Tammikuun tarinat

Jenskula, meillä anoppi on eläkkeellä ja asuu tuossa kilsan päässä joten heille viedään tyttö sitten kun lähdetään synnyttämään. Mutta muuten haluaisin, että mies olisi kotona esikoisen kanssa ne sairaalassaolo-päivät. Sen takia että esikoisen päivärytmi jatkuisi mahdollisimman normaalina ja ettei tyttö luule, että kun hänet viedään pois (mummolaan) pariksi päiväksi, niin sillä välin onkin vauva tullut taloon. Kaikki riippuu tietty ajankohdasta, jos synnytys ajoittuu viikonloppuun niin sitten ei tarvitse isyysvapaita tuhlata, kun tod.näk. parissa päivässä pääsee jo pois sairaalasta. No, jos taas käy niin, että sairaalassa joutuu olemaan pidempään niin sitten voi olla mummolassa muutaman yön. Onneksi miehellä on myös useampi viikko pitämättömiä lomia.
 
Voi eiiiiii Rölli!!emoticon Mulla ihan sydän pakahtu tosta sun eilisestä:) Aivan ihanaa:)!! Tuossa siis taas todiste siitä, ettei ikinä voi tietää, milloin meidän helmikuisten lapset alkaa syntymään:) Itsellä juuri tänään raskausviikko 37 täynnä ja jännittää aikas tavalla<3

Ihania uutisia:) Onnea synnyttäneen ystävälle:D - niin ja tottakai ystävälle;)
 
Sofiaana: Tätä on vaikea käsittää vieläkään.
ja Kiitos

Yhdessä ollaan ystävän kanssa kuljettu koko 8kk matka ja nyt viimeinen kuukausi pitäisi kulkea yksin..... Ihanaa kun on ollut tukena joku samassa tilanteessa oleva ja jolle on voinut purkaa oloaan (teidän lisäksi tietystiemoticon ). Voinhan minä tehdä sen edelleen, mutta nyt kolahti ihan kunnolla, että kohta minullakin on sylissäni oma pienokainen. emoticon

Kuvankin jo lähettiemoticon
 
Ooh Rölli tiedätkö! Minä odotan ystäväni kanssa myös samaan aikaan. Parhaan sellaisen kanssa. Sillä on laskettu aika kuukauden päästä musta, ja olisiko parempaa vertaistukea oikeesti!:) Yhdessä ollaan tämän "bestikseni" kanssa kuljettu kohta pari kymmentä vuotta, ja nyt odotetaan samaan aikaan esikoisiamme<3 Voisiko oikeesti olla ihanempaa.

Sain sellaisen puuskan tänä aamuna, kun miehen "veetunherätyskello" herätti taaaaaas! Ja torkutti taaaaaaaas sen reilun tunnin, että nousin ylös, lähdin kauppaan ja tulin kotiin leipomaan sämpylöitä. Ystävä tulee ihan hetken kuluttua kylään pienen poikansa kanssa. Syödään sämpyt ja lähdetään kävelylle:) Nyt mä otan joka ilon irti tästä äippälomasta:))

Ihanaa torstaita kaikille!

Nm. 37+0;)
 
Rölli: Ohho, siinä ollu jännät paikat! Varmasti mahtavaa päästä todistamaan tuollaista, kun itselläki niin lähellä synnytys! Tuosta tosiaan huomaa, kuinka sitä ei voi koskaan tietää mitä tulee tapahtumaan! emoticon Omalla sivullani lukikin tän päivän kohdalla että kannattaa varata pyyhe/suojalakana sänkyyn synnytyksen lähestyessä..

Viper: Suurenmoiset onnittelut täältäkin jo näin etukäteen! emoticon

Jenskula: Pidetään peukut pystyssä, että miehesi pääsisis haastatteluun! emoticon

Itkuhälyttimestä:
Meillä mies osti minulle joululahjaksi Philips avent itkuhälyttimen. Sitä tuossa koitettiin testata, mutta ei saatu ääntä kuulumaan emoticon  Kaikki valot palo ja vanhempien vastaanotin kyllä surahti kun laitto käyntiin, mutta puheet ei kuulunu.. Mahtaako rekisteröidä ainoastaan itkua?

