Tammikuun tarinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On tää vaan niin hassua:) Huominen päivä on enää ainut kokonainen päivä ennen äitiyslomaa! Mitä?! Äitiyslomaa!;) Musta tulee äiti<3 Voi juku!

Juu täällä rakastutaan melkein päivittäin:) Voi tehdä ihan hyvääkin tämä, että nyt jos joskus tuntee olevansa toisen kanssa samassa veneessä, koska synnytyksessä ja vauva-arjessa sitä tunnetta varmasti tarvitaan.

Täällä kyseltiin hoitolaukusta ja reunapehmusteista. Me ostettiin hoitolaukku vaunujen kanssa silloin Lastentarvikeliikkeestä, kun sieltä sai noita edellisen vuoden malleja alennuksesta. Sen verran täpinöissä olin, että mut huijattiin maksamaan siitä 69e=( Hirveä summa! Juuri olin parhaan ystäväni mukana ostamassa hänelle hoitolaukkua (vauvan laskettu aika maaliskuussa) ja hän maksoi tosi kivasta hoitolaukusta olikohan 37e! Nooh.. ollaan onneksi säästetty aika monessa asiassa, vaikka ollaankin jouduttu melkein kaikki ostamaan. Kannatan huuto.nettiä:) Reunapahmusteet pinnasänkyyn ostettiin Ikeasta. Halusin mahdollisimman neutraalin pehmusteen, joten ostettiin sellainen valkoinen (ilman mitään kuviota). Oon yrittänyt saada tuosta prinsessan huoneesta mahdollisimman hillityn, ettei tulisi liikaa eri värejä ja kuvioita, kun vaikka persoonaltani, niin en todellakaan sisustusmaultani ole sen tyylinen ihminen:) On se tarkkaa;)

Huomenna olisi sitten neuvola. Aina kammoksun sitä punnitusta ja tekiskin mieli ehdottaa, että ei enää punnitsis mua:) Mun neuvolatäti (varsinkin, kun se on yksin omaan vaan mun;)) on aivan mahtava. Tykkään siitä tosi paljon. Silloin elokuussa marssin vaihtamaan neukkutädin toiseen, enkä kadu hetkeäkään päätöstäni. Vähän ehkä aina hävettää istua aulassa ja odotella tädille pääsyä, kun se jonka hormoneissani elokuussa hänen pomollensa haukuin, päivystää viereisessä huoneessaXD Nooh.. pieni puna näissä kasvoissa näyttää ihan terveeltä, kun näin neljä kuukautta sisällä ollessani on väri vähän lähtenyt kasvoilta;)

Synnytystarinoista.. mäkin tykkään käydä niitä lukemassa, vaikka ei ehkä ihan paras idea, jos ei halua törmätä mihinkään ikäviin kokemuksiin. Meitä kun on moneen junaan, ja kaikki ei tajua, että turha pelon lietsominen toiseen on persiistä. On ne kyllä koukuttavia SILTI!

Kukakohan meistä lähtee ensimmäisenä synnyttämään? Tammikuisissa synnytettiin ensimmäiset jo 34+ jotain viikolla, ja ainakin itsellä on juuri nuo viikot käynnissä. Tosin vauvan tulosta ei mitään tietoa:D

Hei.. heitän vielä tällaisen jutun tähän loppuun.. Ihan kevyt juttu vaan;) Välilihan hieronta - anyone? Onko kukaan aloittanut? Täytyy myöntää, että mun piti aloittaa viime viikolla, mutta jotenkin ei tullut aloitettua.. Noh.. sitten tänään otin itseäni niskasta kiinni ja kokeilin, MUTTA.. se on vähän sama kuin hampaiden pesu.. ei vaan pysty keskittymään. Mulle 2-3min. 2krt/päivä hampaiden pesu on jo sellainen saavutus, jos pystyn siihen keskittymään ilman mitään oheistoimintaa oon voittaja, niin... tuo... hmm.. välilihanhieronta (niin kivalta kun se kuulostaakin emoticon ) ei ihan ollut mun juttu. Kuulemma n. 15 min sitä pitäisi päivittäin tehdä, notta siitä apua olisi - HELL NO! Viiden minuutin jälkeen tuli niin tyhmä olo ja käsi meni kramppiin, että oli lopetettava. Aaltoja niille, jotka tuohon kykenevät emoticon

