Tammikuun tarinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Supparit: Mulla oli eilen illalla ekaa kertaa sellaista menkkakipumaista jomotusta, ja samalla pikkasen pahoinvointia, mitä mulla yleensä menkkojen yhteydessä oli. Meni ohi hetken päästä, ja n 10 min myöhemmin sama juttu. Mutta ei ollut kipuja, lähinnä jomotusta. Yöllä kun heräsin mennäkseni vessaan niin oli vatsa aivan kivikova. Eli harjoitellaan ilmeisesti.

Synnärillä tutustumiskäynnin yhteydessä sanottiin että kyllä sen sitten huomaa. Eli ilmeisesti aaltomaiset kivut, tulee ja menee, ja jos pystyy vitsailemaan samaan aikaan kun on supistus, niin silloin ei ole real deal

 emoticon

Joten, saattaa olla, ssalla, että sulla on voimakkaampia harjoitussuppareita vaan.... Mutta, en tiedä, kun esikoista tässä odotetaan innolla!

 
juu, kipu mullakin kyllä oli ihan järkyttävä ja tirautin siinä pari kyyneltä kun sattu niin järkyttävän paljon.. mutta mutta, mietin vaan, että oliko se vasemmalla alavattassa tuntuva kipu ny sit suppareihin liittyvä ees, vai mitähän tuolla vattassa on meneillään.. :o niin sillä kyselin, että millasta se loppujen lopuksi on sitten se kipu noissa OIKEISSA suppareissa..
 
Täällä yksi aika väsyny mamma.
En saa nukutuks enää juur yhtään kunnolla kun herään KOKO_AJAN kipuihin. Mun lantio ja lonkat särkee niin paljon että kyljen kääntäminen on ihan kauheeta. Plus sitten toi niin tuusan nuuskana oleva (siis siltä tuntuu) oleva häpyluu.

Oi että ootan aikaa kun pystyy taas kääntämään kylkeä tai vaikka kävelemäänkin.
Synnytystä taas en odota sitten yhtään.
En ole ajatellu asiaa, en valmistautunu tai mitään ja en taho :DD
Jos vaan en aattele josko se menis silleen vahingossa ohi ;DDD

Lapsukainen ollut tänään hiljasempi, kattelen josko sekin alkaa melttoomaan pikku hiljaa. Voi olla että sekin vaikuttaa kun mulla näyttäis olevan tuo massu laskeutunut alemmas, ettei enää niin ylhäällä ole lapsikaan. Ei kai synnytystä ihan vielä enteile, ihan en olis vielä valmis siihen hommaan ;D

Nyt jos vaikka söisi, ruokahalu olis kauhea ja varsinkin mässäyshimot. Mutta tää tyhmä RD rajottaa ne kyllä pois.
Koitan parhaani mukaan taistella vastaan.
 
Supistuksista: Omakohtaista kokemusta synnytys-suppareista mulla ei ole.. Mutta jokainen mun synnyttänyt kaveri ja siskot ovat tunteneet kivun vähän eri kohdassa ja eri tavalalla.. Jokatapauksessa.. Sisko anto hyvän vinkin: Jos sun täytyy miettiä et olikohan tää nyt sellanen, niin sit se ei ollut :D Sattuu kuulemma niin pirusti, että ei tarvii miettiä et "mikäköhän se oli".. Toiset ovat tunteneet kivun alavatsassa, toiset taas alaselässä ja esim mun toinen sisko sano, et supparit tuntu hällä kaikkein hirveimpänä reisissä! Yksilöllistä siis!
 
Supistuksista: Uskon ja toivon, ettei h-hetken koittaessa ole epäselvyyttä olisko tää nyt..? Harkkareita tulee täälläkin joka päivä ja yö koko ajan, välillä kipeitäkin ja kohdunsuuta kirveli ja nipisti tänään niin, että putosin sänkynlaidalle istumaan. Ai s...tana. Alkaa hermotkin kiristymään..Ja onhan se niinkin, että etenkin meillä esikoisen odottajilla on kaiketi aikaa vähän enemmän, kun se eka oikea supistus tulee, olla vaan ja yrittää rentoutua välissä ja lievitellä kipua. Ettei siis ole hirveä kiire, vaikka menisikin alkuhässäkkä vähän ihmetellessä...

mimmu87: Kuullostaa limatulpalta..........Mutta tiedä häntä..Peukut pystyyn!!!!!! 

