ReginaVeritas: mä koko odotusajan jotenkin intuitiivisesti katselin kaupoissa kaikenlaisia mekkoja, mutten uskaltanut ostaa yhtään valmiiksi. Kirpparilta ostin yhden vaaleanpunaisen bodyn ja puolipotkarit yht. 3 e. Ajattelin, että annan ne sitten tyttöä odottavalle tuttavalle, jos meille tulee poika. Sen verran edulliset olivat. Samoin ihastelin kaikkia ihania vaaleanpunasävyisiä lankoja villasukkia varten. Päädyin sitten kuitenkin valkoiseen.
Rakenneultran jälkeen vähän ajattelin, että se on tyttö, kun kätilö sanoi, ettei näe varsinaisia viitteitä pojasta. Lääkärin tekemän ylimääräisen ultran myötä, jossa gyne oli näkevinään pienen pippelin, ajatukseni kuitenkin muuttuivat. Vauvan tultua maailmaan, huusinkin isoon ääneen, että onko se oikeasti tyttö! Ei voi olla totta! Mulla ei ollut entuudestaan oikeastaan kuin sini-, viher-, ruskea-, harmaa- ja valkosävyisiä vaatteita. Olikin ihanaa, kun anoppi ja miehen sisko toivat eilen vaaleanpunaisen villatakin, housut, bodyn ja sukat. Mihinkään pelkkään pinkki- ja röyhelöhömpötykseen en kuitenkaan aio, mutta jotain pientä tyttömäistä on kyllä kiva ostaa myös vauvalle. Isompana tietty täytyy sitten jo olla vähän eri kuosia ja mallia tytölle ja pojalle.
mmaljo: mulle sanottiin, että painoarvio voi heittää 500 g suuntaan jos toiseen. Itse kävin vajaa n. pari viikkoa sitten painoarviossa, jossa vauva arvioitiin 2,5 kg ja syntyessään puolitoista viikkoa myöhemmin oli n. 2,4 kg. Ihan kohtalaisen hyvin piti siis paikkansa. Mutta hyvän kokoinen alkaa teidänkin vauva olla.
sume: sullakin alkaa olemaan viikot ihan hyvällä mallilla, joten mä varmaan siivoilisin ihan into piukeana ;D Mä en nyt muista, että oliko teidän vauvasta tehty jotain painoarviota eli onko jo ihan hyvän kokoinen noille viikoille?