Tammikuun tarinat

Pöyski: =) Yksi tuttu odotti taannoin lasta isälle, joka ei ollut ehkä ihan malli kansalainen: petti tuttuani, varasteli, käytti aineita, joutui linnaan. Luojan kiitos, he erosivat, mutta pahin eroahdistus tuttavallani oli juuri raskaana ollessa. Hän kuunteli sitten jotain jenkkiräppimusaa, jossa sanat oli suomeksi kutakuinkin tällaiset "painu v*ttuun mun elämästä, pärjään omillani"jne. Noh.. vaavi sitten syntyi ja sillä oli univaikeuksia - vaan ei ollut ikinä ongelmaa nukahtaa, kun mamma laittoi tämän kyseisen kappaleen soimaan, missä ei ehkä niin kauniit sanat ja herkkä tempo;)
 
Täälläkin on kohdunsuun nippailua/kunnon vihlontaakin. Eilen just töissä ulkoiltiin lasten kanssa niin seisoskelin jalat tiukasti ristissä ja kroppa kaksinkerroin kun teki niin kipeetä :S. Työkaveri sano, että sillä oli ollu samanlaisia tuntoja raskaana ollessaan. Noh, eipä ainakaan tulevaisuudessa joku papanäytteen ottaminen tunnu missään :P.

Meiänkään vauvalle ei kyl oo soiteltu mitään hempeitä biisejä :D. Disturbedista lähtien kaikenlaista :>. Siihen lisäksi vielä se että on päiväkodissa töissä niin meiän kersalle pitää varmaan laittaa aikamoiset möykät päälle että rauhottuu :D. Kitaraa on mies soitellu ahkerasti ja siihen vauva kyllä selkeesti rauhottuu :).
 
Jännä kuinka päivät voi olla erilaisia, mielialat kyllä vaihtelee niin hetkittäin! Toisena hetkenä saattaa olla niin ilonen, toisena hetkenä saattaa olla tippa linssissä ja yhtekkiä kaikki maailmassa onkin niin huonosti ettei kenelläkään muulla varmasti ! emoticon Oikeen naurattaa kun ajattelee!

Tää päivä on kyllä alkanu hyvin, kävin suihkussa rauhassa ja mies lähti töihin ja aattelin etten kyllä veä mitään ressiä mistään vaikka onki muutama kuppi tiskialtaassa ja pyykätäkin vois yms. Mut, mitäs noista pienistä!
Nautitaan elämästä ja tästä masusta vieläkö se tässä on! emoticon


Eilen kävin jopa lenkillä niiiin piiitkästä aikaa, tosin kävelin aivan tajuttoman hitaasti kun rupeaa niin helposti supistaan ja vauva painaa rakkoa, mutta kylläpä se piristi tuo raikas ulkoilma ja lumisade!emoticon Voishan tuota ottaa tavaksi, käydä edes ihan pieni lenkki! Kun saa edes hengitellä raikasta ilmaa  niin koko olo ja mieli paranee!:)

Miettikää, ei mee enään kuin ihan pikku aika, ja me jo hoidellaan niitä rakkaita nyyttejä.emoticon 
 
Heips vaan mammat! emoticon

Inhaa, että monella on tosi kovia vaivoja, jotka vaikeuttaa elämää. emoticon Onneks kaikki kuitenki väliaikasta, voimia kipujen/muitten vaivojen kanssa painiville! emoticon

Mulla on kans noita kohdunsuun tuikkailuja ollu jo kauan, välillä enempi ja välillä ei yhtään. Mullekin on sanottu, että se vaavin pää siellä vaan painaa ja venyttelee paikkoja. emoticon

Omaa: Huomenna tosiaan paluu "arkeen", kun mies lähtee takasin koulun penkille. Ihanan pitkä joululoma oli sillä. emoticon  Oon nyt itelleni keksiny kaiken maailman ohjelmaa ens viikolle, että en ihan höperöks tulis. Ja sitte mietin sitäki, että jos en nyt enää uskalla mitään luvata/varata, että jos tää vaikka syntyy, niin ei se sitte ainakaan synny ihan tahallaan. emoticon  Joten ens viikolle on siis varattu kampaajaa, auton katsastusta, mammatapaamista, töissä käyntiä jne. Jospa ne päivät siitä kuluis etiäppäin. emoticon  Jos menis niin hyvin ku neuvolatäti ennusti, että tää syntyis ennen laskettua, niin eihän tässä ois enää kun kaks viikkoa aikaa... emoticon emoticon Jänskää!

