Tammikuun tarinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jenskula ja Viper: Tsemppiä teille ihanien uhmistaaperoiden kanssa! Kyllä te selviätte ihan varmasti! Erilaista tulee olemaan ja rytmit muuttuu ja vaikeaakin, mutta myös mahtavaa ihastella uutta vauvaa ja ottaa esikoiset mukaan vauvan hoitoon, sen mukaan kuin se toimii. Mainioita esimerkkejä mulla kaveripiirissä, kaikki on lopulta mennyt ihan niin kuin "pitääkin".

Toivottavasti, saatte Jenskula muuton aikaan sun kotikulmille! Kaikki tuollainen hässäkkä on vaan väliaikaista, yksi kaveri muutti juuri 1 v 8 kk:n ikäisen ja vastasyntyneen (25.12.) kanssa ja hänen miehellään uusi työ ja heillä on kaksi koiraakin....Hyvin meni ja menee heillä, menee se teilläkin!
Viperille ihanaa etukäteis naimisiinmeno-onnea! emoticon

Jennille hirmutsemppiä, kyllä sua koetellaan. Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn, ettei olisi myrkytyksestä kyse. Hienon rauhallisesti otat vaikeudet ja osaat iloita vauvan hyvinvoinnista kaiken keskellä. emoticon

(.) Totta puhetta se on, että näistä odotushetkistä olisi hyvä nauttiakin vielä kun voi, saa nukkua (no miten sen nyt ottaa...) ja tehdä omia juttuja, ja vauva tulee mukana aika helposti. (sekin on tietty suhteellista. ;P ) Itse otan nyt irti omista hetkistä sen, mikä lähtee, illalla katsotaan miehen kanssa Twin Peaksia DVD:ltä, rentoudutaan kahden kesken ja ollaan vaan. Huomenna neuvola, ja torstaina lounas hyvän ystävän kanssa.
3. herkuton päivä kohta takana, olo on mahtava. Olen tosi ylpeä itsestäni, saattaa kuullostaa vähäiseltä, mutta mulle tämä on iso juttu. Sallin kyllä välillä jugurtin ja muromyslin herkunkorvikkeena, vaikka niissäkin on sokeria, tietty. (Mutta ei niin paljon!) Ja kunhan synnäriltä pääsen (olin ajatellut siihen asti olla herkutta) aion vetäistä mudcaken all by my self! Jos jaksan, teen itse, jos en, tuo Frödinge on aivan ihanan hyvä!

Mukavaa iltaa, hyvät kanssaodottajat!
 
hmm...

Viperille kauheesti onnea etukäteen naimisiinmenon kunniaksi :) ihanaa <3

Oli tänään neuvola lääkäri ja vaikka kaikki hyvin niin mulla ollu kokopäivän ja eilisenki tosi hakee olo, jotenki masentunu fiilis kokoajan ja tuntuu ettei mikään mee niinku pitää vaikka siis kaikki onkin niin hyvin ko voi olla...itkettää kokoajan ja ei vaa jaksais tehä mitään, kauheeta ees sanoa näin mut tällähetkellä just semmonen fiilis et poika vois pysyä mahassa vaikka kuinka kauan vaikka oiski ihana saada syliin pikkuisen... ehkä johtuuki osaks siitä et josain kumman syystä on tosi ikävä lapsia duunissa ja sitä härdelliä siellä...voih voih ei oo tottunu oleen kotona tälleen...

Ja sit kaiken lisäks menin tyhmänä taas lukemaan tammikuisten synnytystarinoita, ei oois pitäny ko nyt se synnytyski alko vaivaamaan enemmän... ja niinku aikasemminki tääl ollu puhetta niin muaki alko suututtaa pitkkasen toi synnytyspaikkoien morkkaaminen... Mulla ainaki omat syyt miks valitsin synnytyspaikaksi sen minkä valitsinki ja jos sinne ei sit loppujenlopuksi pääse niin onhan se harmi mut kyllä musta tuntuu että mikä vaan on hyvä juttu siinävaiheessa...