Olin tiistaina siellä sokerirasituksessa, terveydenhoitaja sanoi että tulokset ovat valmiit jo seuraava päivänä ja neuvolassa. Eilen en kuitenkaan saanut soittoa. Pitäisikö itse soitella tänään sitte ja kysellä? Onko muilla otettu yhteyttä neuvolasta?
Miehellä ollut erittäin kiireistä töiden ja valmennuksien kanssa, ettei häntä kotona juurikaan näy. Ja kotona hän ei juurikaan kerkeä muuta kuin syödä ja valmistella tulevia valmennuksia emoticon Sanoin eilen hänelle, että olisi mukava viettää yhdessäkin aikaa. Lupasi perjantaina olla illan vapaalla niin käydään katsomassa sitä lipastoa vauvalle ja ostamassa loput tarvikkeet. Elokuvissakin haluan käydä vielä kahdestaan ja mahdollisesti myös syömässä ennen vauvan syntymää.. Ihmekään että oma mieliala alhana kun yksin olen aamusta iltaan eikä yhdessä keretä olla emoticon

Miten olette steriloineet tuttipullot ja tutit? Tuleeko ne vain keittää kuumassa vedessä?
 
Ihanaa, Rölli pääsi todistamaan noin isoa juttua. emoticon Onneksi olkoon vain!

Omaa: Neuvolassa käyty taas, siitä enempi tuolla neuvolaketjussa. Mutta sitä pitää vielä hehkuttaa, että napero on nyt sitte kiinnittyny!  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/g030.gif[/img]  Vaikka eihän se taida mitään meinata, ainakaan synnytyksen käynnistymisen ajankohtaa ajatellen. emoticon Perhevalmennusta pitänyt terveydenhoitaja tuli neuvolan käytävällä vastaan ja sanoi, että: "Kylläpäs näytät siltä, että olet kovasti raskaana." No joo, alkaa tää kävely olla pikkusen vaappuvaisen puoleista. emoticon Mahaki roikkuu eikä oo enää semmonen kiintee pallo.

Mies sai opintojen ohessa nyt töitä ainaki reiluks kuukaudeksi. On vähemmän kotona, mutta jospa me saatais sitte säästettyä kesälomarahat, jotta mieskin sais lomailla meijän kanssa ja päästäis sukuloimaan. emoticon  
 
Rölli: ONNEA ihanasta tilanteesta sinulle ja vauvasta ystävällesi! Aivan upeaa saada olla todistamassa tuollaista hetkeä!

Ja Sofiaana: Minulla MYÖS ystäväni kanssa melkein kuukausi eroa la:ssa, hän odotti toista ja minä siis tässä tätä esikoista. Hän sai eilen (RV 41+4) oman pikku 2. prinssinsä, esikoispojalla 2-v. synttärit 5 päivän päästä! Meinasin ruveta itkemään kaupassa kun sain hänen viestinsä. Olisi tänään aloitettu käynnistys jos ei olisi päättänyt tulla!! emoticon  

Voi onnea...Ja sitä tietoisuutta, ettei mene tästä enää itselläkään kauaa....

mmj: Minun piti sokerirasituksen jälkeen itse soittaa. Toivotaan, että saatte järkättyä miehesi kanssa yhteistä aikaa! 

emoticon Mulla on tänäänkin niin energinen fiilis, etten meinaa housuissani pysyä! Pakko vaan yrittää ottaa rauhallisesti, etten rasita itseäni liikaa. Eilen illalla kun olin pessyt pyykkiä, värjäillyt vauvan vaatteita ja tehnyt ruokaa olin aika rätti...Vaikka mieli olikin hyvä. Mistä tämä äkillinen energiapiikki? Mainitsiko joku jotain 38.viikon energioista...? Ehkä sitä pistää pesänrakennusvietin turbovaihteelle näinä hetkinä. 
 
Voi hitsit! Laittelin kaverille viestiä ja kyselin neuvolakuulumisia, niin takasin tulevassa viestissä hän kertoi synnyttäneensä eilen illalla! emoticon  Viikon ja yhden päivän oli hän minua edellä raskaudessaan. Minäkin haluan synnyttämään! emoticon  emoticon
 
voi hormoooonit sentään... Mie en pysty lukemaan nyt yhtään synnytystarinaa ja kertomuksia tuoreista pikkusista ilman että alkaa hirveä parkuminen! emoticon
Heti kun jo vihjaiseekin vauvoista jotakin, vettyy silmät ja tulee semmonen hassu pakahtumisen tunne... vissii sitä on vaan niiiin onnellinen ja täynnä tätä uuden pikkuisen odotusta että ei vaan enää kontrolloi tunteitaan yhtään :))

Energiaa on täälläkin paljon...puuskittain. Ei uskalla mitään isoa aloittaa kun sitten yhtäkkiä tuleekin väsy ja mies saa sitten töiden jälkeen jatkaa loppuun miun projektit! :D
Mut onneks leipoa voi, nyt menossa rahkapullien teko. SlurpS!
 