Kohta meijän vauvoja alkaa tupsahdella maailmaan enemmänkii... emoticon Jännityksellä tulen aina tänne foorumille kahtomaan, että JOKO JOKU?? emoticon


 
Heipäheeei emoticon

tää viime viikko ei oo mulla sujunu ihan niiku piti, tossa torstaina iski kauhee flunnsa, ja kuumekki nous särkyjen kanssa, onneksi on saannu levättyä ja huomenna ois sitte viimeinen työpäivä... tässä samalla muffinsseja leipoilen töihin mukaan tarjoiltavaks emoticon

nää hymiöt on kyl aika räikeet :)

piti tosta musiikista kans sanoo, et meilläki kotona toi musiikki ei oo rauhallisemmasta päästä, ja kaikki auto matkatki kavereitten kyydissä sujuu aika rankan musiikin tahtiin... minäki päiväkodissa töissä ja aika villiä meininkiä sielläkin...ainoo rauhallinen hetki on päiväunien aikana kun radiosta tulee rauhallista musiikkia :) saas nähä sitte miten menee pikkusen kanssa et mikä musiikki oikee rauhottaa... siitäkin tuli mieleen et pitää uus mankka ostaa kun toi vanha alko viime viikolla rätiseen aika pahasti ainaku vaihtaa äänen kovemmalle tai hiljemmalle :/

Ja sainpas vihdoinkin sen rintapumpun hommattua ja lelun vaunuhin ja semmosen ihanan soivan tikru pehmon :D jee


Kohta tosissaan on jo meijänki aika saada omat muruset syliin...aivan sairaan nopeesti jotenki menny tää aika, tuntuu et juhannus oli vasta äsken heh :)

Voimia nyt kaikille emoticon
 
Huh hei.. hyvin huomaa että synnytys alkaa lähestymään kun kaikki oireita tulee nyt enemmän kuin aikaisemmin
Tällä hetkellä sormet mukavan turvoksissa ihan kunnon nakkisormet.. onneks ei ole sormusta ois hankala irroittaa varmasti tässä vaiheessa.
Ja viel mikä inhottavin vaiva jatkuva hikoilu... kainalot hikoo ihan koko ajan. Suihku ei auta yhtään mitään :/
Ja kivuttomia supistuksia tulee välillä.. että täs alkaa olla jo kypsä tavaraa. Ei jaksais enää odottaa helmikuuhun.

Ja mikä kivintä tiistaina alkaa perhevalmennus.. jo sitäkin onkin odotellu jo tovin. Ihmettelen vaan miks niin myöhään täällä järjestetään valmennus. Mutta jee tää mamma pääsee huomenna parturiin :) edes yks hemmotteluhetki. Ja parturin penkistä jatkuu kirpparien kierto. Vaikka mitään en tarvitsekaan enää täs vaiheessa :)
 
Ihanaa, ihanaa..Olin eilen mieheltä joululahjaksi saamassa 1 h 15 min jalkahoidossa ja yölläkin kun heräsi ja jalat oli pehmoset ja hoidetut niin kyllä oli hyvä mieli..Ja se rentoutuminen!! Ihan siihen tuoliin nukahtelin välillä. Minun rakas mieheni osasi kyllä antaa niin oikean lahjan. emoticon

Tänään oltiin kylässä 3-lapsisessa perheessä ja kyllä riitti vilinää (7v., 2 v., ja 8 k) Nautin lasten seurasta niin! Aivan uskomatonta saada pian oma käärö omaan syliin. *pakahdun*

Kyllä täällä palstalla kohta varmaan alkaa lisää rytisemään, mitäköhän muuten mahtaa myylle kuulua kaksosten osalta...? Ovatko jo maailmassa? Ja toivottavasti Yönsäteelle perheineen myös pelkkää hyvää!

