Tammikuun tarinat

NapaGallub: 37+2 99cm

Niin ja naurattaa aikas tavalla tuo MaDin kommentti noissa Syntyneissä;) Mäkin kädet syyhyten päivittelen tätä harvase tunti "josko olisi helmimammoja lisää", ja sydän alkoi hakkaamaan jo nähdessäni, että viimeisin viesti oli MaDiltäemoticon On tästä foorumista tullut vähän niin kuin toinen olohuone (tai siis enemmän mä täällä vietän aikaa, kun kotini olohuoneessa)emoticon
 
Minä en nää sitä uusinta kommenttia siellä syntyneissä, joten heti toki ajattelin, että MaD on käyny jo pyöräyttämässä. emoticon  Meitä on nyt alkanu putkahella...  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a075.gif[/img]
Mulla kans joku riippuvuus tähän ruvennu kehittymään, koko ajan käyn kahtomassa tilannetta.   [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e055.gif[/img] 
 
Yhdyn niin teihin ton riippuvuusasian osalta kun jatkuvasti käyn täälä kyyläilemässä emoticon tilannetta!

(.)
Selkä vihottelee, parina yönä kipeitä suppareita /menkkamaista fiilistä, mut ku seinään loppuu ja tänään ei oikeen MITÄÄN tuntemuksia taas... blaah...
Mulle alkais nää viikot jo riittämään - tuleppas Hopsuliini jo <3 ...
kaikki ois jo ihan valmista vauvaa varten - käy päivät tylsiksi ku ei oo ees mitään hankittavaa oikein enää - herätejuttuja tulee hankittua liikaa kun jää luppoaikaa näinkin paljon ... emoticon

galluppia ..
sf mitta ollu jo monta viikkoo 31 - siis laski tohon 32:sta .
Lääkäri sanoi, että tarjoutuva osa painaa jo tosi alhaalla. Kiinnittynyt ei oo vielä , mutta kaikilla ei kuulema välttämättä kiinnitykkään ollenkaan..
ympärys 115cm

 
Yönsäde: Hienoa että sait pojan kotiin, onnea vielä!

Onnea myös jo synnyttäneille <3 helmiäideille!

Mahagalluppi: RV 37+4, ympärys 103 ja SF 32,5  (Onko tuo ympärys kohta sama kuin neuvola/äitiyskortissa lapsiveden määrä?)

Eilen meillä oli käymässä 3 viikon ikäinen poika vauva. Oli ihana ja niin pieni. Oli kuitenkin jo 4 kiloinen, en osannut kuvitellakaan kuinka pieniä ne vastasyntyneet onkaan :)..Sairaalasta haku haalari muuttui toiseksi ;). Sain pitää myös sylissä. Oli kyllä niin ihana ja "vieraskorea" vauva. Olin niin liikuttunut jo näkemisestä, että itku pääsi kun olivat lähteneet.

 
Täällä kans yks riippuvainen! emoticon  Monta kertaa päivässä täytyy käydä katsomassa onko tullut uusia viestejä!

Onkos teillä miehet jo tipattomalla? Täällä kun mies ei ole vielä miesten illoista ja alkoholista luopunu. Rupeaa jo turhauttamaan, kun itse ei jaksais katsella ja täällä meillähän nuo alkuiltansa+ baarin jälkee aikaansa kuluttaa. emoticon 
Vauva ruvennu potkimaan oikein mojovia potkuja tuonne oikealle kylkeen, ja mamilla jo vaikeuksia kestää. Ja tuo muljuaminen on muutenki jo hieman tuskallisen tuntuista. emoticon
 
Galluppi: sf 34 (rv 36+2), ympärys 120cm (rv37+5).

