Tammikuun tarinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yxvaan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oletteko laskeneet lasketun aikanne hedelmöittymisestä vai silloin viimeisistä kuukautisista? Te ketkä olette ultrassa käyneet niin onko omat laskunne pitäneet paikkansa vai onko laskettuaika heittänyt kumpaan suuntaan? :-)
 
Mun laskettuaika merkattiin äitiyskorttiin menkkojen mukaan, vaikka teidän että ovulaation mukaan la olisi neljä päivää aiemmin. Ultraan menen vasta n.12 viikolla, joten saapi nähdä siirtyykö siellä la.
Useinhan la:ta ei siirretä, ellei ultran mukaan vauvan koko heitä ainakin viikolla. Tai käytännöt toki vaihtelee paljon eri paikoissa, mutta aiemmissa raskauksissani täällä päin ainakin on ollut noin.
 
Oletteko laskeneet lasketun aikanne hedelmöittymisestä vai silloin viimeisistä kuukautisista? Te ketkä olette ultrassa käyneet niin onko omat laskunne pitäneet paikkansa vai onko laskettuaika heittänyt kumpaan suuntaan? :)
Meil on ollu yks päivä enemmän kun mun laskujen mukaan. Ja hedelmöittymisestä laskin.
 
Mie laskin kuukautisista, mut ovulaatiosta heittäs 2 päivää niin mennään nyt tolla kun neuvolakin käyttää..
 
Helmiella, mulla oli papereissa laskettu viimeisistä kuukautisista ja ultraan menneessä olis ollu 8+0 mut tiesin ettei pidä paikkaansa myöhäisen ovulaation takia. Tikutin ovulaation ja siitä laskin hedelmöittymisen mukaan lasketun ajan. Ultraan mennessä olis mun laskujen mukaan pitäny olla 6+6 mut oli 6+4 eli aika lähelle kuitenkin. Laskin että hedelmöittymispäivä ois ollu dpo 0.
 
Oletteko laskeneet lasketun aikanne hedelmöittymisestä vai silloin viimeisistä kuukautisista? Te ketkä olette ultrassa käyneet niin onko omat laskunne pitäneet paikkansa vai onko laskettuaika heittänyt kumpaan suuntaan? :)

Laskin viimeisistä kuukautisista ja yksityisellä alkuraskauden ultrassa laskettu aika heitti päivän aikaisemmaksi, ei siis isoa heittoa. :)
 
Mulla laskivat neuvolassa edellisten kuukautisten mukaan vaikka itse tiesin ovulaation olleen noin viikon myöhässä.. ekaan ultraan mennessä olisi pitänyt olla 8+0 mutta olikin vain 6+1.. ultra uudelleen kuuden päivän kuluttua jolloin koko vastasi 7+0 niinkuin pitikin.
Kyllä säikäytti ja pahemman kerran kun ei siellä ensimmäisessä ultrassa meinannut lääkäri edes löytää mitään..
 
Haluaisin varata yksityiseltä varhaisultraa, mutten nyt tiedä, koska olisi kannattavinta... Mahdollisimman pian haluaisi, mutta mutta....

RV 6+4
 
Millie välillä kyllä huimaa.. Ootko mitannu verenpainetta? Ja jos pahasti huippaa niin hemppakin kannattas käydä neuvolas mittaa.. Yks vielä voi olla matala verensokeri eli pientä syömistä kannattaa kannella mukana..

Mulla on aina matalahkot verenpaineet ja todennäköisesti huimaus johtuu siitä.
 
Millie miulla on myös. Kannoin viime raskaudessa salmiakkipastilleja mukana ja imeksin välillä, kun niiden pitäs vähän nostaa verenpainetta. Nyt himottaa suola eli paineet on varmaan vähän alhaalla..
 
Haluaisin varata yksityiseltä varhaisultraa, mutten nyt tiedä, koska olisi kannattavinta... Mahdollisimman pian haluaisi, mutta mutta....
RV 6+4
Rohkeasti vaan! Itse olin viikoilla 6+4/5 kun käytiin ultrassa ja sydämensyke näkyi ja kaikki muukin tässä vaiheessa tarvittava.