(.) Kohdunsuulla nipistelee päivä päivältä enemmän, ruokahalu on kasvanut suunnattomasti (!) ja kivuttomia supistuksia joka päivä.. Tissit on kipeytyneet uudestaan...Merkkejämerkkejä..?? Huomisesta viikon päästä täynnä 37 viikkoa (=täysiaikainen...) HUh-- Saas nähdä, meneekö päivä vai 6 viikkoa kun pikkuinen päättää tulla. emoticon
 
Huh, kello käy kello käy... Ei kyl tosiaan tiiä enää yhtään että millonka on lähtö saikulle. Jännää! emoticon

Tänään huomasin itsekin että ruokahalu on kasvanut oudosti, ja aika reippaastikin yhtäkkiä. Rinnat kipeytyivät myös.

Mutta voi himputti että voi ihmisen elämä olla tylsää kotona, kun oikein mitään ei voi tehdä. Kertakaikkiaan meinaa iskeä höperyys.
Päivän kohokohta on kun käy lähikaupassa ruokaostoksilla emoticon
Kaupunkiin on matkaa yli 35km joten ei viitsi ihan huvikseen lähteä edes kirppareita kiertelemään, ja kun matka on noin pitkä niin kukaan ei myöskään lähde tänne viihdyttämään minua ja kahviseuraksi emoticon

Jupinaa, murinaa, nyyhkettä, märinää ja valitusta, HuoH.



 
Repesin ihan täysin tolle Pöyskin päivän kohokohdalle: ruokakaupassa käynti! Mulla on meinaan ihan sama! emoticon

Oon nyt taapertanut lähes joka päivä tän äippäloman aikana tuohon meidän ostarille. Matkaa sinne on palttiarallaa 700m. Repussa saa hyvin kannettua jotain pieniä ostoksia.

Huomenna pitäis lähtee käymään kaupungilla ostelemassa vauvalle juttuja. Saapa nähdä kauanko siellä jaksaa heilua, ennenkuin alkaa supistelemaan.

emoticon  
 
Siis, voi taivas, notta voi olla TYLSÄÄ! Kaikkee pitäis tehdä, muttei jaksa. Miksei telkkarista tuu mitään!!! Tässäkin netissä hillun, vaikka se aiheuttaa huonoa oloa...kyllä on ihminen pölvästi. Täytyypi varmaan lähteä ulkoilemaan...

Nuu: *pus*

Musiikki: Ah, muistan silloin joskus viikon 20 kieppeillä soittelin rauhoittavaa musiikkia ja makasin sohvalla rennosti...mihinköhän sekin jäi?!? Suunnittelin hirveästi laulavani vaaville iltaisin ennen nukkumaan menoa...hah! Jep, ja tieteelliset testit ovat osoittaneet masun pitävän Rammsteinista (eipä ole mulla mitään tuota vastaan emoticon )
 
Suoraan omaan pullahtaneeseen napaan..

Mulla on kans ollut sellasia menkkamaisia "nippailuja" viimeisen viikon aikana ja oon kohdistanut ne kohdunsuulle kans.. Eli liekkö siellä rupeaa paikat pehmeneen? Tiedä häntä..?
Tissit on myöskin tulleet kipeiksi jälleen.. Ihan kosketusaroiksi.. Sen lisäksi hikoiluttaa niin kovasti, et eilenkin piti heittää melkein nakupelleksi kun katottiin leffaa :D Alushousut jalassa istuin sohvalla ja puhisin kuumissani.. Mies sit pakotti laittamaan mahan päälle viltin, ettei vauva palellu :D (maha oli ihan kylmä jo..) Viimeyönä heräsin kuumissani myös monta kertaa!
En kuitenkaan usko, että vauva syntyis ennen laskettua aikaa.. kaikki mun sisarukset ja sit sisarusten lapset on syntynyt mattimyöhäsinä :D Joten varaudun viivytykseen toimituksessa! :P
Oon huomannut, et sukulaisia on ruvennut jo jännittään mun tuleva synnytys :D kauhean moni on soitellut joko miehelle tai mulle ja kysellyt mun vointia ja painottanut sit, et "muista sitten ilmoittaa kun vauva syntyy!" Kauhulla odotan niitä; "joko, joko?" ja "eikö vieläkään?" puheluita ja viestejä kännykkään ja naamakirjaan..
 
