Tammikuun 2013 odottajat <3

Tässä ilmottautuisin itsekin mukaan. Menossa 4+5 ja laskettuaika olisi edellisistä kuukautisista 13.1.2013
dpo 16 eli 4+1 plussasin vahvan viivan (apteekin oma) ja sitä ennen dpo11 sain herkällä testillä haamun.
Olen 29-vuotias ja esikoista odotetaan. Pillerit olen jättänyt pois 11/2011 ja ensimmäiset kaksi kuukautta annoin kierron tasaantua. Sitten kolme kiertoa tikuttelin ovista ja päivät käytettiin hyödyksi. Kolmannella kerralla siis tärppäsi. Toisesta kierrosta mulla oli tosi selviä raskausoireita, mutta vuoto alkoi normaalisti. Kokeilin kuitenkin testillä ja sain selvän viivan, jota ei sitten enää kahden päivän päästä tullut. Eli kemiallinen oli.

Nyt odotellaan 28.5. asti ekaa neuvolaa ja olen miettinyt että pitäisikö varata varhaisultra kuitenkin yksityiselle. Onko kokemusta, että miten hyvin niihin yleensä on saanut aikoja?

Oireina on ollut nyt rintojen arkuutta, palelua, vähän huonoa olo lounaan jälkeen ja alussa olin tosi kiukkuinen ja äkäinen. Lisäksi mahaa on nippaillut, mutta nyt on se alkanut vähentyä. Iltaisin yleensä paleltaa kovasti ja nännit nöpöttää ja ovat kasvaneet kaksinkertaiseen kokoon. Normaalisti mulla on aika pienet nännit, niin nyt ne näyttää aika ihmeelliseltä. :D
Kaikille odottajille hirveesti onnea matkaan että pienet pysyy mukana.
 
Heippa kaikille tasapuolisesti ja onnea plussanneille, tammikuun vauvoja odottaville :) Täällä plussattiin eilen, joten nyt on menossa omien laskelmien mukaan 5+1. Tämä on toinen, esikoinen täyttää kesällä kaksi<3 nyt vaan tutustumaan muihin tammikuun odottajiin ja jakamaan asioita ja kokemuksia yhdessä :)>
 
Hyvin varovaisesti ilmoittaudun tähän pinoon!
Tänään 3+3 hedelmöitysajankohdan mukaan. Kahdella erimerkkisellä raskaustestillä tänään selkeä haamu. Laskettuaika olisi ilmeisesti 21.1.2013.
 
Tervetuloa vaan kaikille plussanneille! :)
Meitähän alkaa olemaan jo hyvänkokoinen porukka kasassa!

Käykääpä ilmottelemassa tietojanne tonne tammikuisten listaukseen, niin pysytään paremmin kärryillä, kuka on milloinkin synnyttämässä ;)

Ja jee Zer!! Huippua että säkin päädyit tänne :)))
Muistelen tuolta toista vauvaa kuumeillen ketjusta, että kerkesit jo negankin testata jonkun aikaa sitten? Mahtia, että se plussa sieltä lopulta pärähti!
 
Hei, minäkin ilmoittaudun joukkoon :). Meille kolmas lapsi tulossa 7.1., esikoinen on 15-vuotias ja seuraava syntyi 6/11. Laittelinkin jo tietojani tuonne listaukseen.
 
Heippa

Varovasti liityn joukkoon :) Eilen sain vahvan plussan kp 25/28 joten sekavin jännityksen tuntein liikenteessä. Yksi km takana, joten ei oikein uskalla samalla tavalla iloita kuin ensimmäisellä kerralla. Toivotaan että tällä kertaa pysyy matkassa loppuun asti :) LA laskurin mukaan 21.1, mutta luulen että aikaistuu tuosta muutaman päivän.
 
Hei kaikille ja onnea plussanneille!

