Tammikuun tarinat

mmj suosittelen menemään näytille jos yhtään mietityttää.
Ite kävin ja helpotti kyllä tietää että kaikki ok.
Mutta jaksuja sulle, toivottavasti olo paranee !!! :>

jennille tsempit !!!! *halaarutistaa*

Synnyttäneille onnea.

Oma "synny jo" olo lieveni kun ultrasivat äsken synnärillä ja kaverin kokoarvio nyt 2,8 kiloa. Ei niin pieni saa vielä syntyä, kasvakoot nyt hetken vielä. Mä koitan kestää ja jaksaa vielä :>
 
Nuu_: Sulla ollut ihana käynti synnärillä! emoticon Kiitos tsempeistä! Tänään hieman jo muljunnut kaveri ja pääkipuki hellittämään päin, on tuo yläselkä ihan jumissa joten epäilen että päänsärky voip johtua siitäki :) Katsotaan mitä neuvolassa sanovat.

Nyt minäki olen vihdoin nähnyt vauvaunia emoticon Johan niitä odoteltiinki! :) Synnytysunet ovat vieläki näkemättä, mutta en kylläkään synnytystä muutenkaan ole pahemmin ajatellut. Tällä hetkellä haaveilen tulevasta kesästä vauvamme kanssa <3
 
Heippa kaikille!

Olen rekisteröitynyt sivustolle ja ajat sitten, mutta pysytellyt taustalla mielenkiinnolla teidän kuulumisia lueskellen.

Nyt alkaa olla äitiyslomalla niin tylsää ja päivät pitkiä, että tuli tarve itsekin kirjoitella tänne.

Tuntuuko muista, että aika on pitkä ja tulee hulluksi tässä odotellessa?

Minun kaikki kaverit ovat töissä päivät. Toisaalta ne ystävät, joita haluaisin nähdä nyt, asuvat eri kaupungeissa.
Ja ei oikein jaksa palloilla kaupungillakaan joka päivä, rahaa kuluu ihan turhaan ja tämä fyysinen jaksaminenkin on rajallista: olen raskauden vaiheeseen nähden kyllä ihan hyvässä kunnossa, mutta kävelyä ei jaksa kovin pitkästi kerralla ilman selkätuntemuksia.

Tuntuu ihan typerältä kokea tämä loppuaika näin vaikeana henkisesti, kun tosiaan on säilynyt fyysisesti hyvävointisena. Huimailu ja hengenahdistus sekä pieni etova olo ovat oikeastaan ainoat vaivat, joista kärsin tässä vaiheessa. Harjoitussupisteluakaan ei ole koko raskausaikana ollut eikä liitoskipuja tms.

Eli tiedän, että oma valitukseni on esimerkiksi Jennin tilanteeseen nähden aivan typerää ja turhaa, mutta kai se on vaan niin että jos ei ole suuria murheita, niin pienetkin murheet tuntuvat suurilta.

Tästä tuli nyt vuodatusta, mutta päivät ovat niin tylsiä ja yksinäisiä itsekseen vietettäviksi (mies on reissutyössä, eli paljon öitäkin poissa kotoa).

Voi kun vauva päättäisi jo syntyä! Tosin mitään synnytyksen merkkejä ei kyllä ole.. Eli sekin taitaa olla turha toivo emoticon
 
Tervetuloa Äidiksi2011! emoticon Päivät käy tylsiksi täälläkin, oon yrittäny nukkua mahollisimman pitkään ja käydä esim. neuvolareissut sun muut kävellen, jotta aikaa kuluis mahdollisimman paljon. emoticon

(   .   ) Ja eihän täällä ainakaan olla edetty yhtään mihinkään suuntaan. emoticon Ei tullu ukkelista isin synttärilahjaa, ja enpä usko että ees samassa kuussa syntyvää... Tää on oikeesti niiiiiiin turhauttavaa, huomenna menny jo viikon yli. Ite oon syntyny 40+6, joka siis ois tänään, mutta en ihan oikeesti jaksa enää ees herätellä itessäni mitään toivon kipinöitä, kun oon niin monta kertaa saanu ajatella, että: "No, ei sitten tänäänkään". emoticon Mutta kuitenkin, en osaa enää ajatella mitään muuta kuin vauvaa ja synnytystä, en osaa keskittyä mihinkään. Esim. leffoja en voi katsoa, koska keskittyminen ei riitä ja ravaan netissä koko ajan. En osaa puhuakaan muusta kuin vauvasta ja synnytyksestä. Onneks mies on jaksanu kärsivällisesti kuunnella ja osallistua keskusteluihin. emoticon  Jokainen pieni kipu tai muu, niin heti oon itelleni synnytystä järjestämässä. Argh, hajoaa pälli tätä menoa! Pitäis kuitenkin olla onnellinen siitä, että kaiken pitäis olla hyvin sekä minulla että vauvalla, tällä vaan menee aikaa ennenkun se on valmis tulemaan ulos. emoticon
 