Sori nyt kaikille mun itkupostista mutta joo...

pää on ihan sekasin nii en ees tiedä onko tässä mun kirjotuksessa mitään järkeä mutta joo... tsemppiä kaikille ja toivottavasti teillä paremmat fiilikset ko mulla tällähetkellä.
 

Minunkin mielestä tuo synnytyspaikkojen morkkaaminen on niin ala-arvoista. Kaikissa paikoissa on varmaan niin ammattimaista väkeä että homma kyllä menee hyvin.

Juuri tänään kun olin siellä käyrillä niin kätilökin kysyi jos olen ollut jo tutustumassa. KUn sitten kerroin ettei meillä ole mitään sen enempää suunnitelmia, kun katotaan sitten mitä tuleman pitää niin eiköhän homma suju. Kätilö sanoi siihen että toi on juuri oikea asenne. Jos suunnittelee liikaa ja jokin ei sitten suju niinkui oli juuri halunnut, niin sitten pettyy koko hommaan.

Oma valinta johtui vaan siitä että kättärillä minulta leikattiin tuo megakokoinen kysta 2 v sitten, joten on negatiivisia muistoja siitä, ja toiseksi että kaikki meidän suvun naiset on synnyttäneet naikkarilla, ja itsekin siellä syntynyt. Jotenkin joku perinnejuttu. Jos on sitten sulku päällä, niin sitten mennään muualle

emoticon

 
Huoh mikä yö takana.... Kova olisi ollut väsy mutta vauvaa ei sitten väsyttänyt pätkääkään, kauhee riehuminen koko yön. Heräilin kokoajan siihen kun maha "napsui". Onko muilla ollut tälläistä? Mulla jo pidemmän aikaa aina välillä kuulunut sellainen napsahdus, vähän kuin joku oma nivel vähän rusahtaisi mutten tunne mitään. Napsahdus kuuluu kun pieni oikein vääntää johonkin suuntaan, jostain luin että kalvot ilmeisesti napsahtelee.. emoticon No joo, viime yönä tosiaan napsahteli niin paljon että sitä oikeestaan valvoin, joka napsahduksen jälkeen mietin että koskahan ne vedet lorahtaa, vieläpä kun eilen illalla supisteli enemmän ja vähemmän kipeesti parin tunnin ajan emoticon Turhaan mietin, ei menny vedet eikä edes supistele, tosin napsuminen näköjään jatkuu edelleen.. Mieskin tossa muuten äsken kysyi että mitä mä yöllä puuhasin kun kuulu ihme napsuminen pitkin yötä emoticon
 
Täällä on kans ollu jo muutamia päiviä lievää masennusta ilmassa. Koko ajan vaan paha mieli ja väsyny, ilman syytä. Mies on vähän hämillään kun mikään ei kelpaa eikä auta oloon...

Mutta nyt sain kuitenkin viikon kestäneen projektin loppuun, sain viimeinkin tehtyä vertailuni loppuun ja tilasin sen puuttuneen itkuhälyttimen, JES emoticon
Itse päädyin radiopuhelimeen monien monien suosittelijoiden ja tutkimisien jälkeen. Mitenkäs teillä muilla?
(itselle eniten hyötyä radiopuhelimesta, kun lähetin on helppo kuljettaa mukana, ja pidempi/varmempi kantavuus mitä tarvitaan kun kesällä taas alan treenata koiran kanssa)
 
Viper meinas naimisiin mennä napsauttaa, ihanaa, onnea jo etukäteen! emoticon

Itkuhälyistä: Me ei olla vielä ostettu. Ajateltiin, että vauva ei kuitenkaan heti voi ulkona nukkua, joten ei tarvita niitä alkuun. Mietittiin myös sitä, että takuuaikaa kuluu hukkaan, jos ei käytetä kuitenkaan. Sit vaavin kanssa haetaan. Minä en oo hirveesti vertailuja tehny, meinasin hakea Aventit, kun ovat vissiin ihan ok:t ja edulliset? Vai mitä ootte asiantuntevammat mieltä? emoticon

