Tammikuun 2013 odottajat <3

Bamboo, eihän se ota jossei annakkaan, joten senku vaan kysyt...Voit pian positiivisesti yllättyä :D

Toi on kyllä aivan ihanaa,kun saa työpaikan puolesta tuollaisen edun...Mut siinä käy pian niin,että on koko ajan ultraamassa :D Tänäänkin ultrattiin jo kaksi kertaa, ja tuntuu että lääkäri on meistä se innokkaampi. Aina kun tuli pieni väli potilaitten välillä,niin mä hyppäsin toimepidepöydälle ja huvittavinta oli,että minun jälkeen tuli koira tiineys ultraan :D

Ja todella ihanaa,koska hän on kokenut keskenmenon vasta muutama viikko sitten :( Ja on todella onnellinen minun puolesta ja innoissaan :)

Mutta usein myös sanotaan,että tieto lisää tuskaa ja jos joka kerta ei saakaan hyvää kuvakulmaa ja syke ei näy,niin se lisää vaan stressiä  :/

Mutta näillä mennään! <3
 
Itse varasin varhaisultran rv:lle 6+6. Edellisestä raskaudesta muistelin ja netistä luin, että sydänäänet näkyvät 7. viikolla eli siis rv:sta 6+0 lähtien. Kysyin puhelimessakin, että eihän aika vaan ole liian aikaisin, mutta kuulemma ei. Uskomatonta, että sydän lyö niin varhain!

Plussasin eilen :) Laskettu aika on ovulaatiotestin perusteella lasketun hedelmöittymis-ajankohdan mukaan 19.1. Meillä on yksi lapsi (8/07 syntynyt tyttö). 
 
Täältä ilmottautuu vielä yksi mamma mukaan! Laskettu aika on 4.1, veikkaan että tuosta vielä siirtyy eteenpäin. Esikoinen (ensi viikolla 2v) syntyi 9pv lasketun ajan jälkeen.

Ainakin tähän asti on mennyt raskaus helpommin kuin viimeksi, aamuyöstä alkaen on kuvotusta ja pahoinvointia, joka menee syömällä ohi. Pitkin päivää iskee aina kohtauksittain, kunnes illalla taas on rouva kaksinkerroin ja vapisevana :D mutta vielä ainakaan en ole oksentanut. Esikoisesta aloin oksentamaan viikoilla 5+0, ei mikään pysynyt sisällä, edes vesi. Tiputuksessa käytiin ja mies sai suurinpiirtein kantaa minua ympäriinsä, olin aivan vapiseva ja horjuva vihannes. Eli saas nähdä onko nyt eri sukupuolta tulossa :)

Väsymystä on, ja tuosta kuvotuksesta johtuvaa heikkoutta. Ei tee mieli syödä oikein mitään, ja juuri nyt pitäisi huolehtia täysjyväviljat, vihreät vihannekset yms. missä on foolihappoa. Mutta ehkä se tästä. Jotain hyvääkin sentään kun ei tee yhtään enää mieli suklaata ;) Vatsan vihlaisuja ja polttoja on ollut muutaman viikon ja vähenevät koko ajan, onneksi turvotus sentään laski. Aluksi haukottelin ja palelin jatkuvasti, ja oli kauhea nälkä, siitä varmaan arvasinkin raskauden ennen kuukautisten poisjääntiä. Mielialat kanssa heittelee miten sattuu.

Tsemppiä kaikille raskausaikaan <3

 
Heippa! Ja onnea kaikille tammikuun odottajille! Täällä liittyy joukkoon vielä yksi plussannut. Viimeviikon perjantaina tein ensimmäisen plussatestin. Laskurin mukaan LA 12.1. Täällä raskaus tuli yllätyksenä. Useita vuosia ilman ehkäisyä olemme olleet, joten ei oikein itsekkään usko tätä todeksi.

Oireet nostivat päätään heti alussa. Vatsassa menkkamaista kipuilua aika paljonkin, välillä kovempia. Rinnat heti alusta asti turvonneet, herkät. Pahoinvointia ollut ajoittain, välillä ihan oksentamista mutta välillä päässyt kuvotuksella. Väsyttää koko ajan. :) Kahvikaan ei enää maistu, vaikka ennen join kahvia usemman kupin päivässä. Ja tuo jauheliha, jota tänään ruuaksi laitoin, haisipa se niin pahalta. :/

Mutta nyt odotellaan, ja täällä myös neuvola varattu, kesäkuun alkuviikolle meni. Tarkoitus on käydä myös varhaisultrassa Meri-Oulun neuvolassa, kun sillä suunnalla asustellaan. Tsemppiä kaikille odotukseen!
 
