoi, että hälle oltiin sanottu mun olevan nelikilonen, mutta 3200 olin sitten loppujenlopuksi.
Mulla on LA 8.2 ja nyt kuvioihin on tullut aikamoiset menkkajomotukset. En tiedä puskeeko toi pikkuinen päätään mun haarojen väliin niin kovalla tahdilla, että jopa koirien ulkoilutus tien toisella puolella on täyttä tuskaa :sad001 Onko kukaan teistä käyttänyt synnytykseen valmistelevia öljyjä yms? Itse ajattelin kokeilla ja myös hieroskella välilihaa, josko se auttaisi. Netistä lueskelin, että voisi olla apua:rolleyes:

Mä oon näemmä tietotekniikan ihmelapsi!! Miten ihmeessä täällä erotellaan kappaleet toisistaan kun enter ei näemmä käy!? T. Nolo :smiley-ashamed008

kyllä mulla ainaskin menee entterillä o.O

No sulla alkaa kyllä olee niin lähellä jo toi la et ei ihme jos tuntuu painetta, kun mullakin vielä 4 viikkoo jäljellä la:han ja tuntuu painetta :D

Nelia Ihan tarkoitin lohduttavana tuon tarinan mun veljen syntymästä! :D Tosiaan tuli tyyppi nopeasti ja vaivattomasti äidin mukaan. Kummankaan meidän kohdalla ei revennyt. Mun kohdalla synnytys tosin kesti pitkään, mutta siinä oli tietääkseni kyse ihan vaan hitaasta avautumisesta, eikä mistään ongelmista sinänsä. Minä olen siis se esikoinen. :) Mutta eihän sitä silti kamalan isoa vaavia varmaan kukaan haluais lähteä punnertamaan, varsinkaan isopäistä. :)

Mulla on myös käytössä ollut synnytystä varten ihan tuo normi Ceridal, lueskelin siitä Weledan ölystä, mutta en sitten jaksanut hankkia sitä kun ceridalia oli jo valiiksi ja kuulemma pitäis ajaa saman asian. Täytyy kyllä myöntää, että tuon selän ja lonkan (ja tietysti myös mahan) takia on jääneet varsinaiset välilihan jumppaamiset ja venytykset vähälle, kun en vaan taivu ja yletä. :D Mutta öljyillyt olen kyllä, jospa siitä johonkin olisi. Ei se ainakaan voi haitata- :D

Nyt varoitus, saattaa olla joidenkin mielestä vähän too much information, mutta tänään 'intiimin kanssakäymisen' jälkeen mies sanoi, että nykyään tuntuu kohdunsuu sielä, tuntunut jo kuulemma jonkun aikaa. Mä olen kyllä uumoillutkin moista, omista tuntemuksista päätellen. Olen ehkä vähän hassu, mutta olen vaan innoissani, kun alkaa paikat liikkua (ja ehkä pehmetäkin sitten?). :D Niin kovasti elättelen toiveita, että olis hyvä merkki aikaisesta itsestään käynnistyneestä synnytyksestä. :)

--
p.s. Mullakin menee kappalejaot enterillä?

Ai niin! Blaueblummelle piti vielä sanoa, että ymmärrän kyllä tuon ikävöinnin. :( Itsellä tulee ikävä jo jos en pääse nukkumaan viereen yhtenä iltana, niin voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu! :( Toivotaan ettet ihan kauhean kauan joudu olemaan erossa ja pääset pian vauvan ja miehen luo. :) Mitäs sulla olikaan niitä viikkoja? Hienoa, että virtaukset ja kaikki muu on hyvin!

Mä olen kuullut samaa kun blaueblumme , että hidas synnytys harvemmin aiheuttaa repeämiä. Varsinkin se pään hidas syntyminen olis avain asemassa. :)

Hmm.. kumpaa tässä sitten toivoisi, hidasta vai nopeaa synnytystä. :rolleyes:

:D Ehkä tarpeeks hidasta, jotta ehtii rauhassa väliliha ja muut paikat veynmään, muttei mitään järjetöntä maratonia? :D Ja mikä nyt sitten loppujen lopuksi on hidas ja mikä nopea, taitaa olla aika suhteellista. :) Ja samoin se kudosten venyminen on varmasti aika yksilöllistä.

Panda, mietin tässä ihan samaa :D..

Sekin on ristiriitaista kun on jo toivonut, että kipuilu alkaisi ja paikat aukeisi.. Sitten eilen kun sain eilen järkyttävät kivut, rukoilin niiden oitis loppuvan.. :)

En nyt hyppää murina-ketjun puolelle, mutta kyllä eilen ärsytti! Olin koko illan haaveillut tiikeri jäätelöstä, jota toin viime viikolla pakastimeen ja kun menin ottamaan jätskiä niin KAPPAS! Mies oli ahminut koko paketin huomaamattamani. Onneksi ei ollut kotona :D

Itse voin sanoa pari todella nopeaa synnytystä kokeneena (2 h 15 min ja 1 h 30 min), että hyvin on mennyt. Mutta kuten ReginaVeritas totesi, olennaista esim. repeämisten kannalta on ponnistusvaihe. Tällä kerralla maltoin mieheni mielestä kuunnella hyvin kätilöitä. Silloin kun ponnistuttaa, tekee mieli ponnistaa ihan hullun lailla, mutta pitäisi myös osata höllätä välillä, jottei pää synny liian nopeasti. Mulle on tullut pieniä repeämiä ainoastaan ensimmäisessä synnytyksessä, jolloin myös leikattiin välilihaa. Nykyään sitä ei käsittääkseni enää kovin paljon leikellä...

Nelia: Se, että joku on syönyt juuri sinun ostamasi jäätelön, on todella ärsyttävää! Mä tykkään ihan hulluna jäätelöstä ja oman lempparin katoaminen pakastimesta on hirveää!!!

Blaueblummelle peukkuja sairaalaan!

Meillä arki on alkanut rullata ihan mukavasti. Tosin 1-vuotiaan kanssa sisällä oleminen päivät pitkät on välillä vähän tuskaa. Hän kun kaipaisi ulkoilua, jossa pääsisi purkamaan energiaa turvallisesti. Vauva on enimmäkseen nukkunut, minkä vuoksi taapero on myös saanut mielestäni mukavasti huomiotani, ilman että olisi joutunut turhaan kokemaan mustasukkaisuutta. Yötkin sujuvat ihan hyvin. Mennään suunnilleen kolmen syötön taktiikalla. Neiti vaikuttaa melkoiselta läpipaskurilta, sillä kakkaa tulee ihan joka syötön jälkeen. Tuntuu, että vaippaa saa vaihtaa koko ajan. Mutta parempi kuitenkin vilkas aineenvaihdunta kuin ummetus.

Takaisin