Tammikuun höpinöitä löpinöitä

Jos ei vaatekoko hevillä palaudu niin mites ihmisillä on palautunut iho raskaudesta? tarkoitan raskausarpia. Mulla on puolimahaa ihan rannuilla, äidilläni oli samaten odotusaikoinaan niin perintötekijäjuttuja. Mun maha on niin iso :O vois luulla että ois useampi kuin yksi tuolla. Ihaninta on kyllä kun se on laskeutunut alas niin on tilaa hengittää.

Mitä tulee vielä vaatekokoon, niin jatkan varmaan radiruokavaliota imetysaikanakin. Olen nimittäin laihtunut omassa painossani kyllä (näkyy yläkropasta), vaikka lapsen paino kasvaakin supervauhtia. En tiedä tokikaan että mitä se imetys yleensäkin tekee. Tähän mennessä on tullut n. 13 kg painoa (rv37+2). Toiveena olisi mahtua M-koon vaatteisiin kun ennenkin :D

Oletteko huomanneet näössä muutosta odotusaikana?
 
Joo, tämä näköasia on outoa! Mulla on aina ollut hyvää näköä eikä silmälaseja tarvittu mihinkään. Mutta raskauden aikana olen huomannut että toisen silmän kaukonäkö on sumentunut jonkin verran :eek: Minulla on terveyslääkäri aikaa tällä viikolla asiaan liittyen. Neuvolassa ei uskottu että liittyisi raskausmyrkytys oireisiin ainakaan. Pelottavaa, toivottovasti palautuu synnytyksen jälkeen!
 
Mulla tuli esikosta nippanappa 10kg joten sillä se varmaan niin nopsaan häviski! tästä on tullu enemmän ja toivon et säästysin kaameelta tissitulehdus+influenssa taudilta mikä esikon syntymän jälkeen iski ja vei loput kilot ni oletettavasti tälläkiertoksella voi mennä jokunen hetki pidempään kilojen palauttelussa :) mut ei ressiä ku tietää et ne vanhat muodot ei ole kuitenkaan tallella :hilarious:

Näkö on vähän heikentynyt mut se kuuluu yleisiin oireisiin.. aiemmin oli suositus et raskaus ja imetysaikana ei hommais laseja kun se näkö voi vaihdella hormoneista johtuen.. jouduin kyl esikon imetysaikaan hommaan lukulasit et pysty tekeen kouluhommia koneella kun tuli pää kipeeksi.. nyt en oo niitä käyttäny mut näin loppua kohti alkaa tuntua et vois olla aika kaivaa lasit taas esille ku silmät väsyy :meh: ja olis muutama kouluhomma mitkä olis suotavaa saada viimeisteltyä ennen tyypin ilmaantumista..

Mulla iho palautu ajankanssa.. mahalörppö pysy kyl aikansa vaikka paino tosiaan palautu nopsempaan. Raskausarpia tuli muutamia, mahaan ei juurikaan vaan lähinnä rintoihin ja sisäreisiin.. ne on ajan kans vaalentunu mut kyllähän ne ihossa tuntuu edelleen :) tässäraskaudessa tullu mahaan uusia kun maha ihan erimuotonen kuin esikoista odottaessa! Nyt eteenpäin venyvä poikamaha kun esikoisen tyttömaha levis tasasesti jokasuuntaan :grin
 
Muokattu viimeksi:
Näöstä huomannu sen, että piilareilla ei tahdo enää nähdä ja ne kuivuukin silmiin vaikka vuosiin ei oo ongelmia ollut. Lasit päässä kulkenut nyt loppuraskauden.
 
Mulla tuli esikoisesta 17kg, kaikki lähti 4kk synnytyksestä ja lisäkilot päälle. Kaikki vanhat vaatteet meni farkkuja myöten 5vk synnytyksestä :)
Mutta näkö heikkeni! Hommasin esikoisen alkuraskaudes uudet lasit ja en nää niillä enää kunnolla.
 
2377cdee8fa06ac3193665cbafff87c3

Eilisissä babyshowereissa selkeesti sellanen sama linja kaikilla, että lahjaks vaan vihreää ja muumia :D poika varmaan tätä menoa alkaa vihaamaan noita kahta nimenomaista kun tää äippä on nii kova fani :D
 
Ihana vaippakakku!! Kyllä ovat tehneet hienon ja vihreä on hyvä väri!

Tällä on esikoinen tulossa ja vatsa on valtava jo nyt vkoilla 35+3, näyttää ihan kaksosmahalta. Kaikki tulee lantiosta ulospäin, eteen ja alas. Ei ihme että parisen vkoa sitten alavatsaan ilmestyi hirmuiset siniset raskausarvet.

Radikuuri on täälläkin pitänyt kilojen nousun maltillisena - nyt +6,8kg. Kasvot on kaventuneet, kaksoisleuka kadonnut - joten toivoa on että olisin hoikempi synnytyksen jälkeen:-) ja toki täytyy jatkaa pienen herkuttelun jälkeen tiukkaa linjaa, sillä 2 tyypin diabetes vaanii 6-12kk sisällä synnytyksestä. Mutta olin jo ajatellut ennen radidiagnoosiakin, että sitten kun olen mammiksella, otan vähän kuntokuuria ja vauvan lisäksi keskityn oman hyvinvointini kohentamiseen.

Mulla on kans näkö heikentyny raskauden myötä - ei meinaa millään vanhoilla laseilla nähdä. Mutta vielä en ole havainnut silmien kuivumista piilareiden kanssa.
 
