Tammikuun höpinät

Mä mietin et ostaisin nyt tokalle trikooliinan ni sais sit kädet vapaaksi, meil on ennestään tulan reppu mut se ei mee vastasyntyneellä. Just jännittää se et miten saa jaettua ajan kahden välillä.

Mä mietin et ostaisin nyt tokalle trikooliinan ni sais sit kädet vapaaksi, meil on ennestään tulan reppu mut se ei mee vastasyntyneellä. Just jännittää se et miten saa jaettua ajan kahden välillä.

Meillä oli ekan kanssa käytössä Tulan FTG, jota voi käyttää heti vastasyntyneestä. Olen ollut kyllä tosi tyytyväinen siihen, kun oli helppo käyttää ja meidän neiti viihtyi siinä ekat kuukaudet hyvin. Et tota voin kyllä lämpimästi suositella. Nythän on tullut vielä se uusi Explorer, jossa voi kantaa myös edessä kasvot menosuuntaan lyhyitä hetkiä. Jos ei olisi tuo vanha tallessa, niin varmaan ostaisin ton Explorerin nyt :smiling-eyes:

Me kerroimme lapsille viikonloppuna. Sanoin miehelle, että olisi helpompaa kun tietäisivät. Ei tarvitse varoa puheitaan ja jos tämä päättyykin lähiviikkoina huonosti, niin joutuisimme sitten viimeistään kertomaan, en pystyisi suruani peittelemään. Mukavampi kertoa tässä vaiheessa.

Maanantaina tuli sitten töissä vastaan tilanne, jossa koin tarpeelliseksi kertaa lähiesimiehelleni. Minut laitettiin opettelemaan uutta työtehtävää, jossa ollaan tekemisissä vahvojen pesuaineiden ja niiden höyryjen kanssa. Siellä höyryjen ympäröimänä mua alkoi ihan hirveästi pelottaa, että jos näistä onkin haittaa sikiölle. En sitten voinut muuta kuin itkua pidätellen marssia esimiehen juttusille. :No Evil Monkey:

Kerroin, että olen raskaana, enkä olisi halunnut vielä kertoa, kun ollaan niin alussa, mutta uusi työtehtävä pakotti kertomaan. Esimies lupasi olla laittamatta mua sinne enää, vaikka ei uskonutkaan höyrystä olevan haittaa. Lisäsin vielä, että raskaus ei vaikuta mun työntekoon muuten, voin nostella jne. kuten ennenkin. Silti esimies syöksyi tänään mun luokse kun näki mun alkavan nostaa kelmurullaa viedäkseni sen varastoon. Nappas rullan multa ja sanoi että voi viedä sen kun on menossa sinne päin muutenkin. Joopa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Me ollaan kerrottu vanhemmille ja sisaruksille. Töissä jouduin jo pomolle kertomaan, kun yksi päivä oli aika mielenkiintoista pahoinvoinnin vuoksi. Pomo oli erittäin iloinen puolestani, enkä kyllä muuta epäillytkään. Ja itseasiassa kaksi meidän vanhempaa hoitajaa jo arvasivat... En tiedä miten he sen tekivät, kun ei tämän mielestäni pitäisi vielä kauheasti näkyä ulospäin:rolling:

Meillä oli ekan kanssa käytössä Tulan FTG, jota voi käyttää heti vastasyntyneestä. Olen ollut kyllä tosi tyytyväinen siihen, kun oli helppo käyttää ja meidän neiti viihtyi siinä ekat kuukaudet hyvin. Et tota voin kyllä lämpimästi suositella. Nythän on tullut vielä se uusi Explorer, jossa voi kantaa myös edessä kasvot menosuuntaan lyhyitä hetkiä. Jos ei olisi tuo vanha tallessa, niin varmaan ostaisin ton Explorerin nyt :smiling-eyes:

Meillä on explorer. Satuin oleen silloin lastentarvikeliikkeessä töissä niin sain hyvään hintaan. On kyllä super, kannettiin taaperoa sillä selässä ja vauvaa lähes 247 edessä, puolivuotiaaste eteenpäin kasvot menosuuntaan. :smiling-eyes:

Ja meillä oli siis koliikki molemmilla, niin oma kokemus on että kantoväline on erinomainen arjen tarvike.

Meillä on explorer. Satuin oleen silloin lastentarvikeliikkeessä töissä niin sain hyvään hintaan. On kyllä super, kannettiin taaperoa sillä selässä ja vauvaa lähes 247 edessä, puolivuotiaaste eteenpäin kasvot menosuuntaan. :smiling-eyes:

Ehkä täytyy vielä itsekin harkita tota. Meillä jäi jossain 5-6kk välillä pois käytöstä, kun neidin pää pyöri kuin pöllöllä ja meni hermo, kun ei nähnyt mitään :No Evil Monkey: Selässä kantaminen on jotenkin jäänyt kokeilematta, sinällään harmi, kun toi reppu oli kyllä tosi kätevä.