Mielialoista: Mulla myös välillä päiviä, että masentaa ja itkettää ja kaikki harmittaa ja ärsyttää hirveesti. Onneks kaikki päivät ei oo semmosia. Ja huomaan, että kun oon paljon yksin, niin sitte alkaa mielialaki laskemaan. Huoh... emoticon  Mutta eiköhän nämä kuulu ihan asiaan, voimia mammoille, jospa seuraava päivä olis sitten parempi! emoticon
 
Napsumisesta mulla kuuluu ajoittain napsumista mahasta kanssa. Ihmettely kans itse kun rupee napsumaan.

(.) Ja omaa napaa. Olot on alkanu olemaan vaihtelevia. Supistuksetki ruvennu jo lisääntymään ja alapäässä tuntuu epämukavalta kun toinen näemmä tunkee päätäänsä synnytyskanavaan. Välillä tunne siirtyy ihan tuohon peppuvakoon :D alkanu jo miettimään että tuleekohan mulla lähtö jo sairaalaan. Mutta kun supistukset ei oo kivuliaita niin ei sinne ole siis menemistä lähettäis vaan takasin kotia. Täytyy katsoa sitten mitä lääkäri sanoo ens viikolla.. vähän kyl jännittää toi viimeinen lääkärissäkäynti kun ei yhtään tiedä miltä näyttää. Jotenkin veikkaan että kohdunsuu varmaankin on vähän auennu.
Vois vaikka lääkäri laittaaki vaikka lähetteen synnytyspolille synnyttämään ei haittais kyllä yhtään. Oisin niin valmis jo synnyttämään toisen jo ulos.
 
Viperille ihan miljoonasti naimiintumisonnea! 

Jenskulalle tsemiä mahdollisten muuttohommien kanssa! Toivottavasti mies saa työpaikan.

Jennille ihan miljardisti tsemppiä!!!

( . ) Lekurineuvola takana, enkä ole hullua hurskaampi emoticon  Paikat kiinni ja kiinteät, joten tätin mukaan saattaa mennä ihan hyvin yli. Höh. Neuvolatäti suositteli loppuvaiheessa seksiä synnytyksen käynnistämiseksi. Sanoi olevan paras keino emoticon
 

Kiitokset etukäteisonnitteluista!emoticon Tosiaan, ensin oli tarkoitus mennä naimisiin vauvan ristiäisissä, mutta ajateltiin että säästytään isyydentunnustukselta, kun mennään ennen vauvan syntymää. Sit ristiäisissä vaan siunataan meidän liitto ja joskus kesällä pidetään juhlat! Toivotaan tosiaan ettei vauveli ennen aikojaan ponkaise maailmaan, että ehtii tän toteuttaa!

Itkuhälyttimistä... Meillä myös radiopuhelimet, Doro-merkkiset. Mies halus, että voi niillä "leikkiä" muutoinkin. Ihan hyvin ovat toimineet, ainut vaan et joskus saattaa joku muu eksyä samalle tajuudelle ja kuuluu mitä ihmeellisimpiä juttuja. Mutta ilmeisesti se ongelma voi olla myös itkuhälyttimissä. Eikä meillä tyttö ikinä herännyt niihin muihin ääniin.

Eilen kuulin aika mielenkiintoisen jutun tutulta kätilöltä. Hän kertoi että kuukautiskierron pituudella voi olla merkitystä siihen milloin vauva syntyy. Kuulema ne joilla on tavallista lyhyempi kierto, synnyttävät helpommin ennen laskettua aikaa ja ne joiden kierto on tavallista pidempi, menee yli lasketun ajan. Onko se normaali kierto sitten se 28 päivää?! En sit tiiä pitääkö paikkaansa, mut itsellä ainakin esikoisen kohdalla meni näin.

Juu, mutta lähden tästä keittämään päiväkahvit kun neiti 1v8kk vetää vielä päikkäreitä, niin saa rauhassa nautiskella!

