Tammikuun tarinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yxvaan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan kamalia nuo teidän pahoinvointikertomukset.. :( Kannatan myös lääkäriin menemistä ehdottomasti, koska pakkohan tuollaiseen on jotain apua saada!

Helmiella: Hirveää varmasti tuollainen erossa oleminen.. Onko miehesi laji sellainen, jossa kilpaillaan vain esimerkiksi talvisin, että edes loppuvuoden saisi suurinpiirtein viettää perheen kanssa? Itse ollaan meidän kuuden vuoden suhteen aikana oltu varmaan maksimissaan viikko erossa ja se on ollut jo ihan kamalaa... :D No onneksi tosiaan on kaikenlaisia älylaitteita, että ihan kokoajan saa oltua yhteyksissä pitkienkin matkojen takaa.

Huomenna olisi sitten paluu arkeen. Saas nähdä jääkö se vain ajatuksen tasolle. Opiskelen ravintola-alaa ja maanantaina alkaisi viimeinen työharjoittelu, mutta saattaa olla, että joudun sitä muutamalla viikolla lykkäämään, koska tämä väsymys on liikaa.

Kiristyvien pakkasten vuoksi kaivelin aamulla toppavaatteita esiin, eivätkä housut menneet enää mahasta kiinni! Nojoojoo, turvotustahan se varmasti on, mutta iloitsen silti. Kyllä jäi lähes 10:n sentin päähän nepparit toisistaan navan yläpuolelta. Saattaa olla jopa ihan ensimmäinen kerta, kun iloitsen siitä, etteivät vaatteet mene kiinni.. laughing7
 
Jospa itsekin avaisin suuni täällä. Neljättä lasta odotellaan, viikkoja taitaa olla 7+6. Ai kauheeta ku ei itsekään pysy perässä näissä viikoissa kun touhua riittää noiden kolmen aiemman kanssa! Mutta ah miten helpottavaa oli lukea muiden oloista! Olen jonkinverran täällä käyny kurkkimassa, nyt ekaa kertaa ehdin kunnolla lueskella.
Paljon paljon tsemppejä teille, jotka joudutte oksentelemaan! Mulla on pahoinvointirannekkeet päivittäin käytössä, niistä tuntuu olevan apua. Etoo heti, kun alkaa olla lähemmäs kaks tuntia syömisestä. Mutta olen siitä onnellisessa asemassa, että olot helpottaa kunhan saan syötyä. Mitään ei tee mieli, tuntuu siis pakkopullalta jatkuva syöminen. Eniten ongemia aiheuttaa karsee väsymys, mitään ei jaksaisi eikä kiinnostaisi. Olen kotona lasten kanssa, mies tekee pitkää päivää töitä. Onneks nyt on ollu paljon pyhiä, niin on mieskin ollu enemmän kotona. :)

Hyviä vointeja jokaiselle!!
 
Helmiella, huhhuh kun kuulostaa rankalle! Huhtikuussa vasta näätte? :( En mää pystyis... Oon ihan kauhee takiainen ja viikonloppukin tuntuu joskus pitkälle olla erossa, harvemmin kyllä ees ollaan. Huhtikuussa varmaan jo masukin sulla näkyy, on se miehen hieno tulla sitten kotiin! :)

Nennalle voimia, tosi kamalalle kuulostaa tuo olo, kannattas kyllä hakeutua ihan oikeesti päivystykseen jos vertakin alkaa olla oksennuksen mukana! Ei sun tartte sinnitellä väkisin kotona :)
 
Elmut: hän on jääkiekkoilija joten kaudet kestävät yleensä heinä-huhtikuuhun. Viime kauden oli täällä pelaamassa mutta nyt vei ura ulkomaille. Sanoinkin että mene ihmeessä kun vielä voit kun ei ole lapsia tai mitään :D no olen avoin mielin seuraavalle kaudelle että jatkaako samassa joukkueessa vai vaihdetaanko jonnekkin muualle mutta lähden kyllä silloin lapsemme kanssa mukaan maailmalle, en ole miettinytkään muuta vaihtoehtoa. Isäkin haluaa että perhe on ympärillään.
Sallahaa: ja joo huhtikuussa kun hän tulee kotiin niin näemme taas :-) jos töistä annetaan ja muuten suunnitelmat menisi hyvin niin menisin kyllä mielelläni hänen luonaan käymään, se jää nähtäväksi..
 
