Tammikuun tarinat

Myy77:
Sä oot kyllä päässy pitkälle raskaudessa, kun tuntuu, että kaikki jotka saa kaksosia, niin syntyy keskosina! Ja sulla kohta laskettu aika häämöttää jo. :)
Voin uskoa, että alkaa jo ahdistamaan! Kun yhdenkin kanssa tuskasta! :D Toivotaan, että pääset käynnistykseen. Olo voi todellakin tuntua vähän kevyemmältä sen jälkeen!

Miehen juomisesta... Täällä mies ei oo käyny kertaakaan juomassa sinä aikana kun oon oottanu niin yksin.
Pari kertaa on oltu yhdessä niin et mä olin kuskina, mut en viihtyny kauan baarissa selvinpäin katselemassa v*tun kännistä porukkaa! Eikä mies oo kertaakaan ees sanonu, että haluais mennä
yksiksee johonki ja jos joku kysyy mukaan, niin ei oo koskaan innokas lähtemään. Minä taas ennen raskautta senki edestä! :D Mut nyt ei oo kyllä mitään haluja itelläkään minnekään.. Niin kauan kun 
imetän niin en aijo juodakaan eli hyvinkin voi mennä vuosi tästä vielä eteenpäin niin kuin esikoisen kanssakin! :) 
 
Heipsan! Uusi viikko ja uudet kujeet vai mites se meni! Mulla tuli tänään aamulla limatulppa emoticon  Siin ei kyllä ollut mitään veristä, mutta oli kyll limanen klöntti et hyh.. Nyt sit jännittää tosi paljon! Tyttö synty 2pv limatulpan lähdön jälkeen :O Onneks on se äippäpolin aika keskiviikkona, mie en haluais synnyttää alateitse ku vauva perätilassa :( muutenkin jo niin pelkään koko hommaa vaikka onkin jo 3 lapsi tulossa emoticon Onko teillä kellään muulla tullut tätä limatulppaa vielä ja koska?
 
Mahakommentit: Täällä on moni sanonut, että pieni masu on. Kaksi kaveria vertaski mun mahan kokoa heidän tuttavien (raskaana olevien siis) mahan kokoihin. Toisen kavereista serkku on 3kk raskaana ja kuulemma hänen mahansa on saman kokoinen kuin minun nyt.  Ja toisella kaverilla oli tuttava ollut puolessa välissä raskautta ja masu samaa kokoa mun kanssa. :)

Täällä ei toistaiseksi ole tietoa limatulpasta, kovasti olen tarkkailut ja jännittänyt koska tulee. Keskiviikkona menen neukku lääkärille synnytystapa arvioon, katsotaan missä tilanteessa ollaan. Ja toivottavasti saisin jotain painoarviotakin vauvasta! Laskeutunut ei ainakaan ole, kovasti tuntuisi vielä pyörivän.
 
Nuu: Kuulostaa tosi kivalta! Ihanaa, kun olivat tuollaista järkänneet.

Myylle ja Mimmulle tasapuolisesti jaksamisia!!! (ja kaikille muillekin)

Mies ja alkoholi: Meillä mies ei baarissa käy. Kotona ottaa aina välillä, mutta haluaa pitää itsensä ajokuntoisena. Eniten pelästytti, kun oli autolla päivän työmatkalla (kotona vasta puolen yön jälkeen) ja itellä paineet oli vähän koholla ja muutenkin huono olo, että pitääkö tässä vielä lähteä synnärille, mutta paineet onneksi laski ja olo parani.

helmimamma: !!!!!!!!!! Jänskää!!!!!!

Yönsäde: Hienoa, että pääsi poju kotiin! Taisin muuten bongata teidän ilmoituksen Morosta... (olen edelleen utelias kakka emoticon )

( . ) Menkkajomotusta, nipistelyjä ja vihlontaa täälläkin joka päivä. Ja vauvan liikkeet rupeaa sattumaan ihan tosissaan...varsinkin, kun tykkää puskea pylly edellä mahan läpi emoticon  ). Ja edelleenkin elelee aika korkealla, kun ahdistaa ja ottaa henkeen.
 
