Tammikuun törinät

Nyt tuntuu kaikilla olevan itkuisa vauva kotona. Meilläkin. Voisko tääkin olla joku vaihe?
Koliikkihan määritellään juuri itkun määrän mukaan nykyään, en oo kellosta katsonut paljon tää itkee, mut mies oli sitä mieltä että koko ajan ja olikin nyt sitten ahdistunut. Eihän tässä muuta voi kun vaan lohduttaa vauvaa ja ottaa itkut vastaan. Tsemppiä kaikille! Itekin soitan huomenna neuvolaan jo imuotteen takia.
 
Luin juuri jostain vauvaoppaasta, että kolmen viikon jälkeen alkaa jokin itkuvaihe, joka sitten helpottaa taas puolentoista kuukauden iässä. Taitaa aika monen vauva osua juuri nyt tuolle välille. Toivotaan siis, että pian taas helpottaisi itkut!
 
Kolmen viikon synttärit takana ja vähän on pikkupavun elo ja olo rauhoittunut (tähän asti valvottu aika lailla yöt läpeensä tai heräilty n. 30 min. välein pikku hörpyille). Paukku oli eksyksissä monta kertaa yössä ja kimeä kipuitku tuli joka kerta siitä, kunnes aloin nukuttaa masulla. Ei sais juu, mutta kun masulla paukut ja plöröt törähtää ihan huomaamatta.

Jatkuvan hörpyttelyn takia oon koittanu ruoskia itteni sohvalle tissittään yölläkin, niin saan tuputettua rintaa kunnolla, ettei ainakaan nälän takia tartte 30 min. välein tisua joikhata. Koitan tisun jälkeen kans röyhtäyttää saman tien, et jos herää, niin herää heti jatkamaan tankkausta. Kun ei enää herää olalle nostoon, on omaan sänkyyn nostokin onnistunu. Kop-kop-kop.

Herkkä on muutes pikkutipusen masu, kun oli vaihdettava 4 viljan puuro kauraan ja karsittava muutkin kaasua muodostavat pois ruokavaliosta.. Toivotaan, että muidenkin kitinät helpottaa :goodnight
 
En tiennytkään, että 3vkon jälkeen tulee joku itkuvaihe. Ei tämä tyttö kyllä mikään hirmu itkuinen ole. Päiväunet jääny tänään tosi vähiin tytöllä, punnannut niin kakkaa tulemaan että on varmaan ollut aika pipi masu. Nyt illalla sitten törähti vaippa täyteen, eka kerta kun niin paljon tuli. Senkään jälkeen ei tosin oikein saanut nukuttua, itku tuli jostain syystä kun yritin nukuttaa..maha vaivasi varmaan silti? Nyt vihdoinkin sain tytön nukutettua viereen..toivottavasti nukkuisi edes pari tuntia. Olisi meinaa pakko saada minunkin unta kun lähdetään mummolaan muutamaksi päiväksi lapsien kanssa, autolla pitäisi jaksaa ajaa parin tunnin matka..väsyneenä ei haluaisi noin pitkää matkaa ajaa.
 
Jos päätä särkee, niin kannattaa tarkistaa myös oma ergonomia syöttäessä. Itsellä ainakin menee herkästi selkä ja niskat jumii!

Me aiotaan kans lähteä ens vkolla ensimmäistä kertaa kaksin liikenteeseen ja kyllä vähän jännittää!
 
Täällä tämä yö mennyt viimeset 3 tuntia tissillä! Eikö tää kaveri koskaan oo valmis..? Välissä mies heräs vaipan vaihtoon jonka jälkeen tunki tuttia suuhun, hypytti ja heilutti vauvaa mun mielestä melko kovasti, välillä laskien sänkyyn itkemään ja kiroili. Mies rupes kyl uudestaa nukkuu kun mainitsin ettei hänen siinä tarvi kirota ja murista kun kerta kuitenkin on nukkunut toisin ku minä ja eipä tuo lapsi ainakaan tuommoiseen karuselli-meininkiin nukahda.. että sitten inhoon tuota ukkoa näin yöaikaan, se ei kestä yhtään yövalvomista. Täällä siis jatketaan tisuttelua varmaa aamuun asti, jollei nukahda niin ainakin on hiljaa... vaikka tekis kyllä mieli jo tämänkin äidin nukkua edes hetki.
 