Hei, ujosti liityn joukkoon kun olen muutaman viikon vain hissukseen lukenut keskusteluja. Koskaan en ole keskustelupalstoille kirjoittanut mutta näin ensimmäisessä raskaudessa tulee muutenkin koko ajan vastaan uusia juttuja niin miksei sitten tämäkin. :) Viime viikolla siis ensimmäinen positiivinen raskaustesti ikinä ja vaikuttaisi siltä että syyskuulle osuu laskettu aika, vaikka tarkkaa päivää ei olekaan vielä tiedossa. Täällä vaikuttaisi olevan kokeneempaa porukkaa joten kiva jos tällainen newbiekin saa vinkkejä ja neuvoja. :)

Meil on se vanhempi standardi malli mikä on 7kg alkaen. Et varmaan just käytetään liinaa eka ja sit siirrytään siihen reppuun. Jos ei hommata sitä vauvatukea siihen reppuun

Ehkä täytyy vielä itsekin harkita tota. Meillä jäi jossain 5-6kk välillä pois käytöstä, kun neidin pää pyöri kuin pöllöllä ja meni hermo, kun ei nähnyt mitään :No Evil Monkey: Selässä kantaminen on jotenkin jäänyt kokeilematta, sinällään harmi, kun toi reppu oli kyllä tosi kätevä.

Joo meillä oli esikoinen niin pieni silloin että hän istui rattaissa ja vauva kulki repussa kaikkialle. Sama suunnitelma nyt jos pitää pidempää matkaa kävellä, lapset pyöräkärryyn ja työnnän kävellen, ja vauva reppuun. :Smiling Face With Open Mouth

Joo meillä oli esikoinen niin pieni silloin että hän istui rattaissa ja vauva kulki repussa kaikkialle. Sama suunnitelma nyt jos pitää pidempää matkaa kävellä, lapset pyöräkärryyn ja työnnän kävellen, ja vauva reppuun. :Smiling Face With Open Mouth

Siis mä kanssa mietin, että voiskohan repun kanssa pärjäillä ilman tuplia. No pitää vähän miettiä vielä. Onhan tässä aikaa:Smiling Face With Open Mouth

Kyllä voi, vaikka onhan se raskasta välillä. :Smiling Face With Open Mouth mulla oli myös kevyttä sadetta pitävä kantotakkija se oli ihan paras syksyllä ja talvella, torista löytyi :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Meillä on joku vanha tula johon on sellainen pienennin ihan pientä varten. Esikoista kannoin enemmän kun meillä oli silloin vielä koira ja välillä vanhempienkin koira hoidossa. Kaksi koiraa ja vaunut ei oikein toiminut ja pääsi sitten metsään. Tätä nuorempaa taisin muutaman kerran kantaa metsä retkellä viime kesänä.

Ollut rankka viikko, kun aloitin työt yli kahden vuoden tauon jälkeen. Eikä tämä alkuraskauden väsymys auta asiaa :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Lisäksi lapsi on ollut kipeä, (mies ollut hänen kanssa kotona) ja valvottanut öisin tavallista enemmän.

En tiedä kiertääkö nuuttipukit nyt vallitsevan korona tilanteen vuoksi. Mutta täytyy niihin varautua. Täytyy vaan ostaa jotain muuta kuin lakuja ettei ne jää tänne itselle härnäämään. Viime vuonnakin olin raskaana nuutin päivänä. Silloin säästin nuuttipukkien lakut sairaalakassiin. Nyt on vähän liian pitkä aika jemmata lakuja :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Meillä myös ollut rankka viikko. Esikoinen on kipeä ja heräilee yöllä ja aamulla liian aikaisin niin oon ihan rätti puhki väsynyt kun en ole saanut nukkua kunnolla koko viikkoon. Alkoi sopivasti juuri maanantaina niin että oli koko viikko edessä ennen viikonloppua :Smirking Face: lauantaina nukun kyllä niin pitkään kun unta riittää!

En tiedä kiertääkö nuuttipukit nyt vallitsevan korona tilanteen vuoksi. Mutta täytyy niihin varautua. Täytyy vaan ostaa jotain muuta kuin lakuja ettei ne jää tänne itselle härnäämään. Viime vuonnakin olin raskaana nuutin päivänä. Silloin säästin nuuttipukkien lakut sairaalakassiin. Nyt on vähän liian pitkä aika jemmata lakuja :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Kiertäispä täälläki nuutipukit:smiling face with heart-eyes: Harmi, kun ei ole täkäläinen juttu. Pääsiäisenä pääsee vasta karkkia jakamaan, kun täällä päin kiertää sit pääsiäisnoidat

Takaisin