Tammikuun tarinat...

Rondine, jos hoitaja ei ole empaattinen tai kiinnostunut sinun psyykkisestä puolesta niin se on aivan pätevä syy vaihtaa terkkaria. Kyllä terkkarin täytyy olla kiinnostunut sinun jaksamisestasi, sitä vartenhan siellä neuvolassa käydään. Toki vauvan ja odottajan terveyden seuranta on se tärkein, mutta ihan yhtä tärkeää on seurata odottajan sekä perheen jaksamista. Tämä on tullut hyvin selväksi, kun olen käynyt omalla terkkarillani. Itsekin jännitin, kun halusin vaihtaa lääkäriä. Oma hoitaja ei ollut moksiskaan vaan sanoi heti, että katsotaan sulle toinen lääkäri. Rohkeasti vain vaihtamaan terkkaria.
 
Mulla tämä aamuna oli neuvola lääkäri ja vähän säpsähdin kun kuulin et lääkäri onkin mies eikä nainen aiemmin ollut. Ikinä en ole äitiys neuvolassa tavannut mies lääkäriä. Mut kun huoneeseen pääsin niin yllätyin tosiaan. Lääkäri sanoi sit heti ekana että huomaan et oot vähän hämmentynyt moni muukin ollut. Kun huomannut et suht nuori mies lääkäri vastassa.. Ja sitten jutteli ja ns rauhoitteli ja sanoi et on yhtä pätevä kuin kuka muukin ja tämä on hänelle työtä niinku mikä tahansa muu ammatti muille.. Ja muistinpa sitä siinä että kuopuksen synnytyksessä oli mukana nuori mies lääkäri kandi eikä se silloin tuntunut yhtää pahalta. Joten miksi sitte nyt tuntuis. Lääkäri hänkin on siinä missä muutkin. Ja tehnyt sisätutkimyksia monia.. :)
 
Mää en yhtään enää älyä tota miestä. Nyt on kehunut mua ja ollu ihana. Nyt sille on sitten tullut joku pesänrakennus vietti. Alkoi miettimään vessan ja kh:n remppaamista ennen vaavia. Sit oli käyny ostamassa vauva tarvikkeita ikeasta. Voiko mun hormonit jyllätä niin voimakkaina et mieskin "saa" niitä?

Meillä narttukissa on nykyään mussa kiinni ja nuoleskelee mun mahaa, jos se on paljaana.

Ja suosittelen vaihtamaan th:ta jos ei ole empaattinen ja sinusta tuntuu ettei hän välitä sinun psyykkisestä hyvinvoinnista. Parempi vaihtaa nyt kuin vasta parin vkon päästä. Ja voihan tilanne tosiaan olla kiusallinen jos törmää vanhaan th:n neuvolassa, mutta teillä on oikeus vaihtaa.
 
Meilläkin mies on pesänrakennusvieteissään, yhtä pehmeä päästä kuin minä ja tullut tuollaista myötätuntopainoa hänellekkin!:wink Sanoo aina, että mun "ilmaan erittämät hormoonit" on syynä:D
 
Tää on taas tosi tieteellisesti korrekti vastaus, mut jossain tutkimuksessa jossain oli todettu, että naisen erittämät hormonit vaikuttavat myös mieheen. Siksi en yhtään ihmettele jos koira on mennyt niistä sekaisin
 
Hi käytiin tänää ihastelemassa ja tutkiskelemassa vähä turvakaukaloa ja telakka ihan liikkeessä. Ja ottamassa selvää mikä sopii meijän rattaisiin jne.. Mut yritän vielä sinnitellä sinne rv 30+ ennen ku hommaan.. :)
 
Löysimpä tossa eilen illalla tori.fi sivustolta hyvällä hinnalla pinnasängyn:) Huomenna tai ylihuomenna sitten sitä hakemaan. Varmaan ihan täpinöissäni laittelen jo kaikki patjat ja lakanat sun muut valmiiksi. Sinne voi sitten kerätä kaikki pehmolelut ja viltit odottamaan nukkujaa!:Heartred
 
