Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niit suoria vatsalihaksia vissiin ei suositeltu tokalla kolmanneksella enää, joku tääl sano. Syvät ois parempii.

OmaaNapaa

Mammavarkut jalassa ekaa kertaa ja ihan hassua kun masu otti ja häipy just ku sain nää jalkaan. Ei oo yhtään vauvaolo vaik varmaa kaik iha ok masus. Noh, se aaltoilee ja menisin mäki jemmaa ku tälläsen pakkasen pukkas, apuva :D
Ihme pikkulunssaa pitää eestaas, vähä ätsittää ja sit ei mitää, sit tas köhoköhi. Kaveri sano et lunssa ois itseasias hyvä tollanen pien sairastaakki nyt, vastustuskykyä pienelle masuun. Toivoisin silti et terveen pystyisin olee, en tyksi(no kukaha tyksii) kipeen olla..
Laskin(muuten iihan itse) et täs ois vaille 5kk vissii duunia enää, aika jännä aatos. Ei oo oikee uponnu kaaliin tää juttu viel kun pöllämystyin aivan asiasta :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Tänään rv 15+6.
Huomisesta lähtien olen siis viidennellä kuulla raskaana :eek: :grin
Ja töitä olisi vielä vajaa 16 viikkoa, eli 4 kk.. Aion nimittäin pitää kesäloman toukokuussa, se alkaisi vapusta, ja jäädä siitä sitten äippälomalle kesäloman jälkeen. En viitsi hillota sitä sinne hamaan tulevaisuuteen, kun töihin palaisi...
Vaikka toisaalta, se olisi mulle kannattavampaa hillota se sinne ennen töihin paluuta, koska hyvin luultavasti joudun ottamaan sairaslomaa hiukan ennen laskettua aikaa... eihän sitä tietää voi, mutta mulla on vahva veikkaus että täysin en omista töistäni enää 1-2 kk ennen laskettua suoriudu... noh, sen näkee sitten.

Vielä 5 viikkoa rakenneultraan, jänskää!

Niin, hei vaan kaikille! Äsken ilmottauduin juuri tuonne heinäkuun odottajien listalle. LA siis tällä hetkellä 3.7. ja tähän asti olenkin palloilliut tuolla kesäkuun odottajissa, koska LA siirtyi nyt NP-ultran yhteydessä viikolla eteenpäin, jolloin vaihtui myls kuukausi. Täällä siis ollaan. :)

Esikoinen on meillä kyseessä, ja HYVIN, HYVIN toivottu sellainen. Sain takavuosina pcos-diagnoosin, mutta jostain maailman ihmeestä sai tämä pienokainen alkunsa ihan "luomuna". <3 Vaavi tuntui Dopplerilla kuunnellessa olevan melkoinen energiapakkaus: potki anturia kolme-neljä kertaa, kun juuri meinattiin saada hänet hollille... :D Äiti ei vaan harmikseen vielä noita potkuja tunne... :/ Mutta sitä odotellessa! ^^

Viikkoja takana tänään siis 15+4, molemmat voimme hyvin, mitä äippä nyt pistettiin rautakuurille hemoglobiinin ollessa "pikkuisen" liian matalalla.. Nyt siis innolla etiäppäin! :)

Tervetuloa vaan joukkoon Anneli85! :) Jos kiinnostaa muiden esittelyjä ja taustoja lukea, kannattaa vilkuilla tuota Hurmaavat heinäkuulaiset 2014 -ketjua. Sinne ollaan esittelyitämme laitettu, toki paljon siellä on myös kaikenlaista pulinaa ja pölinää eri asioista...
Ketjuja löytyy jos jonkinnäköistä jo eri aihealueille, nämä kuukausittaiset osiot ovat sitten näitä missä voi höpötellä mistä vaan yleisesti.

millä viikoilla ootte saanu tuolla dopplerilla kuulumaan äänet? me ollaan jo viimeviikolla yritetty ja ei sitten niin mitään muutako omat sykkeet. :/ nyt ollaan siis 13 viikon alussa. :)

Ite sain 13+4 tai jossain siinä kuitenki.. Hirveen vaikee oli löytää, löyty vähän vasemmalta ihan melkeen häpyluun päältä :) kyllä ne sieltä vielä löytyy!
Ja aika kovaa sai painaa ja ilman sitä ultrageeliä en kuullut mitään..