Hei kaikille! Kiitos hurjasti haleista ja kukkakimpuista! Täällähän rutistuu kaikkien halien alla emoticon

Ja Äidiksi2011: tottakai saa valittaa! Sen takia täällä palstalla ollaan. Kaikilla meillä on eritasoiset tuntemukset.

Mulla taas homma on muuttunut ihan 180 astetta! Eli minut on käynnistetty tänään aamuna. Käynnistys on pikkasen väärä sana, koska kyse ei ole niinkuin auton avainta kääntäisi. Koska kohdunsuu on ihan epäkypsä olen saanut cytotec pillerin (prostaglandiini) emättimeen kypsyttämään. Siitähän se riemu alkoi! Eli nyt on supistellut säännöllisesti 9:30 asti. Huh huh. Vetää aika voimattomaksi. Vielä ei kipujen takia ole pahempaa (siis don't get me wrong, sattuu ihan pirusti, kun kunnon menkkakivut) mutta jatkuva jomotus vetää voimattomaksi.

Päivällä todettiin ettei tarvita lisää tabuja laittaa kun edelleen supistaa, ja pikkasen oltiin edistytty kohdunkaulalla. Nyt parin tunnin päästä on seuraava lääkärinkierto.

Hurjaa! Musta tulee vielä tällä viikolla äiti!

Tsemppiä teille kaikille!! Muuten, voin myös lämpimästi suositella Gro Nylanderin kirja "äidiksi ensi kertaa". Kivaa luettavaa!

 
Ei vitsi, Jenni pääsee tositoimiin siellä!! Kovasti tsemppiä ja voimia sinne, kohta sulla on pikkuinen sylissä! emoticon  Naikkarillakos sinä olit, muistanko oikein? Haluaisin niiiiiiin kovasti, että tavattais vaikka siellä vuodeosastolla. emoticon Pitää vaan saada tämän meijän vauvan suostumus siihen, että alkais pikkuhiljaa syntymään. emoticon
 
Jenni74: Noniin, siellä on onneksi edetty asiassa ja kohta sinullaki pieni käärö sylissä emoticon Kovasti nyt voimia sinne ja tsemppiä tulevaan! emoticon

mimmu87: Taitaa olla viihtyisä yksiö vauvalla kun ei millään suostu tulee, toivottavasti ei tarvis enää sunkaa kauaa odottaa! :)

Soittelin neuvolaan ja pyydettiin sitten käymään näytillä. Onneksi kaikki oli mainiosti. Ja vauvakin jo laskeutumaan päin emoticon
 
Jenni : JEEEE emoticon IHANAA , tule sitten heti kirjottamaan kaikki yksityiskohdat ; aina odottaa että saa jännityksellä lukea muiden kuulumiset!!

Mimmu: Voi vitsi. toi sun kirjotukses on ihan ku mun kirjottama - piti ihan lukea ääneen se miehelle, että ymmärtäisi kuinka samanlaisia voikaan fiilikset jo tässä kohtaa olla; että ei sitä ihan ainoa ole jolla keskittymiskyky muihin asioihin täysin mennyttä ja telkkarin katsomisesta ei tule mitään(vauvavauvavauvavauva... =) ...)
Naureskeli kyllä, että on tää touhua teiän mammojen kanssa X)... mutta veikkaan että todellisuudessa olisi jo ihan iloinen, jos välillä olisi muitakin puheen-/ajatuksenaiheita...

Itsellä oli tänään neuvola, kaikki niin ok kun vaan voi olla, eli odotellaan... mulle kuitenkin jo yliaikaiskontrolli ENS viikolle, eli aikas yllättävän nopeesti sekin sit tulee kun LA nyt tänä torstaina.
Sanoi että hyvinkin mahdollista, että siitä saatettaisiin jäädä jo suoraan sairaalaan kun asiasta kysyin; IIK Jännittävää =) ....