Ihanat, ihanat, kauniit herkkusuut! Mukavaa viikonlopun loppua, voimia kipuiluun ja jaksamista odotukseen. Tämä mamma sulkee koneen, kädet sanoivat taas sopimuksen irti...

emoticon
 
heips!!

mulla tuli aiemmin limatulppa, oli sellainen sitkeä räkäknölli.
supistuksia tuli tänään 2h välillä jopa 5 min välillä, eikä lähtenyt kuitenkaan. jokaisen kohdalla mietin että odotan vielä seuraavan. loppuivat sitten itsekseen ja vähänkö ärsytti. kipeitä kyllä olivat.

tsemppiä kaikille.
 
Töttöröö :)

Eilen olin niin väsyny koko päivän ettei mitään järkee ja oli ihan liikaa tekemistä, sinnittelin sitten loppuun asti ... ja eilen illalla ko kaupasta kotiin käveltiin miehenkaa, oli muuten toosi kylmä ja halusin vaa nopeesti kotiin niin alko alavatsaan oikeelle puolelle sattuu aivan s**tanasti... oli pakko pysähtyy ja nojautuu miestä vastaan, pari kyyneltäkin siinä taisin päästä... onneks rauhottu nopeesti ja sit hiljalleen käveltiin kotiin... En yöllä saannu nukuttua ollenkaa, kaikki asennot tuntu huonolta ja pikkunen vaa riehu ja riehu...  vatsa sekasin nii joutu nousemaan kokoajan ... ja sitku just nukahtanu niin säpsähtää hereille :(
tänään sitte piti kirkkonummelle mummille mennä ja en siel sit ollu kauheen hyvää seuraa kon nojatuoliin nukahdin ruuan jälkee :D heh nyt on onneks parempi fiilis :D

Huomenna on miehellä vapaa päivä niin suunniteltiin yhteistä löhöpäivää paitsi et pesutupa ajan kävin hommaamassa ihan sen kunniaksi että mies voi auttaa :D hehehee saa sitte noi kaikki lakanat pestyy kerrallaan ja kuivatettua kivasti :) vaatteet pesen kyl ihan kotosalla :)

Tsemppiä nyt kaikille ihanille odottajille!!!,
mä ootan innolla et saa ehkä kohta jo kuulla lisää synnytystarinoita :) jos ehkä uskaltaa niitä sit lukaista :O
 
Heippa odottavat kanssasisaret :)!

SUPPAREISTA: Meillä synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi hyvin: Sitten kun ette enää oikeasti kestä kipua kotona, tulkaa laitokselle. Siihen saakka voi itse lievitellä kipuja suihkun, kääreiden ym. lääkeettömän keinon avulla. Lapsiveden tulosta 12 tunnin sisällä pitäisi alkaa supistukset ja jos eivät ala pitää mennä laitokselle. Mikäli lapsivesi siis on kirkasta, ei ole kiirettä sairaalaan.  

myy: Varmasti odotat jo lähtöä :). Ihanaa pian saat vauvat syliin <3.. Nyt ei voi kun odottaa. Ja odottaa täällä varmasti moni ihania uutisia. Jännää.

Adalmis: Onpa outoa etteivät sen vertaa ehdi että halukkaat saisivat pyörähtää :(.. Liekö jokin säästöjuttu. Varmasti jos sanot et se helpottais sun oloa huomattavasti ne ottais sut sinne käymään.

Nukkuminen on todellakin kamalaa. Oon huomannu et nousen ylös kahden tunnin välein, asentoa vaihdan vielä useammin. Kyljeltä toiselle vääntäytyminen sattuu alavatsaan. Varmaan sen vauvan pään takia?? Kiukuttaa päivisinkin välillä. Tänään oli kunnon kipua alaselässä ja sitten supisteli aikas lailla, oli harjoitussuppareita. Oon myös alkanut kävellä "leveämmin" ja hitaasti.

Tsemppiä meille kaikille!!!