Mä olen täysin addiktoitunt kans tähän foorumiin! emoticon Varsinkin nyt, kun noita helmivauvoja on jo alkanut putkahtelemaan!
Heh, ja taisin joillekin saada pienimuotoista sydämentykytystä, kun kävin räpeltämässä listaa tuolla syntyneissä emoticon

Kyllä olisin itsekin jo valmis lisäämään siihen listaan oman synnytyksen ja vauvan tiedot! emoticon

Miehen juomisesta: Täällä mies ihan omasta tahdostaan ei lähde enää baareihin ennen vauvan syntymää. Mutta ottaa kylläkin bissen jos toisenkin saunan päälle. (käydään kerran viikossa saunassa, yleensä lauantaina). Mutta kuitenkin niin, ettei tule humalaan. Mies ei halua missata synnytystä sen takia, että olis kännissä, eikä pääsis synnytyssaliin mukaan. 

 
pakko nopeesti tässä ennen kaverille lähtöä tulla tosta miehen juomisesta kirjottaa: Mun mies ei viel oo tipattomalla ja se kyl harmittaa vähäsen, ainas kun hän baarissa on nii mä en saa kunnolla unta, oon jotenki huolissani, aikasemmin jaksoin olla mukanaki ko ei mua haittaa kattoo kännisii mut nyt ei vaa enää jaksa eikä uskalla.
Saa sit nähä miten se muuttaa tapojaan tos helmikuun puolella, mieskun nytte töissä baarissa, eniten ilta vuoroja niin on muutenki poissa 3 asti ainaski :/ (ei onneks joka ilta)
vielä kuukaus sitte mies ja kaverit vietti paljon aikaa täällä ja usein tuli yövieraitakin, mut mä sit sanoin aika suoraa ko hermot ei enää jaksanu et nyt saa loppuu, et menkää muualle baarin jälkee, ja onneks nyt tajus ja mies onneks tulee ihan kotiin :)

Gallup: SF: 29 (rv 36+0) ja ympärys rv 36+5 112cm. Oli pakko mennä heti mittaamaan ko luin ton gallupin :)
Mulla tää masu on alkanu kasvaa nähtäsvästi nyt vasta loppusuoralla, sillai et oikeesti näkyy et oon raskaana....
 
Pakko taas kirjoittaa: Varmaan täytyis pitää hieman taukoa tässä foorumin kyttäämisessä, tulitte meinaan rakkaat helmikuiset mun uneen viime yönä! emoticon

Näin siis unta, että oltiin kimpassa vuokrattu iso maatalo/kartano. Haahuilin siellä ympäriinsä ja huomasin, et monet oli vuokrannut itselleen pikkukamarin jossa voi huilia. Harmitti kun en ollut sellaista itse tajunnut vuokrata. Noh, huomasin tyhjän pedin ja lepäilin siinä hetken. Kello tuli kymmenen illalla ja joku teistä meni keittämään kahvia. Tarkoitus oli kokoontua yhteen ja alkaa yhdessä odottamaan (odottamaan ilmeisesti, että aletaan vaan poksahdella..)! emoticon

Että tämmöstä tällä kertaa! emoticon
 
Ihanaa että yönsäde ja teräsmies ovat kotiutuneet <3. Paljon onnea!

Mulle on vauvakutsuista puhuttu, mutta enpä tiiä meinaako tytöt järjestää vai ei. Olis kyllä kiva :). Nuo Nuu:n kutsut kuulosti ihanilta!

Mäkään en oo pariin yöhön nukkunu kovinkaan kummosesti. Onneksi ei oo aamulla ollu menoa niin on sit voinu yrittää saada unta sillon. Tosi rasittavaa tollanen koko yön pyöriminen >.<.

Horoskoopeista oli puhetta. Meille tulee kalat jos poitsu siis tulee loppukuusta. Moni tuttu joka on itse kalat tai oma lapsi on kalat, on kertonu paljonkin että millaisia "kala-lapset" on. Ite en hirveesti nuihin usko, mutta en se ihan hauskaa :). Yksi tuttavani ennustaa ja hän ennusti että lapsi syntyisi ennen la:aa. Ihan hauskaa sekin vaikkei niin itse uskoisikaan :).