Mä hankin ko. laitteen vasta hiljattain, kolme päivää sitten kokeilin ekan kerran (eli rv 15+3).
Ultrageeliä käytettiin, ja tosiaan aika kovaa saa painaa. Ja kun liikuttelee, niin ihan pienen pieni liike kerrallaan, on meinaan vielä aika millintarkkaa puuhaa. Tällä hetkellä pikkuisen sydänäänet kuului melko keskellä, n. 3cm navan alapuolella. Ja siis meillä meni miehen kanssa tovi, ennen kuin löydettiin oikea kohta.

mulla kuului kotidopplerilla ekan kerran sydänäänet rv10+2. Tarkkana sai häärätä ja seuraavalla kerralla ne ei taas löytynytkään. Nykyään kuulee jo joka kerralla, eikä enää tarvi juurikaan painaa, nyt rv 14+1 :)

Eka oli neuvolatäti (ilmeisesti terveydenhoitaja?), sitten oli lääkäri, sitten ultra ja nyt taas huomenna normi neuvolatäti.

Ite sain 8+2 kotivälineillä kuulumaan. Kauan kesti etsiä ja lujaa sai painaa. Nyt 12+1 ja löytyy helposti eikä tarvitse painaa.

Täällä viikkoja nyt 14+6 ja en kertaakaan ole oksentanut...paitsi tänään töissä, minulla on oma kampaamo, ensimmäistä asiakasta leikatessa jouduin lähtemään vessaan ja laittamaan jalat ylös, huimasi, ja oli huono olo ja hiki, mutta palasin leikkaamaan valmiiksi pään, ja vasta toisen leikkuun jälkeen jouduin lähtemään oksentamaan...:eek: peruutin kaikki tän päivän ja huomisen asiakkaat, koska oletin että on vatsatauti iskenyt...mutta sen jälkeen olen voinut vain hyvin ja syönytkin ihan normaalisti jo keskellä päivää..hmh. No soitin neuvolatädille kun ajattelin että voisi olla vaikka hemoglobiini alhaalla, ihana neuvolatäti sai "10 pistettä ja papukaijamerkin", kun otti mut heti sinne ja testas verenpaineen, verensokerin, hemoglobiinin ja kuunneltiin sydänääniä, ja kaikki oli hyvin! eli taitaa jäädä mysteeriksi mikä mulla oli, toivottavasti ei tule uudestaan... neuvolatätikin sanoi että raskaana voi tulla kummallisia oireita ja heikkouskohtauksia... eli täällä istutaan kotona huominenkin ja ihmetellään... oli kyllä ihana kuulla sydänääniä taas!<3 seuraava neuvolakäynti 3.2 ja rakenneultra 19.2!:)

Heippa kaikille piiiitkästä aikaa!! :) Ja HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA.

Miulla elämä ns normalisoitui eli alko raskausoireet katoamaan, pahoinvoinnit-väsymykset-vitutukset yms tunnemylläkät :D Ei oo sit oikein ehtiny täällä olemaan/lueskelemaan :( Normalisoinnilla tarkotin siis sitä, et on pystyny taas keskittymään tähän normielämään ja arjen pyörittämiseen, töissäkäyntiin.

Kävin mie tuonne neuvola/ultra keskusteluun kirjottamassa ekasta ultrakäynnistä, siellähän oli siis kaikki hyvin. Nyt viikkoja 15+2, tasan viikon päästä seuraava neuvola. Esikoinen jo vähän höpöttelee "uudesta vauvasta" mut ei oo oikein vielä uskaltanu täysin sanoa, et kyllä se on oikeesti tulossa :)

Jotain puhuitte housuista jossain välissä, niin mie oon kaivellu isompia housuja varaston kätköistä..muutamat mammahousut on tullu hankittua, mut en oo vielä pitäny. Suosikkifarkut jäi jo aikaa sitten pois :P

Oon aika varma, et oon pari kertaa pienet pyörähdykset mahassa tuntenu <3 Uskomatonta, ekan kanssa olin kuitennii viikoilla 19 kun tunsin ja ne oli selkeet "potkut".. Nää on ollu sellasta, niinkun öttiäinen volttia tekis :)

Martuti, ku luen sun juttui ni herran jestas. en kykene ite enää kirjottaa mitää ku on ihan copy pastee :)
hullua ajatella että ei ole kuin vajaa 4kk töissä ja sitten lomalle lomps ja siitä si äippälomalle.