No en oo ainakaa näemmä ainut joka kärsii kanssa valtavasta hikoilusta. välillä itsekin tuntuis että vois heittää kaikki vaatteet pois :D
 

Mies lähti töihin taas pidemmän vapaan jälkeen. Höh. Miten tässä nyt jaksaa kokonaisen viikon! Onneksi olen buukannut itselleni ohjelmaa. Nyt tuli juuri kaksi lisä proggista varattua. Keskiviikkona menen ekaa kertaa kokeilemaan vyöhyketerapiaa! Täällä palstoilla (olisko ollut kivut ja kolotukset?) sanottiin että saa mennä, ja niin nekin sanoi. Mulla on ihan sika tuskainen kipu alaselässä, johtunee jostain hermosta joka on puristuksissa. Toivon että se vyöhyketerapia auttaisi. Ja samalla se voi auttaa turvotukseen myös.

Varasin myös jalkahoidon itselleni. Ällöttää vähän se homma kun jalat on todellakin niin turvonneet. Mutta kait ne on siellä nähneet kaiken jo.

Muuten niin tänään "nukuin pommiin". Olin laittanut herätyksen klo 8, mutta en ole vielä ihan tottunut uuteen älypuhelimen herätystoimintoon, joten painoin vissiin herätyksen pois päältä enkä torkkuasentoon. Nousin sitten klo 10. Mutta toisaalta yö meni kieriskellen, joten kait saan nukkua aamulla sitten.

Tänään ohjelmassa laskujen maksaminen, päikkärit, surffailu (telkkarista ei kuiteskaan tule mitään) ja sitten k-rautaan. Jos sinne liikenteeseen uskaltaisi, keli on mikä on.

Hyviä vointeja kaikille!

 
Tylsyys on täälläki seurana! Muutettii tosiaan hieman pidemmälle keskustasta, eikä tässä meidän asuinalueella ole edes lähikauppaa missä käydä emoticon 
St1 löytyy pienen kävelymatkan päästä, sinne vääntäydyin viikonloppuna "ostoksille". Nytteki ruoka kaapista loppu eikä pääse kauppaan kun mies töissä. :/ Eikä huvittais lähteä kävelee tuonne kun kengät heti märät. Täytyy käydä ostamassa uudet joka sään kengät, nyt kun olen mennyt noilla syksykengillä koko talven. Olisi kiva käydä haukkaamassa happea, mutta hermot menee heti kenkiin! emoticon On tää elämä rankkaa! ;)

Tämän hetkisiä oireita ovat: Hikoilu (niinku näköjään muillaki), erittäin levottomat jalat iltaisin ja kävellessä välillä oikea jalka puutuu.. Ajoittain tulee myös painemaista selkäkipua ja menkkaoireita. Näillä siis mennää nyt!
Moni on nyt puhunut vatsani pienuudesta, joka on sitte aiheuttanu itselle ylimääräistä stressiä, että onko kaikki kunnossa. Keskiviikkona onneks neuvola, niin katsotaan mitä siellä sanotaan!
 
A-P-U-A.

Kävimpä neuvolassa, muuten kaikki oikeinkin mallikkaasti.
Oli jopa oma paino laskenut viimisessa kahessa viikossa 400g ;)

Mutta nyt tuli käsky ens viikolla lekuriin ja siittä ultraan lähetettä, koska mun jo aiemmin hullut sf-mitat sen kun jatkaa kasvuaan...
Nyt mennään jo lukemassa 36cm ja viikkoja on sen 34+3...

Kattellaan miten ultran jälkeen käy. Tulee varmaan tuomio käynnistykseen, tuskimpa ne antaa tän lasketulle ajallekaan asti kasvaa. Ja mullahan viime ultrassa tossa kk sitten todettiin että vettä normisti, että on ihan täynnä vauvaa tää mun maha.

Terkkarikin sano että komean kokonen on kyllä mun maha, että ei ihme jos ahistaa :DDD

Ja viimeks toi sf oli 33,5cm 2vk sitten...