Meillä mies ei oo oikein koskaan ollu sellanen, että hirveesti kävis ryypiskelemässä/ulkona kaljalla. Ennen mun raskautta istuttiin usein kavereiden kanssa täällä meillä iltaa. On nuo kaverit nyt raskauden aikanakin muutaman kerran täällä istunu mutta tosi paljon harvemmin niin eipä tuo mieskään sit hirveesti oo ottanu kuppia. Sellanen mahtava sattuma kävi liittyen juomiseen, että miehen koulutuspäivä on sama kuin meidän la :D. Ja nuiden koulutukset on yleensä ollu todella kosteita. Saapa nähdä :P

Mahagallup: sf rv 34+6 32cm, ympärys rv 35+1 105 cm (minimaha :>)

Perjantaina käytiin jälleen neuvolassa kun halusivat katsoa vauvan asentoa. Sattui tällä kertaa olemaan oikeassa asennossa, mutta vaihtelee kyllä todella paljon. Ihan pyöriskelee miten huvittaa. Halusivat kattoa ultralla asentoa ja laittoivat mut makaamaan kovalle petille. Meinasin sitten pökrätä siihen kun vauva tietenki painoi nuita isoimpia verisuonia. Ei ollu kovin kiva fiilis :<. Mutta saivatpahan varmuuden asennosta :P. Viikon päästä maanantaina on seuraava neuvola joka on sit lääkärikäynti niin eiköhän ne siellä taasen kattele sitten asentoa.

Mukavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä viime hetkiin <3.
 
GALLUP: SF 34,5 (rv36+6) ja mahan ympärys 117cm (rv37+4). Alkaa jo olla tukala olo... Naureskelin tässä että vauvan paino arvio tällä hetkellä 2,8kg ja kuulemma lapsivettä niukasti joten ne kilot(+15kg) on sitte minussa tiukasti kiinniemoticon
Saa sitte lenkkeillä vauvan kans ahkerasti ja käydä jumpallaemoticon
Kiloista stressaamisen lopetin jo aikaa sitte.
 
MaD: Hehee mitä unia siellä nähdään!
  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a055.gif[/img]   
Aika tärkeeks taitaa alkaa käymään tää foorumi ite kullekin...
    [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/a055.gif[/img] 

Miehen juomisesta: Tuo ukkeli on nykyään aika rauhallinen tapaus. Ja kun se tietää, että minä oon aina ollu hirvee huolehtija ja en pysty nukkumaan jos se on menossa jne... Ja nyt raskausaikana varsinki oon aina huolesta sekasin. Muutaman kerran se on tainnu käydä kavereidensa kanssa baarissa ootusaikana. Oon kyselly, että tekeekö sen mieli lähteä, ettei sille vaan tulis semmonen olo, että ämmä pakottaa olemaan kotona. Mutta ei kuulema useemmin huvita. Ihan hyvä näin!    [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a075.gif[/img]   Eipähän tarvii minun hermota täällä. Kamalia kauhuskenaarioita pyörittelen sitte suruissani päässä jne. Toivottavasti tää ees vähän helpottaa raskauden jälkeen, siis ainaki toi miehestä huolehtiminen. Jos se pahin huoli sitte siirtyy siihen lapseen... emoticon

Omaa: Taas yks yö, kun mitään ei tapahtunu.
   [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/a025.gif[/img]    Laskettu ylihuomenna...   
[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a080.gif[/img]  
 
Miehen juomisesta, täällä päin jo ruvennu ukkokin rauhoittumaan noitten juomisten suhteen.
Pitihän se pitää tipatonta tammikuuta mutta seki sit jäi mut helmikuussa hän sen sit pitää. Ei haluu olla kännissä kun toinen alkaa ilmoitella itsestään.

Ja sit omaa napaa.. heräsin yöllä taas monta kertaa siihen että pissatti, ja sit ku nousin niin tuntui alapäässä hiukan oudolta. Ihan semmonen tunne että sen pää ois todellakin jossain niin alhaalla että se pullahtais ulos.. onks kellään ollu tälläsiä tuntemuksia?
 
Mulla ollu jo monta viikkoa samanlainen tunne öisin ja päivälläki et jos vähänki pitää pissaa niin sitten tumtuu tosiaan että vauva on tuloillaan sieltä, mut tuskin se ilman kipuja tulee.. muutenkin en pysty enää oikein oleen liikkeessä ku polttaa ja vihloo niin tonne alas. onneks pääsee keskviikkona lääkärille taas niiin sanon kyllä et saavat alkaa tekeen jtn että en jaksa enää vaan makoilla.