Meillä kanssa valvotaan yöt.. tai siis ainakin minä. Miehen unenlahjat on ihan käsittämättömät, vaikka vauva huutais vieressä pää punaisena, niin ei herää ollenkaan.
Sen sijaan puhuu unissaan, ja muutaman kerran kun on kuullut 'silmät kiinni niin saat nukuttua', niin on tehnyt mieli kyllä suunnilleen lyödä.
Vauva taas on pieni ja ihana, käyttää mua tuttinaan. Oma maito ei oikein kunnolla oo vielä noussut, niin vähän lisämaitoa aloteltiin eilen. Tänä aamuna olikin joka tapauksessa sovittuna punnituskäynti osastolle, niin näkee mikä on suunta.
Vauva näköjään nukkuis myös mieluiten vaan mun iholla, mikä on sekin kyllä aika herttaista, mutta omien unien kannalta ei niinkään.
Noh, ehkä tämä tästä pikkuhiljaa alkaa sujua.
 
Jostain Luin että kolmen viikon iässä olisi ensimmäinen tiheän imun kausi, jolloin vauva jatkuvan tissittelyn lisäksi olisi normaalia tyytymättömämpi ja itkuisempi muutenkin. Meillä ainakin täsmää nui kaikki tällä hetkellä. Normaalisti syö 3-5 tunnin välein Max 10 min kerrallaan ja nyt tosiaan haluaa tissiä koko ajan. Viime yö oli myös ensimmäinen kun ei meinannut saada toista millään rauhoittumaan yöunille vaikka tähän asti yöt ovat menneet tosi hyvin. Jos jotain hyvää Tästä hakee, niin jatkuva tissittely on helpottanut huomattavasti mun oloa kun tissit ei enää ehdi muodostua koviksi palloiksi ruokailua odotellessa, joten ei tarvitse pumppailla :happy:
 
Mä oon niin väsynyt että yöt on katastrofaalisia... Viimeyönä olin nukahtanut nojatuoliin imettäessä. 9v tyttö oli käyny heittämässä viltin meidän päälle........ Huoh.

Mullahan voi vauva tippua sylistä tms. Jos kauheesti nukun hoitaessa. Mies ei herää yöllä. Vaikka viimeyönä huusi makkarissa täyttä kurkkua aina kun vaihdoin vaippaa ja kerran meni vaatteet vaihtoon. Mieheltä ei mitää reaktiota ja kysyttäessä ei ole kuullut mitään. Viimeyönä valvottiin 00-01.30 ja 02.30-04.00 ja tästä asti maattu iho ihoa vasten tissillä ja klo 6.00 soi herätys ja piti nousta isommat laittamaan kouluun. Vauva jäi nukkumaan.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä nukuttiin tosi hyvin kolmeen asti ja neljältä vaihdoin vaipan. Siitä asti vauvaa vaivaa paukut, kauhea ähinä ja välillä itkukin. Vähän auttaa, jos otan mun mahan päälle makaamaan. Yleensä tää nukkuu sitten aamun sikeästi, mutta mä en jaksa enää yrittää torkkua ja esikoinenkin herää kohta...
 
Meillä illat on yhtä itkua jos yrittää laittaa vauvan pois sylistä niin alkaa heti kitisemään. Ja kitisee sinne yhteen saakka kunnes nukahtaa yöunille. Ja huomenna tulee 8 viikkoa täyteen. Ei ole auttanut vaikka ollaan ohitettu tuo 1,5kk.

Mahallanukuttamisesta, se lähinnä on siksi kielletty että vanhemmat ei ole tarkkailemassa ja siinä on tukehtumisvaara. Jos vanhemmat on hereillä ja vieressä katsomassa, niin mikä ettei vois nukuttaa mahalla. Yöksi mä en kyllä uskaltais nukuttaa mahalteen.
 
Me käytion yöllä päivystyksessä kun tyttö puklus jäätäviä määriä 3 krt lyhyen ajan sisällä ja oli tosi itkuinen ja jotenkin veltto. Kaikki oli kuitenkin ok. Ilmeisesti syönyt vaan liikaa. :rolleyes:
 
Mies lähti töihin. Johan viikon malttoi lomailla. Kauhea rumba lähteä verikokeisiin itte kun vauva piti syöttää ja pukea. Onneks soitin terveysasemalle ja sanoin tulevani ilman ajanvarausta kun tuun vastasyntyneen kanssa. 2 tuntuu siitä kun aloin tekemään lähtöä, olin pelipaikalla... Kävin vielä smarketissa samalla. Josta kysymys, miten toimitte kaupassa autokaukalon kanssa? Mä en viittiny ottaa vauvaa pois kaupan kärryihin vaan laitoin kaukalon kauppakärryyn... Eihän se sinne sopinu mitenkään päin ja jotenki puoliks kenollaan siinä oli ja kädellä pidin kiinni...

Kotiin ku pääsin lämmitin itelleni just ruokaa niin neiti heräsi. Kaks tuntia meni taas melkeen tissillä ja unta vastaan taistellessa. Just tässä syön uudelleen lämmittämääni ruokaa.