Mistä saisin jotain helpotusta tähän oloon; oon viimeyönä 1 aikaa alottanu oksennustaudin potemisen ja mies aamulla tuli heti takas koulusta ku silläki oli huono olo, nyt maataan molemmat reporankana täälä ja vuorotellen käyään oksella..  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/ekelig/g015.gif[/img]

Sori, ällöä.. emoticon

Ja kaiken lisäksi ei oo mitään vatsalihaksia, ja silti vaan niin kouristelee ja mikään ei taho pysyä sisällä.. yhyy..
No, kyllä tää jo pikkuhiljaa alkaa helppaamaan. Mutta,
mua on ruennu supistelee tuo kouristelu taas. Menkkamaisia kipuja
meinaa taas olla, ja maha menee kovaksi vähän väliä.. Lämpimällä kauratyynyllä helpotin oloa, vettä ei voi juoda suuria määriä kun se tulee ulos ja oikee muutakaan vielä.. Pelottaa, että miten pieni voi tuolla masussa kun äippällä massu vaan niin kipeenä..ettei vaan pääsis tän mamman kroppa kuivuun liikaa..:s

Onko vinkkejä mikä vielä vois helpottaa? Mehujätskit,Kefilusmehut ja mustikkamehut kokeiltu.. Ehkä tässä vaan kaipais tsemppiä..:D nyt taidan suunnata miehen viereen pötköttään.. Heissunvei,
voikaa hyvin!! <3
 
Mahakommenteista: mulle on sanottiin vielä pari viikkoa sitten että ei uskois et helmikuussa on laskettu aika, on kuulemma niin pieni maha :)

ei mua onneks haittaa ollenkaa, paitsi nyt kun on enemmän lähteny kasvaan niin tuntuu tosi oudolta kaikki liikkuminen, ei pysty miestä edes halaamaan kunnolla ilman et poitsu jää rutistukseen vaikka tuntu viel pari viikkoa sitten toimivan ihan hyvin :)


Mä oon ollu omasta mielestäni todella ahkera tänään :) sain keittiön siivottua ja vihdoinkin uuninki kiiltävän puhtaaks, laiska oon ollu :) pesutuvassa pääsin käymää ja vielä kun tästä nousen petaan pikkusen pedin valmiiksi ja sitten luultavasti saisin ton vauva kassin ja oman sairaalakassinki pakattua, vihdoin :D

huomenna ois neuvola ja sit päivällä päästään miehen kanssa tutustumaan kättärille :) jee ja sit jos jaksaa niin meen mukaan "auttamaan" anoppia muutossa, kyllä mä ainaki jaksaisin mut ei se anna mun auttaa kuitenkaa :D oi voih


Jänskättää kyl nyt niin kaikkien puolesta jotka kohta "pohksahtaa", onnea teille jo nyt kauheesti... meijän poitsu pysyttelee ihan varmasti vielä hetken masussa, semmonen fiilis kyl on :)
 
maha kommenteista kaikki jaksaa mulle muistuttaa siitä kuinka valtaisa oonkan. Useempi kiusannu jo että tulee piilokaksonen :DD
No, mutta mä oon kyllä valtava.
Pukeminenkin on niiiin tuskaa jo, ollut jo hetken...
Jospa se mun ultra-aika tulis niin tietäs ton jätin koon :>

Mulla ollut nyt ihan kauheetä toi närästys.
Viime yönä nukkunu pikkupätkiä kun piti nousta ylös ettei oikeesti oksentais.
Rennie ei auta, en voi ottaa sitä kun alkaa maha kramppaamaan.
Vettä ei sais juoda lasiakaan, pahentaa tuhat kertaseks.
Viime yönä kokeillu kaurahiutaleita ja maitoa ja vaikka mitä.
Ei auttanu ei...

Nyt aattelin samarinia kokeilla, loppuu muuten hermot jollen saa enää yhtään nukutuks :<
 
Limatulppa, jeejee! Toivotaan, helmimamma11, että "tajuaisi" vaavi tulla! Siitähän voi mennä useampikin päivä vielä, vaikka en haluu toivottomuutta lietsoa...

