Tammikuun törinät

^meillä taas on toisin päin, mulla tahtoo hermo mennä vauvaa rauhoitellessa nopeasti ja mies jaksaa ties kuinka kauan hyssytellä. Kauhulla odotan ensi viikkoa kun mies palaa töihin ja pitää itse saada vauva rauhoitettua.

Onko muilla alkanut muisti temppuilemaan synnytyksen jälkeen? Musta tuntuu etten muista enää yhtään mitään :wacky: neuvolan jälkeen multa on ihan turha kysyä vauvan painoa, ei mitään muistikuvaa sen jälkeen kun sulkee neuvolan oven takanaan.
Sairaalassa kysyttiin puhelinnumeroa, luettelin silmät kirkkaana Äitini numeron ja hetken kuluttua tajusin asian. Piti lopulta tarkistaa mieheltä oma numero :grin samoin kun purin kauppakassin jääkaappiin, en enää muistanut mitä Olin sinne laittanut kun mies pyysi antamaan jotain, vaan ilmoitin ettei meillä sitä ole.

Toivottavasti muisti palautuu joskus, voi töissä aikanaan olla tiukat paikat jos jää näin höperöksi :wink
 
Eilen oli niin "mukavia" tapahtumia kotosalla. Esikoinen 3.vee tiputti vara kännykän wc:n pönttöön. Halusi kuulemma nähdä kuinka puhelimen käy. Onneksi sain puhelimen ongittua pöntöstä pois. Kuivattua jälkeen puhelin jopa toimii!
Miehelläni oli eilen alkavaa migreeniä. Jossain vaiheessa molemmat lapset huusivat yhtaikaa. Mies tempaisi kaapista peltor kuulosuojaimet korville, koska ei muuten pystynyt olemaan kotona melun keskellä. Mies totesi jo kaipaavansa töihin paluuta. :D
 
Joo itellä on kans muisti ihan totaalisesti mennyt ja joutuu tarkistelemaan asioita jatkuvasti.
Ja hermostun helposti jos vauva vaan huutaa. Tulee itselle paha mieli kun toisella on huono olla esim. masun takia. Eilen rupesin jo ite itkemään kun vauva vaan huusi sylissä eikä millään meinannut rauhoittua :sad001
 
Ääh. Mies tahtoi auttaa ja yrittää lohduttaa vatsanväänteistä kärsivää vauvaa. Vartin jaksoi hytkytellä ja kanniskella ja vaihtaa vaipan sitte meni huutamiseks myös ukolla... :/ mies on nii hermoheikko

Meilläkin mies tuntuu jaksavan itkevää vauvaa mua huonommin. Ei sentään ole huutanut, mutta välillä sillä tavalla tuskastuneesti tiuskaissut, ja mä aina sanon ettei vauvalle saa tiuskia kun ei se tee sitä kiusallaan. Pelkään, että vauva kumminkin aistii sen kun miehellä menee hermo. :wideyed:
 
Joo itellä on kans muisti ihan totaalisesti mennyt ja joutuu tarkistelemaan asioita jatkuvasti.
Ja hermostun helposti jos vauva vaan huutaa. Tulee itselle paha mieli kun toisella on huono olla esim. masun takia. Eilen rupesin jo ite itkemään kun vauva vaan huusi sylissä eikä millään meinannut rauhoittua :sad001
Vauva saattaa kyllä aistia sinun hermostuneisuuden ja itkeä vielä enemmän, kannattaa koettaa itsekin pysyä rauhallisena ja jutella vauvalle rauhoittavasti.
 
Meillä on esikoinen nyt monena yönä herännyt itkemään niin ettei nukahda uudestaan jos lähtee hänen huoneesta pois.. on katsottu helpommaksi ottaa poika meidän viereen niin ei tarvitse sen takia valvoa.. on tähän asti nukkunut omassa sängyssään tyytyväisenä, reagoi varmaan vauvaan ja siihen kun vauva yöllä itkee.
Välillä sitten olen mennyt vauvan kanssa esikoisen huoneeseen nukkumaan jos vauva ei rauhoitu omaan sänkyynsä, en uskalla vauvaa ja esikoista ottaa molempia meidän väliin..
Jännä aamuisin nähdä missä kukanenki nukkuu :laughing002
Eiköhän tämä jossain vaiheessa normalisoidu..