Pakko sanoa jotain kevyempää tähän loppuun... "VAUVA" - no nih! Nyt ei hävetä niin paljoa;)
 
Dreamer Mun mielestä kantsii kyllä ostaa kummatkin :) Siis talkki JA rasva.. Rasvaa voi laittaa paikkaan ku paikkaan ja talkkia sit kans.. Jos esim vauvan kaulassa on yhtään pikkuruista poimua/makkaraa, niin ne hautuu hyvin herkästi rikki.. Eikä siellä taasen sit rasva auta.. Sit onkin eri asia, et mitkä rasvat ja talkit kellekkin käy :/ Mut se sit taas ei selviä kuin kokeilemalla..

Öalsjd Mä ostin liberon kakkoskoon vaippoja paketin valmiiks.. Ne ei ainakaan oo liian pieniä..
Ykköskoko oli 2-4kg ja kakkoskoko sit 3-6kg.. Jos meidän vauva onkin pienenpieni, niin käydään (mies käy..) ostamassa sit pienempiä vaippoja..
Meidän synnytyssairaalasta ja ilmeisesti kaikista muistakin (?) saa sellasen Liberon "hoitolaukun" mukaan jossa on näytevaippoja.. Toisille Pampersit käy parhaiten ja toisille taas Liberot.. Ite aattelin kokeilla ekaks niitä Liberon vaippoja ja siirtyä sit toiseen merkkiin jos ne ei käykkään..
(Menikö tää jo mainostamisen puolelle? :D Ei ollut tarkoitus ainakaan! )
 
...Tuosta ihanaisesta välilihan venyttelystä... En mie ainakaa ees yltä enää kunnolla tuonne alas, saatika että pitäis joku 15 min kurotella ja hieroskella, ei todellakaan!emoticon
Ajatushan on siis ihan hyvä ja siitä varmaan on hyötyäkin, mutta saisko jatkovarren käteen? =)
 
Samat ajatukset tosta välilihan hieronnasta, eihän sinne kunnolla edes ylety! Kunnon hikijumpan siitä kyllä varmasti saisi aikaiseksi jos 15min tonne yrittäisi kurotella. Itsellä oli ainakin ihan tuskaa oma viikon antibioottikuurikin mikä tonne alapäähän piti joka ilta laittaa, oli välillä kantapäätkin apuna että sain lääkkeet puserrettua asettimesta ulos emoticon Istualteen saattaisi vielä jotenkin tuo onnistua, mutta sittenkin saa kyllä olla niin solmussa että tuolta pieneltä tuolla masussa tuntuu loppuvan tila ja kiitokseksi saan varmasti mukavia iskuja kylkiluihin.

Onkos kukaan yrittänyt saada miestä hoitamaan tuota hierontapuolta? En kyllä tiedä kuinka innoissaan mies tosta olisi, "hieroisitko kulta vähän etten ratkeaisi niin pahasti" emoticon
 
Juu kyllä tuo hierominen sellaista akrobatiaa vaatii, että sitä alkoi jo nelinkontin suihkun lattialla mielikuvitus piilokameroista ym. laukata;) KANTAPÄITÄ!emoticon

Sanoin eilen miehelle kun tuli töistä, että taidan tosissaan heittää hanskat kehään ton hieromisen suhteen, kun ei kärsivällisyys vaan yksinkertaisesti riitä. Mies sitten tokaisi, että hän kyllä uhraisi päivästään 15 min. nyt kun on aikaa (oon siis kotona), jos vaan siitä jotain apua on, ja pelkkä ajatuskin ja usko avusta on jo apuemoticon