Mimmu87lle ja myy77lle kans nyt kunnon "liukkaita" ajatuksia, hyppikää vaikka tasajalkaa, jos lähtis...

öalsjd: Voi yöks, toivotaan, että pian helpottaa. Ei kai siinä muu auta kuin nesteet ja aika ja lepo. 

Nuu_: On olemassa vahvempaakin reseptillä saatavaa närästyslääkettä, jos noi renniet ei auta. Tai kokeile Gavisconia, ilman reseptiä. Sen vaikutus on vähän eri kuin Rennien, jos ei kouristais. Kun Samarin on hedelmäsuolaa, niin saattaa turvotusta tulla. 

( . ) Mahakommentteja ei mitenkään hirveästi ole viime aikoina tullut, paitsi tuolla Facebookissa, kun laitoin masukuvan. Komiaksi nimittivät. :D Kuitenkin sitä liikkuu iso toppatakki päällä, niin ei siitä samalla tavalla hahmota, jos tulee joku tuttu vastaan kadulla. Lähinnä kommentoivat lähenevää h-hetkeä ja jokaisella tuntuu olevan joku mielipide siitä, koska vauva tulee.

Itse huomaa joka päivä tunnustelevansa omaa oloaan väkisinkin, vaikka tajuaa, että kannattais keskittyä muuhun. Minkäs teet, kun on malttamaton ihminen. Mulla on melkein jatkuvasti supistelua, ja tuntuu kuin vauva aina niiden jälkeen mukeloisi jonkun aikaa vilkkaammin. Ihan kuin reagoisi siihen että jää "puristuksiin". Ja outo, oksettava olo on joka päivä ajoittain.

Eihän tässä muu auta, kuin mennä "virran mukana" ja luottaa siihen, että pikkuinen tietää kyllä oman aikansa tulla. Mutta en voi sanoa, että yli-aikaiseksi toivoisin menevän. Tästä kuukausi vielä, aaagrh. 38 viikkoa täynnä, aikamoista.  [img]http://www.cosgan.de/images/kao/muede/k010.gif[/img] 

Väsyttää....Ei millään viitsisi päikkäreille mennä. Yöt on niin katkonaisia muutenkin. Mutta kai sitä lepoa pitäsi jossain vaiheessa saada....
 
Tänää oli taas neuvola ja olin oikein iloinen kun painoa tullu vaan +200g per vko!
Jee, jotain toivoa että saisin ehkä painon alas ens syksyyn :)
37+6, sf 33,5 ja mahanympäryksen mittasin niin 120 cm !!! Huh...


Pikkuisen pää on painunut jo hienosti alas, viime vkon polikäynnillä oli kohdunkaula lyhentyny puoleentoistasenttiin. Nyt kun tuo vauvan pää painui kunnolla alas pari päivää sitten, niin ilmestyi uusi vaiva päivien ratoksi... Ei tartte käyä pissalla kun lorisee rakko tyhjäks ihan omia aikojaan kun kaveri vähä heiluttelee päätään. Aaarhg  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/a025.gif[/img] Tätä vaivaa kun ei ole koko aikana ollunna lainkaan.

Varsinaista limatulppaa ei oo näkynnä, jotakin epämääräistä venyvää kyl ponkasin par päivää sitten emoticon

Närästyksestä: Mulla on tuota Gavisconia käytössä, kun yhdessä vaiheessa närästys oli niin kivuliasta että luulin vähintään kuolevani siihen. Ei siis polttanut vaan sattui aivan saamaristi ylämahaan, mutta tuo auttoi.