En oo ladannut kun en sellasesta tiennyt mutta pitääpä ladata :D

Nenna: Otappa Marianne suuhun ja imeksi se ni veren sokeri nousee ja olo helpottuu :D
 
En oo ladannut kun en sellasesta tiennyt mutta pitääpä ladata :D

Nenna: Otappa Marianne suuhun ja imeksi se ni veren sokeri nousee ja olo helpottuu :D

piparminttukarkit toimii pahoinvointiin ja huimaukseen täälläkin. kuten myös salmiakki:D
 
Niinkuin ei raskausvaivat riittäisi, niin täällä oltu tiistai illasta asti kuumeessa. Veto aivan totaallisen lopussa! Onneks keskiviikko oli pyhä ja nyt viikonloppu, niin on mies ollu kotona enemmän. Painokin tipahtanu takas lähtölukemiin, turvotus hävinny ja alkaa tuntua et pahoinvointikin hävinny tän sairastelun aikana. Pelottaa siis että olen yskiny pienen hengiltä :/ Ultraankin aikaa vielä viikkoja... phuuh... ja narinari!
 
Heippa muistelin että täällä muita kenellä hieman punahkoa valkovuotoa tullut? Oliko tämä ihan normaalia? :-o
 
Mä tulen niin hulluksi.. Ihan tuhotonta verenvuotoa taas!! Onneksi tiistaina ultra mutta tässä hetkessä ei taas lohduta. Jos en tietäisi että tämä on "normaalia" niin olisin aivan sata varma että keskenmeno tuli. Jostain syystä mä vaan vuodan, luultavasti siitä hematoomasta johtuen. Mutta kun on kipujakin ja niin paljon tuota kirkasta verta ja hyytymiä niin väkisinkin se saa mielen tosi matalaksi..
 
Voi ei toukanäiti :( toivottavasti on vaan siitä hematoomasta johtuvaa ja pieni on sitkeesti mukana!
 
Toivotaan näin. Tuntuu että ei vaan vuoto rauhoitu ollenkaan vaikka on aina joka päivä aiemmin rauhoittunut... Nyt vaan vuotaa ja vuotaa ja vuotaa.. :sad001
 
Ootko soittanut päivytysneuvontaan/äitiyspolille? Jos vuoto on runsasta niin kannattas varmaan käydä näytillä..
 
Kaiken hyvän lisäksi olen tällä hetkellä kaukana kotoa. Melkein koko huomispäivä menee matkatessa kotiin.. No sitten onkin jo maanantai ja tiistaina ultra-aika eli ehkä mä sinne sinnittelen ellen sitten mene jo maanantaina. Toivon toki parasta, hurjiakin vuotoja on ihmisillä ollut kenellä hematooma kohdussa ja kun mulla luultavasti se on niin luotan siihen että se vuotaa. Pakko vaan luottaa että ylipäänsä jaksan reissata huomenna kotiin..
 
Voi ei.. Toivotaan parasta Toukanäiti!!!

Helmiella, mulla ainakin tuli esikoista odottaessa tuollaista vaaleanpunertavaa/rusehtavaa vuotoa silloin tällöin aina n. viikolle 15 asti. Silloin kaikki meni kuitenkin oikein mainiosti :)
Nyt sama tilanne eli välillä tulee pyyhkiessä paperiin vähän tuota punertavaa.. Eipä auta kun luottaa tuohon aikaisempaan kokemukseen ja toivoa että normaalia on...
 
Mä oon muutaman päivän ollu huolissaan, kun ei juurikaan oireita ole ollut, mutta ilmeisesti ei tarvitse enää olla... yövuorossa olen ja oon melko varma, että en hengissä selviä aamuun! IHAN KAUHEA OLO!!
 
Muokattu viimeksi:
Hengissä selvisin kotiin ja koirakin ulkoilutettu vaikka melkoista yökkimistä olikin. Onko teillä muilla muuten huimausta? Mulla huimaa lähes kokoajan, välillä jopa maatessa.
 
Millie välillä kyllä huimaa.. Ootko mitannu verenpainetta? Ja jos pahasti huippaa niin hemppakin kannattas käydä neuvolas mittaa.. Yks vielä voi olla matala verensokeri eli pientä syömistä kannattaa kannella mukana..
 
Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville!!

Itse voin Esikoisesta järjettömän huonosti , olin sairaslomalla viikkoja, nyt tästä Kuopuksesta huonosti, mutta paremmin ja saikkipäiviäkin on vain yksi, sekin kolme viikkoa sitten jo. Jatkuva pieni syöminen auttaa, erityisesti leipä ja riisikakut, ja salmiakki-läkeröleja imeskelen tosi usein kun suuhun tulee ällö maku.
 
Heippa muistelin että täällä muita kenellä hieman punahkoa valkovuotoa tullut? Oliko tämä ihan normaalia? :-o

voi se olla normaalia:) mulla tuli, 4 päivää, sit parin päivän päästä taas. alko 6+3? gyne sano että normaalia on eikä löytänyt vuodolle mitään syytä. ja reipas sykekin kuului.
 
Takaisin
Top