 
Jenskulan perheelle tsemppiä, jospa pääsisitte muuttamaan! emoticon Ihan oon kyllä vähän kade, toivottavasti mekin päästäis joskus täältä poies, lähemmäs lähimmäisiä. emoticon

Iisinkin neuvolatäti siis suosittelee seksiä käynnistyskikaksi, hyvä tietää. Niinhän se meijänkin täti suosittelee, mutta se nyt suosittelee muutenki mitä sattuu. emoticon  Nyt vaan tosissaan sitten heiluttelemaan peittoja! Oiskohan siitä hyötyä, että nostaa jalat seinälle, muutenhan tavara valuu heti pihalle eikä ehi vaikuttaa kohdunsuulla? Joo, ehkä alan tosiaan jo haluta tämän ipanan pois massusta, ainakin jutuista ja ajatuksistani päätellen. emoticon
 
Ainiin  ja sitte mulla tekee nyt mieli kanssa sitä ihme mutakakkua, vaikka en oo ikinä sitä ees syöny. Kiitos teille hehkuttajille! emoticon  Vahinko vaan, että en keliaakikkona saa mistään valmista, ja laiskana leipurina en jaksas millään ruveta leipomaan. Tuliskohan siitä ees hyvää minun jauhoista?

Mutta niin, kiitos tämän himon aikaansaamisesta, vaikken ees tiiä miltä koko kakku maistuu! emoticon
 
mimmu87: Mulla on kans keliakia ja joistain kaupoista (ainakin meidän K-Supermarketista) löytyy pakastealtaasta gluteenittomia mutakakkuja!! Fria Bröd on valmistaja.
Ite oon noita joskus ostanu ja syöny, ja kun en paremmasta tiedä, niin ai että on hyviä! emoticon

Netistä löytyy kyllä googlettamalla myös gluteenittomia ohjeitakin tuolla mutakakulle, jos jaksaa sellaista alkaa vääntämään. Ite ajattelin kokeilla joku kaunis päivä leipoa ite tuommoinen ihanuus.

On meinaan jostain syystä alkanu niiiiiiin tekemään mieli tuota mutakakkua!  emoticon
Ei vaan pitäis hirveesti tuommoisia haluta, kun on se pirun RD...emoticon
 
mimmu87: Jos jostain rykäiset energiaa, niin tuossa mun ohjeessahan on vain muutama rkl jauhoja, niin varmasti voisit korvata ne omillasi. TAI: laitan tuonne ruokaohjeisiin täysin jauhottoman suklaakakun ohjeen...? 

Napsumisista: Napsuu, tuhisee, lorisee....Ihan älytöntä meteliä kuuluu mahasta, ja siis ihan taatusti muutakin kuin suoliston ääntä...Onhan siellä pieni ihminen ja vettä ympärillä. emoticonHIhhii. 

Mielialoista: Viime yönä hereilläolo sai itkun aikaan...Miehellä oli hirveät ilmavaivat (SORRY kaikki.....!!!!) ja sen lisäksi on kauhea kuorsaaja. Eli siis hän tuli muutama tunti mun jälkeen nukkumaan. Sitten alkoi haiseminen. Ja kun olin täysin hereillä en voinut olla nauramatta sille paukuttelulle. (mä oon niin pieruhuumori-ihminen, ei voi mitään.) Jossain vaiheessa torkahdin jo ja kuulemma mies tajusi mun heräävän hajuun, kun ääntelehdin sillä tavalla. Aloin nauraa taas ja nauru muuttui yhtäkkiä itkuksi. Siinä mies yritti lohduttaa, kunnes nukahti itse ja aloitti kuorsaamisen. AARGH. 
Muutenkin eilen oli raskassoutuinen olo, ei oikein jaksanut innostua mistään ja tuntui mieli mustalta. Tänään taas ihan eri fiilis. Energiaa riittää ja mieli on virkeä, vaikka olo on punkero...
Kyllä tää on aika vuoristorataa, täytyy vaan jaksaa ja elää hetki kerrallaan ja ottaa päiväunet kun siltä tuntuu, näin neuvoi myös neuvolantäti.

