Tammikuun tarinat

Nukkuminen: Täälläkin yöt ollut tuskaisia, oon kokoajan hiestä märkä ja heräilen vessaan n.5 kertaa yössä (vain todetakseni ettei mulla nyt oikeesti ollutkaan kovin kova hätä, vauva vaan painaa rakkoa). Sitten kun pääsee takaisin sänkyyn, ajatukset harhailee lähinnä vauvassa/synnytyksessä ja unen tulossa kestää yleensä ties kuin kauan vaikka kuinka väsyttäisi. Paras nukkuma-asentokin olisi vasemmalla kyljellä, mutta kun makaan tarpeeksi kauan ko. kyljellä, alkaa mulla vihloa oikea kylki (venyy jotenkin tosi inhottavasti) ja parhaimmillaan sattuu niin paljon etten sitten meinaa saada enää asentoa vaihdettua. Tätä jatkunut jo reilu kuukauden, neuvolassa meinasivat että johtuu siitä kun vauva viihtyy masussa aina tuolla "syvällä" oikeassa kyljessä, niin kiinnikkeet joutuu koville.. 

Hikoilu: Oon aina ollut tosi viluinen, enkä nyt voi uskoa todeksi että on talvi ja mä en kotona kykene pitämään päällä edes pitkähihasta paitaa! Öisin nukun aina peiton PÄÄLLÄ, kun yleensä otan talvisin käyttöön paksumman peiton ja oikein kääriydyn siihen.. Mieskin naureskeli eilen että mulle on vissiin vaihdevuodet iskeny vähän etuajassa emoticon Miettikääs muuten kuinka hirveetä tämä hikoilu olisi ollut viime kesän helteillä?!

(.) Täällä ollut aika pahaakin menkkajomotusta ilmassa nyt pari päivää ja äsken koin sitten ensimmäisen "kivuliaan" supistuksenkin.  Kivulias ehkä hieman väärä sana, sillä eipä tuo hirveästi sattunut, mutta oli erituntuinen kuin aikaisemmat (ei ollut pelkkä vatsan kovettuminen, vaan pieni kivunkaltainen tunne oli mukana). Tottakai tälläinen heti alkaa kun maanantaina saanut neuvolasta luvan taas liikkua enemmän emoticon Jospas sitä taas kiltisti yrittäisi vaan lepäillä ja toivoa että pieni nyt vielä pari viikkoa malttaisi masussa pysyä (vaikka periaatteessa suht turvallisilla viikoilla ollaankin, mutta pelottaa ajatus siitä, että pieni joutuu synnyttyään jäädä vielä sairaalaan kun itse kotiutuu).

 
Tänään oli neuvolakäynti, jossa tosiaan pissassa oli sitten plussalla sekä proteiinit että sokerit. Parin päivän sisällä sitte pissanäytettä antamaan labraan, mikä onki sitte kiva juttu kun joutuu bussilla lähtee labraan aamuvirtsaa antamaan, ja bussiltaki pieni kävelymatka terveyskeskukseen. Suurella todennäköisyydellä ei ole mitään hätää proteiinien takia, koska paineet olivat hyvät eikä turvotustakaan ole.

Huomenna sitten varailen sokerirasitukseen aikaa.. Ja kun ajattelin, että siltä säästyisin. Katsotaan miten sen suhteen sitten käy.

Supistukset: Monet ovat jo tunteneet niitä kun itse en ole havainnut yhtään.. Vaikka neuvolassakin taisi tulla yks sydänääniä kuunnellessa. Itse en koko asiaa edes huomannut emoticon 

Yöt:  Tosiaan iltaisin nukahtaminen vaikeaa kun jalat elää ihan omaa elämäänsä. Seinillä tekis mieli hyppiä kun ovat niin levottomat! Muuten yöt menee ihan mukavasti, vessareissuja lukuunottamatta. ;) Vauvaunia en ole nähnyt nyt yhtään, en synnytykseen liittyen enkä vauvan hoitoon liittyen. Niitä odotellessa.

Synnytystapa-arvio: Meillä päin tälläinen järjestetään eli periaatteessa on perus neuvolalääkäri, jossa vaan lisäksi katsotaan synnytystapa ym. Painoa ei kuulemma välttis arvioida.

