Tammikuun tarinat

Mimmu: Toivottavasti pääset synnytteleen piakkoin! ;) Tosin sitä me kaikki
taidetaan suurimmaks osaks jo odotella. Minä ainaki joka päivä! :D Oon niin
malttamaton (kaikki tänne nyt heti)! :)

Maiza: Jotenki tutun kuulosta tuo äitin puuttuminen asioihin! Huhhuh, että välillä
voikin hermot mennä!
 
Täällä ei oo vielä aloitettu noita tuttien/ tuttipullojen pesuja. Ovat jossain kasojen alimmaisina! emoticon  Tänään aloitin vauvan vaatteiden pesun. Toinen koneellinen nyt pyörimässä, mies kun lupasi että tänään käytäisiin katsomassa sitä lipastoa. Toivottavasti löydettäis, jotta saisi nuo vaatteet sinne laitettua. Ja muutenki tyhjemmäks tuota pinnistä. ;) Voisi sitten aloitella muiden tavaroiden järkkäilyn ja tosiaan noiden tuttien/ rintakumien ym. desinfioinnin.

Myy77: Pidetään nyt kovasti peukkuja, että pääsisit piakkoin tositoimiin eikä tarvitsisi käynnistellä!

Soittelin tänään neuvolaan rasituksen tuloksia, ja kaikki oli hyvin! Joten ei tarvitse ruveta seurailemaan sen tarkemmin. Pissanäytekin oli puhdas, eli proteiinit johtuneet valkovuodosta. Nyt pari päivää menneet vaan löhötessä, ei ole yhtään ollut energiaa tehdä mitään! Tänään sitten otin itseäni niskasta kiinni ja rupesin hieman siivoilemaan. Kämppä taas niin paskanen, eikä täällä ole asuttu ku kolme viikkoa emoticon  



 
Olinpahan tuossa kaupungilla käppäilemässä tänään ja yhtäkkiä rupes vähän supistelemaan.. olin jo ihan varma että nytkö se jo alko, mutta kun pääs kotiin niin sit ei ollu taas mitään. No viikkojahan on kasassa se 35 että ei kai se viel voi tulla. Tais olla vaan ennakoivia suppareita. Limatulppakaan ei tietääkseni ole tullut.. mutta valkovuotoa lorahtelee pöksyihin koko ajan. Että kaiketi se sieltä kohta tulee.

Ois jo keskiviikko niin pääsis käymään lääkärissä niin tietäs tilanteen :D
 

Tänään tuli sitten käytyä sairaalassa moikkaamassa kaveria ja pientä tyttövauvaa. Oli kyllä niin suloinen että!!
Piti parit kyyneleetkin tirauttaa siinä tyttöä ihastellessaemoticon
Kohta sitä on itselläkin oma....

Minä en ole ostanut vasta kun yhden Aventin tuttipullon (vastasyntyneelle), koska löytyi kaupan tarjouskoristaemoticon
Miestä lainatakseni: "Säästöpää kävi taas vähän ostoksilla"emoticon
Ajattelin ostaa vielä toisen pullon ja sit pari tuttia ym. puuttuvat pikkutavarat kun selvitään käymään Prismassa... Jos sitä vihdoin huomenna. Pitää sitten samantien keitellä kaikki valmiiksi.
Isommista tarvikkeista puuttuukin enää sitten vaan amme.

Mä alan varmaan tulla jo luulosairaaks kun kokoajan analysoin tuntemuksia ja muutoksia :D
Olen nyt tän viikon nukkunut kuin tukki, enkä enää edes herää keskellä yötä vessaan! Tosi outoa, sillä normaalisti herään aamuyöstä miehen herätyskelloon, mutta nyt vedän unta palloon sen 10h.
Toiseksi, normaalisti mun maha ei oikein toimi kunnolla/on aina kovana (johtuen mun laktoosi-intoleranssista??), mutta nyt on viimeiset kaksi päivää toiminu erityisen hyvin. 3-4krt/pvä. Ennenkuulumatonta! Ja olkaa hyvä tästä mielenkiintoisesta infostaemoticon

Jos sitä yrittäis vielä sen viikon sinnitellä, että pääsis täysiaikasen lukemiin, vaikka mun oikea nivunen (ym. paikat) huutakin jo ARMOA! Sitten saa neiti ihan luvan kanssa tullaemoticon


 
Buahhahhhaaa!!  ->>>>  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/nahrung/h040.gif[/img]


Nään niin itteni tuossa!! emoticon
 
iih, tää kotiutui.
Olin eka vauvakutsuillani <3
Ja sitten vielä amarillossa likkojen kanssa.