Pioniina, meillä on sama laskettu aika (toistaiseksi, jos ultrissa muuttuu) ja mennäänpä vielä samaan paikkaan varhaisultraan :) Meitä odottajia on näköjään tammikuisissa paljon Oulun seudulta.
 
Osaisikohan joku sanoa oonko nyt tulkinnut oikein tuota clear bluen viikko raskaustestiä.. Eli mulla kierron mukaan LA 21.1, mutta epäilin jo aikaisemmin vahvasti että aikaistuu tuosta. Tein maanantaina clear bluen viikkonäytöllisen testin ja näytti 2-3 vkoa raskaana. Tein uudelleen eilen ja näytti 3+ viikkoa raskaana eli sen mukaan olisi sitten nyt menossa jo 6. raskausviikko??? Vielä ei oikein uskalla edes uskoa koko asiaa ja vähäiset raskausoireet ei oikein helpota luottamaan että kaikki hyvin. Neuvola on varattu mutta täytyy varmaan mennä tuohon varhaisultraan että saa selville millä viikolla mennään. 
 
Mulla sama homma... Mulla olis kierron mukaan LA 27.1, eli menkkojen alkamispäivä olis vasta su. maanantai iltana tein herkällä testillä positiivisen tuloksen ja tiistai iltana clear bluella raskaana 2-3 ... Pitää vissii käydä ens viikolla verikokeessa niin tietää mikä hcg arvo oikeesti on :)
 
Onko kukaan teistä menossa pääkaupunkiseudulla varhaisultraan? Mietin vaan mikä olis hyvä paikka.... Ite mietin tuota Femedaa, mutta olis kiva kuulla jos jollain kokemuksia kyseisestä paikasta tai jotain muita ehdotuksia.
 
Jebbu: Tsekkaa Joulukuiset 2012 -porukan keskustelu, siellä on tästä aiheesta ihan alotus. :) Itekin sinne kirjotin aiheesta.
 


Jebbu kirjoitti:
Onko kukaan teistä menossa pääkaupunkiseudulla varhaisultraan? Mietin vaan mikä olis hyvä paikka.... Ite mietin tuota Femedaa, mutta olis kiva kuulla jos jollain kokemuksia kyseisestä paikasta tai jotain muita ehdotuksia.


Itse ajattelin mennä ihan Forumin Mehiläiseen kun käyn siellä gynellä muutenkin niin on muutama tuttu kiva lääkäri. Hintaeroista ei mitään hajua, mutta ei mua haittaa tähän sijoittaa pikkasen :)
 
Ite soitin Mehiläiseen myös ja kyselin hintoja. Ne vaan sano, että noin 200e miinus korvaukset, eli maksettavaa varmaan ois jääny jotain 160e? Kun taas sit Diacorilla jäi maksettavaa 117e. Joten isoja hintaeroja voi olla, ja toki riippuu myös yksittäisestä lääkäristä toi hinta.
 
Hei kaikille! Täällä yksi typy liittyisi mukaan, plussattuaan aika reippaasti! (Ehti tikku hädin tuskin kastua kun jo näytti plussaa. Odotin 2min, näytti edelleen, 10min. näytti edelleen niin kai se oli pakko uskoa!) 

Raskautta on toivottu nyt puolisen vuotta, nyt aika uskomaton olo! Välillä pelottaa keskenmeno, välillä huomaan naureskelevani itsekseni, välillä virnuilen kaupungilla kävellessä ajatellen "Hehee, te muut ette tiedäkään mikä pikku salaisuus mun mahassa kasvaa!" Mieskin sanoi että olen hiukan pöpi ;) 

Oireina aamuisin lievää heikotusta ja lisäksi järkyttäviä menkkakipuja (aina olleet karmivia) ja mahan turvotusta. Rinnat aristaa, toivottavasti ei heti alkuunsa kauheasti rupea kasvamaan! Ja tosissaan ensimmäinen oire: Luulin yli viikon että mulla on pitkittynyt mahatauti! :D

Jännittää kovasti, ja vaikka paljon oli etukäteen mietitty, puhuttu ja suunniteltu, tuntuu nyt että kaikki on ihan hakusessa.. kyllä kai se siitä vielä oikenee. LA 21.1. näillä näkymin.

