Tammikuun höpinät

Tätä treenaamista raskaana oon paljon miettinyt. Mä rakastan jumppia ja treenaamista. Nyt toki meilläpäin on salit kiinnikin, mutta itellä aina herää positiivisen raskaustestin jälkeen sellainen olo, että en uskalla treenata tmv, että jos tulee keskenmeno niin en syytä itseäni. Vaikka tiedän, että ei normaali liikunta aiheuta keskenmenoja... eikö se ollut niin, että vatsojakin saa treenata normaalisti rv 12 asti?

odotan neljättä. Toisessa raskaudessa kävin salilla 2-3 kertaa viikossa ihan viimeiselle kuukaudelle asti. Sillon mulla loppu salikortista aika, enkä viitsinyt enää ostaa uutta. Muuten olisin varmaan käynyt ihan loppuun asti Se raskaus, synnytys ja synnytyksen jälkeinen aika oli kaikista helpoin. Jos nyt olisi aikaa, ehdottomasti jatkaisin salilla käymistä

Tätä treenaamista raskaana oon paljon miettinyt. Mä rakastan jumppia ja treenaamista. Nyt toki meilläpäin on salit kiinnikin, mutta itellä aina herää positiivisen raskaustestin jälkeen sellainen olo, että en uskalla treenata tmv, että jos tulee keskenmeno niin en syytä itseäni. Vaikka tiedän, että ei normaali liikunta aiheuta keskenmenoja... eikö se ollut niin, että vatsojakin saa treenata normaalisti rv 12 asti?

Joo, neuvolastakin viime raskaudessa ohjeistettiin, että ihan normaalia liikuntaa saa harrastaa rv 12 asti, eli siis tehdä vatsojakin :smiling-eyes: Raskausaikana liikkuminen tekee hyvää sekä äidin että tulevan lapsen terveydelle! Auttaisiko pelkoon asiasta lukeminen ja neuvolassa juttelu? Tosi ymmärrettävää, että haluaa suojella itseään pahimman varalta parhaimpansa mukaan :red-heart:

Tosiaan se liikunnan harrastaminen kyllä tekee hyvää ja kohtu on sen verran vahva lihas, että pitää pikkuisen hyvin suojassa.:smiling face with heart-eyes: Olen muistaakseni kuullut saman ohjeistuksen, että rv12 asti voi harrastaa normisti liikuntaa.

Vitsi täällä vasta dpo12 ja tuntuu, että aika matelee. Mulla oli syksyllä täysin ylläriraskaus, joka paljastui kohdunulkoiseksi ja ehti valitettavasti niin pitkälle, että jouduttiin poistamaan toinen munanjohdin. En silloin ymmärtänyt edes olevani raskaana, kun oli valemenkat ja olin just palannut äitiyslomalta töihin, että ajatukset pyöri vallan muualla. Mielessä on kummitellut, olisinko aiemmalla testauksella voinut aikaisemmin ymmärtää, että jotain on pielessä. Ja nyt sitten tullut testattua joka päivä dpo9 alkaen. Onneksi viivat näyttäisi vahvistuvan, toivottavasti olis hyvä merkki. Mulla siis vasta dpo12, et menkat alkais normisti tänään tai huomenna. Ensi viikolla ajattelin soitella neuvolaan, jos kaikki menee hyvin. Onneksi pitäis päästä julkiselle varhaisultraan. Oletteko ja varailleet neuvolaa ja/tai varhaisultraa? :smiling-eyes:

Mä mietin tota liikuntaa lähinnä onnettomuusnäkökulmasta. Pyöräilen töihin (13km suuntaansa), ja viime elokuussa otin yhteen kolmion takaa tulleen auton kanssa. Olin sillon jo tietämättäni raskaana, joten tietysti on mietityttänyt oliko törmäyksellä vaikutusta siihen, että se raskaus meni kesken.

Neuvola-ajan aion varata vasta sitten, jos varhaisultrassa on kaikki hyvin. Ultra-ajan sain parin viikon päähän, 22.1. Sillon on rv7+1. Olin ajatellut mennä varhaisultraan vasta rv8, mutta huomasin taas olevani malttamaton hätähousu.

odotan neljättä. Toisessa raskaudessa kävin salilla 2-3 kertaa viikossa ihan viimeiselle kuukaudelle asti. Sillon mulla loppu salikortista aika, enkä viitsinyt enää ostaa uutta. Muuten olisin varmaan käynyt ihan loppuun asti Se raskaus, synnytys ja synnytyksen jälkeinen aika oli kaikista helpoin. Jos nyt olisi aikaa, ehdottomasti jatkaisin salilla käymistä

Eikös se ole niin, että on ihan turvallista harrastaa sellaista liikuntaa kuin ennen rakkauttakin, oman jaksamisen ja tuntemuksien rajoissa. Poislukien extremelajit ja tiukat dieetit tietysti.

