Tammikuun höpinöitä löpinöitä

Minulla on ihan totaalinen epäusko siihen, että omalla kohdalla synnytys lähtisi käyntiin itseksiään hyvissä ajoin. Sama juttu tässä ja viime raskaudessa, kovinkin paljon supistellu n 20. viikolta asti, mutta auta armias mitä lähemmäs LA:ta mennään, sitä vähemmän supistelee ja olo senku paranee o_O. Kovasti ois halua " luomusynnytys" kokea, mutta usko siihen on ihan nollissa....Itse oon miettinyt kovasti kumpi painaa vaakakupissa enempi: se, että haluaisi kokea käynnistämättömän synnytyksen, vai tämä komplikaatioiden pelko kokoon liittyen... Ja jälkimmäinen voittaa. Eri asia sitten, mitkä ajatukset on synnytyksestä jälkikäteen. Oli sitten luonnollinen tai "luonnoton" käynnistyminen, niin yhtälailla voi asiat mennä juuri päinvastoin kuin on suunniteltu :oops:
 
Viikot tällä hetkellä 34+6... kaikki on hyvin onneks kaikesta tapahtumasta huolimatta... kohdunkaulaaki oli 2,5 vm jäljellä... näyttäs siis menevän yli lasketun ajan... tiedä vaikka mies sais synttärilahjan:D
 
Mä sain tänään koon kontrollista hyviä uutisia, eli sai vauvalle maksimitoiksi 3,3kg jolloin kasvaisi ihan keskikäyrällä:happy: ja saan odotella luonnollista käynnistymistä ja yrittää alateitse tätä. Just sitä mitä toivoin! Lasketun ajan tienoilla olisi siis alle 4kg (~3,8kg) tällä kasvutahdilla ja virhemarginaalikaan ei mua kauheasti huoleta. Mittasi kyllä moneen kertaan eikä mitään huolta suuresta koosta syntynyt :happy: ihmeellistä kyllä kun esikoinen oli tässä vaiheessa 4kg :eek::grin ja nyt rv 38+1.
 
Mulle tää on nyt toinen synnytys lohjalla ja oon ollu tyytyväinen ekaan kertaan kun kävin pari vuotta sit. Ootko synnyttäny 2 ekaa missä? Mulla LA 15.2 = )

2 ekaa oli Tammisaaressa.
Lohjalla kävin tutustumas maanantaina,tuli vähän semmonen liukuhihna toiminta fiilis :wideyed:,mutta kehuja oon kyllä kuullu!
 
Mulla on molemmat aiemmat käynnistyneet luonnollisesti ja hyvissä ajoin ennen laskettua-aikaa. En osaa sanoa, mitä käynnistely on. Molemmissa synnytyksissä kätilöt ovat halunneet puhkaista kalvot ja kyllä se vaan niin on, että heti kun luontoon puututaan, ni kivut nousevat.

Molemmilla kerroilla kalvojen puhkaisut ovat aiheuttaneet huomattavasti kovemmat supistukset ja kehon on ollut vaikea päästä siihen mukaan...!

Kalvojen puhkaisujen jälkeen olen joutunut spinaaliin turvautumaan...! Vaikka luotan 100%hoitohenkilökuntaan, niin tätä olen jäänyt miettimään, että mistä syystä ne kalvot on puhkaistava, kun molemmissa synnytyksissä synnytys on silti edistynyt hyvin ja vauvan sykkeet ja äidin vointi on ollut hyvä.
 
baabuska

Jouduin synnyttämään ilman kalvojen puhkaisua ja oli kamalaa yrittää pusertaa ulos koko "pussukkaa" ja kalvot vesineen räjähti kätilön päälle ja sattui niin vietävästi.Sen jälkeen onneksi oli yksi helppo mutta kivulias ponnistus.

Mutta aion kyllä vaatia puhkaisemaan jollei itekseen puhkea ennen ponnistusvaihetta!
 
2 ekaa oli Tammisaaressa.
Lohjalla kävin tutustumas maanantaina,tuli vähän semmonen liukuhihna toiminta fiilis :wideyed:,mutta kehuja oon kyllä kuullu!

Anteeks jos utelen liikaa mutta missä sä asut? vähän sellanen kutina että asutaan ehkä jopa samalla paikkakunnalla = ) mä olin ainaki esikoisen kanssa todella tyytyvänen tohon lohjan symmäriin eikä oo kyllä mitään huonoo sanottavaa = )
 
Anteeks jos utelen liikaa mutta missä sä asut? vähän sellanen kutina että asutaan ehkä jopa samalla paikkakunnalla = ) mä olin ainaki esikoisen kanssa todella tyytyvänen tohon lohjan symmäriin eikä oo kyllä mitään huonoo sanottavaa = )

Saas nähdä sitten :)
Karjaalla asun.
 
Mekaanikko aaaa hyvä tietää. En ole koskaan kuullut keltään tällaista.

Miksi jouduit synnyttämään ilman puhkaisuja?
 
Mekaanikko aaaa hyvä tietää. En ole koskaan kuullut keltään tällaista.

Miksi jouduit synnyttämään ilman puhkaisuja?

En oikeestaan edes tiedä,ponnistusvaihe iski aika yllättäen..hoitaja kyllä kysäisi kätilöltä että pitäiskö puhkaista,mutta kätilö sanoi ettei haittaa..(tais kyllä kaduttaa myöhemmin kun sai suihkun :woot:,oli kyllä muutenkin ihan surkee kätilö,en tiä oliko ekaa päivää töissä tjn.)
 