Mutta hyviä vointeja kaikille! Minäkin päivittäin käyn jännityneenä katsomassa mahtaako jotain olla tapahtunut! Kun tuolla tammikuisissa on syntynyt useammalla jo ennen rv37.emoticon
 
Tuosta nukkumisesta, miten siitä onkin tullut niin vaikeaa kun tähän astisessa elämässä on nukahtanut kun saa vaan pään tyynyyn ja peiton korviin.
Nyt tuntuu että käy iltaisin ylikierroksilla, ei väsytä yhtään ja unikaan ei tule ennen aamuyötä. Omituisia se saa aikaan tämä raskaus :)

Nyt on pakko vähän varoitella, siellä täällä tuntuu olevan liikkeellä aika rankkaa mahatautia. Tuttava makaa tällä hetkellä sairaalassa seurannassa.
Minä päätin kiertää kaukaa kaikki kenella vaan lähipiirissä on mitään epäilyksiä mahataudista! Ja käsidesin pakkasin käsilaukkuun taas mukaan.

Mutta jotain hyvääkin, masuasukilla kaikki hyvin todettiin taas neuvolassa emoticon Tosin lähtiessäni neuvolasta piti vielä tunnin perästä palata takaisin kun sydänäänet huitoi vauvalla tuolla 180-190 koko neuvolan ajan. Kävin välissä kaupoilla ja vauveli nukahti onnellisesti omaan yksiöönsä niin laski se pulssikin sitten oikealle tasolle :)
 
Ite yleensä nukkuu kuin tukki öisin. Nyt seki on muuttunu, säpsähtelen vähän väliä hereille ja aina kun just nukahtaa uudelleen niin alkaa yhtäkkiä sit pissattamaan ja sit huomaa vessassa ettei ollukaa niin kauhee hätä.
Seki ku hikoilee öisin kans.. monta kertaa on peitto pois ja taas päällä. Ja asennon vaihto on niin kauheen hankalaa nykysin että pitää oikein herätä vaihtamaan kylkeä :D pitäis olla se sairaalan liukulakana niin ois varmasti helpompaa.

Ja sit omaa napaa viel.. kyljet on nyt niin kipeenä kuin ikinä on ollukaa koko eilisen valmennuksen ajan toinen mätki menemään kylkiluihin. Ja sit kun pääsi kotiin toinen rauhoittui ja huomas että on kipeet kylkiluut ja nimenomaan oikean puolen luut. Ja sekös oli riemastuttavaa mennä nukkumaan kun asennon vaihto sattui kylkiluuhun. Tänään sit neuvolassa kun se tunnusteli vauvan asentoa ja just meni tuohon kylkiluun kohdalle niin kyllä se sattu ja vallanpirusti. ja siinä samalla se potkas neuvolatätiä sit käteen että ei oo ainakaa ujo poika :D onneks nyt kylkiluut on hiukan rauhoittunut..
 
kyljen kääntöön vinkkiä dreamer88 ja muutkin.
Ite oon käyttäny vallan satiinista pyjamaa, tai ainakin housuja.
Huomattavasti helpompi kääntää kylkeä kun on "liukuvaa" päällä ;)
Ilman en vois ees nukkua, sen verran kivuliasta multa toi kääntyminen ollu jo jonkin aikaa :(

Mä alan olemaan aika valmis tätä raskaana olemista.
Niin paljon sattuu koko ajan, supistaa melkein koko ajan.
Ei jaloillaan enää pysty edes juurikaan olemaan, sekoaa pää...
Ja lastenhuoneeseen vasta lattiaa laitetaan, en saa sitäkään hössöttää :(
Kiire tulee senkin kanssa, varsinkin jos tää käynnistetään vielä tässä kuussa, no tuomion kuulee sitten ultrassa kuinka käy.
Ootetaanko täällä oikeesti niin jättiä mitä toi sf antaa ymmärtää :D
 
Jotenkin jännittää...Pari päivää tullut kivuttomia supistuksia ihan uuteen tahtiin, levossa, makuulla, istualtaan, toistakymmentä päivässä. Nipistelee ja kirvelee kovaakin kohdunsuun kohdalla. Samaan aikaan levoton ja väsynyt olo. Maha sekaisin..(lieneekö vatsatautia?) Tässähän voi tietysti mennä vielä vaikka kuukausi tai enemmän, mutta näin kun tapahtuu uutta, niin mietityttää väkisinkin.
No, odottavan aika on pitkä, pitäisi vaan yrittää olla liiemmälti ODOTTAMATTA. Helpommin sanottu kuin tehty. emoticon
 