Meillä ei ukko onneksi ole kovin hanakka baareilemaan, ihan muutamia kertoja vuodessa on tullu käytyä yökerhoilemassa. Enimmäkseen porukalla oleskelua ja siinä sivussa naukkailua on ollunna. Kyllä meillä isäntä edelleen saunakaljat juopi, ja joskus yövuoron jälkeisen mutta on kyllä onneksi koko ajan ajokunnossa. Sanoin sille jo joskus kauan aikaa sitten että mulle tulee turvaton olo jos se on humalassa kotosalla nyt, ja tais tajuta vinkin emoticon

Kyllä tässä jo väkisinkin alkaa jännittää, että millonkahan se lähtö oikein tulee.... Koko ajan koittaa olla asiaa miettimättä, mutta silti on parin tunnin välein täälläkin rynnättävä kattomassa joko joku on taas jakautunut :D
 
Mahakommenteista porukka on ainaki sanonu että iso on. Ja muutama onki kysyny ettei vaan kaksosia oo tulossa. Ja huvittavintakin on kun yks tuttu aina kysyy mitä sä oikein syöt kun maha kasvaa joka kerta kun se mut näkee :D
Kyl oma mieski välillä sanoo ettei vaan siel oiski toinen vaavi. No kyl kun on ultrattu monet kerrat niin yksi vauva siel näkyy.
 
HEIPPA,

LÄMMIN JA SUURI KIITOS RÖTKIS,TÄHTIYS,MAIZA,IISI JA MIMMU 87 tsempeistä ja onnitteluista,kun meidän Teräsmies pääsi kotiin emoticon .Teillä kaikille paljon jaksamisia loppuodotukseen ja itse synnytykseen!!Kyllä ne vauvat sieltä aina lopulta tulevat pihalle ;).

IISI: emoticon Sinä olet sitten ihana utelias kakka emoticon

MEITÄ: Tänään kävi terveydenhoitaja kotona punnitsemassa ja tarkastamassa Pojan.Torstaina oli sairaalasta kotiutuessa Pojan paino se 2330g ja tänään se oli 2440g.Eli hyvin on tullut painoa Pojalle.Yöllä edelleen annan Pojalle pumpattua maitoa pullosta ja muuten annan maidon tissistä.Nyt tuntuu,että Poika jaksaa jo paremmin imeä rintaa!Joudun silti joka syöttökerran jälkeen myös pumpata maitoa,koska Poika ei millään jaksa imeä niin paljon maitoa,kun sitä tulisi.

Heh..Vieläkin aina välillä olen silitellyt masuani,kun väsyneenä tulee ajatus,että olen vielä raskaana:D.Niin äkkiä tämä kaikki tapahtui,ettei vieläkään aina aivot tajua,että meidän Poika oikeesti jo tuhisee tuossa vieressä 3 viikon ikäisenä <3.Mielelläni olisin kyllä synnyttänyt vasta lasketun ajan tuntumissa.Ei tämä ennenaikaisen lapsen hoitaminen ja siitä aiheuttama huoli ole mitään kovin mukavaa!Ainahan se olisi parasta,että vauva syntyisi vasta rv 37 jälkeen.Vielä alle rv 37 syntyneet lapset kumminkin luokitellaan keskosiksi,vaikka he painaisivatkin jo lähemmäs 3 kiloa.Eli kovasti jaksamisia teille loppuraskauteen.Kyllä ne vauvat sieltä aina ulos tulevat..keinolla millä tahansa ;).

Yönsäde ja Teräsmies 3vko1pv emoticon ( tänään olisi rv 36+6)
 

Pikaisesti tänne omaa... sorry, olisin halunnut katsoa läpi kunnolla kaikkien teidän jutut, mutta nyt oma napa on tärkein. Soittivat ä-polilta. Ilmeisesti tuossa vuorokausivirtsassa mitä keräsin oli niin paljon proteiinia että olisi pitänyt tulla per HETI sisään. No, kun sanoin ettei ole muita oireita, niin odotetaan huomiseen, kun mulla on muutenkin aika varattu aamulla.

Paineet ovat pienen notkahduksen jälkeen taas noussut. Lääkäri sanoikin että varaudu että jäät osastolle kun tulet huomenna. Joten nyt olenkin pistänyt tietsikkaa kuntoon (nettitikku mukana) ja laukku on pakattu. Mies on ihan rikki kun on huolissaan eikä tykkää olla yksin.