Esikon synnytystä käynnisteltiin 40+0 ja syntyi 40+2 iltasella. Mulla ei ole kyllä mitään valittamista käynnistetystä synnytyksestä. Oli nopea ja meni hyvin. Odotin jotain paljon kauheampaa. Nyt enemmänkin pelkään synnytyksen venymistä. Eroaako ne luonnolliset supistukset niistä lääkkeillä aloitetuista? Jos ne onkin jotenkin laimeampia eikä avaakaan yhtä nopeasti? Jaksaako sitä ponnistella jos se avautumisvaihe onkin kovin pitkä? Tälläsiä mietin. Kertokaa te, jotka olette kokeilleet molempia.
 
Fantasia nro 1: omat farkut. Ne ihanat, täydellisiksi muuttuneet ulkomaan reissun tuliaiset parin vuoden takaa. Uusi t-paita viimeisimmältä reissulta, joka tuli ostettua varastoon kauden lopun alennusmyynneistä.

Joskushan tän pallokalamahakauden täytyy loppua.
 
Spring_green mulla ainaki cytojen supistukset oli todella kipeitä, nyt nuo supitukset mitä tuli vastas enempi oksitosiinitipan supistuksia mutta kummatkaa ei tehny mitää. Siis cytojen aiheuttamat ja nyt tulleet. Viimeks avauduin vain ballongilla alkuun ja loput oksitosiinitipalla ja epiduraalin jälkeen vasta.. Pelkään että sama tulee nytki vastaan.
 
Fantasia nro 1: omat farkut. Ne ihanat, täydellisiksi muuttuneet ulkomaan reissun tuliaiset parin vuoden takaa. Uusi t-paita viimeisimmältä reissulta, joka tuli ostettua varastoon kauden lopun alennusmyynneistä.

Joskushan tän pallokalamahakauden täytyy loppua.

Mulla kyllä 1. fantasiaksi menee seksi , sitten mahallaan nukkuminen ja vaatteet :happy:
 
Mä nukuin 12 tuntia putkeen viime yönä :woot:

Nukkuun klo 20, pissalla käynnit 22.30 ja 02, ylös klo 8. Mies naureskeli että vetelit sitte kellon ympäri unta. Mitähän tämäkin nyt sitte tarkoittaa :grin tokkopa mitään ainakaan synnytykseen viittaavaa.
 
Fantasia nro 1: omat farkut. Ne ihanat, täydellisiksi muuttuneet ulkomaan reissun tuliaiset parin vuoden takaa. Uusi t-paita viimeisimmältä reissulta, joka tuli ostettua varastoon kauden lopun alennusmyynneistä.

Joskushan tän pallokalamahakauden täytyy loppua.

Ostin tällä viikolla muutaman uuden vaatekappaleen vähän riskilläkin. Oli hyvät alet ja muutenkin odotan myös oman kropan paluuta :D ajattelin että teen itselleni sellaisen pienen kevät paketin, jonka avaan x ajan kuluttua ja saan sieltä kaivaa uudet vaatteet käyttöön pahimman turvotuksen jälkeen kevään kolkutellessa ovelle :) kuulostaa omaan(kin) korvaan yliampuvalta, mutta kyllä se pistää vähän hymyilyttämään kun jaksaa itseään kerrankin muistaa etukäteen jo :happy:
 
Fantasia nro 1: omat farkut. Ne ihanat, täydellisiksi muuttuneet ulkomaan reissun tuliaiset parin vuoden takaa. Uusi t-paita viimeisimmältä reissulta, joka tuli ostettua varastoon kauden lopun alennusmyynneistä.

Joskushan tän pallokalamahakauden täytyy loppua.

Elä sit pety jos ne farkut ei ihan hevillä oo mahtumassa.. nimim.painoin 1kk esikon synnytyksen jälkeen vähemmän kuin raskauden alkaessa (kuin nii esikko oli varsinainen tissiposki :D ) mut kyllä mulla meni koko vaatekaappi uusiksi.. rintakehän muoto muuttu ja ympärysmitta kasvo 3cm (puhumattakaan ry kasvusta imetyksen aikana mut myös siis se rintojen alapuolinen mitta kasvoi) ja lantio leveni 5cm. paino pysy samassa koko väliajan ennen uutta raskautta ja tosiaan oli sama kuin ennen esikon raskautta mut uudet mitat oli ja pysy.. aina puhutaan et jalankoko voi kasvaa pysyvästi, mut kyllä mää olin yllättyny noista muistaki muutoksista.. jalat mulla ei onneksi kasvanu ne on jo ihan tarpeeksi isot :facepalm: edelleen ne liian pienet vaatteet on epämääräsis läjissä sullottuna vaatekaapin pohjalle.. pikkuhiljaa uusien tieltä niitä on ollu pakko karsia mut voi täs vielä jokunen vuosi mennä ennenkö aivot suostuu tajuamaan nämä uudet mittasuhteet :wideyed:
 
Heh, mulla ei ainakaan taida paino palautua ihan noin nopeasti kun sitä on tullut se20+ kiloa :hilarious: mutta edellisestä raskaudesta oppineena jalat (ja muukin kroppa) kyllä muovautui kun lihakset lähti ja kengän koko kasvoi..
 
Takaisin
Top