Toiveissa olisi viikonloppuna päästä ulos vauvan kanssa kun lauhtuisi nuo ilmat..
 
Eipä oo kauheesti tullu viime aikoina kirjoteltua. Tuntuu, että kaikki aika, jollon pikkumies ei oo sylissä, menee tyyliin syömiseen ja vessakäynteihin :D En jaksa kännykällä kirjotella, joten oon vaan lueskellu muiden juttuja. Nyt vauva nukkuu isänsä makkarissa, ja mä saan syödä aamupalaa rauhassa :Heartred

Mies on vielä ens viikonkin kotona. Me jaksetaan molemmat hyvin nukkuneina vauvan huutoa hyvin, mutta väsyneinä ollaan molemmat kunnon kiukkupusseja. Jossain vaiheessa yöt oli ihan mahdottomia, kun vauva vaan huusi, mutta ilmeisesti suihkutissihoito on auttanut, kun nyt pikkukaveri nukahtaa melko helposti syömisen jälkeen uudestaan. Ollaan myös tehty välillä niin, että vauva jää miehen kanssa seurustelemaan loppuillasta, ja mä meen nukkumaan, mikä on tehny ihmeitä jaksamiselle. Meillä vauva alottaa yöunet vasta joskus yhden - kahden aikaan yöllä, sitä ennen on yleensä kauhee tankkaus- ja öhinävaihe. Vauva saattaa nukahdella muutamiks minuuteiks ja herätä sitten taas ihmettelemään ja huutamaan, ni siinä ei oikein itse ehdi nukahtaa. Aamulla sitten nukutaan vastaavasti pitkään, ni tulee aina kiire ehtiä valoisaan aikaan vaunulenkille.
 
Joo se siitä auvosta taas. Päivä meni hyvin. Illala suihkuun ja kun tulin sieltä niin mies sanoi antaneensa vauvalle korviketta... Mullahan tuli siitä itku. Yritin vielä imettää ja vauva huusi ku syötävä. Kolmeen asti taisteltiin tissi-huuto-tutti linjalla. Mies mutisi että anna sille korviketta. No annoin 60ml... Huuto ja kakka. Ja tissi-tutti-huuto... Ja vielä 20ml nania ja sit tuli uni... Klo 6.00 aamulla. Nukuttiin 10.30 asti. Tissit oli ihan täynnä. Valui kun heräsin ja käsin lypsin 30ml ja loput imetin. Nyt neidin kanssa makaamassa ja miehen lähetin lasten kanssa kaupoille ja käskin viedä isommat mummolaan hoitoon. Mä oon ihan loppu...
 
mie olen kyllä iloinen, että nuorimmainen jatkaa samaa linjaa kuin isosisaruksensakin. Rauhallinen pakkaus. Mahavaivoja on tullut d-vitamiinitipoista, joita pidän hetken tauolla. Ja toista pierettää kovasti. Mitä eroa kuitenkin on: maitoa pitäisi saada kuin napista painaessa, ja nauttii kylvyssä olosta todella paljon. Se kelluminen, katsominen ja oikeasti siis miten näkee toisesta sen, että nauttii. Ja on toisaalta sylivauva tosiaan. Ja isäntä sitä mieltä, että kantoreppua ei hankita o_O. En mä saa mitään tehtyä.. jos toinen ei nuku.. Onneksi sisko ostaa vauvalahjaksi Tulan. En kuuntele miestä. Minähän sitä hoidan ja hoidan kodin/kotityöt!

Minusta vain tämä vauva-aika on ihanaa, vaikka nyt on univelkaa kertynyt ja enää ei ennätä pahemmin mitään tekemään.

Ja pulloruokintaan taidan siirtyä ihan kokonaan, koska ei minulla maito nouse. ja en minä pysty rinnalla pitämään niin paljoa.. Kerran aamulla kokeilin ihan huvikseen käsin lypsää.. ruhtinaaliset 10 ml molemmista yhteensä. Eli 5ml/rinta. Kokeilen vielä sarviapilakapselit + pumpun, kunhan sen lainaan saan neuvolasta.
 
