Tammikuun törinät

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En osaa sanoa mitä maksaa kun itse sain sellaisen naapurilta. Mut se on tosi kätevä koska se on helppo laittaa päälle ja ottaa pois nopeasti. Ja sopii myös vastasyntyneen kantamiseen :)
 
Tarkoitus onkin että on helposti puettavissa, en jaksais alkaa aina räpeltämään sen kans jos olis kovin hankala :happy:
 
Joo sen takia just rengasliina. Kun noi kaks muuta on vähän enemmän semmosta räpellystä sit taas että saa hyvin ja oikealla tavalla jne..
 
Kotona. Koira oli aivan ihmeissään. Vinkui ja nuuskutti. Yritti hyppiä päälle ja kävelee perässä kaikkialle. Ei se oikein tajua että mikä ihme meille tuli.

Mies meni vauvan kanssa sängylle makaamaan. Mä tulin pois katsomaan telkkaria. Kyllä se isikin on ihan myyty vaikkei sairaalassa oikein käynytkään.

Selkä ja lonkat kipeänä. Ja vatsaan sattuu ja väsyttää. Tekisi mieli vetää kaikki loput jouluherkut päähän kaapeista. Parempi etten ettei tuu hallaa imetykselle.
 
En melkein edes kehtaa täällä kirjoittaa, kuinka ihana tuo meidän esikko on ollut vauvan kanssa. Odotin edes jonkunasteista mustasukkaisuutta, uhmaa tms. mut ei. Siis ainakaan vielä. Siitä asti, kun hän ekan kerran tapasi pikkusiskon sairaalassa, on kyllä ollut niin upea isoveli. Monta kertaa päivässä käy silittelemässä vauvaa, juttelee "ihana sisko, aijai!", silittää päästä jne. Käy näyttämässä siskolle lelujansa, ottaa kyllä niin ihanasti huomioon vauvan jatkuvasti. Olen niin onnellinen! :Heartred Ja olen saanut järjestettyä kahdenkeskistäkin aikaa esikoisen kanssa. Mies palailee töihin ja keikoille tammi-helmikuun vaihteessa. Sekin tietenkin helpottaa arjen pyöritystä, kun on kaksi aikuista kotona. Hyvin tässä on oppinut imettämään vauvaa samalla, kun luetaan esikon kanssa kirjaa tms. Just eilen istuin tyttö tissillä vessanpöntön päällä, kun poika oli potalla omilla tarpeillaan. :grin
 
Meijän koira käyttäytyy ihan samanlailla Caarina! Aina ku vauva itkee ni koira ramppaa huolissaan ees taas ja vinkuu. Pikku hiljaa joutuu totuttaan ku on viel tota pentu voohotustakin. Mutta eiköhän tuo tosta totu ajan kanssa.
 
Kantoreput (manduca, ergo, tula ym.) on myös tosi nopeita laittaa päälle! Mä oon kokeillut vauvan kanssa nyt trikooliinaa ja lyhyttä kudottua, hyvin on sujunut :) manducan voisi kaivaa kaapista...

Meilläkin esikoinen on tosi upeasti suhtautunut vauvaan, silittää ja pussailee ja joskus taputtelee. Tänään aamulla just oltiin sängyllä ja isoveli katseli pikkuveljen "ihan pikku sormia". Ja oli pienet korvatkin :Heartred Tosi kivasti siis sujunut, vaikka joskus harmittaa ettei heti pääse syliin.
 
Tuli noista koirista mieleen että meillä toinen kissoista on jo pariin otteeseen yrittänyt tulla lohduttamaan itkevää vauvaa. Ja toi nuorempi Kissa on sen verran tottunut vauvaan että voidaan nukkua jopa samassa sängyssä päikkärit (eli siis minä, vauva ja kissat).
 
Kyllä meilläkin esikoinen silittelee vauvan päätä ja antaa pusuja jne.. ja sanoo vauvalle "ei mitään hätää" kun vauva alkaa itkemään.. mutta sitten taas välillä haluaisi herättää nukkuvan vauvan ja kun imetän niin keksii kaikkea vänkää kun haluaa huomiota just silloin..
 