Täällä odotellaan esikoista ja la olisi kai 15.1. eli 4+3 vk mennään nyt. Kovasti jännittää kun takana on viime uudenvuoden päivänä tullut varhainen keskenmeno. Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin! Molemmilla kerroilla tärpännyt melkeinpä heti ensimmäisessä "suojaamattomassa" kierrossa, joten ainakaan itse raskaaksi tulossa ei tuntuisi olevan ongelmaa :) Testin tein eilen ja heti tuli aikas voimakas viiva ClearBluen testiin.

Oireita jonkin verran - jomotusta ja vihlaisuja alavatsassa ja alaselässä, lievää aristusta ja turvotusta rinnoissa ja ehkä ajoittain hiukan öklö ja normaalia väsyneempi olo. Ja finnejä :/
 
Bamboo: juu tein sen ekan testin kp.33 ja sillo tuli tosiaan se nega ja tein sen vielä aamusta, tän toisen tein kp.37 ja illalla myöhään josta ilmestyikin sitten plussa :) olihan se jo aavistettavissa kun noin pitkäksi kierto olisi menny. Ja koskaan ei ole yli 32 menny. Tosin koska tahansahan se kirto voi muuttua, mutta mulla ensimmäisen synnytyksen jälkeen se on pysynyt tasaisena.

irmu: toivotaan että pikkuinen pysyy nyt kyydissä, tarrasukkia kovasti sinne :)

Jebbu: toivottavasti siellä myös pysytään kyydissä loppuun saakka :)

Ja samoin kaikille muillekkin :D
 
Hei vaan kaikille massun kasvattajille!

Minäkin ilmottaudun joukkoon, eli toinen lapsi olisi meille tulossa, LA olisi laskurin mukaan 18.1 :) vkoja 4? :D ite on 29v, esikoinen meillä on 2 vuotias tytön tyllerö ja perheeseen kuuluu myös aviomies ja kaksi koiraa.

Oireita on jo joitain, esim pahoinvointia aaltoina, esikoisesta alko vasta viikolla 7.... ja väsy on myös kova. Mahaa nippailee ja tissit on arat, ihanaa! :D
Mukavaa viikonloppua kaikille <3
 


raapeli kirjoitti:
Ainii, meinas unohtua! Tää VÄSYMYS!? Oon pojan kanssa viime päivinä nukkunu päikkärit ko oon nii koomassa! Mikään määrä unta ei tunnu riittävän, lisänä tietenki se mun normi etten meinaa saada unta..


Juu väsymys on läsnä täälläkin! Joudun tosin käyttämään väsyttävää allergialääkettä siitepölyä vastaan, mutten muista olleeni aikaisemmin NÄIN loppu.

Lisäksi tuntuu, että ruokaa on saatava tasaisin väliajoin (yleenäs 4-3 tunnin välein) tai lähtee taju/muutun hirviöksi. Pientä kuvotusta on, mutta tuo säännöllinen syöminen helpottaa.Vielä viikko sitte suussa maisti aamuisin rauta, mutta se loppui, kun aloin syömään Multitabsin Raskaus plus -pillereitä foolihapon toivossa. En tiedä, onko noilla yhteyttä, vai oliko sattumaa.

Ensi keskiviikkona eka neuvolakäynti, iih :)
 
Varovaisen varovaisesti ilmoittautunen mukaan. Kävin viimeksi pyörähtämässä tuolla marraskuisissa. Silloin sain haamun testiin ja seuraavana päivänä testi olikin nega. Sitten kontrolloitiin verikokeella ja en ollut raskaana. Eli kai se oli mennyt kesken, ennenkuin ehti alkaakkaan.