 
Jos sitä taas vähän avautus ;D Mulla on 3 tulossa ja ekaa kertaa ootan eniten et sais jos synnytettyä! Alkaa oleen jo masentunu ku koko ajan tulee vaan uusia vaivoja. Mulla se RD niin nyt on sokeritki ylhäällä koko ajan ihan sama oikeestaan mitä tähänsa syöt lounaaksi . Mie tiiä et onkohan vauva jo menny tonne alas ku joudun käymään väh tunnin välein vessassa ja tuntuu että painaa niin helkutisti tonne alas välillä ja pistää niin kipeesti et ei voi kävellä :( Onneks mulla on aika Äippäpolille keskiviikkona niin saa vähän tietoo taas missä mennään. Saa nähä kauan täss pysytään viel kasass, jotenkin tuntuu hullulta että ei kai tämmöstä oloa voi enää kestää 4vk mulla huomenna tulee 36vk täyteen :)
 
Täällä taas toivotaan, että vauva vielä viihtyis jonki aikaa tuolla yksiössään, vaikka esikoista odotanki! Niin pahasti kaikki kesken että lisäaikaa tarvittais. Tällä hetkellä muutenki mieli hieman maassa ja hermot kireellä. emoticon

Itsellä välillä ollut tuo alavatsa kipeänä, ikävää vihlomista joka kestää aina hieman pidemmän aikaa. Öisin varsinki kylkeä kääntäessä sattuu :/ Viime viikolla vauvaki potki niin kovin tuonne oikealle puolelle, että joutu ihan älähtämään. Tänää ollut sitten erittäin rauhallinen.

Taitaa h-hetki olla lähellä mimmu87:lla sekä myy77:llä! Tsemppiä siis kovasti! emoticon

Täällä järkytyin kun isännöitsijän kirjeen avasin. Olin olettanut, että vastikkeet jäisi alle 200€ niin maksulapussa olikin 409€/kk emoticon Ja tuohon päälle sitten vielä lainanlyhennys..
 
Heips vaan kaikille,
mulla ei jostain syystä oo antanu kirjoitella tänne vaan nyt taas toimii... Oon sitte taustalla lueskellu juttujaemoticon
Mulla kans kolmas tulossa ja olisin valmis synnyttämään (rv36+5). Alkaa olla tukala olo ja vauva viihtyy hyvin korkealla eli närästää ja hengästyttää.
Muutoin onneksi kaikki sujunu hyvinemoticon Asentoa huomenna neuvolaan tarkistelemaan ja mahdollisesti sitte vielä ultrassa käymään.
Kampaajalla tuli tänään käytyä,luksusta!
 
Kiitos mmj tsempeistä! emoticon Jospa tässä ei enää kovin kauaa kuluis.

Minua on nyt ruvennu ylipäätään harmittamaan se, että millä tavalla arvostellaan synnäreitä. Alkaa olla toi oma h-hetki niin lähellä, että varmaan ottaa sit jotenki tosi tosissaan kaiken. En siis puhu kenestäkään tietystä ihmisestä/keskustelupalstasta, mutta harmittaa, kun hehkutetaan vaan sitä omaa valintaa ja sitte vielä päälle haukutaan muita... emoticon  Varmaan taas jotain hormonimyräkkää, mutta niin... Toki minustakin jokainen saa perustella omaa valintaansa, mutta kun kaikki täällä ollaan jonnekin synnärille kuitenkin menossa, niin en ainakaan ite haluis välttämättä kuulla, että toisen mielestä just se oma synnäri on ihan huono ja kaikilla on sieltä vaan huonoja kokemuksia. Varsinki, kun ei arvostelijoilla ei useinkaan oo omaa kokemusta haukkumastaan paikasta. Ja jotenki tuntuu, että tätä esiintyy täällä etelässä, jossa synnärin saa valita. Pohjosemmassa harvemmin valitetaan, kun on vaan se yks vaihtoehto missä synnyttää. Ihan ku synnytyssairaalan valintaki ois joku kilpailun aihe ja itelle tulis parempi mieli, kun saa dissata toista vaihtoehtoa. No joo, pakko oli purkaa! emoticon  Kiitos kun sain sen tänne tehdä. Toivottavasti meijän palstoille ei tule samanlaista dissauskulttuuria ja toivottavasti en ite siihen syyllisty. Tämmösissä asioissa on monesti sokee omille jutuilleen ja ottaa muiden jutut liian tosissaan... emoticon
 