Täällä on kyllä raskausarvet vaalenneet aina "melkein näkymättömiksi" siinä kunhan mahanahkakin on vetäytynyt uomiinsa:p. Itsellä pahat repeämät tuli ekassa raskaudessa ihan loppumetreillä, sen jälkeen oo enää uusia huomannut seasta(vanhat siis näkyy aina uudelleen).. olihan se alkuun totuttelemista uuteen ulkonäköönsä, mutta ihmismieli tottuu äkkiä, ne on muistoja eletystä elämästä. Kohtuu harvoin sitä alamahaansa kuitenkaan normielämässä esittelee.
Paino itsellä tippunut sitten takaisin pikkuhiljaa, ehkä vuoden kuluessa - imetys ei siis ole itsellä niitä kiloja itsestään vienyt, vaikka kuinka täysimettänyt isoja vauvoja pitkään. Mutta tässä ollaan kyllä kaikki niin yksilöitä!
Nyt toivon että menis vähän reippaammin takaisin omiin mittoihin, sen verran tiukalla dietillä ollut viime kuukaudet, että josko jo rantakuntoon ensi kesäksi:wink..tästä olis vaan niin hyvä jatkaa herkuttomalla linjalla kun on vauhtiin päässyt.
 
Raskausarpia en saanut ensimmäisestä kuin rintoihin. Ne jäikin sitten uurteina näkyviin, mutta vaalenivat kyllä. Nyt on tullut navan ympärille ja lantioon ja reisiin muutamia, mutta ne eivät ole syviä ainakaan.
Näössä en oo kummassakaan raskaudessa huomannut eroa, mutta kuullut että monella on ollut jonkinlaista oireilua.
 
Mulla on arpia tullut ihan vietävästi, mutta ite otin kyllä sen linjan että tulkoot jos on tullakseen enkä kummempia rasvaillut kun ei kumminkaan kutittanut tms ole. Ja hyvin ne tonne vanhojen lihomisarpien sekaan menee.
 
Minulla silmät kuivuvat ihan tuhottomasti. Kesän jälkeen en ole pystynyt pitämään piilareita, ja niiden käyttö loppuikin silmätulehdukseen (jota ei aikaisemmin ole kosaan ollut). Olen myös huomannut silmien väsymistä. Virkatessa näkee hyvin, mutta kun siirtää katseen johonkin kauemmas, niin silmillä kestää normaalia pidempään tarkentaa kohteeseen.
Raskausarpia ei ole vielä tullut, vanhat teini-iässä saadut näkyy himmeinä lanteilla. Painoa on tullut vajaa 6 kg, mutta tosin sitä ei saanutkaan tulla, koska varastoja oli... Painoarvio lapsesta oli viime viikolla 3.3 kg, joten laskeskelin toiveikkaana, että suurin osa tuostakin painosta on kertynyt lapseen, istukkaan ja lapsiveteen. Ja ehkä hiukan tisseihin, kun vanhat rintaliivit puristaa. :D
 
Kauheeta tää kun on jatkuva vessahätä ja ramppaa siellä sit koko ajan, mut unohtaa käyneensä siellä :O siis että aina kun tuun ulos niin joudun ihan pohtimaan että muistiko pissata ollenkaan :D
Pahemman luokan höperyyttä...
 
Ai että ku mie nautin tästä äitiyslomasta! Tää on toinen päivä. Ihanaa ku voi nukkuu niin pitkää ku haluaa ja tehdä juttuja oman jaksamisen mukaan.. ja sitten lepää ku alkaa tuntumaan siltä.. tänäänki tuli vetästyy kahden tunnin päikkärit :D
Kotona on vielä tosi paljon hommaa ennen vauvan tuloa, mut ei jaksa siitä ottaa stressiä.
 
Mullakin tuo ongelma, että ramppaan vessassa mutta en oo välillä varma että kävinkö ees pissalla tai sainko pissattua, ja kun on koko ajan se tunne että ois pissahätä, ni sitte pitää mennä heti perään uudestaan varmuuden vuoksi :rolleyes: enkä oikein luota omiin rakonhallintakykyihin enää, varsinkaan tässä yskiessä, ni rakkoa pitää tyhjennellä ahkerasti :p
 
Täällä kans näkö "huonontunut" joka raskaudessa.. ja imetysaikana on vielä pahentunut! Mutta palautunut kyllä sitten takaisin ajan kuluessa. Ei siis meinannut tv:n tekstejä nähdä pahimmillaan..
 
Mulla kans välistä kuivaa varmaan ja jotaki silmät nii etten edes laseilla näe tekstejä, piilareilla taas näkee paremmin
 
Täällä myös näkö selvästi huonontunut raskauden aikana, toivottavasti ees vähän palautuu näkö raskauden jälkeen.

Raskausarpia on ikävä kyllä tullut ihan liikaa, raskausarpivoiteella oon yrittänyt rasvailla, mutta aina ei muista :/ Toki oon aina helposti niitä saanu mm. niitä oli reippaasti kun painoa oli aikoinaan huom. Enemmän, hävis/haaleni kyllä melkein kokonaan laihdutuksen myötä, toivottavasti nytkin :)
 
Kysyin viime viikolla tosta näöstä lääkäriltä niin sano et johtuu turvotuksesta. Painaa näköhermoja siellä niin siks jollakkii huononee :) mulla kans ei meinaa tätä tekstiä nähä kirjottaa, joutuu välillä kattelee muualle. Pitäis palautua synnytyksen jälkeen normaaliksi :)
 
Takaisin
Top