Kierrosta: Olen kuullut lyhyen vs. pitkän kierron jutun anopilta, hänellä se päti kaikkien kolmen pojan kohdalla. Kaikki 3 vkoa ennen la:ta ja hänellä lyhyt kierto..No, saas nähä. Itsellä aina tarkka 28 pv, eli tulisko tasan 7.2.? emoticon
 
Vai seksiä synnytyksen käynnistykseen emoticon ..? Ei oo ainakaan täällä mitään tehoa moisella touhulla, vaikka melko tiuhaan peitto meillä edelleen heiluukin emoticon .. Nooh, eipä tosin mulla mikään kiire oo vielä synnyttämäänkään.. Olo on kyllä "vähän" hankala, kun massu on tiellä ja kenkiä ei saa jalkaan.. saati pysty imuroimaan tms kunnolla.. Mut silti jotenkin toivon, et pieni nyt vielä viikon tai pari mytis majassaan.. 
Mä oon varmaan ihan outolintu, mut en tykkää ollenkaan siitä mutakakusta :D En oo kyllä muutenkaan kakkujen/imelän ystävä.. Syön ennemmin suolasta :P
Itkuhälystä : Me saatiin miehen siskolta lainaan joku sellanen ihan perus Philipsin häly.. Sen verran siitä kokemusta on, et ihan hyvin toimii ja ajaa asiansa :) Tietty se kantavuus ei oo niin hyvä kun radiopuhelimissa, mut riittää meidän tarpeisiin..
 
MaD ja Maiza: Kiitosta vain! Jospa sitä vaikka viikonloppuna jaksais pyöräyttää tuommosen. Se vaan siinä, että sitte syön kerralla. Oon hirmu huono säästämään mitään herkkuja... emoticon  Nyt keksipaketti kaapissa, mutta avaamaton. Jos avaan sen, niin kohta se on tyhjä. Kyllä voi ihmisellä olla huono itsekuri. emoticon  Ja enpäs tienny, että vois gluteenitonta mutakakkua saaha valmiina pakasteena, pitääpäs käyä kattelemassa. emoticon  Yleensä yritän kiertää gluteenittomat herkkuhyllyt/pakasteet kaupassa kaukaa, etten vaan ostais mitään...

Maiza
lla ollu mielenkiintonen yö siellä. Vitsi kun repesin. emoticon  Mulle käy kans noin aina, että jos hirveesti naurattaa, niin se aina vääntyy itkuksi jossain vaiheessa. Ja hyvä, että siellä on tänään ollu parempi päivä fiiliksen puolesta. emoticon

Omaa
: Käytiin taas äsken jokailtanen lenkki lyllertämässä, tänään jopa 45min. Kohdunsuulla tuntuu inhaa piikittelyä ja painetta, mutta siinä kaikki. NIIN JA, en halunnukaan, että vauva syntyis tänään, kun on miehen exän merkkipäivä. emoticon  emoticon En sellaista kunniaa halua antaa, kiitos. Vaikka jos nyt alkas sitte syntyä, eiköhän se menis huomisen puolelle. emoticon
 
Mutakakkua en ole koskaan maistanutkaan, mutta munki tekee sitä mieli kun siitä puhutaan niin paljon :).. Täytyy kokeilla sitten kun vauva on tullut. Oon ihan hyvin pystyny välttää herkut.. Tosin sen yhden viilin /maustamattoman jogurtin mihin laitan mustikoita oon itselleni suonut päivittäin jälkkärinä. Muuten ei ole mitään iloa missään ;).. Katsotaan onko tuottanut tulosta, huomenna nimittäin neuvola (viime torstaina oli kolme plussaa sokeria virtsassa!). Mun tekee kovasti mieli lettuja, mansikkahilloa ja kermavaahtoa, niistä ooon nyt uneksinut päivittäin. Kiitos vaan kun mieskin haluis niitä.. Pysytään lujina!!