Toi on harmillista kun dissataan eri sairaaloita keskenään.. tällä paikkakunnalla on vain yksi synnytyssairaala ja siihen on tyydyttävä.
Ennen vanhaan synnytettiin kotona että kaikkien pitäis vaan olla oikeesti tyytyväisiä kun nyt pääsee ihan sairaalaan asti synnyttämään :) mua vaan harmittaa se kun ei pääse tutustumaan meidän synnytyssairaalaan vaan voi lukea netistä semmosen tietopaketin.
 
Ei mitään dissausta tänne, tsemppiä vaan ihan jokaiselle kaikkiin sairaaloihin!! Ihan P:stä tuollainen, eihän kaikilla todellakaan ole mahdollisuutta valita ja vaikka olisikin, onhan se itse kokemus tärkein ja se, että asiat menevät hyvin kätilöiden ja muun henkilökunnan kanssa ja toivottavasti kaikin mahdollisin tavoin!

Minulle olisi tärkeää saada synnyttää tuolla Kättärillä, kun se on monella tavalla tuttu paikka ja ihan kulman takana kotoa, mutta minne tahansa sitä mennäänkin, olen onnellinen ennen kaikkea omasta vauvasta ja toivon, että hänellä on kaikki hyvin! Samaa toivon sydämestäni koko porukalle!!

Ai vitsit, että olen rättipoikki, meni koko päivä inventoidessa vaatteita, laitoin tuonne vauvanvaatteet-osioon jotain osviittaa. En ihan koko excel-taulukkoa viitsinyt kopioida... ;) No, nyt on selvää, mitä puuttuu ja mitä on, kaikki on pestynä ja laitettuna valmiiksi. Pitäisi vielä saada päätettyä, mitkä vaatteet lähtee vauvalle sairaalakassiin, VAIKEETA!! Haluisin pakata niiiiin paljon noita ihania vaatteita, mitkä on rakkaudella valinnut.

Isoäitinikin soitti tänään ja kyseli, koskas se laskettu aika olikaan ja onko meillä kaikkea ja toivotti vauvan tervetulleeksi. Ihanaa!

Nyt mies "komentaa" lepoon, ja se taitaa tulla tarpeeseen. On tässä häärättykin. 

Jaksamista kaikille, olette ihania, kauniita, vahvoja naisia, muistakaa se!!

emoticon
 
Siis ei prkl näitä öitä!!! Viestin kirjoitusajankohdastakin huomaa, että on nukkumisvaikeuksia, eikä ihme, kun päivällä nukutaan koko ajan... emoticon  Nyt istun olkkarissa ja kattelen Eurosportilta tennistä. Vauvakin on hereillä, kun äippä ei anna nukkua...

Mun puolesta vaavi sais vielä vähän aikaa odotella, muttei liian kauaa (ei maaliskuun puolelle, k'tos). Välillä olo on mitä parhain ja ellei maha olis iso saattaisi jopa unohtaa olevansa raskaana emoticon  
Vauski oleilee aika paljon ylhäällä ja painaa ties minne sisäelimiin, että oikein sattuu ja ahistaa ja oksettaa ja säteilee pääkipuna (vaikee selittää). Muuten pyörii akselinsa ympäri aika paljon ja kääntää jatkuvasti kylkeä. 

myylle ja mimmulle hyviä loppuaikoja ja muillekin jaksamisia mahojen kanssa!
 
ei täällä mitään tapahdu....tai no jotain tosi epämääräistä loput limatulpasta kyllä irtos eilen. järkyttävän iso limamöllykkä sitkeää silikonia muistuttavaa limaa. yök!!

viime yönä heräsin supistukseen kun sattui niin helvetisti, mutta eipä tullut ku yksi.
alkaa tosiaan olotila ottamaan päähän ja tukalat oltavat muutenkin.
muilla varmaan sama hommeli. odottavan aika on pitkä
 
Kiitos dreamer ja Maiza komppailuista.  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/a010.gif[/img] 
Helpotti kovasti kun sai vähän purkautua! emoticon