On se kyllä sellaista hommaa.. Noh.. ehkä uusi yritys tänään;) Tuun sitten taas raportoimaanXD
 
Niin mä tos vähän mietinkin yön yli että ostan sit kummatki.. kummiski talkki kuivaa ja rasva kosteuttaa :) se on kyl huomattu kun nukkuu yöunetki niin ajatukset lentää seuraavana päivänä paremmin. Hyvä tehdä ostopäätös hyvin nukutun yön jälkeen.

vielä kun päästäis ostamaan sitteri ja turvakaukalo niin se on avot. Mieski töissä ja minä en niitä yksinäni saa raahattua kävellen kotiin. Ei oo autoo millä mennä :( eikä kyl korttiakaan. Ja se mistä meinaan ostaa on aika lähellä tässä ettei siihen autoa tarvi.

Ja kyl alkaa olemaan nyt sit tuskasta kävellä ja istua. Maha tiellä ja vauva välillä semmosissa asennoissa että ei pysty olemaan siinä asennossa missä just haluaisit. Yötki semmosta kääntymistä että koko sänky hyppii mukana.. alkaa jo miettii kuinkahan paljon toi sänky kestää painoa kun mul noita raskauskiloja tulee vaan entistä enemmän. Ihmettelen vaan ettei terkkari oo sanonu mitään mun kilojen noususta
 
Heippa vaan kaikille!

Mun täytyy heti sanoa,etten ole kuullutkaan mistään välilihan hieronnasta! Kuulostaa aika metkalta touhulta ja jos meikäläisen lihoja meinais hieroa niin ite en siihen kyllä pystys/yltäs. Mulla on jo sukkien ja kenkien laitto sellasta taiteilua,että heikompaa vois itkettää.. Eli se hieronta ois suoraan miehen hommaa emoticon En kyllä tiedä mitä tuumais asiasta, vois huumorilla kysyä illalla kun tulee kotiin, ihan vaikka vaan ilmeen vuoksi :D 

Talkki vs rasva: Ostin molemmat, kuten Dreamer sanoikin niin niillä on eri käyttötarkoitukset ja mun pitää myöntää,että oon hulluna talkin tuoksuun! Jotenkin se on sellainen vauvatuoksuinen <3

Hoitolaukku+pehmuste: Mulla ei kumpaakaan vielä ole, hoitolaukku ois tarkotus hankkia mutta en ole kerenny asiaan vielä paneutua. Pehmusteen aion ostaa ikealta, edullinen ja ihan toimia lähipiirin kokemusten mukaan.

(.)

Täällä ollaan kans muuttolaatikoiden keskellä. Hitaasti mutta varmasti yritän joka päivä purkaa laatikoita. Eilen aloitin pikkuihmisen vaatteiden pesun ja hurautin 3 koneellista vaatteita, lakanoita ja toppavaatteita illan aikana.

Sunnuntaina on tarkoitus ajella ikealle, sieltä ostetaan vauvan vaatteille lipastot, pinnasängyn patja ja pehmuste. Saan sitten sängyn laittaa valmiiksi.
3 viikon päästä meillä on tuparit/mun valmistujaiset, joten siihen mennessä pitäs saada koti kuntoon. Onneks oon saanu kivasti apua, kun omat voimat tuntuu vähentyvän mitä enemmän maha kasvaa.

Juhlien jälkeen nostankin jalat pöydälle ja nautin viimeisistä viikoista mahan kanssa. Mua alkaa kyllä jo jännittämään, kohta se meidän perhe kasvaa, kun saadaan tulokas syliin emoticon

Hankinnoista uupuu ikean reissun jälkeen enää hoitolaukku ja sitteri. Sekä muutamia pikkujuttua, siteitä itelle yms. mutta ne saa ruokaostosten yhteydessä.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
 
Itselle on nyt aiheuttanut harmaita hiuksia nuo muuttolaatikoiden purkamiset. Ei ymmärrä mistä tuota tavaraa oikein on tullut noin paljo! emoticon 
Kaapit jo täys ja vieläki toinen huone täynnä laatikoita! :/