Hohhoijaa mikä yö :( Heräsin 4 kertaa vessaan ja illalla alkanut ihmeellinen olo alavatsassa jatku yöllä ja heräsinkin sit vessareissujen välissä kipeisiin suppareihin.. Niitä ei tullut montaa, koska nukahdin uudelleen melko pian.. Hyvä etten kuitenkaan ruvennut miestä herätteleen, et mars mars, nyt synnärille! :D Ei tarviis kyllä pikkuisen vielä syntyä ihan.. Turvallisempaa hänen olis vielä parisen viikkoa kasvaa ja kypsytellä keuhkojaan yksiössään..
Meinaa ärsyttää se, ettei juuri mitään pysty tekemään :( Olis lumihommia omassa pihassa, kun lumiaura aurailee aina miten sattuu ja sit imurointia.. Mut massu on älyttömän supistusherkkä nyt, eli turha kuvitellakkaan tekevänsä kumpaakaan noista :(
 
Mullakin on jäänyt imuroinnit vähemmälle kun tekee jo hiukan kipeetäkin. Selkä alkaa heti temppuilee jos hirveesti kyykistelee.. Nykysin mies imuroi ja minä tiskaan kun siinä asennossa ei tarvitse kyykistyä.

Kävelylenkitki jääny jo vähemmälle sen takia kun jalkaholvit kipeytyy ihan tajuttomasti. ei pysty menemään enää niitä pitkiä lenkkejä mitä ennen on mennyt..

eli täs alkaa olla jo täysin kypsä raskauteen kun mitään ei voi tehdä normaalisti. Kenkien laitto on niin vaikeeta kun sattuu vasempaan nivuseen missä on vauvan olkapää kiinni. Saas nähdä mitä lääkäri sanoo vauvan asennosta että toivottavasti pystyy synnyttämään normaalisti alateitse.. pieni pelko siitä että sektioo joutuis.
 
Huomenia! emoticon

Maizan oireet kuulostaa aika lupaavilta, ja viikkojakin kivasti jo kasassa... emoticon Että eihän sitä tiiä... emoticon  Mahan sekasin oleminenkin vois hyvin olla oire lähestyvästä synnytyksestä. Tosin mulla ollu nyt massu usein sekasin jo varmaan pari viikkoa... emoticon

Omaa: Minä olin jo eilen illalla lähössä kovasti synnärille. Mulla ei siis oo tullu ollenkaan missään vaiheessa kivuliaita suppareita tai muuta synnytykseen viittaavaa, mutta illalla oli aika kovia menkkakipuja aaltoilevasti ja massu "supistuskova". Samoin yöllä kun heräsin, niin koski. Aamulla ei sitte enää mitään.  emoticon  Ois vaan nyt alkanu! Mies ei kuulema ollu viime yönä oikein nukkunu hyvin, kun illalla valittelin noita kipuja. Se arveli pääsevänsä synnytyshommiin yöllä, oli nähny jotain synnytysuniakin. emoticon  Jospa se ura tästä nyt pikkuhiljaa urkenis, valkovuoto on ainaki muuttunu löysemmäksi, jos se nyt ees mitään tarkottaa. emoticon
 
ÄÄÄääää.....ei jaksais........Mies ja hänen kaksi veljeään ovat kaikki tulleet 3 viikkoa ennen la:ta, kuten myös minä itse. Tosin sairaalassaoloaika omalla kohdallani venyi kuukauteen ja oli leikkauksia ja muuta, eli menköön tämä vaikka yli ennemmin kuin samat ongelmat kuin omalla äidilläni minun kohdallani...

Mutta: jos vauva on nyt jo 3200 g ja itse olin siis näihin aikoihin tullessani 2500 g, niin onhan hän varmaan "kypsempi" tulemaankin. No joo, jostain syystä on ihan ennen kuulumattoman malttamaton olo. En ole ikinä ollut mitään hyvä kärsivällisyyden suhteen, mutta tämä on tietysti omaa luokkaansa.