Ja iisille kiitti tsempeistä! emoticon

Vaikka ei täälläKÄÄN mitään tapahdu. emoticon Nivuset vaan niin sairaan kipeet ollu nyt, että hyvä kun pystyy kävelemään. Tulppalimojakaan ei oo enää näkyny. Huoh. Tasan viikko laskettuun. Pitäis vaan suoraan ruveta ajattelemaan, että yliaikaseks se menee kuitenki, ettei koko ajan vaan oottais lähtöä. emoticon

Eilen yritin opetella kantoliinasidontoja. Tosi realistista tunkea pehmolelua liinaan, mutta ei nuo nyt ihan sairaan vaikeilta tuntunu. Jospa sitä oppis. emoticon
 

Täällä myös synnytys mielessä. Tosin ei ole kiire vielä, kun vasta huomenna 35 vkoa täynnä. Päivät vaan tuntuu kuluvan niin hitaasti kun ei oikein jaksa mitään ylimääräistä tehdä. Nyt on esikoinenkin kipeänä niin ei pääse uloskaan. Hajoan tänne neljän seinän sisälle, blääh! Välillä kyllä tulee ihme energiapiikkejä, jolloin saa tehtyä kaikkea hyödyllistä. Lueskelin esikoisen odotuksen päiväkirjaa ja siinä oli maininta viikolla 38, että olin todella energinen sen viikon. Siivonnut koko kämpän katosta lattiaan ja leiponut pakkasen täyteen herkkuja tulevia vauvan ihastelijoita varten. Saa nähdä tuleeko nyt samanlaista.

Jenskula, meillä sama homma esikoisen kanssa. Iskä ei kelpaa yöllä laisinkaan. Ja kovin levottomia olleet yöt viimeisen kuukauden. Ihan kuin tyttö aavistaisi että kohta tulee muutosta elämään. Tähän asti ollut loistava nukkumaan. Ja omassa sängyssä ja huoneessa nukkunut puolivuotiaasta lähtien, mutta nyt joka yö pitää päästä äidin ja iskän viereen. Näin ei voi sitten jatkua kun vauva tulee, mutta en nyt ole jaksanut mitään unikoulua pitää, kun yritän vaan öisin saada nukuttua mahdollisimman paljon. Se tuleva kyllä pelottaa ja oma jaksaminen, mutta sen näkee sitte.

Päätettiin miehen kanssa mennä naimisiin ennen vauvan syntymää ja nyt on maistraatti varattu parin viikon päähän, joten on toinenkin asia mitä odottaa. Toivottavasti vauva pysyy mahassa siihen asti. Jännää!

Nuista herkuista... kyllä mullekin maistuu! Pitkään olen yrittänyt pitää niin että vain viikonloppuisin saa herkutella, mutta nyt se on kyllä lipsunut aika pahasti. Salmiakkia ja lakuja olen syönyt ihan sen takia (seli, seli), että verenpaine ei olisi niin matalalla, kun koko ajan huippaa. Ja nyt eilen kävin kaupassa ja piti etsiä pakastealtaasta käsiin se Jenni74:n suosittelema mud cake. Ja voi vitsi että olikin muuten hyvää. Kyllähän se on kohta syöty koko kakku, tosin mieskin on ainakin kaksi palasta siitä vetänyt, joten ei mene kokonaan omaan suuhun, hih!

Ensi viikolle olen yrittänyt järjestää paljon ohjelmaa, että kuluisi se viikko vähän nopeampaa. Kyllä täällä kohta alkaa yksi sun toinen poksahdella, minä kyllä varmaan viimeisten joukossa kun tuntuu että kaikilla muilla on la ennen mua. No, odotellaan! Hyvää viikon jatkoa!

 

Viper: se ON muuten syntisen hyvää! Kun vauva on puserrettu maailmaan niin aion syödä kokonaisen ihan itse!

Tänään kävin ä-polilla noiden paineiden takana. Neuvolakuulumisisssa lisää.

Summa summarum - ei vielä todettu mitään raskausmyrykytystä, mutta nyt tehotarkkailussa. Vauva voi hyvin, ja kasvaa mukavasti alle keskikäyrän. Raivotarjonta ja hyvät äänet :)

 
Takaisin
Top