Tammikuun törinät

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva kuulla teist ampiaispesä :) söpö poika siellä <3 tuosta ulkonäöstä, meidän tyttö on saanu mun geenit. Ei mitään mistä tunnistaisin isäkseen. Tai siis ihan samannäköinen kun kaikki minun ja veljieni lapset, isäni vahvat geenit puskee läpi :)

Tuolla neiti isänsä kanssa katsoo Avaraa luontoa ja minä isompien kanssa aamupalalla. Yöllä oli noussut maito paremmin ja kaikinpäin tyttö imikin että saatiin kovat pehmeiksi. Aamupalaksi vetäsi vielä 60ml nania... Aikamoinen syöppö. Tänään kuitenkin ikää vasta se 4 vuorokautta... Tosin on hän iso :)

Isosisarukset on ihan hömppänä vauvaan. Isosisko varsinkin kulkee mun perässä kaikkialle ja haluaa tulla tekemään aamupesut kanssani ja on valinnut jo vaatteetkin vauvalle.
 

Liitteet

  • WP_20170104_10_55_05_Pro.jpg
    WP_20170104_10_55_05_Pro.jpg
    845.6 KB · Katsottu: 54
On ihanaa seurata kuinka meilläkin isoveli on niin innoissaan pikkuveljestä. ( isoveli tosiaan jo reilu 9vuotias)
Haluaa pitää sylissä ja pusutella koko ajan :Heartpink
Hurjat pakkaset nyt tulossa, vähän harmittaa ettei pääse ulkoilemaan vauvan kanssa. Huomenna meillä tosin neuvola, pitää vaan pukea kunnolla päälle pienelle. Tästä kävelee n 10 min per suunta. Pääsee ainakin kokeilemaan miten vaunut kulkee eteenpäin tuolla lumessa :happy11
Pakko hehkuttaa tota baby nestiä!! Hetken miettimisen jälkeen sellaisen tilasin, saapui siis jo ennen vauvan syntymää. Mutta siis niiiin loistava hankinta! :sleep002
Mites muuten, minkä ikäisenä pikkuista voi laittaa sitteriin? Varsinkin sellaiseen minkä saa suht makuuasentoon?
 
^ meillä on ollut sitterissä jo. Se on keittiön sohvalla ihan siksi että saan typyn laskea siihen jos jottain pitää hääriä keittiössä. Sitteri on makaavimassa asennossa ja tyttö on siinä kyljellään viltissä. Ja ikää on se 4 vrk tänään.
 
Täällä Savossa on pakkasta tuulen kanssa -28. Pitäisi kiristyä pahimmillaan -30:n! Vasta sunnuntaina pakkanen lauhtuu. Joten eipä tuu lasten kanssa mentyä ulos. :(
Harmittaa, kun koko viime viikko tuli kärvisteltyä sisällä flunssan vuoksi. Kohta varmaan esikoinenkin alkaa hyppimään seinille.
 
Mie kävin neuvolassa ja meen naapurin kanssa vielä uudestaan ulos.. Ja täälläkin - 10 astetta..
 
Täällä länsisuomessa -17,3 nyt... Ei haittaa minua kun ollaan vauvakaranteenissa se 2 viikkoa kuitenki :P miestä vähä hajottaa ku jääty sormet auton ovenkahvaan kiinni... Mä oon käyny ulkona viimeksi sillonku tulin sairaalasta kotiin...
 
Niin no meillä poju on 3 viikkoa vanha niin ei ole enää sitä ettei sais mennä.. Täytyy vaan pukea kunnolla ja sit kuitenkin pidän tossa pari päivää ainakin taukoa kun haava vihoittelee jos liikaa olen liikkeellä. Varsinkin bussiin meno on hankalaa kivun kannalta..
 
Mies palas töihin eilen, pyysin heti siskon kyläilemään ja tänään kävi veli lapsineen :D kyllä myö kahestaankin vauvan kanssa pärjätään mut on se ihanaa jos saa juttuseuraa päivällä.
Tän päivän vauva on vaan nukkunu ja syöny. Ah. Ja minä oon opiskellut netistä oikeaa imuotetta oikealle rinnalle. Tein myös uunipuuroa ja mustikkakiisseliä itelleni nopeaksi aamupalaksi loppuviikoks.
Viime yönä vauva nukkui kainalossa taas kun sillä oli vähän vatsanväänteitä ja minä olin väsynyt, että nukahdin kesken imetyksen ja heräsin parin tunnin päästä aina seuraavalle syötölle, kun vauva herätti. :D edellisen yön vauva nukkuikin hienosti omassa sängyssään. Noh. Ei tän ikäinen sintti vielä paljoa taida johdonmukaisuudesta ymmärtää, kun aina nukkuu milloin missäkin.
 
Meidänkin vauva ollut alusta asti sitterissä aina jonkun syönnin ajan. On kai se rennompi asento kuin sylissä, kun on tollainen makaava asento kuitenkin.
 
Niin, ja onnea kaikille vauvautuneille <3, unohtui se eilen kirjoittaa.