Mä luulen että vauva huijaa minua tai sitten oon vaan hänen mielestään huono hieho :P hanakasti söi tissiä kunnes suuttui taas. Annoin 30ml korviketta ja taas kelpasi tissi. Lopuksi heräsi ja suusta tulvahti kunnolla maitoa. Että kyllä sitä tulee mutta ei kelpaa...
 
Huh, mä selvisin kahden lapsen kanssa kyläilemään Kaverille ja takaisin kotiin! Isompi kärryissä ja pienempi kantoliinassa. Iso nukahti kärryihin kotimatkalla, josta heräsi alle tunnin unien päästä ihan väsyneenä, pieni ei viihtynyt muuta kuin sylissä tissillä, molemmat itki... Mietin jo että apua, tätäkö mun elämä tästä lähtien on! :grin Mutta molemmat sitten nukahti mun syliin ja siinä olin sitten patjana. Nyt sain isomman sohvalle ja pienempi nukkuu sylissä. Ehkä tää helpottuu, kun tottuu tähän, mutta huhhei toi pukeminenkin on haastavaa! Kun pääsee ovesta ulos on jo ihan nääntynyt ja hikinen :p Olipa elämä helppoa yhden uhmaikäisen kanssa!
 
Kyl me otettiin kauppaan lapsi suoraan siinä kaukalossa.. Jos ei oo kovin pitkää aikaa niin turha erikseen ottaa lapsi pois kaukalosta.

Viime yö oli taas aika kamala.. Vauva heräs ennen puolta yötä taas ja siitä lähtien kitisi ja itki ja välissä söi kunnes joskus 3 aikaan sain Vauvan nukahtamaan hetkeksi.. Sen jälkeen herättiinkin sit tunnin välein ja mies kehtaa kysyä yöllä yhdessä välissä että miksi otan vauvan tissille "kokoajan". Toinen huutaa kehdossa nälkää niin kai nyt hitto vie otan tissille.. Joskus siinä 5 jälkeen nukahdin sit sänkyyn vauva sylissä taas kun huudosta ei tullut loppua muuten kuin mahallaan makoillessa. Ja vauva herätti sit taas nälkään 7 aikaan ja siitä sit taas tunnin välein tonne 11 asti..
Tänään Kokeilen niin että annoin D-vitamiinin nyt heti aamulla jos se vielä on kuitenkin se D-vitamiini mikä vatsaa vääntää.
 
Meillä pikkumies on virkeimmillään suunnilleen kello 23-02, kun ite haluis vaan nukkumaan. Viime yönä sillä iski joku aivan älytön energiapuuska joskus puoliltaöin, tyyppi huito kaikilla raajoillaan hirveellä voimalla niinku ois juossu täysillä paikoillaan unipesässään. Jakso varmaan lähemmäs tunnin riehua ihan tyytyväisenä, ei ollu ees nälkänen tai mitään. Jotenkin arvostaisin, jos noi pirteet ajat sijottuis päiväsaikaan, mutta mitä voi odottaa, kun iteki on aina ollu kauhee iltakukkuja :P
 
Koska viime yö valvottiin, tänään ollaan nukuttu oikeastaan kokoajan.. huoh toivottavasti ensi yö ei menis valvoessa...
 
Meillä on pienempään kasaan menevä vaunujen ratasosa auton takakontissa, kun turvakaukalon saa siihen suoraan kiinni ilman adaptereita. Kyllä meidän kaukalo mahtuu ostoskärryyn sisään muttei sinne muuta mahdukaan. Ois kyllä jees jos oman kaukalon vois loksauttaa ostoskärryyn mut kun erilaisia malleja on miljoonia, miksiköhän ei voi olla standardia niin elämä ois helpompaa :rolleyes:
 
Varsinkin pienemmissä kaupoissa kärryt on niin kapeita että kaukalo ei vaan mahdu... Meillä brion kaukalo. Kyllä Prismassa esim. Mahtuu. Vauvaa ei viitis herättää kun siirtää kaupan vauvakärryyn ja ne on aika pöpösiä kans ettei mieli tee niihin vauvaa laittaa...

Vauva arki näyttää ottavan koville... Mies ja 10v ja 9v nukkuvat kaikki! :D ei ees syömään huuto saanu kuhinaa aikaan... No tää on mun lotushetki, vauva nukkuu kans ja saan rauhassa syödä... Vielä ku ehtis imuroida (no siihen ne herää!) ja pupun häkki siivota nii voi vauva herätä.
 
Vautsivau! Tänään kerkesin siivoomaan, pesemään pyykkiä ja tekemään ruokaa vauvan päiväunien aikaan. Mestarifiilis! En vaan ite torkkunu koko päivänä yhtään :/
 
Takaisin
Top