No, nyt sitten tänään tein ihan semmosella Prisman jollaki Pregstickillä plussan. Ensin se näytti haamulta ja sitten hiukan vahvistui. Selkeä viiva se oli, muttei kyllä mikään tumma. Mutta tulos oli kumminkin luettavissa 3 minuutissa. Eli eikai se mikään haamu silloin ole. En uskalla uskoa vielä, kun viimeksi kävi noin, niinkuin kävi.. Tein ihan testin sen takia, että oon menossa tänään illanviettoon mun äidin ja siskon kanssa ja mietin, että uskallanko ottaa mitään. Taitaa jäädä drinksut juomatta... Huomenna aamulla ajattelin testailla uudelleen vielä. Nyt olis meneillään menkkojan mukaan rv 4+1 ja la olis 18.1.2013.

Minulla on ennestään kohta 10kk ikäinen tyttö :>
 
Ainiin, oon pitäny tuolla kuumeilupäiväkirjojen puolella testauspäiväkirjaa, missä testasin yhtä teoriaa tulla raskaaksi, minkä "koin" esikoisen kanssa ja mun yks tuttu on tullu kans sillai raskaaksi, eli sinne kuikkimaan, jos kiinnostaa.
 
Heippa!

Haluaisin liittyä Tammikuun odottajiin! :)

6,5 vuoden yrittämisen jälkeen sitä ollaan vihdoin raskaana ja koneen laskema La olisi 13.1.2013 <3

Varhaisultra on tämän kuun lopulla,jossa siis selviää paremmin la.

Jänniä aikoja siis elellään ja tuntuu jotenkin aivan käsittämättömän uskomattomalta,että me saisimme vauvan.
Pelko on myös hyvin suuri,että kesken menee tai jotain kauheeta tapahtuu. Joten päivä kerrallaan mennään ja toivotaan parasta

Paljon kaikille tarrasukkia,jotta pikkuinen tarraa tiukasti ja pysyy kyydissä loppuus asti :)
 
Tervetuloa kaikille uusille mammoille :) !!

Elviira : meillä on sama laskettu aika !!! 18.1 :) <3 Saa nyt nähä pysyykö mulla samana ultran jälkeen.. meillä varhaisultra 28.5, ihanaa <3

Tosiaan, varhaisultraan päätettiin yksityiselle mennä, aika on 28.5 <3

Uutena oireena on rintarauhasten kipuilu, eilen tuli rinnat kipeäksi ja tänään vaan kipeytyy entisestään, auts!! :) Mutta se kertoo että hormonit nousee, ja sekös on ihanaa :)! Muuten kaikki ennallaan, paisti oon kyllä NIIIN itku herkkä ettette usko! :)

Kaikille ihanaa alkuraskausaikaa ja paljon ihmisliimaa mukaan!! <3

 
Täällä tehty näin äitienpäivän aamun kunniaksi toinen testi. Sekin näyttää plussaa. Ei ole vielä kovin vahva plussa, mutta väriä siinä viivassa on kumminkin ja ei tarvi silmät sirrillään tiirata vaan ihan selkeästi näkyy. Ehkä tässä pitää pikkuhiljaa alkaa uskomaan. Ehkä teen vielä yhden testin viimeiseksi varmistukseksi :D
 
MarinaMelina; Hihii, me saahaan sit jännätä kumpi kerkee ensin ;) Oon ite lähes 100% varma kans et meil on oikee LA muutaman päivän aikasemmin oikeesti. Mut mennään nyt tuon laskurin mukaan! Vitsi oon niiiiiin kade tuosta varhaisultrasta!!! <3 :) Itellä ei ainakaan näil näkymin oo tarkotusta käydä. Pitäis malttaa oottaa neuvolaan (jota en muuten oo viel varannu...) ja jospa ne sit siel vilkasis mitä siellä näkyy!:)

Muuten oireita näyttää tulevan päivä päivältä enemmän... nännit alkaa olla toooosi arat, ruoka ei maistu, kuvotus tulee aaltoina ja väsyttää. Oon kans tosi itkuherkkä ja aik semmonen, khöm, tuulella käyvä ja herkästi syttyvä :D Mut toivottavasti vaan tarkottavat sitä et hormoonimäärä kasvaa ja siel ois massussa kaikki hyvin <3 itellä ei oo tuota tukalaa oloa/turvotusta ollu, vaan päinvastoin, ollu aivan mahtava olo muuten! Ekassa raskaudessa olinki heti alusta tosi turvonnu ja epämukava olo, mukava et (ainaki vielä ;) on nyt toisin!
 