Muilla tuntuu olevan samoja fiiliksiä--- ei ihme, onhan tässä jo odoteltukin! Ajatelkaa, miten vasta "hetki sitten" tikku näytti plussaa.....! Yritän kaikin voimin panostaa ajatukset siihen, että ulos vauva tulee joka tapauksessa ja niin vaan odotellaan kunnes aika on kypsä. Just se, kun ei oikein voi mitään tehdä, tekee ajan kulumisesta entistäkin kituliaampaa. Ja meikäläisen ollessa kyseessä syön sitten turhautumiseeni herkkuja. Ei hyvä.

emoticon
 
Näin se aika on menny loppujen lopuksi nopeasti! emoticon  Vaikka alussa ajatteli ettei se helmikuu saavu koskaan. ;)

Niin  kovasti olisi tehtävää, mutta mitään ei saa aikaseks! Pinnasänky on toiminut vauvan tavaroiden "varastona", on ihan täys tavaraa. Täytyis nopeesti käydä ostamassa se lipasto, että saisi noita vaatteita pestyä ja lajiteltua.
Koulutehtäviäkin vielä, ovat hieman laajempia etätehtäviä, jotka vievät oman aikansa. Mutta kun inspiraatio koulua kohtaan tällä hetkellä pyöreä nolla emoticon

Ens tiistaina sitten sokerirasitukseen, sain jonku ylimääräisen ajan, kun muuten olisi mennyt helmikuulle, ja silloinhan olis jo synnytys lähellä.

Onko kenelläkään ongelmana sisäänpäin kääntyneet nännit? Itsellä kun tuppaa aina laskeutumaan alas, niin imetys mietityttää.
Neuvolassa puhuin niin rintakumin kanssa sitten imetystä. Löysin aventin esitteestä nipplettes nännikupit, jotka venyttävät ja vahvistavat nännejä niin etteivät enää laskeutuisi. Harmikseni luin, että niitä ei saisi enää viimisellä kolmanneksella käyttää kun voi käynnistää synnytyksen.. Mietinkin, ottaisinko riskin ja alkaisin käyttää viikolta 37 eteenpäin kun vauva periaatteessa täysaikanen?
 

Dodii, tulihan se extrakutsu äippäpolille, näistä mun verenpaineista johtuen. Eli ens tiistai-aamuna sinne tarkkailuun. Toivottavasti kaikki hyvin. Pitäkee peukkuja!

 

Samaa mieltä täälläkin siitä, miten aika on mennyt niin nopeasti!
Välillä tuntunu, ettei aika kulu millään, mutta nyt enää muutama viikko jäljellä.... tuntuu ihan eiliseltä se aamu kun plussa tikkuun ilmestyiemoticon

Ystäväni, joka on 2,5vko minua edellä, joutui eilen sairaalaan tarkkailuun raskausmyrkytysepäilyn takia. Oli tuloksista kiinni, että käynnistävätkö synnytyksen tänään, mutta ei onneksi vielä. Huomenna näkee sitten uudet tulokset, et pääseekö kotiin vai miten käy. Mä kyttään puhelinta, et millonka SE soitto tulee ja oon valmiina ottamaan vanhemman muksun hoitoon jos tarveemoticon

Nyt on viimeinen koneellinen pikkusen vaatteita pesty
ja tuli leipuriakin leikkittyä. Mustahan on tulossa ihan kotiäiti!
Ei olis kyllä uskonut emoticon  Näin se vauva muuttaa ihmistä...

Kaikki olis pikkusta varten sitten valmista, perus Prisma-käyntiä lukuunottamatta.
Huomasin aamulla myös, että neiti on tainnut kääntää taas kylkeään, sillä potkut tuntuvat oikealle puolelle. Se on kiva heijata kyljeltä toiselleemoticon

 
hellou!!

voi että kyllä supistelee joka ilta ja yö, mutta ei lähde käyntiin sitten millään. huomenna taas ultraan, veikkaan että alkaa kohta olemaan sellaiset 6 kiloa vauvaa ja siihen päälle istukat ja vedet. en ainakaan 15 vuoteen pue bikiinejä päälleni.

limatulppaa irtoilee kääk!!!!
aika hauskaa, että tuntuu ku kaikki ykkösen odottajat synnyttelee enne laskettuja aikoja ja tää mamma kaksosten kanssa vaan porskuttaa.

mitään ei oikeen uskalla suunnitella ja tää odotus käy kohta hermoille.


 
Heippa kaikille!

Tsemppiä Jenni! Toivotaan että kaikki on hyvin!

Laitoinkin jo neuvolakuulumisiin juttua tämän päivän neuvolasta ja synnytystapa-arviosta.. No sokerit oli pitkästä aikaa plussalla ja sovin tädin kanssa että jätän raskauden loppuajaksi kaikki sokeriherkut pois! Miehelle jää nyt kasapäin baanaaneja ja jogurtteja ;)..