ON: Mä nukun niin huonosti.... Illalla meinaa kyl väsyttää mut yrittää vaan pitkittää et sais nukuttuu si aamuyöstä. Mut ei.... herään 2-4 välillä ja si on niin hankala saada unta enää takas. Viime yönäkin heräsin 01.45 ja unen päästä kiinni 05.30.... näin töissä si onkin ihan silmät ristissä....

Ylihuomenna neukku. Siellä kuunnellaa sydänäänii si ja se onkin eka kerta kun ne kuullaan :D
vajaa kuukausi ra-ultraan :) huihuihui!

Pakko kysästä et kun meillä np-ultrassa pienen koko vastas 2 pv enempi mitä viikkoja ois laskurin mukaan kulunu ni kummin sitä nyt sitte laskee et oonko 12+3 vai 12+5? LA ei siis muuttunut kun ei koko heittänyt sitä viittä päivää mitä täällä pitävät rajana.

Äippä-14,
Mä olen tullut siihen tulokseen, että jokaisella sairaalalla on oma tapansa toimia. Joillakin laskettua aikaa muutetaan heti kun on yksikin päivä eroa ja mulla taas on molemmissa raskauksissa ollut useampi päivä heittoa eikä ole lähdetty muuttelemaan. Harvemmin se vauva kuitenkaan sinä laskettuna päivänä syntyy, vaan +/- 2 vk lasketusta ajasta :) Mun käsittääkseni suurin merkitys la:lla on se, että milloin lasketaan äitiysloma alkavaksi. Mä oon menny ihan neuvolakortin mukaan vaikka viimeksikin tiesin sen heittävän parilla päivällä.

Täällä on pahoinvointi helpottanut miltein kokonaan. Viikkoja on nyt 15+2 ja pari päivää olen tuntenut hentoisia liikkeitä :) Meillä ei ainakaan helposti muuteta laskettua aikaa kun meilläkin vastaa 5-6 päivää isompaa, mutta ei la muuteta.

Hui kun tänään "järkytyin" kun töissä laskeskeltiin että miulla on enää 11-12 viikkoa töitä jälellä! Itse jään tuolle varhennetulle äitiyslomalle ja pidän siihen eteen kesäloman + talvilomat niin ei noita töitä sen puoleen enää paljon jälellä ole! Jään tuolle varhennetulle äippälomalle koska minulla on vielä huhtikuussa muutto Kuopioon edessä niin on kiva saada rauhassa kesälomien ja äippäloman aikana muuttaa ja päässä miehen kanssa uutta asuntoa sisustamaan ja asettumaan aloilleen, puhumattakaan että pitää uusi neuvola sieltä etsiä ja uuteen synnytyssairaalaan ehtiä tutustumaan! Iik, paljon kaikkea tapahtumassa! :grin

Mun on koko ajan NÄLKÄ! Tää on ihan järkyttävää jo. Koko raskauden ajan on siis sellaista ollut, että vähän väliä on syötävä ettei tule huono olo... mutta nyt tuntuu se nälkä oikeasti koko ajan.

Mä aloin eilen kaupassa himoitsemaan kaikenlaisia erilaisia makkaroita leivän päälle. Ja metukkaa. Vaikka en siis normaalisti syö juuri mitään lihaa! Ja ostin sitten sellaista pippurista kinkkua ja vetelin sitä eilen ja tänään ruisleivän päällä. Ja hyvää oli. Outoa...
Sellaista siis täällä :grin

Muokattu viimeksi:
Tänään sain vihdoin dopplerin kotiin ja juuri sintin sydänääniä kuunneltiin :love7 15 min kesti ennen kuin onnistuin äänet löytämään, oli kyllä ihana kuulla pienen syke! Tänään myös töissä nopsaa ultrasin ja sainkin mainion kuvan napsattua juuri kun hän kättä nosti ja "vilkutti" <3

Takaisin