Täälläkin miehellä loppu loma tänään. Piti siis joulun ajan vaan pekkasia pois ja isyysloma on kokonaisuudessaan käyttämättä. Luultavasti on sitten koko helmikuun kotona, kun aikoo yhdistää isyyslomaan vielä talvilomankin :)
Pojalle nimeä ja nimiäisiä pitäisi alkaa suunnittelemaan..
 
Meidän uroskoiraa on joutunu komentamaan ku se yrittäis vaan nuolla vauvan naamaa. Narttu hiihtää edestakaisin kun vauva itkee ja haluaa olla läsnä <3 se antaa pusuja kädelle, jalalle ja takaraivolle, ni ei tartte kieltää.
 
Käytiin pojan kanssa tänään hammaslääkärissä ja hänellä leikattiin kielijänne poikki. Nopeasti muuttui kyllä asiat sen jälkeen kun imetys on niin paljon helpompaa. Poika ei joudu taistelemaan niin paljon että saa oikeanlaisen otteen :)
Tosin pullosta syöminen on hänelle nyt hankalaa jostain syystä.

Nukuin myös tunnin päikkärit vihdoinkin ja meidän arjen pelastus tuntuu olevan vehnätyynyn lämmittäminen.. Poju nukahti viime yönä ilman kitinää kun laitoin vehnätyynyn hänen masun päälle. Ja hän nukkui tyytyväisenä 3 tuntia ja herätti syömään, sit uudestaan lämmitin vehnätyynyn ja poju nukahti uudestaan tosi nopeasti syömisen jälkeen! Joku 10min ainakin annoin tyynyn olla hänen masun päällä per kerta. :)
 
Täällä en ole viikkoihin käynytkään lukemassa.. En ennätä koneella olemaan ja puhelimella en jaksa ruveta kirjoittelemaan..

Täällä arki on sujunut pojun syntymän (13.12.) jälkeen yllättävän hyvin. Ja oma olotila on mitä loistavin. On hävinnyt räjähdysherkkyys, sumutila, kiukkuisuus.. Tosin jos väsynyt oon, niin olenhan mä kiukkuinen muutenkin XD.

Osittaisimetyksellä mennään, mutta ei näytä maito nousevan, vaikka rinnalla pidänkin mahdollisimman paljon.. Mutta onneksi pullo kelpaa ja korvikkeesta ei ole mitään mahaoireita tullut. Poika on kyllä niin isänsä näköinen..

Ja miten vauvat voivatkaan olla niin suloisia? Voisin olla raskaana vaikka samantien XD.

Joulukuussa - 7kg ja toivoisin viel pari kiloa poikkeen, mutta tulee liikaa ehkä herkuteltua XD. Raskausaikana +3.2 kg ja sairaalaan jäi -7kg :D.

Isosisarukset ovat kiinnostuneita ja auttavat parhaansa mukaan.. Tuntuu vain itsellä, että aika menee vauvan kanssa.. ja siihen päälle ipanoiden roudaamiset, kun koulut jatkuivat. Mukavaa aikaa ollut kyllä, vaikka sylitakiainen onkin, minkä takia ei juurikaan ennätä koneella olemaan.

Sisko on tilannut minulle tulan vauvalahjana, mitä kyllä odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsisin testaamaan.

Eilen kävi ystävä taas moikkaamassa meitä ja oli aamupäivän seuranamme, niin tein syntisen hyvää suklaakakkua.

Tällä ohjeella:
http://pienetherkkusuut.blogspot.fi/2016/12/syntisen-hyva-suklaakakku.html?

Ja kas, pikkuinen heräsi. Eikun ruokkimaan :)
 

Liitteet

  • Nuppunen.jpg
    Nuppunen.jpg
    63.4 KB · Katsottu: 59
  • kakku1.jpg
    kakku1.jpg
    84.8 KB · Katsottu: 55
  • kakku2.jpg
    kakku2.jpg
    90.5 KB · Katsottu: 52
Huh, onpa ihanan näköinen kakku ampiaispesä!
Mulla on jäänyt tosta radista kauhea syyllisyys jos syö herkkuja. Tietenkin ois ihan hyvä jos pystyisi olemaan herkuttelematta, mutta jos välillä voisi jotain syödä ilman syyllisyyttä, ois kiva :joyful:
Täällä on pakkasta yli 10 ja tuulee, joten meillä on kotipäivä. Esikoinen ja mies lähti uimahalliin ja vauva nukkuu :)
 
Takaisin
Top