Nyt ois varattuna varhaisultra ja ensimmäinen neuvolakäynti. Varhaisultraan mennään Meri-Oulun neuvolaan 5.6. Vinkki muillekkin mammoille, jos asutte Oulun seudulle. Tuolla yksityisellä Meri-Oulun neuvolalla maksaa varhaisultra vaan 50e. Siitä ei tosin saa mitään kelakorvausta mutta ei tuommosesta hinnasta tarvi saadakkaan. Minusta se on enemmän kuin kohtuullinen. Neuvolan varasin niin, että ollaan ehditty käydä siellä ultrassa, eli 15.6. Sillon mahtais olla raskausviikkoja plakkarissa jo 9.

Kivasti alkaa nää raskausoireet nostaa päätään. Oikeasti ei niin kivaa. Mulla turvottaa ihan hirveästi. Maha on oikeen semmonen roikkuva nestelöllerö, väsyttää aivan hirveästi ja tuntuu, että ruoka kiertää suolessa tosi hitaasti. Tuntuu, että pitäs huutaa kaikille tästä asiasta mutta todellisuudessa halutaan pitää asia salassa niin pitkään kuin mahdollista, lähinnä mun työpaikan takia. Oli kumminkin pakko kertoa jo omalle äidille ja siskolle sekä yhdelle ystävälle.
 
Nia, mekin mennään Meri-Oulun neuvolaan :) Meille on varattu aika jo ensi keskiviikolle, 23.5. Jännittää kovasti :) Sillon on viikot 6+4, pitäis kuulemma jo näkyä. On kuulemma mukava se nainen joka sitä pitää, kaksi kaveria on siellä käyneet varhaisultrassa. Aina sillä on ollut hyvät uutiset :D Eikä tosiaan oo hinnalla pilattu, ja sinne saa helposti aikoja. Oon jo kahdesti joutunu omaa aikaani siirtämään, ja aina sillä on ehdottaa joku toinen aika tilalle lyhyellä aikavälillä.
 
Näki tänään ensimmäistä kertaa pienen möntin <3 Viikkoja 5+2

Olen eläinlääkärissä töissä ja tänään lääkäri sitten ultrasi minut, ja kyllä sieltä pikkuinen möntti löytyi ja sykekin saatiin näkyviin <3 :) Olen niin onnellinen, kyllä se tunne vaan oli huojentava,kun näki että siellä oikeasti on jokin ja sydän löi :)

Lääkäri oli myös niin innoissaan ja kysy,että joko perjantaina ultrataan uudestaan :) Lupasi ultrata aina kun vaan halua! Onhan se kiva,niin näkee tilannetta ja jos tapahtuu muutoksia sykkeessä ja kasvussa,niin osaa seurata että onko vielä ihan normaalia yms... Eikä tarvitse edes maksaa itseä kipeeksi,jotta pääsee ultraan sillon kun haluaa :)

Mutta 2 viikkoa täytyy vielä odottaa,jotta pääsee ns. viralliseen ultraan ja viikot tarkentuu yms...

Muutenkin täällä menee hyvin, olo on ollut hyvä vaikkakin oireita on mutta ei mitään pahoja. Perus mahan nipistelyä,väsymystä, mielialan vaihtelua ja rintojen arkuuttaa.

Tervetuloa myös minunkin puolesta kaikille uusille! :)
 
Eikä, ihan mahtavaa supsu86!!! :D
Ultraiskohan meidän ell mut samalla kun käyn rokottamassa koirat? :DD

Ihanaa, että möntti oli siellä missä pitikin, ja sykekin löytyi! ♥ Mäkin haluuuuuun!
 
Takaisin
Top