Mulla mies oli viel eilen baareilemassa ja vähän niinku ilman mun lupaa; oltiin sovittu ettei lähe! mut kaverit yllytti mukamasten ;) mie olin ihan hermona ja olin jo pakkaamassa kamoja mut jotenkin se sai mut lepytettyä tänään.. nyt sitten ei enää baareilua tai mitn vaan odottellaan koska se pikkunen alkais syntyyn.. keskiviikkona selviää enemmän varataanko jo sektion aika, jaiks!! kyllä mulla jännittää!
 
MaD! Mikä uni, repesin!!! Eihän täältä malta pysytellä poissa...

Tuntemuksista: Kaikenlaista "outoa" koko ajan, painetta, vihlontaa, kirvelyä, jomotusta. Just tänään kauppaan kävellessä miehen ja koiran kanssa tuli ihan sellainen olo, et nytkö se tulee tähän hankeen..? 

Miehen juominen: Tuolla puolisolla käy välillä niin että silloin kun lähtee, lähtee helposti myös lapasesta. Yhtenä yönä tuli muutama viikko sitten kyllä sellainen yhteenotto, että luulenpa, että jäi juominen siihen, kunnes ollaan saatu vauva ulos. Sai nukkua patjalla keittiön lattialla.

Kuitenkin sovittiin jo hyvissä ajoin viime vuoden puolella, että vuodenvaihteen jälkeen menee korkki kiinni loppuajaksi. No, ehkä se nyt sitten meni, muutaman hudin jälkeen. Sain selitettyä hänen itsensä kannalta asian niin, että voipi miettiä synnytykseen osallistumista kaljapäissään/krapulassa. Mahtaisiko olla hänellä hyvä fiillis? Jos vaikka tulee jotain ongelmia/venyy tolkuttoman pitkäksi. Kuinka hän jaksaa sen jos on ollut kaljalla edellisen illan/yön?

Kyllä tämä rouva alkaa olla aika kypsää kauraa, toivottavasti olisi tuo kohdunkaulakin, niin paljon sitä kyllä nipistelee ja kirvelee päivittäin, että jotainhan siellä on pakko tapahtua. Tänään sovittiin mun vanhempien kanssa (asuvat viereisellä kadulla) että saadaan soittaa heille kun lähtö tulee (vaikka yöllä) niin hakevat koiran hoitoon. Huh, helpotti sekin stressi. 

Tsemppiätsemppiätsemppiä, kyllä me kaikki kohta jakaudutaan, ennemmin tai myöhemmin!! 
 
Tipsi oli laittanu ton kivan vesimies horoskooppi jutun tonne... ja voi olla et meille se kala tulee (jos menee yli) niinkun osalle muille nii oli pakko ettii kala horoskooppi juttu kans :)

Kalat (19.2.-20.3.) on lapsena luova ja lempeä

 

Kalat-pienokainen on lempeä, myötätuntoinen ja täynnä rakkautta ympäristöään kohtaan. Hän viekottelee ihmiset omaan maailmaansa suloisella hymyllään ja synnynnäisellä viehätysvoimallaan.

Hän tuntuu usein elävän omassa mielikuvitusmaailmassaan, intuitionsa ja syvimpien tunteidensa keskellä. Kalat-lapsi on myös hyvin haavoittuvainen. Hän reagoi herkästi meluun, kielteiseen ilmapiiriin ja ympärillä olevien ihmisten tunteisiin.

Älä huolestu, jos lapsi yhtäkkiä sulkeutuu ja alkaa murjottaa. Kalat-lapsi tarvitsee itsetutkiskelun hetkiä ja silloin on vain parasta kunnioittaa hänen yksityisyittään.

Miellyttääkseen vanhempaansa hän mukautuu liiankin helposti ja halukkaasti mihin tahansa rooliin, minkä hänelle valitset. Mutta jos lapsi joutuu aina teeskentelemään olevansa jotain muuta, hän ei pysty löytämään omia rajojaan eikä tuntemaan itseään.