 
Nuu_ Mulla oli sf 35 cm viime viikolla....(siis 35+1) Mä kans mietin et kuinka tässä vielä käy. Viikon päästähän vauva on "täysiaikainen" ( siis sen 37 viikkoa)....Huomenna neuvola, saa nähdä. Tsemppiä sulle!!!!

(.) Kaverilla 2 päivää sitten la, eilen oli mennyt vatsa sekaisin ja kättäriltä oli sanottu sen olevan ihan tod.näk. merkki pikkuhiljaa alkavasta synnytyksestä. Tänään oli limatulppa tullut vessassa...Nyt jännittää rakkaan ihmisen puolesta! emoticon Vauvaviestiä odotellessa..........................................................
 
Heips Taas :)

Tänään oli sitte viimenen työpäivä :) jess jaksoin loppuun asti siis :D mutta oli haikee fiilis lähtee ja tulipas tippaki linssiin ko niin hienot piirrustukset sain lapsilta ja ja ihanasti halasivat mua...

Ja siis jessus mikä ilma, oli ihan hirveetä kävellä töihin, kengät iha liti märät metrin jälkee, onneks oli vanha niksi tiedossa ;) muovipussit kenkiin nii pysyy sukat kuivina :D hehehee

En eilen maininnut mun oireista mitään... mut siis hikoilu on mulla öisin lisääntyny nytte ihan hirveesti, pitää heittää peitto pois kokoajan ja normaalisti tottunu et mies nukkuu ihan kiinni mussa nii ei mitää mahkuja enää, alkaa ahistaa ja hikoiluttaa niin paljon :/ ja muuten välillä kävellessä on tohon oikeeseen sisä reiteen alkanu sattuu et oikee pelkää et jalka ei pidä enää :(

mmj: mullaki pieni stressi tosta samasta hommasta kun monet mainitsee pienestä mahasta ja yks tuttu ihmetteli miten mun maha on niin matalana :/ mulla onneks huomen (tiistaina) neuvola niin saa mielen rauhan siihen homman...toivon ainaki :)
 
hei kaikille ja onnittelut yönsäteelle.
olen mä käynyt lukemassa tekstejä mutta jämähdin jossain vaiheessa monikkoforumiin ja täällä Vaussa monikko-osa myös minkä avasin.

täällä edelleen yhdessä kasassa, painoa tullut 16kg, ei ihmeellistä voinnissa. sf-mitta 37. vauvaa mulla on mahassa jotain yli 5 kiloa. kovia supistuksia on ja menkkajomottelua, mutta ei vaan lähde niin ei.
jännittelen täällä kuitenkin helmikuisissa, todennäköisesti saan pamperoiseni tammikuun puolella kuitenkin.

voimia kaikille
 
Jännittää aina tulla katsahtamaan "tilanne" tänne :).

Oireita: Öisin herään kahden tunnin välein ja vaihdan asentoa, pari kertaa käyn vessassa. Lonkka tulee aina kipeeksi ja kylkiin sattuu. Oon alkanut "inhota" öitä. Katon monesti kelloa et olis jo aamu. Menkkamaisia kipuja on välillä n. 2-3 pv:n välein, ollut jo muutaman viikon. Alaselkä tulee kipeäksi jos istuu pitkään tai just laittaa noita tavaroita eli kyykistelee.  

 
Kivaa kuulla myystä!

Tähtiys: Yöt on ihan kakkoja!!! Mullakin semmosta parin tunnin välein heräilyä ja vessassa ramppaamista...välillä syönkin jotain, ettei rupeis oksettamaan. Mutta...nyt viimeiset kaksi yötä olen nukkunut läpi yön (siis klo 1-7)! Wohoo! emoticon emoticon emoticon

( . ) Tänään tuli kumman seesteinen olo synytyksen suhteen. Palailtiin miehen kanssa kaupasta, josta kävin ostamassa tarvikkeita huomista Operation: Täytetään pakastin pienillä aterioilla varten ja tuli semmoinen fiilis, että olen valmis synnytykseen. Tiedän missä vaiheessa soittaa sairaalaan, omat kamat on valmiina, vauvalle kamat valmiina, eväät synnytykseen on valmiina, jne... Huomenna kuitenkin taas panikoin emoticon
 
Takaisin
Top