Tytöt oli järkänny mulle kaaaauheen lahjakorin kaikkea somaa pienelle, sitten jouduin tekemään vähän vaipanlaittoa nukelle ja muuta. Oli tosi ihanat kemut <3

Nyt olis sitten kauheet kasat mm. pilttejä ja muita juttuja :>

Nyt tää menee koittamaan josko saisi nukuttua, en oo kauheesti saanu nukutuksi ja sen takia oon koko ajan ihan nuutunut :<

VOIMIA NAISET, VIIMISIÄ VIEDÄÄN !!!
 

Luultavasti suurimmasta osasta meidän pienokaisista tulee horoskoopiltaan vesimiehiä... Löysin tälläisen:

Vesimies (20.1.-18.2.) on lapsena väittelyn mestari

Vesimieslapsen vanhempana saat varautua odottamattomaan: Pieni vesimies haluaa tehdä asiat tavalla, jota häneltä vähiten odotetaan.

Tämä pieni pelle ja hassuttelija tuntuu oikein nauttivan ihmisten järkyttämisestä. Pidä huolta omasta kännykästäsi ja tietokoneestasi, jos haluat niiden pysyvän ehjänä. Hänen näppärät sormensa tarraavat mielellään kaikkiin teknisiin laitteisiin: hänhän haluaa vain tutkiskella, voisiko hän kehittää niitä vielä paremmiksi.

Vesimiehen kasvattaminen voi vaikuttaa voimavarojesi ja kekseliäisyytesi äärimmäiseltä testiltä. Pikku vesimiehellä ei ole minkäänlaisia esteitä käytöksensä suhteen ja väittelyä hän suorastaan rakastaa.

Antaudu hänen kanssaan syvälliseen keskusteluun ja suhtaudu häneen tasaveroisesti. Auta häntä kehittymään kekseliääksi ja edistykselliseksi ihmiseksi, omaperäiseksi pikkupersoonakseen, joka vaistomaisesti etsii uutta ja erilaista.

Kapinallista luonnettaan vesimies hioo eniten juuri vanhempaansa. Opeta häntä hyväksymään, että on olemassa myös ehdottomia rajoja ja sääntöjä, joita hänenkin tulee noudattaa.

Vesimiehen rikas mielikuvitus ja omaperäinen maailmankatsomus korvaavat kuitenkin tahtojen taistelut, joihin hänen kanssaan ajaudut.

Meidän Perhe

 
Joo välillä kyllä saatan näyttää samalta kun tuo hymiö, musta on kehkeytyny ihan hillitön herkkusuu! emoticon
Oon kyllä nyt yrittäny syyä vähempi herkkuja, ja onnistunutkin siinä jotenki paremmin. Itsehillintä, missä olet... [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/d045.gif[/img] 
 

Tipsi: itse vesimiehenä niin osan voin allekirjoittaa. Eli väittelyn mestari, juu... mutta itse ainakin olin (kuulemma??) kauhean kiltti vauva. Nukuin vaan. Olivat kuulemma neuvolassa sanoneet äidilleni että olen "vanhemman ihmisen ihannelapsi" kun en tehnyt muuta kun söin ja nukuin emoticon

 
TERÄSMIES PÄÄSI KOTIIN!!!!

Eli nopeesti laitan vain meidän Teräsmiehen kuulumiset <3!!Poika pääsi torstaina kotiin emoticon .Eli meidän Pojallahan oli kaikki alusta asti ihan hyvin.Ainoastaan painoa ja raskausviikkoja oli vain liian vähän ja sentakia tuo syöminen oli vähän raskasta.Paino tippui aika paljon alussa ja sen takia hän sai nenämahaletkun ruokailun avuksi.No,nyt Poika syö hyvin kaikki äidinmaidot suun kautta ja painoa oli jo "huimat" 2300g kotiutuksen aikana.Rautalääkitys jatkuu kotona noin vuoden ikään asti ja verikokeita seurataan neuvolassa säännöllisesti.Painoa myöskin tarkkaillaan tiheästi näin alussa.Poika tissittelee tiheään tahtiin ja yöllä annan hänelle äidinmaitoa pullosta.Keskosilla tämä väsymys on suurempaa kuin täysiaikaisilla.Eli rinnasta imeminen ei ole heille niin helppoa kuin täysiaikaisille vauvoille.Maitoa minulla tulee jälleen tosi runsaasti ja pytyisin hyvin luovuttamaan äidinmaitoa myöskin äidinmitokeskukseen.Mutta kuten jokainen varmaan ymmärtää,niin en millään sitä enään jaksa tehdä.Väsynyt,mutta onnellinen olen<3!!Kyllä on ihanaa,kun vihdosta viimein päästiin kotiin.Johan tässä tuli melkein 4 viikkoa "asuttua" sairaalassa.Kyllä nyt olen näin jälkikäteen ajatellut,että ei kannata ihan pienistä kolotuksista valittaa ;).Kyllä tässä elämässä näköjään voi tapahtua paljon suurempia kipuja ja tuskia kuin pienet kolotukset.Mutta onneksi meidän Poika syntyi terveenä,vaikka loppuraskaus olikin aika traaginen emoticon