Sitte uus sohva täytyis hakea (ollut jo kuukauden suomisoffan varastolla), ei vaan keretä kun mies töissä ja harkoissa, kun kotiin pääsee niin vaan löhöää (ymmärrän kyllä kun koko päivän menny), mutta meidän asunnon laitto ei hirmusesti edisty sen takia.
Ja tietysti meijän pyykinpesukoneki hajos muuton yhteydessä. Nyt täytyis uus hankkia äkkiä kun noita vaatteita ja lakanoita ym. olis tuolla pestävänä, loppuu vaatteet kohta.
Joten täällä pukkaa nyt pahemman kerran stressiä! Ja mielialat heittelehtii emoticon

Eilen käytiin tutustumassa synnytyssairaalaan ja ostamassa vauvalle pinnasänky ja patja. Nekin odottavat nyt tuolla toisessa huoneessa, että saatais tilaa järjestettyä. Mutta hieman piristi tän muuton keskellä kun saatiin taas jotain ostettua vaaville! emoticon

Hoitolaukusta oli puhetta. Itse sain tietää, että saan vauvakutsuilla brion hoitolaukun. Olisin sellaisen kyllä varmaan itsekin ostanut.
 
_Mymmeli_: Itselläni on myös ollut useasti menkkamaista kipua alaselässä ja vatsassa. Vatsa ollut myös sekaisin aina silloin. Näitä on tullut jo useamman viikon ajan, ei päivittäin mutta useamman kerran kuiteski.
 
Mymmeli: Mulla kans ollu menkkamaisia jomotuksia monina päivinä ja usean viikon ajan, ja massu ollu kans sekasin. Mutta muutapa ei sitte juuri ookaan ilmaantunu. emoticon

Välilihan hieronnasta: Minä tuossa joku ilta sitä kokeilin, niin tuntu aika hölmöltä hommalta. Varsinki jos sitä pitäis joka päivä 15min tehä! En tiiä riittääkö mullakaan jaksaminen ja keskittyminen. Mutta ehkä vielä kokeilen, kun muutkin kerta...  emoticon

Omaa: Myttynen ois tänään täysaikanen. emoticon Mutta synnytyksestä ei kyllä minkäänlaisia merkkejä. Jospa se sitte kerralla lähtis tulemaan. ;) Eikä menis enää kovin montaa viikkoa.

Tässä oon just yrittäny järjestellä koiralle hoitajaa synnytyksen ajaksi. Ja sit jos saadaan perhehuone, niin pitäis saada sessu jonnekin hoitoon muutamaks päiväks.

Aika jännä muuten, mietin tuota itekin yks päivä, että meistä ei oo vielä kukaan synnyttäny, vaikka tammikuisista ekat oli jo joskus ajat sitte. Mutta toisaalta, aika moni ei oo pitkään aikaan käyny kirjottelemassa, esim. Myyn tilanne kiinnostais, hällä kun ne kaksoset tulossa. Luulis, että jos eivät oo vielä syntyny, niin alkais olla aika viimeset ajat menossa heillä. emoticon  Hirmu jännää, ihan millon tahansa voi tulla se eka helmivauvoista maailmaan. emoticon
 

Heips!

Siellä mimmulla h-hetki lähestyy, jännää. Itse kyllä veikkaan et Tipsi sais ekana vauvelin, kun jo useampi vko sitten sinne sairaalaan joutui, saas nähdä!

Tosi paljon on kaveripiiriinkin syntymässä vauvoja vuonna 2011. Tällähetkellä tiedän varmaksi 8 vauvaa meidän lisäksi. Joten eiköhän se uusi ennätys mene rikki tänäkin vuonna. Viime vuonna kun syntyi ennätysmäärä vauvoja.