Eli - katotaan huomenna mitä tapahtuu. Onneksi on rv jo 36+4 joten lapsella on kaikki hyvin. Mutta huoli on suuri, ja myös tietenkin oma terveys on vaakalaudalla...

 
Erittäin paljon voimia ja jaksamisia Jenni74!! emoticonToivottavasti kaikki menee hyvin! Ymmärrän huolesi :(

Oli pakko tulla tänne norkoilee, kun ei tuo uni tule sitten millään noitten pirun jalkojen takia! Voisin muuten vaan makoilla sängyssä, mutta jalkoihin iskee heti makuuasennossa levottomuus. Ja tuntuu että ilta illalta vaan pahenee, leikkaan kohta pirulaiset irti! emoticon  Onko muilla levottomien jalkojen kanssa ongelmia? Olen kuullut, että magnesium saattaisi auttaa--> sitä siis huomenna ostamaan!
 
Jenni74 Jaksuja nyt sinne sairaalaan mukaan! Onneks pääsette sinne valvovan silmän alle! Eihän se todellakaan hääviä oo siellä makoilla.. Mutta sun ja pienen parhaaksi kuitenkin! Toivottavasti kaikki menee hyvin! Myö täällä pidetään peukkuja teille pystyssä!
Mahakommenteista ja koosta : Ympärys 105cm ja sf mitta viimeviikolla (viikkoja sillon tasan 36+0) 34cm.. Eli yläkäyrällä edelleen mennään.. Kaikkien kommentoijien mielestä IIIISO maha ja "poikamaha".. Edelleen siis vain pallona edessä, ei takaapäin huomaa ees mun olevan raskaana, mikäli en vaappuis kävellessä :D Miehen mielestä mulla on kans iso massu, mut omasta mielestä ei tää nyt ihan mikään jättisuuri oo.. sen verran iso kuitenkin, et häiritsee halimista, imurointia, kenkien jalkaan laittamista yms :D
jaahas.. jospa sitä painuis maate, niin jaksais aamulla nousta neuvolaankin..
 
Hei,

Täällä lääkärin sanojen mukaan kookas vatsa... kaunistelikohan se emoticon ... no todellakin. Ois suoraan vaan sanonut et jättivatsa. En oo missään vaihees sf-käyrällä osunu ees maksimikäyrälle vaan yläpuolel on menty koko ajan ja nyt on käyräst loppunu jo sentit :( ... eli viime viikol (35+4) sf oli n. 37-38 en pysty sanomaan ku sentit on loppunu tosta, et paljonko yli. Pääsenköhän lööppeihin, jos synnytän laskettuna aikana, heh... eikai hieman kyl pelottaa ku reilust yli kolmekiloinen jo ja viel 3,5vk laskettuun. Oudointa täs on se et iso maha ei oo haitannu mua missään vaihees, siis tuonu mitään fyysisiä ongelmia, kaikki normaali toiminta onnistuu edelleen, johtuu varmaan siitä, et on iso kohtu, ni vaavil tilaa eikä tule sellainen ahdistunut olo. Mites muilla?
 
..No voi sun simpura... sinne meni tämän yön unet. Koko illan on tihkutellut ja nyt sitten kastelin sängyn nukkuessa ihan kunnolla joten aamulla viimeistään pitää mennä polille käymään että oliko lapsivettä vai mitä lie. En oiskaan halunnu nukkua kunnolla ens yötä, plaah.
Eihän siinä muuten mitään mutta mies on yövuorossa, ja rekallaan kokonaan toisessa maakunnassakin joten toivotaan että ei ainaka ala supistella, että pitäis taksilla lähteä emoticon

Toivottavasti muut on saaneet nukuttua hyvin, tää läks nyt vaihtamaan lakanoita! :D
 
Pöyski Iik! Jos ne nyt kuitenkin oli lapsivedet? :) Toivottavasti mies kerkee mukaan jos sulla tulee lähtö synnärille! Ihanaa! :)
 

Huh, huh täällähän on taas tapahtunut.