Tuhlaajatyttö: Ja tuo kakku vei kielen mennessään ;). Toiseksi nuorimman synttärit on ensi vkon sunnuntaina (täyttää 3v), niin ajattelin toiseksi kakuksi tehdä tuon.

Caarinan synnytys on kyllä ollut rajun kuuloinen <3, mutta aivan ihana suloinen pakkaus. Ja nuo vauvakuvat muiltakin, ai että <3.

Täällä ollut tänään -20 astetta, viima ihan hirveä.. ja kivointa oli kyllä tuo nuorimmainenkin herättää ja pukea aamulla matkaan.. itsellä pelko, että puenko kuitenkaan tarpeeksi, koska auto kerkiä niin lämmetä.. Toinen nukkui aamupäivän.. mutta oli pakko herättää syömään, kun toiseksi nuorimmaisen haen pk:sta tai osa-aikahoitoyksiköstä ja eskarilaisen koulusta.. En nimittäin luottanut siihen, ettei herää, kun puen ulkotamineet takaisin päälle.

Tuo sitteri pitäisi kyllä vielä hommata. Pelottaa nimittäin pitää lattialla/sohvalla..

Tänään eskarilainen lähti ekaluokkalaisen kanssa pihalle laskemaan mäkeä, niin jonkin ajan päästä eskarilainen soittaa hädissään, kun sisko oli mennyt kielensä laittaa rautaan kiinni.. Minä jouduin sitten pikkuisen viemään naapuriin.. se se vasta olikin kivaa, kun yleensä vain tervehditään toisiamme.. ettei tarvihtis sitä ruveta pukee.. ja siinä menis jo aikansa.. isommat siskot eivät tietenkään voineet vastata puhelimeen, et millä kohalla ovat tulossa koulusta.. olisvatko olleet lähellä jo..
Mutta ekaluokkalainen käveli jo grillikatoksen lähellä vastaan.. kun mie lähenen lämpimän vesipullon kera..
Ihan järkyn näköinen oli siinä vaiheessa, mutta onneksi ei niin hirveä..

Ensi viikon tiistaina jo pikkuinen 1 kk:n ikäinen. Miten tämä aika meneekään niin nopeasti <3. Olen kyllä iloinen, että on rauhallinen vauva, tosin maitoa pitäisi saada heti eikä hetken päästä. Osittaisimetyksellä mennään, kun ei minulla leikkauksen takia maito nouse. Kotikaljat yms kokeiltu. Odottelen, että sarviapilakapselit tulisi, että olisiko niillä jotain vaikutusta. Imettänyt mahdollisimman usein, mutta kyllä sen huomaa, miten heikosti tulee.

Mutta nyt jos saisi hetken jatkettua pätkis-haalaria, mikä jäi valitettavasti kesken, kun pitikin lähteä synnyttämään :)
 
Me odotellaan täällä äiiysneuvolan tätiä. Mies imuroi ja laitto mattoja lattiaan. Sille meinas tulla kulissipaniikki :D vauva nukkuu nyt toki oikeen sikeesti. No herää ku täti tulee...

Tytön napatynkä haisee suorastaan kuolemalta. Saa terkkari kattoa sen. Verta valuu ja sillee. Toivottavasti pian irtoais. Vaatteet ja kaikki haisee ja on veressä.
 
Mie järkytyin hetkellisesti kun napatynkä irtosi kun avasin pojan vaipan yksi aamu osastolla :D (oli siis vaipassa kiinni se tynkä) Hetken aikaa olin ihan että mikä hitto tuo on! :D kunnes tajusin katsoa kunnolla että kumilenkki siinä on kiinni ja napatynkä irti :D
 
Meillä irtosi napatynkä viikon ikäisenä <3. Pari kertaa lapisti, loppu vaiheessa, kun oli vain pienessä säikeessä kiinni ja, kun oli jo irti.
 
Jee sain Pojun kuvan vihdoinkin kun lähetin s-postia sinne laskutukseen.. Olivat kyllä lähettäneet kuvan mutta väärään osoitteeseen!! Jos en olis laittanu viestiä niin en olis koskaan saanu noita kuvia..
 
Meidän pitäis varata aika siihen kuvaukseen! Vielä kk ikään voi käyttää siellä. Alkuun oli naama niin naarmuilla, ettei viittiny ja sit oli paha ihottuma. Nyt alkaa oleen kunnossa taas!
 
Äiti kävi täällä muutaman tunnin huseeraamassa kun mies ja poika olivat radalla. En uskalla olla oikein yksin vielä jos pyörryn tms. Hän purki joulun pois ja siivosi lasten huoneet. Ihana äiti :)

Kellon ympäri menty nyt ilman korviketta. Kiitos tutin. Tyttö imi tuttia heti kun vanha tekijä.. :P noh, yöllä se katastrofin aika sitte on jos on tullakseen...
 
Ääh. Mies tahtoi auttaa ja yrittää lohduttaa vatsanväänteistä kärsivää vauvaa. Vartin jaksoi hytkytellä ja kanniskella ja vaihtaa vaipan sitte meni huutamiseks myös ukolla... :/ mies on nii hermoheikko
 
Takaisin
Top