IHANAA LOPPURASKAUTTA TEILLE JOKAISELLE!!!!!!!!

Yönsäde ja Teräsmies huomenna jo 3 vkoa emoticon ( tänään olisi rv 36+4)
 
Massu gallup !!

Elikkäs, naiset ottakaapas mittaa käteen !
Mitä teillä on mahanympärys mitta tosta navan kohdalta mitattuna?
Entä Sf ?
Kiinnostaisi tietää kuinka valtaisia muut ovatkaan ;D

Itellä sf nyt 37cm (36+1) ja ympärys 132cm !!! :DDD
 
Oli pakko heti mennä itekin masu mittaa, mut eihän se ollu ku 114cm, sf-mitta mulla oli 36+3 viikoilla 44cm... siis kaks vauvaa tulossa, suunniteltu sektio 2.2.2011 emoticon
 
Massu gallup: rv 36+1, sf 30(rv34+5), masun ympärys 106,5cm

Alakäyrillä mennään sf-mitan mukaan..
 
Yönsäde: Ihanaa kun siellä kaikki hyvin ja jäpikkä kotiutunut. emoticon

Nuu: Voi kun kuulostaa ihanalta noi sun bileet. emoticon 

Massugalluppi: Nyt 39+4, Sf 34cm, masun ympärys navan kohdalta 133cm. emoticon

Omaa: Eilen akupisteitä vähän paineltu ja tänään aamulla kohdunsuuta kypsytelty. 
[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/h045.gif[/img]
  Alkoikin sitte menkkakivut, mutta nyt näyttävät hiljenevän.
 [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/a010.gif[/img]
 Hohhoijjaa. Pitää varmaan kypsytellä lisää... Alkaa nimittäin ihteesä kypsyttää pikkuhiljaa! Tuntuu, että kaikilla on jo vaavit sylissä, ketkä on samoilla viikoilla minun kanssa.
  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/traurig/a045.gif[/img]
  Haluan synnyttämään!
 
 
Masugallup: SF oli 37+2 34 cm
Napa: 104 cm.

Nyt se poksahtelu on alkanut, 3. helmimasu jo! iik.

Ihanaa, Yönsäde ja Teräsmies!!!! Mahtavaa, että kaikki etenee lopulta noin hienosti.

Yritin laittaa tähän hymiön, ei onnistu. mrrr.
 
Minäkin mittasin uudestaan vatsan ympärykseni: 122cm (kaksi viikkoa sitten oli 120cm). Silloin kaksi viikkoa sitten oli neuvolakin (rv 33+1) ja sf-mitta oli 33.5cm.. Saas nähdä onko se mitta jatkanut sentin viikko kasvuaan taas, kun menen tiistaina neuvolaan :D.

En ole pitkään aikaan tänne mitään kirjoitellut, mutta sitäkin enemmän olen täällä ravannut.. Muodostunut pieni addiktio, kun tunnin välein käy katsomassa, onko helmimasut poksahdelleet ja miten muiden loppuraskaus etenee :P

Meillähän vauvalla todettiin niitä rytmihäiriöitä puolenvälin tienoilla, mutta ne ovat ihanasti hävinneet. Suuri helpotus kun JO rv 29+5 asia huomattiin kontrollissa. Olin henkisesti varautunut, että vasta synnytyksessä tai sen jälkeen parantuu. Eli vauva voi hyvin (vaikka harmittomiahan nuo lisälyönnit olivatkin.. mutta äidin stressi väheni :D).

 
Takaisin
Top