Myylle jaksuja, varmaan ihan lähipäivinä jotain tapahtuu! Ja eikös Mimmulla ole la aika tänään, jee! Tsemppiä Jennille sairaalaan ja Pöyski, kuulostaa kyllä lapsivedeltä, jos kerran kunnolla kastui lakanat, siitä se lähtee!

Limatulpasta... Minulla ekassa raskaudessa aivan ylättäin lirahti n. pari desiä lapsivettä housuun ja siinä samassa käsittääkseni tuli limatulppa, kun oli sellainen kirkas veriviiruinen klöntti. Soitin äippäpolille ja käskivät seuraavana päivänä tulla näytille jos ei sitä ennen ala supistelemaan. No, seuraavana päivänä kävin ultrassa ja verikokeessa ja illalla sitten menikin lapsivedet, tällä kertaa ihan kunnolla, lattia lainehti... siitä 11h niin tyttö oli syntynyt. Että kyllä se limatulppa synnytystä enteilee, tosilla siihen vain menee useampi päivä kuin toisilla.

Mahagallup... tuossa yksi päivä mittasin niin 108cm oli vatsanympärys. Esikoista odottaessa vatsanympärys oli lasketun ajan tienolla 106,5cm... eli isommalla masulla mennään, kun vielä kuukausi aikaa kasvatella. Sf mitta selviää huomenna kun on neuvola.

Levottomista jaloista... minulla myös vaivaa öisin. En olisi osannut aiemmin edes kuvitella minkälainen vaiva on levottomat jalat, mutta se on juuri sitä! Missään asennossa ei ole hyvä olla, pitää lähteä kävelemään että helpottaa. Magnesiumia olen syönyt jo monta kuukautta enkä ole huomannut  niistä apua. Tosin en tiedä olisiko oireet vielä pahemmat jos en söisi. Ainakin suonenveto on pysynyt suht aisoissa.

Olo on kuin rantapallolla, maha tosiaan tiellä koko ajan ja tuntuu siltä, että nahka repeää minä hetkenä hyvänsä. Olisi hauska tietää kuinka iso vauveli tuolla masussa luuraa, mutta se jää nyt neuvolatädin käsikopeloarvioksi, kun ultraa eikä lääkäriä enää ole. Tuntuu ettei vauva enää voi mahtua kasvamaan isommaksi, kuin nyt jo maha ihan täynnä vauvaa. Liikkeet tuntuu tosi ikäviltä muljahteluilta. Ja en pysty syömään kuin pieniä satseja kerralla kun tulee ihan heti ähky olo. Ja vielä kuukauden päivät pitäs jaksaa, mahdollisesti pidempäänkin jos menee yli.

No, eiköhän tästä selvitä kuitenkin! Jännittäviä aikoja elellään!

 
hei kaikille!!!
ei täällä pääse synnyttämään, kohdunkaulan kanava kadonnut ja suu auki. silti seuraava aika ensi viikolle ja sitten kuulema taaaaaas mietitään käynnistystä. jep jep.
luovun kohta jo toivosta. öisin jaksa enää kylkeään kääntää ja supistukset alkaa olee todella kivuliaita ja muutenkin masu kovettuu liikkeestä. mutta....ei se jaksa silti lähteä käyntiin.
blaah.
kaiken lisäksi on ollut pahoinvointia koko aamupäivän.
 

Terveisiä vaan kaikille naistenkliniikalta osasto 42. Eli tarkkailussa ollaan. Oli paineet taas nousseet. Nyt yritetään tupla-annoksella saada ne laskemaan. Eka mittaus enteili hyvää. Mutta niin tuolla yksinkertaisella annoksella oli ensin laskenut ja sitten noussu.

Saas nähdä käynnistetäänkö hommat sitten parin päivän päästä? Painoarvio aamulla oli 2.7 kg.

SF mitta ja ympärysmitta. Mullahan heilui viime viikolla (vko 35) jo 39 sentissä, viimeinen ympärysmitta mitä olen mitannut oli viikolla 32 jolloin oli 117. Katotaan jos saisin täällä lainata mittanauhaa.

Kiitos hirmuisesti tsempeistä! Eletään täällä päivä kerralla.

 
Takaisin
Top