Itsellä ajoittain niin tuskasta jo et haluis jo synnyttämään. Ja tiedän ettei tämä tästä helpommaksi muutu kun viikkoja tulee lisää. Energiaa kyllä jostain löytyy sen verran et kaappeja olen järjestellyt uuteen uskoon ja vauvan tavaratkin alkaa pikkuhiljaa olla valmiina. Vielä pitäis vaunun ja turvaistuimen kuosit irroittaa ja pestä. Samoin isompi hoitolaukku pitäis hankkia. Vanha on joku halpa Emma-merkkinen ja se on kyllä suoraan sanottuna ihan surkeen pieni ja epäkäytännöllinen. En vaan haluis maksaa maltaita uudesta laukusta. Nyt sais sen Brion laukun 33€, kun normaalisti 59€, et pitäskö se sit hommata. Täytyy käydä kattoon. Sitten niistä reunapehmusteista... Itse jouduin ostamaan kalliin Brion pehmusteen, koska on Brion sänky niin siihen ei mennytkään mikään muu pehmuste, kuin Brion oma. Eikä edes ollut mikään maailman paras kuosi, mut ompahan nyt joku edes.

Välilihanhierontaa en ole aloittanut, kuulema jo pelkkä rasvaus auttaa myös, joten se on helpompi toteuttaa. Ekassa synnytyksessä siitä ei kyllä ollut apua, kun ei vauva 1,5tunnin ponnistamisen jälkeen mahtunut ulos, niin väliliha jouduttiin leikkaamaan. No, ei se niin paha juttu loppuenlopuksi ollut.

Juu, mutta eipä tällä erää enempiä. Mukavaa loppiaisviikkoa!

 
Täälläkin on ollu viikon verran tuollasia kuukautiskipujen tyyppisiä jomotuksia, ja maha sekaisin myös... Pari vuorokautta menikin tuossa rattoisasti kun supisteli ihan urakalla, olin jo vähän ihmeissäni kun koko muun odotusajan supparit on ollu aika harvinaisia.
Sitte loppu supparit kun seinään, nyt vaan jomotellaan joka puolelta.

Yhtä asiaa jäin noista supistuksista miettimään... Mulla ne nimittäin tuntu menevän suoraan jalkoihin, niin että mitenkähän sitä pystyy sitten liikkumaan kun on Se hetki? Hmm...
 
Kaikille tasapuolisesti oikein hyvää uuttavuotta ja jaksamisia mahankantamisessa loppuun asti. kohtahan nuo vaavelit täällä on. emoticon

Pöyski: sehän voipi olla, että sitten ainakin synnytys tapahtuu puoliistuvassa asennossa jos jalkoihin tuntuu menevän. En kyllä itsekkään voisi kuvitella synnyttäväni jakkaralla tms, ku ei jaloissa lihaksia tunnu enää olevan.

Olettekos te muut miettinyt synnnytys asentoa? Kivunlievityksiä ynm ?
Itse ainakin olen innostunut näistä lääkkeettömistä vaihtoehdoista, tosin jos kivut ovat aivan kamalat/ sietämättömät, niin kyllä sitten mielelläni jonkinsortin puuduttavaa/kipua lieventävää haluan. :) 

Menkkamaisista kivuista: Itellä ollut myös nyt kahdenpäivän ajan maha aivan sekaisin, ja just välillä vihloo mahaa ja selkää. Ei käynnyt mielessäkään että myös lähenevään synnytykseen liittyis. emoticon

Potkut ja liikkeet: Itse säihkähdin kanssa kun kultanen ei ollut kahteen päivään liikkunut ja liikelaskennassa en saanut kymmentä, niin kävin sitten käyriä kattelemassa ja hyvältä näytti, tosin huomenna on uusi käynti ja mietitään pitääkö lääkärillä käydä näytillä.

Mites Stressi vaikuttaa vauvaan? Tai voiko kova stressi aikastuttaa/ käynnistää synnytyksen.? 