Mimmulla alkaa olla jo la todella lähellä :). Mullakin kaikkee ihme päiviä milloin olis parempi syntyä kuin toisina.. Sulla setäs on ihan hyvä syy ettei tänään.

En tajua tuota sairaalamorkkaamis juttua. Kuka on sanonut ja mitä tms.? Oon tipahtanut nähtävästi kärryiltä jossain vaiheessa. Oon päivät ilman konetta ja iltaisin kun lueskelen näitä ei kaikki mene jakeluun...Hmm.
 
No kauhulla odotan huomisen neuvolaa.
 
Tähtiys: Minähän siitä sairaalan dissausjutusta rupesin puhumaan, mutta siis en tarkottanu mitään erityistä paikkaa/ihmistä, joka siitä ois puhunu. Vaan kun oon ympäri nettiä lukenu kokemuksia ja kuunnellu ihmisiä, niin jotenki semmonen kilpailuasetelma vaan rupes kyrsimään. Ja sitten oli toki pakko purkaa. emoticon

Jenskula: Voin uskoa, että lapsen hoitojutuista tulee iso ahistuksen aihe, koska minä stressaan ihan hirveesti jo tuon koiran hoidon kanssa! Ärsyttävää olla tämmönen stressaaja. emoticon
 
Oli nyt pakko tulla pikaseen purkautumaan tänne!

Olin tänään mun kaverin luona, jolla menossa Rv37+6.
Siinä pari tuntia kahviteltiin, rupateltiin ja käytiin läpi tulokkaan vaatteita. Laitettiin vaatteet takas laatikkoon, koska kyllähän ne kerkee vielä järjestellä.
Olin tekemässä lähtöä ja kuinkas ollakkaan, kaverin lapsivedet tuliemoticon

Vähän tihkui ja joutui siteenkin vaihtamaan pari kertaa 10min aikana. Sen jälkeen kastuikin jo housut ja tarvittiin jotain järeämpää. Eikun pyyhettä esiin. Enhän mä sitten voinu vielä kotiin lähteä. Ei tiedetty, että löytyykö vanhemmalle lapselle hoitopaikkaa, otanko minä lapsen mukaan tai lähdenkö viemään kaverin edeltä sairaalaan. Siinä reilun tunnin pähkäilyjen jälkeen (ja äippäpolille soitettu. Käskivät illan aikana tulemaan synnytyssaliin suoraan) hoitopaikka löytyi naapurista ja mä lähdin kotiin. Reilun tunnin päästä kaveri soitti, että ovat ajamassa sairaalaan....

Iiiik! Nyt vaan odotellaan!!! Voi että jännittää! emoticon emoticon
Nukun varmaan ens yön tiiviisti puhelin kainalossa odottaen uutisia. Tuleekohan huomiseen päiväohjelmaan lisänä vauvan ensinäkeminen???!!!

 
Jenskula: Meillä on mies ainaki ajatellu jäädä samantein kotiin ku meen sairaalaan. Tosin siks aikaa ku vauva on sytymässä niin viedään esikko mun vanhemmille jotka asuu tavallaan matkan varrella sairaalalle tai sitte joku tulee tänne. Kattoo ny kuin käy et miten tää lähtee syntyyn...

Olen kyllä kanssa jo ihan valmis synnyttämään. Vaikka ois vielä kolmisen viikkoa mutta ku tää eka meni sinne 42+ niin kakkonen vois sitte syntyy jo =)
 
Ystäväni pieni prinsessa syntyi sitten viime yönä (20.1.) ja painoi 3540g <3 (Rv38+0)

Lapsivesien vuotamisen alusta syntymään meni n.10h ja ponnistusvaihde kesti vain 5min. Vaikka avautuminen tapahtui nopeasti, niin kaikki meni hyvin.

Oli kyllä ihanaa olla 'todistamassa' syntymän alkua :)

Mä olen niin tohkeissani!! emoticon
 
Takaisin
Top