Tein ihan normaalin treenin (toki oli vähän hakemista, kun ei ollut vanha tuttu sali), eikä tuntunut yhtään pahalta vatsassa tai muutenkaan. Aion kyllä jatkaa niin pitkään kuin hyvältä tuntuu. Nautin salitreenistä henkisesti ja fyysisesti siitä on hyötyä työssäjaksamisen kannalta. Ja onhan se ihan kiva, kun huomaa voivansa pistää hiukan hanttiin iän ja painovoiman vaikutuksille. :Grimacing Face:

Juoksemassakin kävin alkuviikolla pienen lenkin. Juostua on tullut viime kuukausina vähemmän, mutta tuntumaa yritän pitää yllä. Katsotaan kuinka pitkään se on mahdollista. :Grinning Face:

Mä myös varasin nyt varhaisultran yksityiselle 17.1. 7+2, kun sain polille ajan vasta 8+6 viikoille. Meillä siis myös tehty 16.12. pakastealkionsiirto.

Mulla on nyt kyllä täysin jäänyt salilla käynti, mutta oon hiihtänyt. Toki siinä samalla huomasin kummallisen raskausoireen, nimittäin rinnat tuntuu ottavan kylmää herkästi, niitä alkaa pistelemään ja tuntuu että ne paleltuu tuolla pakkasessa :Grinning Face:

Itteäkin jännittää tää oireettomuus, mutta samaa oli viimeksikin.. pitää vaan jaksaa odottaa 3viikkoa varhaisultraan. :folded:

Mua jännittää myös oireettomuus. Mitään pahoinvointia ja kuvotusoloa ei oo ollut ollenkaan. Tää aika tuntuu niin matelevan sinne varhaisultraan! Toivotaan, että on kaikki hyvin meillä siellä oireettomuudesta huolimatta :red-heart:

En ole varannut neuvolaa, käyn ensin ar-ultrassa ensi viikolla.
Mulla on nyt 6+1 ja välillä vaan pientä kuvottelua, mutta ei pahoinvointia. Väsy on kans hiipinyt vieraaksi. Nukun 8-10h yöunet ja silti tuntuu, että tarvii päiväunet.

Mulla vinkuu korvat ihan tauotta nyt neljättä päivää. Alkoi flunssan jälkeen, kun jumppasin vähän ja vedin kropan ihan jumiin. Niskat mulla on aina jumissa muutenkin. En tiedä onko jumeista johtuvaa vai sainko vaivaksi tinnituksen :Angry Face:

Mua jännittää myös oireettomuus. Mitään pahoinvointia ja kuvotusoloa ei oo ollut ollenkaan. Tää aika tuntuu niin matelevan sinne varhaisultraan! Toivotaan, että on kaikki hyvin meillä siellä oireettomuudesta huolimatta :red-heart:

Joo vielä pari viikkoa ennen ultraa! Oon aika luottavainen kyllä. Mulla ei kyllä ollut ihmeempiä oireita esikoisenkaan aikana, mutta tietty se et on nippaisua siel ja tääl saa raskauden tuntumaan todellisemmalta. Mitään etomista tai pahaa oloa ei oo ikinä ollu.

Esikoisen aikaan kävi niin, että olin varannut neuvolan jo ennen varhaisultraa. Siellä varhaisultrassa multa löytyi iso myooma ja kiitos yksityisen lääkäriaseman huonojen laitteiden ja lääkärin virhearvion mulla diagnosoitiin virheellisesti kkm. Tyksissä onneksi syke löytyi seuraavana päivänä. Tän episodin jälkeen mietin, että mahdanko uskaltautua enää varhaisultraan. Mutta ton syksyisen kohdunulkoisen takia haluan päästä sinne varhaisultraan mahdollisimman pian.

Mulla oli eka raskaus tosi oireeton, kunpa menisi tämä toinenkin vähän samalla mallilla.