Kaikille hyviä vointeja! emoticon
 

APUA! En kestä tätä enää! Selkäkipuja, ihan kun hermo olis puristuksissa, alaselässä vihlasee aina silloin tällöin. Ja sitten nämä kädet! Tai siis koko turvotus! Mutta käsissä se on ihan hirveetä. En saa enää edes käsiä nyrkkiin. Oikean käden 3. ja 4. sormet on ollut jo puutuneita 2 viikkoa (siis sormenpäät). Kun teen ruokaa on todella hankalaa edes pitää veistä kädessä! Ja jos tätä meininkiä pitäis jaksaa vielä 6 viikkoa??

Nyt odotan siis todellakin yhteydenottoa sieltä ä-polilta jos menen sinne tarkastamaan tää tilanne, kun nyt paineet on niin korkeat. Sais jo ottaa yhteyttä kun en uskalla varata lisää lounastreffejä kavereiden kanssa ennenkun toi ä-poli tapaaminen on sovittu.

Reunapehmuste: ajattelin että odotan kunnes vaavi syntyy. Ensinkän se nukkuu siinä ä-laatikossa. Sitten tiedän kumman sävyn otan :)

Välilihanhieronta: huh huh! En todellakaan ylety sinne, kun sukkien laitto on hankalaa. Ja jotenkin en kyllä kehtaa edes pyytää miestä :)

On kyllä aika ikävät oltavat täällä. Tämä on kosto siitä että 32 viikkoa raskaudesta meni ilman ongelmia! ;)

 
Lupasin tulla raportoimaan tuosta välilihan hieronnasta (ihan kuin jotain kiinnostaisi;)) :) Homma taitaa jäädä tältä päivältä väliin.. mieli on ehkä hitusen alamaissa.. Kerron siitä neuvolaosiossa..

 
Jenskula: Mullekkin on sanottu aikas usein et mun maha on tosi pieni, ei ihmiset usko et ois rv 34+0, mutta sit taas neuvolassa mulle ainaki sanoi täti et jollekkin maha ei vaan yhtäpaljon kasva ja voi olla et paisuu loppu viikoista tai jotai... mulla pituutta 185cm ja se ois mulla syy siihen ettei maha kasva kon pikkusella tilaa "sisälläpäin"

Hui tulin tänne palstoille vaan katteleen ja siellä jo ensimmäinen pikkunen tullut maailmaan :) alkaa pikkuhiljaa jännittää aivan sairaasti tää meiniki :) <3
 
Vauvantuoksuista tätä vuotta helmikuisille!

Parin viikon sairaalassa oleilun jälkeen pääsin kotisohvalle.. Koville ottaa olla vuodelevossa mutta mitäpä ei vauvan eteen tekisi!

Verenpainelääkityksellä ollaan, 600mg päivässä, ja tekee kyllä olon niin tokkuraiseksi vaikka pitäisi pikkuhiljaa jo elimistön tottua. Sokeritkin sekos sairaalassa, insuliinia pistelen myös. Parin päivän välein rampataan kontrollissa. Päivä kerrallaan mennään, toivottavasti mahdollisimman lähelle laskettua aikaa :)
 
Kiva, Tipsi, että olet kotiutunut! 

Jenskula, kyllä se siitä. Eihän se nyt ihan automaatio ole, että kakkostyypin diabeetikoksi sinut olisi tuomittu. Toivotaan ja uskotaan, että ruokavalio auttaa! 

Mulla on välilihaan varattuna Ceridal intime-öljyä. Arvatkaapa, kuka osti!? ANOPPI...........! En hiero sen kummemmin, kunhan suihkun jälkeen levitän öljyn, paketin ohjeiden mukaan voi riittää sekin ehkäisemään repeytymistä. En näillä käsillä 15 minuuttia saa hinkattua yhtään mitään...

(.) Kipuhin ja kolotuksiin ja neuvolakuulumisiin jo kitisinkin näistä käsistä.. Jenni74, sullahan voi olla sama ongelma, etenkin kun on tuota turvotusta muutenkin. Rannekanavissa hermojen ja jänteiden välissä sidekudokseen kertyy myös nestettä, joka ahtauttaa paikat ja aiheuttaa puutumista ja turvotusta. Sama vika siis mulla. Kokeile rannetukia vähintään yön ajaksi. Saattaa auttaa. 