Jee! Oli hyvä yö pitkästä aikaa. Nukkumaan klo 23, imetys+vaipan vaihto 2.30 hetki samalla oltii hereillä muttei turhaa huutoa, nukkumaan jälleen klo 4 ja herätys 8.30. Mun mielestä aika hyvin! Tosin, huono puoli kun näin aamulla tissit ihan jopa kipeet kun ovat niin täynnä kun ei ookaa imuteltu yöllä niin ahkeraa... ja kyllä tääl on yöpaita ja lakanat maidosta märät kun valuttsnu :/
 
Täällä myös hyvä yö takana.. vauva heräsi 3 kertaa syömään ja jatkoi aina unia ilman kähinää. Esikoinen tuli neljän maissa tyyny ja Nalle kainalossa "äitin luo", ja nukahti tyytyväisenä meidän väliin.
Nostin vauvan sängyn pääpuolta vähän ylemmäs, liekö nukkuu paremmin nyt senkin vuoksi.
 
Mä en muistanut et tää olis näin rankkaa. Yö meni miten meni. En jaksanut murehtia tissimaidosta vaan annoin kahdesti pullosta. Typy nukkui siis ja mä nukuin eka kertaa viikkoon kans 3 tuntia putkeen. Aamutissiltä kyllä nojatuolista mies löysi mut ja tytön nukkumasta ja kantoi tytön sänkyyn. Mä join kahvit miehen kanssa ja itkua tuhersin kun oon niin väsynyt..

Eilen täällä kävi paljon vieraita vaikka kielsin visusti. Tytön iltapesulla sitten se tapahtu ja alkoi viettämään maa vasemmalle ja meinasi taju lähteä. Mies toki saunassa silloin. Säikähdin todella ja nojailin tovin seinään. Sain tytön laitettua ja äkkiä maate. Koko ilta pyörrytti ja hengästytti ja voin huonosti. Ajattelin jo lähteä päivystykseen, koska terkkari kehoitti näin toimia jos olo huonontuu, mutta kun pääsin maate niin helpotti pahin. Maanantaina selviää todelliset veriarvot kun käyn verikokeissa. Kun tästä nyt itse parantuisi niin ei olisi niin väsynyt ja itkuinen jatkuvasti :sad001 ja ruoka ei maistu. Eilinen meni vain napsiessa lautaselta. Mies yritti komentaa syömään ja kantoi banaaneita ym. Eteen muttei mee alas.
 
Meillä oli kyllä yö yhtä huutoa taas :sad001 raukka herää itse siihen että oikein puskemalla puskee pierua ulos :sad001
Ja sit tietty iski jäätävä päänsärky itelle viime yönä. Rupesin jossain vaiheessa vaan itkemään ku särki pää niin paljon ja vauva huutaa :sad001 ainoa hyvä paikka oli taas sylissä ja jotenkin kuin ihmeen kaupalla mies sai rauhoitettua vauvan sit ku otettiin hänet sänkyyn meidän väliin. Sen jälkeen sain nukuttua joku ehkä 2 ja puoli tuntia..
 
Tyttö kans herää usein siihen, että pieru tai kakka tulee ja sitä pitää alkaa puskemaan ulos. Muuten varmaan nukkuiskin koko yön. :)
Yöllä heräily ei niinkään haittaa, jos vaan imetyksen jälkeen tyttö nukahtaa samantien. Viime yönä kävikin yhden kerran niin, nostin tytön sitten omaan sänkyyn nukkumaan ja ei tosiaan herännyt siihen. Olin aivan onnessani, että sain siirrettyä omaan sänkyyn jatkaa unia. Sitten aamuyöstä se masu alkoi vaivaamaan enemmän ja piti nukuttaa tunniksi turvakaukaloon, että masuvaivat hellitti. Tuo turvakaukalo on viimeinen vaihtoehto mutta toimii aina. Sitähän ei oikein suositella mutta mielestäni jos tunnin siinä nukkuu, niin ei ole niin haitaksi.
 
Takaisin
Top