Hormooneista: Mä alan pillittämään heti, jos telkkarissa jossain ohjelmassa syntyy vauva! Herkkä oon ilman näitä raskaushormooneitakin, mutta joku raja vois olla tolla meikäläisen kyynelehtimisellä! emoticon 

Heräsin tänä aamuna hikikarpalot otsalla (tähän asti) kivuliaimpaan supistukseen. Makasin vaan sängyllä, odotin että menis nyt ¤#%& ohi ja puuskutin. Sekä mietin, että jos tämäkin sattuu jo näin kivasti, niin mitäs sitten kun tositoimet alkaa?! O'ou! emoticon   Jäi sitten tuohon yhteen suppariin tuokin.

Ei jaksais odottaa ens keskiviikkoo, et pääsee äippäpolille!
 
ohhoijaaaaa!!!

täällä ultra takana ja ens viikolle lupailtiin käynnistys jos mitään ei ala tapahtumaan. kopelointi teki kyllä niin kipeetä, että mietin taas mihin olen oikeen ryhtynyt ja miten ihmeessä mä kaksi vekkulia saan ulos.... kohdunkaulan kanavaa 2cm jäljellä ja suu kahdelle sormelle auki. limatulppa tuli maanantaina, joten toiveekkaana edelleen ettei käynnistykseen joutuisi, on se sen verran veemäistä puuhaa.
kyllä kaikki täälläkin odottelee innolla.
 
Uu ihanaa lukea täällä taas syntyneistä vauvoista :), vaikkei meille "helmikuisille" niin sitten meidän tutuille. Oioi.

Tänään oli neuvola ja kirjoittelinkin siitä jo neuvolakuulumisiin. Kaikki oli nyt hyvin, pissakin puhdas! Sain jopa luvan 1 karkkipäivään viikossa ja käytin sen heti tänään tekemällä lettuja, kermavaahtoa ja mansikkahilloa <3. Mies oli myös iloinen "mun" karkkipäivästä! Neuvolatäti on loppuajan sama kun oli kesällä tuuraamassa mun tätiä, koska oma on koko loppu raskausajan sairaslomalla. Mä kyllä tykkään tästä tuuraajasta. ´Vauvan sykkeen oli kyllä välillä 170! Onko muilla ollut yhtä kovia??

Ui Myy jännitys tiivistyy :).


 
Tähtiys: Täällä sykkeet ollu parhaimmillaan 169 kun kaveri päätti hieman riehua :D Taitaa siis ihan normaalia olla jos vauva oikein innostuu jostain. Viime neuvolakäynnilläkin syke ajoittain nousi 160 vaikken hirveesti potkuja huomannutkaan, mutta potkut alkoivat sitten heti tuon mittaamisen jälkeen (liekö poju suunnitellut etukäteen kohta riehuvansa ja ollut jo valmiiksi täpinöissään emoticon).

Täällä ollaan ihan ihmeissään, heräsin viime yönä vain kerran vessaan sen normaalin kymmenen kerran sijaan emoticon. Eilen oli kieltämättä taas vähän turhan rankka päivä ja väsytti, mutta näin hyvin en muista nukkuneeni ainakaan kuukauteen vaikka olisi ollut kuin väsynyt. Kaiken lisäksi mulla olisi postissa odottamassa 2kg irtokarkkirasia mun lempparinameja (sokerihiiri minäkin ja kun halvalla sai niin oli pakko sortua), voisko päivä enää paremmin alkaa?!

Hauskaa perjantaita kaikille emoticon
 
Joko te ootte kaikki pullot/tutit yms. desinfioineet? Mä en ja mietin,että pitäiskö ne jo?! Rintakumit meinasin keitellä tuossa,että saa pakattua sairaalalaukkuun ne.

Mulla pyörii täällä vauvan pyykkiä, vielä ois valkosia vaatteita koneellinen ja nyt makuupussi pesussa. Ajattelin tänään laittaa sängyn pikkuiselle valmiiksi. Siitäkin kätevä tuo äippälaatikko, ei pölyynny punkka kun laittaa kantta päälle suojaksi :)

Täällä alkaa muuten olla valmista vauvaa varten, vielä yhden lipaston kasaus ja hoitopöydän kanto ylös varastosta. Oon yrittänyt rentoutua ja lepäillä, koskaanhan ei tiiä millon se lähtö tulee..

Tähtiys meillä oli myös vauvalla sykkeet 170 neuvolassa alkuviikosta ja kun en liikkeitä ollut tuntenu kunnolla niin kävin tarkistuksella äippäpolilla. Siellä sitten sykkeet 148 luokkaa ja potkikin niin,että maha heilu. Jos maha-asukki kovasti liikkuu niin silloin sykkeet nousee mutta mulla tosiaan oli ollut vaisut liikkeet, mutta onneksi kaikki ok vaikka kauhun vallassa jo mietin,että nytkö mun pitää jo synnyttää..