Tänään on ollut pitkästä aika ihan jees päivä! Sain yöllä jopa nukuttua muutaman tunnin, niin kyllä sen olossa vaan huomaa. Selkäkään ei tunnu tänään ihan niin pahalta! Illalla lähdetään kaveriporukalla istumaan iltaa :)
Mammavaatteita tuli postissa, tilasin mä muutaman ihan normimallistonkin paidan, jotka sain lähettää takaisin kun s koko oli ihan liian iso jopa tän mahan kanssa! :D Kyllä taas tunsi itsensä pieneksi. Piti oikein katsahtaa uudestaan siihen peiliin, kun en suostunut uskomaan, että oon muka niin pieni. Nyt on kiva lähteä uudet päheet pöksyt jalassa illanviettoon!
Ja oon syönyt tänään vaan pari palaa suklaata! Heti kun vatutus laantuu, niin loppuu suklaan mussutuskin. On se kummallista :D
 
Mulla tuli torstaina veristä vuotoa, jatkui eiliseen. Mulla istukka kohdunsuunpäällä niin kävin synnärillä näytillä, ei selvinnyt mistä vuoto oli tullut, onneks jo nyt loppunut. eilen ja tänään sain kortisonipiikit jotka kaiken varalta kypsyttää vauvan keuhkoja, jos sattuisi että istukka vuotaa ja pitäisi jo vauva sektiolla leikata. Aika stressaavaa, joka vessa reissulla pelko perseessä jos vuoto taas jatkuu. kotona lepoa, toivotaan että kaikki menis loppuun saakka hyvin.
 
Vimppa: toivottavasti pikkunen pysyy kyydissä vielä mahdollisimman pitkään. Nyt vaan lepäilet ja yrität olla stressaamatta.

Itte alkanut ahdistamaan tää pyöreys kun ei omat vaatteet mahdu enää päälle. Tissit on kipeet, hermot menee ihan kaikkeen ja veto on vaan poissa. Tekis mieli mennä tonne täkin alle odottamaan huhtikuuta.
 
Voi piip, mulla menee hermot rakon toimintaan (toimimattomuuteen). Äsken lähettiin miehen kanssa kävelylle, ehittiin kävellä n. 15min ku iski kauhee hätä (lähtiessä olin käyny vessassa ). Noh, ei ku takasin ja omalla kotiportilla (100 metrin päässä ulko-ovesta) pissin housuuni iiiiison lusikallisen :mad: Tuntuu, että vessassa käydessä rakkoa ei saa millään tyhjäks...

Tyhmä kysymys, mut onko kuukautissiteiden matsku samaa, ku Tena Ladyn (tai vastaavan)? Tai lähinnä imukykyä mietin. Taidan nimittäin alkaa tunkemaan pöksyihin kuukautissiteitä.
 
Laarapaara, yksi hyvä ystäväni käytti pitkään kuukautissuojina tena ladyjä ja kuulemma tosi imukykyisiä ovat. Hän siis luuli niiden olevan kuukautissuojia ja ihmettelin sitten viimein muiden katseita ja outoanimikettä kauppakuitissa minulle. Kun valaisin häntä asiasta, käytti hän hetken normi siteitä, mutta tenat on kuulemma parhaita. Hänellä on siis niukat kuukautiset ja tenat kuulemma suojaa tarpeeksi ja pitävät kuivan tunteen hyvin. Varmaan aika samaa sarjaa ovat, mutta niissä on kai parempi imukyky. Näin mainostavat ja ystävänikin sanoi.
Itselläni on tullut raskauden aikana myös pariin otteeseen housuun. Kerran vauva potkaisi ja kerran aivastin, kun rakko oli täynnä ja loppu onkin historiaa. Onneksi olen nyt oppinut käymään useammin vessassa ja tästä ei ole muodostunut ongelmaa. Olin kyllä hyvin yllättynyt, sillä lantionpohjanlihakseni ovat hyvässä kunnossa. Tai ainakin olivat ennen raskautta. Nyt ne tuntuvat jotenkin löystyneet vaikka yritänkin niitä treenata samaan tahtiin kuin ennen.
 