Tai jos et ole ihan varma, milloin hedelmöittyminen tapahtui / ovulaatio oli, niin ehkä varaisin ultran vaikka viikon päähän? Syke alkaa ilmeisesti näkyä viikolla 6+ , joten jos hedelmöittyminen onkin ollut myöhemmin, niin vielä pari päivää on riski, että syke ei näy ultrassa ja se ainakin itseäni kiinnosti eniten. :)
 
Huh olipahan urakka! Ollut itsellä kiireiden takia pikku tauko täällä olemisesta ja oli tullut niiiiiin paljon uusia viestejä ettei millään pysty joka viesfiketjua lukemaan mihin itse olen kirjoitellut.. :)
Voimia ihan jokaiselle joklla kovaa pahoinvointia :Heartred Itse olen päässyt niin paljon helpommalla tässä raskaudessa kuin ensimmäisessä... Mieskin totesi eilen kun sohvalla löhöiltiin ja yhtäkkiä vaan alkoi silittää mun mahaa että "Tuossa ykkösessä on niin hommaa, että välillä ihan unohtaa että täällähän on pikku asukas piilossa" :Heartred

Tänään 9+5 ja ensimmäinen nla käynti.. :)


Mites oon itse miettinyt mutta en ole vain saanut aikaiseksi, mutta onko monikin täältä jo siirtynyt tuonne salaiselle puolelle kirjoittelemaan??
 
Taitaa meitä siellä kohta parisenkymmentä olla. Itse kirjoittelen ja seurailen (ainakin vielä) molempia puolia.
 
Miulla oli pitkä kierto josta plussasin joten miun viikot eroaa jonkun verran toisistaan;
Neuvolan mukaan; 9+2
Oviksen mukaan; 8+5
Ultran mukaan; 8+3

Itse siis pidin tuota oviksesta laskettua "oikeana" ja ultrassa tosiaan heitti parilla päivällä :)
 
Itsestä on ainakin jotenkin helpompaa kirjottaa salasella puolella kun ei tarvii "varoa" paljastavansa mitään mistä joku tunnistais :p näinköhän mie uskaltaisin elokuistenkin salaiseen :p
 
Minä myös odottelen pääsyä salaiselle puolelle. On s vähän jännää kirjoittaa täällä, kun kuka tahansa voi lueskella näitä..

Tänään oli ensimmäinen työpäivä ja koko päivän seisonut, nostellut ja kannellut tavaroita, eikä tuossa firmassa ole kuin yksi tauko koko työpäivän aikana.. Onpa kivaa, kun joutuu seisoalteen syömäänkin vähänväliä jotain, kun ei pääse edes minuutiksi istumaan.. Kyllä vielä poru tulee jossain vaiheessa, kun alavatsaa jo aamupäivästä nipisteli ja jokainen liike tuntui huonolta ja samalla pelottaa, että aiheutan itselleni vielä keskenmenon tai jotain pahaa.. :(

Sori valitus, mutta ajattelin jos saisin vähän muiden kokemuksiakin tälläisestä.
 
Oletteko laskeneet lasketun aikanne hedelmöittymisestä vai silloin viimeisistä kuukautisista? Te ketkä olette ultrassa käyneet niin onko omat laskunne pitäneet paikkansa vai onko laskettuaika heittänyt kumpaan suuntaan? :)

Neuvolassa laskettiin menkoista, vaikka pitkä kierto, ja kerroin ovulaation ajankohdan. Käytiin ultrassa nlan mukaan 8+0, oman laskun mukaan 7+1, ja ultra kertoi samaa kuin oma ajatus. Pidän siis itse 1.8. laskettuna aikana, mutta saa nähdä, muuttavatko sitä neuvolassa siltikään (heidän mukaansa 26.7). Torstaina on nt-ultra, joka nyt tehdään hiukan liian aikaisin, mutta jos sitten uskoisivat mua ja yksityistä lääkäriä :)
 
Mä kirjottelisin enemmän jos tää netti ei olis niin huono onneksi parin päivän päästä vaihruu parempaan. Haluisin mieluummin salaiseen kirjoittelemaan ku ei nää sit julkaisuja :) mä kärsin kans alhalista verenpaineista pakko olla aina jotain salmakkia mukana
 
Takaisin
Top