Viikottainhan mulla on kontrolli, katotaan joka kerta minne asti annetaan jatkua. Toivon kyllä ite ettei tarvis käynnistää vaan sais normaalisti käynnistyä, mutta vauvan parhaaksihan sitä käynnistetään mikäli näin tehtäisiin.
 
Mää en oo ees kaupasta katellukaan noita tuttipulloja yms vielä... aattelin että niillä ei oo kiire, ja jos sattuukin tarviamaan niin juoksutampahan ukkoa kaupoilla :)
..On meillä kyllä yks tuttipullo tarvikkeineen kaapissa, mut se on ostettu aikoinaan koirani isoa pentuetta varten lisäsyötöilleemoticon  ... otankohan mie joskus liian lunkisti nää tarvikejutut :)
 
Mä sain just tuttipullojen ja tuttien keittelyn valmiiks emoticon .. Tosin eipä siinä urakassa kauaa mennyt, kun en oo ostanut kuin kolme tuttia (kahta eri mallia) ja kaks tuttipulloa valmiiks (perus ainua..) Ikään kun ei tiedä, et onnistuuko täysimetys vai ei.. jos onnistuu, niin tuskin paljoo on pulloille tarvista.. Ja taasen jos täytyy antaa korviketta/lisämaitoa enempi, niin sit voin ostaa kalliimpia ja parempia pulloja.. En viitti "varuiks" ostaa kaappeihin notkumaan ennenkun todellinen tarve selviää emoticon Niin ja keitin mä sit sen pikkuniistäjän "päänkin" jo valmiiks..
 
Minä oon keittäny rintakumit ja pari tuttia, jotka otan varulta synnärille mukaan. Niin ja niitten kotelot kans. Niistäjä, yks tutti ja tuttipullot on vielä keittämättä. Ajattelin, että niissä ei sitte kauan mene, ja eivätpähän likaannu vauvaa ootellessa. :)

Meillä on kolme tuttipulloa; kaks Avent-merkkistä, jotka käy rintapumppuun ja sitte yks tuommonen Marimekko-jääkäkarhu-kuosinen. Ainiin ja en muista, että oliko rintapumpunkin mukana tuttiosia?

Eriteanalyysi: Hieman taas pientä jojoa pukkaa. Olkaa hyvät erityisen tärkeästä tiedosta. emoticon  Tule jo limatulppa!!


 
Ei olla ensimmäistäkään tuttia/tuttipulloa hankittu...Eikä myöskään rintakumeja. Hmm. Ny rupes mietityttämään. Mun nännit on kyllä niin pystyt ja ulkonevat ja maitoa herunut jo jonkun aikaa, et en usko (toivon näin!) tarvitsevani. Ja nännien kipeytymiseen/haavaumiin hankin sitä Lansinoh-rasvaa. No, jos tarvii kumisia apuvälineitä, laitan miehen asialle. Itse olen kuulemma tutit sylkenyt pois enkä ole tuttipulloakaan huolinut lainkaan. emoticonMuutenkaan en ajatellut opettaa tutille, jos vaan selvitään ilman. Tämon henk.koht. mielipide, ei mikään yleistotuus. Mietin vaan sitä pois opettelua jo etukäteen..Katellaan, ei kannata lukkoon lyödä mitään, vaan mennään päivä kerrallaan ja muutetaan tapoja jos tarvis tulee.

Hoitopöytä täynnä tavaraa, siihen alustakin hankkimatta...Amme puuttuu kans. Sänky on kyllä pedattu. Äitini mielipide tosin oli: "ei missään tapauksessa saa laittaa pientä vauvaa noin isoon sänkyyn, ei siis missään nimessä, heti laitettava sinne sisälle se äitiyspakkaus, jotta vauvalla on turvallinen olo." Juu, kiitos mielipiteestäsi, jota en kysynyt. 

Jänniä aikoja elellään. Ekat kipeät supistukset viime yönä vähän taas havahdutti. emoticon

Kiitos, mimmu87! Ihana yksityiskohta! Jaiks, saas nähdä, koska sulla alkaa tapahtua...
 
Minäkin haluaisin kipeitä supistuksia!! Ja että ne sitte suoraan etenis johonkin... Ikinä ei oo supistanu kipeesti, en yhtään tiiä miltä tuntuu. emoticon No, eiköhän se jossain vaiheessa selviä vähän liiankin hyvin. emoticon

Noista rintakumeista. Kun oon noitten tammikuisten vauvajuttuja lukenu, niin melkein kaikilla ollu jossain vaiheessa rintakumit käytössä. Joko ollut tissinpäät niin rikki tai sitte vauva ei oo ilman osannu imeä. En itekään tienny, että noin iso osa imettäjistä niitä tarvitsee, mutta ostettiin kuitenkin varalle. emoticon


 
Takaisin
Top