Kalat-lapsi rakastaa maalaamista, näyttelemistä ja tarinoiden kertomista. Opeta pientä kalaa arvostamaan luovuuttaan, mielikuvitustaan ja synnynäistä lahjaansa olla hyvä kaikille. Luo hänelle rauhallinen ja paineeton ympäristö äläkä pakota häntä esiintymään tai kilpailemaan.

Koeta ymmärtää hänen mieltymystään salaperäisiin asioihin: kalojen mielikuvitusmaailma on heille itselleen täysin todellinen.

Elina Rikkilä, Meidän Perhe

 
Onnea Yönsäde ja koko pesue ♥ Ihanaa kun saitte pienen Teräsmiehen kotiin ja kaikki on hyvin! :)

Miehen juopottelu: Meillä mies ei harrasta baareissa käyntiä, kun ei niissä viihdy.. Varmaan vuos sit käynyt viimeks?! Kotosalla on sit kuppinsa ottanut, kun on ollut "lapseton viikonloppu" , eli sellanen viikonloppu kun miehen lapset ei oo meillä.. Pari viikkoa sit oli toistaiseksi viimenen kerta, kun mies otti.. Ja ottihan toi sit koko viikonlopun sillon.. Nyt sit ei tarvii pelätä sitä et ei pääsis synnytykseen mukaan, kun ollaan sovittu että esim saunailtana ottaa max 3 olutta hitaasti nautiskellen, niin et on ajokunnossa kokoajan :) Saas nähdä miten meinas juopottelunsa hoitaa, kun pieni syntyy.. Hän kun ei tahdo olla lastensa nähden humalassa :) Enkä muuten myöskään mä tahdo.. Ja kun niissä baareissa mies ei viihdy.. Nooh, aika näyttää!

Paineen tunteesta yms Sellasta ikävää vihlontaa ja paineen tunnetta on ollut satunnaisesti jo parisen viikkoa.. Jospa tuo pikkuinen on muuttamassa alas.. Kauheen moni on mulle sanonut, et mun maha on pudonnut, mut omasta mielestäni se ei oo..Eikä muuten ollut viikon takasessa neuvolassakaan.. Huomenna nähdään sit uus tilanne..
Mä ajattelin pyytää päästää kokoarvioon Gravidaan, jos vauva jatkaa hurjaa kasvuaan loppuajan.. Viikko sit tasan 36+0 kokoarvio (th:n tekemä vatsanpäältä tunnustelemalla) oli 3kg, eli lasketun aikoihin olis ainakin sen 4kg ja yli lasketun reilusti yli 4kg.. Olis helpottavaa saada tietää, et ne käynnistää tarvittaessa jos vauva on kauheen iso.. Mä meinaan oon alle 155 pitkä (joo ja tiedän, ettei pituudella oo väliä siinä asiassa) Mut en tahtois ensisynnyttäjänä olla synnyttämässä 5kilostakaan :(
 
Mahagalluppia:

Täällä viikkoja 37+6 ja sf mitta tänää ku neuvolassa kävin, niin 36 cm ja
mahanympärys on 118 cm! Huh... Ootan kyllä kovasti, että pääsee taas reenaileen täysiä! :D

Kävin tosiaan jo aamulla puoli kahdeksalta neuvolassa.. Verenpaineet koholla ja painoo oli tullu kolmessa päivässä 1,3 kg, pissasta ei taas yllättäen ollut
tullut labrasta vielä tulosta, mutta jos proteiinit on koholla, niin aiko soitella polille! Täytyy käydä vielä kahden aikaan viemässä uusiksi pissa ja mitataan taas
verenpaineet. Onneksi neuvola on tuossa n. 20 metrin päässä! Pääkin ollut kipeä pari päivää, mutta sain taas tämän ihanan flunssan, niin voi johtua siitäkin!