Heippa hei! Tänään näytti raskaustesti plussaa, voi sitä iloa ja riemua ❤️ Jos siis hyvin käy, tulee meen esikoisesta isosisko juuri ennen kolmevuotissynttäreitään. Ensimmäinen raskauteni oli yhtä helvettiä, pahoinvointi oli sellaista mitä en toivoisi kenellekään. Nyt vaan toivon, että pääsisin hiukan helpommalla.

Täällä yksi yökukkuja. :sad-face:
Joka raskaudesta vaivannut yö valvomiset. En odottanut että ne olisi vielä alkanut. Ärsyttää! Oon jo pari tuntia valvonut. Meillä tytöt herää aamulla ennen kuutta. Olisi kiva nukkua yöt.

Missä oot käyny varhaisultrassa jos oli noin huono kokemus :Grimacing Face:

Tää oli Turussa sellainen pienempi lääkäriasema. Tässä mietin, että arvaanko sanoa nimeä ääneen. :Grimacing Face: Vaikka kyllähän tuo hoitovirhe oli. Siis olihan tuossa huonoa tuuriakin, kun tosiaan mulla oli iso myooma kohdunsuulla ja näkyvyys tosi huono. Lääkäri yritti pitkään etsiä sykettä siinä onnistumatta. Koko vastasti täysin viikkoja, joten arveli sitten menneen juuri kesken. Totesi kyllä silloin, että Tyksissä on paremmat laitteet, joilla varmistetaan, mutta että kyllä tää hyvin vahvasti valitettavasti keskenmenolta näyttää. Tyksissä syke löytyi heti (lääkäri oli aivan ihana ja kuunneltiin sykettä parikin kertaa ja sain uudet kuvat ja yhdessä vielä vertailtiin, että miten paljon heikkolaatuisempi se kuva edeltävältä päivältä oli).

Okei. Mä käyn aina Kaarinassa, siellä huippulääkäri ja laitteet ja erittäin empaattinen ollut niinä kertoina, kun uutiset ovat olleet huonoja :red-heart:

Höh, innostuinkohan nyt liian aikaisin... Tänään aamulla raskaustesti näytti yhtä hailua viivaa kuin edellispäivän iltana. Eikö sen kuitenkin kuuluisi vahvistua selvästi tässä vaiheessa? ☹️

Höh, innostuinkohan nyt liian aikaisin... Tänään aamulla raskaustesti näytti yhtä hailua viivaa kuin edellispäivän iltana. Eikö sen kuitenkin kuuluisi vahvistua selvästi tässä vaiheessa? ☹️
Ei välttämättä vahvistu mitenkään merkittävästi tuossa ajassa. Vasta 2-3 vuorokauden jälkeen pitäisi nähdä selvää vahvistumista, yleisesti ottaen hcg tuplaantuu 48h välein, mutta yksilöllistä vaihtelua on varmasti. Alussa tuplaantuminen ei näy testissä edes kovin hyvin, kun pitoisuudet ovat vielä pieniä.

Lisäksi mulla ainakin haalein viiva tuli aina aamun ekasta pissasta, paljon selkeämpi aamun tokasta vasta, vaikka ei olis ollut kuin 2-3h pidätys. Monet saa iltapäivällä tai illalla parempaa viivaa kuin heti aamusta.

Toivotaan et myöhemmin tänään tai esim huomenna olis vahvistunut jo :folded:

Ei välttämättä vahvistu mitenkään merkittävästi tuossa ajassa. Vasta 2-3 vuorokauden jälkeen pitäisi nähdä selvää vahvistumista, yleisesti ottaen hcg tuplaantuu 48h välein, mutta yksilöllistä vaihtelua on varmasti. Alussa tuplaantuminen ei näy testissä edes kovin hyvin, kun pitoisuudet ovat vielä pieniä.

Lisäksi mulla ainakin haalein viiva tuli aina aamun ekasta pissasta, paljon selkeämpi aamun tokasta vasta, vaikka ei olis ollut kuin 2-3h pidätys. Monet saa iltapäivällä tai illalla parempaa viivaa kuin heti aamusta.

Toivotaan et myöhemmin tänään tai esim huomenna olis vahvistunut jo :folded:

Kiitos! Toivotaan, että on näin ❤️

Okei. Mä käyn aina Kaarinassa, siellä huippulääkäri ja laitteet ja erittäin empaattinen ollut niinä kertoina, kun uutiset ovat olleet huonoja :red-heart:

Mä olen kuullut hyvää juurikin varmaan tuosta samasta paikasta. Menisin varmaan sinne, jos en saisi ultraa julkiselle.

Takaisin