Täytyisi nyt vielä jostain saada vähän malttia..!

 
hmm... jännää lukea taas mitäs kaikkea tapahtuuki palstalla :) tihii...

Mullaki menee aika niin pitkäks kotona, oon järjestelly vauvanvaatteet uudestaa varmaa tuhat kertaa ja oman vaatekaapinki siivonnu ihan vaa ajan kuluks... oon myös yrittäny keksii melkeen jokapäivälle jonkun menon mikä sit kans ois helppo perua jos ei jaksakkaan lähteä :) tänään tapasin kaverin jolla laskettu 3kk päästä ja oli kyllä mukava kierreskellä keskustassa ja vaan jutella kaikesta raskauteen liittyvää ja siinä oikeen unohtu että mulla vaan 2 viikkoa enään laskettuun...mulla noi hormoonit hyrrää nyt pahemmin ko aikasemmin jostain syystä ja aiheuttaa siis sen et hermostun ja loukkaannun niin paljon herkemmin.

hmm... pakko saada kertoo tää juttu tänne ko ei oo oikeestaa ketään kelle avautua tästä muuten, läheiset kaverit ovat myös miehen kavereita niin en haluu niille liikaa meidän jutuista kertoo mutta joo sunnuntai aamuna säpsähdin hereille kuuden aikaa ja kerkesin ennenku avasin silmät ajatella et nyt ei oo kaikki ok, ja kun avasin silmät ja heräsin kunnolla tajusin ettei mies oo vielä kotiin tullut, oltiin sovittu että ois "vika" ilta kun hän lähtee poikienkanssa kunnolla ulos ja mä lupasin olla rauhassa ja en soittelis perään, katoin tottakai heti ensiks puhelimen ja 3 viestii oli tullu, ensimmäisessä mies kertoi paljon rakastaa mua tulevaa poikaa <3 tokassa ilmotti että on kohta tulossa kotiin ja et 2 kaveria tulis kans meille yöks ja ne lupaa olla hiljaa, kello 4 tullu toi... vikassa viestissä luki että oli sammunu kaverin autoo ja heränny vantaalta ja et kaveri ei suostunu enää heittää kotiin, mutta että hän tulee heti aamulla kun on hetken nukkunu... tämä viesti oli tullut vähän ennen kuutta niin ajattelin et yritän hänelle soittaa muutenvaa mutta puhelin oli tottakai kiinni... sain yhteyden mieheen vasta yhdenaikaa päivällä, onneksi yks kaveri oli naamakirjassa laittanu mulle viestin ennen sitä et missä mies on ja et kaikki ok ei hätiä... mies oli sitten ottanu irti ihan kaiken vikasta illastaan ja normaalisti mä oisin niin vihainen hänelle ja pettyny... mut sitku mies tuli kotiin ja huomasin hänestä miten pahoillaan oli niin en voinnut muuta ko halata vaan... kauhee paniikki mulla oli kyl ollu koko sunnuntai aamupäivän... en oo koskaan ollu noi huolissaan siitä, pahin ois ollu jos synnytys ois käynnistyny nii enhän mä ois voinnu sille ilmottaa mitään... Ja sitä mieski tossa sanoi ettei ois koskaan anatanu sitä ittellensä anteeksi jos ois synnytyksestä myöhästyny... uskon kyllä et nyt mies rauhottu kunnolla, vaikka äsken lähtiki kaveria moikkaa kuppilaan...

Anteeks tästä nytte ja tiedän et tää ei mikään suuri huoli tai mikään ole mutta pakko jonnekki saada kirjottaa...


Voimia kaikille ja pistetään vielä isot halitki kaikille <3
 
insu - pakko heti tähän todeta, että mun mielestä sun miehes on aika vastuuntunnottoman kuuloinen. en tosin tiedä minkä ikäisiä olette, mutta en ihan kamalan pitkään jaksaisi katsella moista touhua. mikä ihmeen "vikaa kertaa" tuulettumaan homma, ei me akatkaan minnekään päästä moneen kuukauteen. tätä samaa vääntöä oman ukonkin kanssa ollut, tosin ikää jo alkaa olee sen verran, että alkoi jo todella tajuamaan, ettei sillä ole kohta perhettä enää jos ei nyt ryhdistäydy. täytyy vaan todeta, että ei se kummemmaksi muutu vauvan myötä, jos ei sen vertaa kunnioita edes näin loppumetreillä. käsittääkö se että sillä olis voinut mennä elämänsä juttu ohi???
itse olen monenlaiset kotkotukset käynyt niin exän kuin nykyisenkin kanssa. toivottavasti oppii ja toivottavasti myöskään sinä et kuluta itseäsi murehtimalla. niinkuin sanottu ei se paskakaan konvehdiksi suussa muutu vaikka kuin yrittäis.