Vauvan pää oli jo laskeutunut ja siitä johtuu ajoittainen vihlonta alhaalla kun kääntelee päätään. Eli jos joku muukin miettii asiaa, niin voi johtua tästä. Pitäisi pystyä synnyttämään normaalisti sanoi lääkäri

H-hetki senkun lähestyy meillä kaikilla!! Käytiin ti tutustumassa miehen kanssa synnärillä ja ei pelota yhtään, oli ihan ok paikka. Osaaviin käsiin sinne pääsee :).

Vatsastani kuuluu välillä sellainen tuhahdus, en muistanut siitä kysyä lääkäriltä.. Saattaa olla juuri istukan kohdasta, koska mulla se on etuseinässä. Tietääkö kukaan tästä mitään??
 
Aika on tosiaan hujahtanut. Just yks päivä mietin sitä kun oottelin, että 12 viikkoa tulee täyteen ja nyt ollaan jo loppusuoralla. Aivan tajutonta :).

Jennille tsemppiä äippäpolille!

Tähtiys oli päässy synnärille käymään, oon niiiiin kade. Täällä ei pääse kun niillä on kuulemma niin kiire siellä :(. Harmittaa tosi paljon koska ensisynnyttyjänä ja hurjana panikoijana haluaisin mieluusti nähdä edes vaikka jonkun käytävänkin niin helpottaisi kummasti. Viime viikolla kuljin bussilla ohi siitä sisäänkäynnistä johon sitten ilmottaudutaan. Oli aika jännä fiilis :).

Mulla on ollu myös hurjaa pakotusta alhaalla. Tosi kipeetä tekee. Ja tosiaan johtunee siitä, että vauvan pää sinne osuu. Kuitenki sit tänään neuvolassa vauva oli poikittain sykkyrässä eikä neuvolatäti saanu kunnollista asentoarviota tehtyä. Nythän se tietty on ihan tossa iholla ja antaa kuulua itsestään :>.

mmj, Mulla on myöskin sisäänpäinkääntyneet nännit, mutta ovat tässä raskauden myötä melko helposti nousseet esiin jos niitä vaikka sormella hipasee. Itsekin oon kyllä miettiny, että miten se vauva siitä saa kiinni jos näkyvissä ei oo mitään :o.

ON: Jäin saikulle tiistain jälkeen kun selkä alko sanomaan niksnakspoks. Viikon päästä alkais sit oikeesti äitiysloma. Kaikenlaista pientä hommaa ois. Sain aikaiseksi tehdä listan asioista mitä pitäis tehdä :>. Nähtäväksi jää kuinka paljon niistä jaksaa/ehtii tehdä ennen kuin vauva on täällä. Viime päivinä on ollut vahva tunne, että tää syntyy pian.
 
hei kaikille!!

tänään ultrassa kahdelle sormelle auki, vauvat 2,7kg ja 2,8kg kokoisia. hyvin liikkuvaisia. eilen illalla tiukkoja ja kipeitä suppareita mutta ei lähde millään. täytynee kokeilla saunaa ja seksiä josko niillä. hehehehe!!!!

ja jos joku valittelee tukalaa oloaan, mainittakoot että täällä on tätä tavaraa 10kilon edestä joten rydti hieman etukenoinen ja kävely vähän vaappuvaa. sf mitta 37 ja painoa tullut 16kg, mutta koko ajan on kyllä nälkä ja öisin sitä jo herää kahdesti syömään. mitähän se sitten on jos molempia täysimettää, joutuu varmaan vaan syömään. tuolla etusivulla juuri oli artikkeli että imetys vie 500-600kcal päivässä ja onko se sitten monikkojen kanssa tuplana??? mä nyt syön normaalistikin vaan sen 1400kcal. apua!!!
tosin kait sillä sitten nopeasti pääsee kesäkuntoon =)

viikonloppuja kaikille paksukaisille.
 
myy77: Vauvat <3 Ihanaa, tiedän, että on taatusti raskasta (kirjaimellisesti), meillä on kaksoskummipojat, ja on tullut seurattua vierestä 1,5 vuotta sitä tuplatohinaa....Ja teillä on ennestäänkin jo! Mutta silti. Voih. Pikkuiset siellä viihtyy hyvin. Eiköhän ne tule kun heidän aikansa on tulla. Tsemppiä!!!!