On se jännää, nyt kun alkaa tulla näitä synnytysjuttuja..

Meillä oli synnytyssuunnitelman teko eilen ja jäi kyllä älyttömän hyvä fiilis. Toiveisiin kirjattiin amme, lääkkeetön kivunlievitys ja perhehuone. Jakkara tuntuisi mulle hyvältä, sitä kun kokeilin, niin tykkäsin. Hirveän mukava tunnelma on ollut tuolla Kätilöopiston Haikaranpesässä. Täytyy toivoa, että sinne mahtuu, kun koittaa tosipaikka. Mulle tuntuu vieraalta ajatukselta maata puudutettuna sängyllä, ymmärrän täysin jos joku haluaa täyden kivunlievityksen, mutta itse haluan tuntea supistukset ja syntymän täysillä, vaikka sattuisikin sitten enemmän. Katsotaan, mitä mieltä olen jälkeenpäin. Nyt ainakin tuntuu tältä ja hyvä mieli tuli siitä, että näitä ajatuksia kunnioitettiin.

Nyt on kädet taas niin puuduksissa, ettei kykene kirjoittamaan enempää. Hyvää vointia kaikille keksiviikon talvisissa tunnelmissa!
 
Hellurei!

Tipsi: Hyvä, että olet päässyt takaisin kotio. emoticon

Jenskula: Voi harmi. emoticon  Onneksi tosiaan ei enää kovin montaa viikkoa oo siihen laskettuun aikaan. Ja niinkuin Maiza jo sanoi, niin eihä tuo tuomio vielä ole, siis kakkostyypin diabetekseen. Varmasti näillä meikäläisenkin kiloilla on aika iso riski siihen sairastua, sais vaan tehtyä asialle jotain. emoticon


Omaa: Neuvolassa käyty. Taas. Viikko sitte viimeks, aika tutuksi alkaa täti käymään. emoticon  Kaikki oli ok. Kerroin kivuista kävellessä ja siitä, että massu ollut viime ajat sekaisin. Veikkaili, että mulla ei ehkä menis yliaikaseksi. Vitsi kun pitäis paikkansa tuo veikkaus! emoticon  Sanoi, että monesti semmoset äidit, jotka pelkää sitä kipua, ja lopettaa esim. lenkkeilyn kokonaan kipujen takia, synnyttävät usein yliaikasena. Eli samalla mallilla jatketaan. emoticon Sanoi myös, että hänen asiakkaistaan on saanu täysaikasen mutta ennen la:ta syntyneen lapsen viimeksi viime syksynä joskus. Eli melkein kaikilla menee yli! Huoh... Toivottavasti ei...

Nyt käytiin Ikeasta hakemassa lopulta se amme ja pari patjansuojusta. Olipas ihana reissu, kun kerrankin ei ollu ruuhkaa.  emoticon
 
Meillä olisi synnytysvalmennus tulevana lauantaina, pääsee vihdoinkin tutustumaan tiloihin ja mahdollisuuksiin synnytyksessä.

Kovasti olen minäkin ollut alusta asti kallellaan luonnolliseen synnytykseen, kun tuntuu että mitä kovempia lääkkeitä annetaan niin sen enemmän komplikaatioita/riskejä. Ja ajatuksissa on sekin että ei niitä puudutuksia ollut ennen vanhaankaan.

Pelottaa vaan se, että entäs jos kesken kaiken iskeekin katumus? emoticon Sitten ei paljon ole lääkkeistä enää apuja :)
Koittanu pääni puhki miettiä, että miten evästän tuon miehen synnytykseen. Että pitääkö sen ravistella olkapäistä "ryhdistäydy nainen!! ...vai silitellä päätä ja koittaa saada uskomaan että kyllä se siitä emoticon
 
Takaisin
Top