Kauhia ku piti niin aikasin mennä tuonne neuvolaan, niin pää ihan sekasi, enkä saanu nukuttua sen jälkeen enää. Normaalisti herätään esikoisen kans
noin puoli kymmenen aikaan ja nyt kun kello soi ennen seittemää, niin tuntu melkee et ois yö ja varsinki ku nukkunu niin huonosti muutenkin!
Tulipas taas omaa napaa oikeen täydeltä! :)

Hyvää alkanutta viikkoo kaikille! Katsotaan moniko meistä tällä viikolla saa vauvelit syliin ;)
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Mua naurattaa tää addiktoituminen tälle sivulle aikas tavalla - viime yönä tuli jo "tenkkapo" : Missä on Jenni74? Lähti silloin polille tms. tarkkailuun joitain päiviä sitten, eikä ole vielä kuulunut?

En mä siis mikään kyylä oleemoticon,utelias vaan emoticon
 
hyvää alkanutta viikkoa kaikille.
emoticon ei täällä mitään tapahdu, ei edes kipeästi supistele.

gallup - rv 36 sf-mitta 37cm, vyötärönympärys 120cm ja painoa 16kg. eilen laskeskeltiin, että vauvat siinä 6 kilon hujakoilla, vedet ja pari kiloa istukkaa. voipi tulla ihana pikalaihdutus ku tästä jakautuu.
emoticon
muuten olo onkin kuin ylläolevalla eläimellä ja liikkeet hyvin vaivalloisemmat.

mulla on kalat-poika, ja on pienestä asti ollut hyvin pedantti, luova (erittäin taiteellinen) ja lempeä, muistaa aina äitiä muistutella kuinka paljon mua rakastaa. tykkää pusutella ja halitella vaikka onkin jo "iso poika" 9v.
osaa hienosti myös pyytää anteeksi, jos on tehnyt väärin tai puhunut rumasti, jalo taito.emoticon

miehen juominen - mun ukko on aina tykännyt viettää aikaa baareissa, mutta ei välttämättä bilettämässä. raskausden aikana muutaman kerran käynyt omilla riennoillaan, muuten ollut melkein sellaista, että olen ollut kuskina ja käyty muutama tunti pyörimässä kaupungilla.
muutaman kerran vetässyt kaatokännit.
kyllä se mulle lupaili tipattomia kuukausia ym, ei ole kyllä ihan sellaista näkynyt, mutta hyvin on tsempannut. ei mua haittaa josko kotona muutaman lonkeron ottaa yms.
ja on luvannut että sitten kohta minäkin pääsen tuulettumaan.
emoticon
olen kyllä aina sanonutkin, ettei ne baarit ja porukat sieltä minnekään katoa, mutta elämän isoin asia voi kadota jos hölmöilee.

kaikille voimia tähän viikkoon, meitsi menee huomenna ruikuttamaan käynnistystä.
 
Maanantaita mammat!
   [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a010.gif[/img]

Myylle jaksuja, jospa ne käynnistelis!
  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/a055.gif[/img] 

Minä voisin ainaki tilata sen synnytyksen tälle viikolle! emoticon Eilisestä alkaen on pitäny tosi paljo kivutonta supparia yllä, en tiiä mitä tarkottaa? Onko synnytykseen valmistautumista, kuhan vaan ei vauvalla ois joku hätä? 
[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a030.gif[/img]  
Pitänee soitella siskolle ja kysellä tietäskö se jotain tämmösestä kovettelusta...

Eilen käytiin Jumbossa. Mulla taas pitkä viikko kotona yksin, mies pääsi pariks kuukaudeks töihin opiskelun ohessa, ja sillä menee matkoineen aikaa 10h/pvä. emoticon  Joten pakko oli käydä ihmisvilinässä, että selviää tämän viikon yksinään täällä. Kun ei jotenki oikein uskalla yksinään hirmu kauas lähteä, jos sitte alkaaki supistella tai menee vedet tms. Ajattelin kuitenkin huomenna kirjastoon kävellä, sinne vajaa pari km. Tuunpahan sitte bussilla takasin jos tulee kipuja. Hyvin ollaan iltasin pystytty käymään kävelemässä joku 4km (n 45min), eli jospa tuo kirjastoreissuki menis kunnialla. emoticon

PS. Ostin eilen mutakakkutarpeet kaupasta!
  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/o060.gif[/img]
 
Takaisin
Top