Onnellista odotusta kaikille <3
 
Hih :)

Tervetuloa kaikille uusille! :) Täällä mennään nyt viikolla 7+1 :) Jänskättää hiukkasen miten toi masu lähtee nyt sit kasvamaan tosta kun edellisen syntymästä on sen verran pikkusen aikaa. :) Mitä tuolla marraskuisilla vakoilin niin ihan mielettömän kokoisia masuja uudelleenodottajilla jo viikolla 11 :D Voi apua! Viimeks mun masuhan alko näkymään kunnolla vasta +32 viikolla :) Noh odotellaan et saadaan masuu kasvatettuu jonkin aikaa. :) Mielenkiinnosta perustin siis meille tammikuisillekkin oman masuGallerian :) Sinneppä siis kaikki lisäilemään kuvia kun alkaa jotain näkyä. :)

Lämmintä odotusta kaikille! <3
 
Hei kaikille, 
uskaltaudun jo nyt kirjoittamaan varovaisesti. Minä plussasin toissapäivänä, rv 3+4, haalean mutta selkeän plussan. Raskaus on suunniteltu ja toivottu, ensimmäisen yrityskerran tärppi. :) Oireiden perusteella tein testin: tissit muuttuneet, ällöttänyt kaikki, mielialat heitelleet, päätä särkenyt samalla tavalla kuin minipillereitä käyttäessä, kovia alavatsakipuja... Lisäksi väsyttää ja lämpö koholla. 

Tiedän, että vielä ollaan ihan tosi aikaisessa vaiheessa ja mitään todennäköisyyslaskelmia en uskalla alkaa tehdä. Mutta ajattelin nyt kuitenkin liittyä mukaan tähän foorumiin. Lienee pieni jokseenkin syvälle kaivautuneena, kun jo näin ajoissa on selkeä plussan testiin saanut aikaiseksi. :) Näin ainakin toivon. 

Luulen, että monet teistä jakavat tunteeni näistä alun peloista ja epävarmuudesta, jolloin ei voi ottaa kuin päivän kerrallaan ja salaa toivoa. :)


 
Tervetuloa vaan kaikki uudet :) Meitä tammikuisia alkaa pikku hiljaa olla jo aika paljon.

shiksa, tuo on niin totta, että nyt varmaan jokainen meistä menee päivä kerrallaan ja salaa toivoo, että kaikki menis hyvin. Eipä tässä oikeen muuta voi ennen ku kriittiset viikot on takana päin... Tänne voikin hyvin purkaa sitä keskenmenopelkoaan, jota ulkopuoliset ei tajua :)

Täällä aamulämpö 37 astetta :) Siitä ainaki tietää että masussa on kaikki hyvin! Enää kolme yötä varhaisultraan!!!!
 
Kiitos Untamoinen :) Ihanaa, että pääsette pian ultraan! Toivottavasti se vähän rauhoittaa mieltä!

Katsoin, että olit aiemmin kirjoittanut, että kuitenkin nämä jutut ovat suuremmissä käsissä, ja niin minäkin ajattelen, ja se itse asiassa lohduttaa. Samalla tietysti vaikeinta on se, että oikeasti ei itse voi asiaan vaikuttaa. 

Meillä on tosissaan vasta ensimmäinen yrityskerta, mutta olen luonteeltani, miten sen nyt sanoisi, vähän sellainen neuroottinen huolehtija, joten melkoinen tunneskaala on tullut käytyä läpi jo viime kuukausien aikana, kun on pohtinut ja pelännyt mahdollista lapsettomuutta ja kaikkea sitä, mikä voi mennä pieleen. 

Tällä hetkellä fiilis on varovaisen iloinen ja ottaa luottavaisin mielin vastaan sen, mitä annetaan. :)
 
Heippa kaikki!