(.) Katsotaan, pystynkö kirjoittamaan näillä kakkakäsillä...Hyvä päivä, kotiuduttiin 4 yön reissusta anoppilasta (oltiin niistä 2 yötä ihan kaksin kotivahteina, sentään!) Ihana (taloudellinen) uutinen tuli postilaatikosta. Huh, ei olisi voinut parempaan saumaan tullakaan! Ei järin suuri, mutta muutaman kuukauden tarpeiksi saatiin rahaa. 

Huhheijjaa, odotustaodotusta. Viime yönä mukula piti oikein showta isälleen, riehui niin että mun mahanahka oli kovilla. Mies sai monosta poskeen ihan kunnolla. Alkaa olla niin ohut tuo seinä, että näkyy ihan selvästi raajat.

Tule jo, pikku kulta, olet tervetullut! Tai kunhan maanantaihin odottelet, niin että on 37 viikkoa täynnä. Sitten kyllä aloitan laventelin haistelun! HIhii. Vinkki muillekin: Laventeli saattaa auttaa synnytyksen käynnistymisessä. Ja myöhemmin rauhoittaa vauvaa. 

www.synnytys.net sivuilta voi tilata "Synnytä rentoutuneena" cd:tä. Niille, jotka "kestävät" kuunnella hiukka hömppää rentoutuskieltä. MUTTA: Olen itse aika kranttu, ja tästä olen silti kokenut saavani hyvää fiilistä synnytystä ajatellen. Noin 26 minuuttia rentoutusharjoitusta pehmeällä naisäänellä ja saman verran rentoutusmusiikkia lopussa. Suosittelen, vaikka oikeastihan voin kertoa vasta synnytyksen jälkeen, oliko hyötyä vai ei---. emoticon
 
Myy: Siellä on tosiaan masu täynnä vauvaa... emoticon  Tai siis vauvoja. emoticon  Jospa ne kohta alkais syntymään, hienosti on viikkojakin kasassa. emoticon  Varmana on tukalat oltavat! Tsemiä sinne!

Maiza: Sielläkin aletaan olla malttamattomia. Vitsi kun päästäis kohta hommiin!  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/g015.gif[/img]

Kokeilen tuommosia uusia hymiöitä, joita tammikuisten puolella neuvottiin. Eli sivuston osote on http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=0&ziel=froehlich ja sieltä sitte valitaan se hymiö ja kopioidaan tähän se hymiön osoite sieltä alareunasta. Katotaan toimiiko.  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a070.gif[/img]

Omaa: Yhyy, alkaa yöt olla mullakin nyt ihan kakkoja. emoticon Kyljen kääntäminen sattuu, lonkat puutuu ja kipeytyy ja nyt on vielä happoja alkanu nousta suuhun nukkuessa. emoticon  Ei oo kivaa...

MUTTA, en tiiä, lähtikö multa eilen osa limatulppaa vai mitä, mutta ihan sairaan sitkeetä limaa tuli aika jojomainen klöntti pihalle! (Ihanaa kuvailua, sorppa. emoticon) Oli sperman väristä, joten en sitte tiiä oliko tulppaa vai mitä... Kun pitäiskö sen sit olla kirkasta tai jotain keltasta? Toivon kovasti, että ois ollu tulppaa, mutta ei sitä kyllä oo tullu enää enempää? emoticon  Menkkajomotuksia on myös ollu aika paljon. TULIS JO!!!
 
APUA! Nyt ihan tosissaan joku kertokaa, miltä teidän supparit oikein tuntuu? Ja te jotka ootte aiemmin jo synnyttäneet, niin miltä ne supparit lähtöhetkellä tuntuu? Mulle on niin epäselvää, mitkä kivuista on suppareita, kun on pitkin raskautta ollut jos jonkunnäköstä vihlontaa.. Aiemmin supparit ollu vaan epämukavan tuntusia, vattaa kiristävää tunnetta, mutta viime yönä kun tuli suppari niin sattu niin pirusti tonne alavattaan, enemmän vasemmalle puolelle. Tiedän, että supparit on kivuliaita kun lähtö tulee, mutta miten kivuliaita ja minne tää kipu nyt yleensä sitten ulottuu?? Joku viisaampi, valaiskaa. emoticon
 
Takaisin
Top