omaa napaa - mä taidan päästä huomenna synnyttämään, jeeeee. myy on nyt niiiin iloinen. mulla on paikat auki, kanavaa ei ole ja ihan kypsä tilanne, mutta vauvat vaan meinaa että kohdussa on niin siistii ettei tarvii ulos tulla. vajaa kolme kiloisia ovat molemmat ja ihan hyvällä mallilla siellä ovat. toivottavasti synnärillä on tilaa ja käynnistys auttaa nopeasti käyntiin.
tsempit kaikille
 
insu kyllä täällä olis vaan menny herne nenään ja lujaa. Ei sitä nyt kaikkea voi pistää "vikojen menojen" piikkiin. Ja jatkuu se elämä vauvan jälkeenkin. Voi ukkoja ;D

myy mahtia !!! pääset säkin sitten jakautumaan, oikeen moneksi osaksi :DD Paljon voimia koitokseen !!
emoticon

Kaikille muillekin hyviä vointeja.
Itsellä alapaineet on edelleen satasessa, mutta ei auta sitten kun lepäillä. Jalat on kauhiat pökkelöt, mutta olkoot :D
 
Tittidi-dii!!! Täällä ollaan Jenskulaemoticon Mulla oli vaan tän viikon tapahtumat heti alkuviikosta, eli olin pörräämässä ystäväni kanssa ostoskeskuksessa (lue: palkka tuli tänään;))emoticon ja tais muuten mennä myös tänäänemoticon , mutta so what! Ostin imetysliivit (ihan kauheet, mutta kaarituettomat ja maksoi vaan 11e), imetyspaitoja pari, jalkavoiteita, jäätelöä, patonkia, karkkia, jalkakylpy suolaa jne. Päätin hemmotella täysin rinnoin!:)

Maiza! HUHUUUU!? Mulle tuli tänään tuolla ostoksilla sellainen tunne, että ootkohan päässyt synnyttämään.. En tiedä mistä tuli;)

insu
: Hmm.. en tiedä saisiko näin sanoa, mutta jos mun mies olisi keksinyt jotain tollasta tehdä, niin mulla olisi hommattuna Doula miehen sijasta synnytykseen. Mitä helvettiä "viimeinen kerta kunnolla ulkona"? Ja ennen naimisiin menoa "viimeinen kerta kunnolla ulkona"! Mä en ymmärrä nyt yhtään. Meillä mies käynyt viimeksi joulukuun puolessa välissä jossain, eikä näköjään hällä motivaatiota edes mennä ottamaan kuppia, kun ei halua ottaa riskiä, että jäisi synnytyksestä pois. Mutta niin kuin totesin.. niin eipä ole minun asia neuvoa/puuttua toisen suhteeseen. Ajattelin, että halusit kuulla muiden mielipiteitä, kun asiasta tänne kirjoitit?

Kävin tänään päivällä neuvolassa.. Kaikki oli kuulemma todella mallikkaasti, ja vaikka painoa oli tullut 1100g/vko (joka mua itseäni muuten kauhistutti ihan suunnattomasti), on se kuulemma hyvä. Tähän mennessä tullut n. 9 kg raskauden aikana, ja BMI 21 raskauden alussa. Tätä en jaksanut neuvolakuulumisiin erikseen kirjoittaa.

Jenni!! Aivan mahtavaa!! Tsemppiä hirmuisesti:) Pian on vaavi sylissäemoticon

Samoin Myylle hirmuisesti onnea synnytykseen:) Pian on molemmilla käsivarsilla tuhisevat pikkuisetemoticon


 
Jenni Ihanaa emoticon Kohta sulla on oma pieni sylissä!
Niin ja Myy tietty kans (paitsi et monikossa) emoticon .
Insu: Tekipä sun miehes kyllä harvinaisen ikävän tempun! Mä kiehuisin kyllä pitkään tommosesta! 
 
Takaisin
Top