Suosittelen kyllä Tena Ladyja jos virtsankarkailua. Henk.koht kokemusta ei ole, työn kautta vain. Ja ei, en ole Tenalla töissä. :wink
 
Nyt kun vaan muistasin tunkea sidettä housuun, ennen ku lähen kauemmas vessasta :) Ei tämä rehellisesti sanottuna ollu todellakaan eka kerta. Useamman kerran viikossa on tippoja pöksyissä. Yleisimmin tapahtuu koti-ovella (avaimet ei löydy laukusta tms.) tai parhaimmillaan pöntön kantta nostaessa. Ehkä joku psyykkinen juttu osittain...
 
Täällä alkaa pää hajoilemaan. Muutimme joulukuussa, mutta uudessa asunnossa on kylpyhuoneremppa, joten asumme nyt isäni luona. Olemme asuneet täällä jo 3 viikkoa ja remppa kestää vielä 1-2 viikkoa. Minun vanhassa lapsuuden huoneessa nukutaan. Ahdasta on ja nyt alkaa oikeasti hajottamaan tuo isäni kanssa asuminen. :banghead: Kaikki lapsuuden huonot muistot tuntuvat jyräävän esille vähitellen ja isäni ärsyttävimmät puolet tulevat kyllä taas tutuksi. Tuntuu, ettei yhtään voi valmistautua vauvan tuloon niin kauan kuin näissä nurkissa asustellaan. Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti, että ei tässä enää kovinkaan kauaa voi mennä. Sitten ollaan vihdoin ja viimein omassa kodissa ja voimme alkaa sisustamaan lapsen huonetta jne. :Heartred
 
Nyt saatiin ainakin neuvolahoitaja vaihdettua. Meni tosiaan helposti, ei tarvinnut kuin soittaa puhelu ja nyt saatiin uusi aika uudelle hoitajalle. On varmaan kyllä aika tärkeää, että neuvolanhoitajan kanssa ollaan samalla aaltopituudella, varsinkin sitten synnytyksen lähestyessä ja pikkulapsen kanssa.
 
Hermostuttaa nyt ihan toden teolla jos se hepatoosi sieltä putkahtaa.. En saanut neuvolasta kunnon vastausta että soitanko minä tuloksista vai soittaako ne ja nyt odotellut torstaista saakka. Pitäisi varmaan itse soittaa kun tuntuu ettei sieltä aina saada kauhean hyvin aikaiseksi. Kummaa kun ei osata selkeästi suomen kielellä sanoa että joo me soitellaan täältä tuloksista tai soita itse. hmm.. Kutina vaan senkun pahenee kämmenissä. :dead:
 
Soitahan ja kysy tuloksista! Mulle soitettiin esikoisen aikana heti kun tulokset tuli ja sitten lähdettiin vielä uusiin testeihin synnytyssairaalaan josta määrättiin sitten Adursal-lääkitys. Maksa-arvot tasaantu sitten niiden myötä ja synnytys käynnistettiin 38+6 :) Mulla meno keskiviikkona verikokeisiin joissa myös testataan maksa-arvot edellisen raskauden hepatoosin vuoksi ja neuvolatäti sanoi että tuloksissa menee useampi päivä että eivät tälle viikolle ehdi... Aikoivat soittaa jos arvoissa on jotain pielessä ja sitten 5.2 käydään vielä varalta lääkärin kanssa tulokset läpi.
 
Aah, nyt se flunssa löysi tiensä tännekin. :sad001 Onneksi ei vielä kauheen pahana, mutta pakko ottaa rauhallisemmin. Eteenkin kun hengittäminen sujuu vain suun kautta.

Matkalla neuvolapsykologille, jolle pyysin aikaa -marraskuussa-... Ei tunnu enää niin ajankohtaiselta, mutta menen nyt kuitenkin.
 
Takaisin
Top