Ilolla voisin myös liittyä tähän ketjuun! :)  <3  Sain parhaan äitienpäivälahjan mitä voi toivoa, kun testiin piirtyi kaksi viivaa! :)  Tässä kanssa varovaisesti toivoo parasta ja pelkää pahinta, no huomenna ajattelin kuitenkin uskaltaa soitella neuvolaan... Oli tuossa vähän aikaa sitten varhainen keskenmeno ja sen jälkeen yhdet menkat välissä ja sitten tärppäsi. Toinen lapsi olisi tulossa, ensimmäinen täyttää kesäkuussa 2 v. La olisi siis tämän vaun laskurin mukaan 25.1.2013.

Mietin kanssa tuota varhaisultraa, että pitäisikö mennä, mutta mies pitää sitä vähän "turhana"... Olis se vaan toisaalta kiva tietää, että siellä oikeesti on joku elävä. Kauheasti ei oo nyt vielä raskausoireita ollut, välillä pientä kuvotusta mutta eipä sitäkään muutamaan päivään ja rinnatkaan ei kovin arat ole, ihan pientä arkuutta.. Alavatsalla pieniä tuntemuksia on kyllä ja heti seuraavana päivänä plussasta alaselässä tuntu niinku olis ollu kauheet liitoskivut, ei meinannu käveleen pystyä ja toisen kerran tullu sama homma mut onneks ei oo koko aikaa...Mutta en mää sitä pahoinvointia mietenkä kaipaa et käy hyvin mulle tääkin kunhan pienellä kaikki hyvin ;)
 
Kiitos, shiksa, minäki toivon, että ultra rauhoittaa mieltä. :D Minäki stressaan hirveästi ja pelottaa, että ultrassa kaikki ei oo hyvin, vaikka siihen ei oo mitään syytä, ettei olis... Ei ole ollut edes verenvuotoa ja oireita on kiitettävästi. Muakin pelottaa se, kun ei voi mitenkään kontrolloida raskautta :D Se on nimenomaan suuremmissa käsissä, joten pitää kai vaan pitää ne kädet ristissä kunnes vauva on sylissä... Onneksi ette joutuneet kärsimään lapsettomuudesta ollenkaan, se on aika kamalaa, mutta toisaalta opettavaista. Saatte olla tosi kiitollisia että heti tärppäs, ja toivottavasti lapsi pysyy mukana :)

Tervetuloa Kaisuli84! :) Minä kyllä puhun varhaisultran puolesta, mutta jos teillä kestää hermot odotella sinne np-ultraan niin nostan teille kyllä hattua! Itte en siihen pystyis :D

Hehe, arvatkaas mitä minä tänään ostin? Raskaushousut, -hameen ja -caprit :D Sattu kirpparilla vastaan nii ajattelin, että mikäs siinä kun halvalla saa. Hulluinta on se, että mulla on ne raskaushousut just nyt päällä! Ne on niin mukavat! :D Ei purista mistään. Mun maha on tässä alkuraskaudessa turvonnut niin kamalasti, että ei mahdu mikään päälle tai sitte on tosi epämukava olo. Onneksi äitiyshousut on niin huomaamattomia nii niitä voi pitää jo ihan alusta asti :D Onko kukaan muu vielä laittanu äitiyshousuja jalkaan tässä raskaudessa?
 
Onnea hurjasti kaikille uusille ja tervetuloa mukaan!

Huh, täällä pyörähti juuri käyntiin yhdeksäs viikko, eli takana on 8+0. Äkkiä se aika sitten kuitenkin menee, vaikka aluksi tuntuukin muulta. Vielä kun saisi kutsun np-ultraan ja sieltä positiivisia tuloksia, niin voisi jo tosissaan huokaista :)

Untamoinen: raskauspöksyjen hankinta on käynyt mielessä, mutta päädyin viikonloppuna kuitenkin ostamaan kesäksi ihan normaaleja capreja ja shortseja - kokoa isompina tosin ;).
 
Mä plussasin eilen todella vahvan plussan. Tuli heti molemmat viivat näkyviin testiin... Nyt vaan odottelen tässä et pari viikkoa kuluis ja voisin varata ajan varhaisultraan. (edellinen meni kesken 5+3viikoilla ja olin jo ehtiny varaamaan ultran ja neuvolan ja nyt en halua siis hätiköidä niiden kanssa.) Olen siis vasta viikolla 4+3 ja raskaustesti tosi vahva plussa... toivotaan siis että kaikki menee hyvin <3
 
Takaisin
Top