Tammikuun 2013 odottajat <3

Jos sitä itsekkin hyppäis kelkkaan...

Täällä nyt mentäis jotain 6+4 viikoilla ja toivottavasti loppuun asti.
Huhtikuun alussa meni heti alussa kesken ja sen jälkeen saikin tämä alkunsa

Mulla on neuvola tuolla 11.6 ja kyllä ottaa päähän ku ei julkiselle puolelle päässyt varhaisultraan määrittämään raskauden pituutta ja sainkin siitä tapella neuvolatädin kanssa. Julkiselle kyllä juu pääsis, mutta ei nyt ole varaa heittää rahaa siihen... Möks möks...

Kotona juoksee poika 06 ja tyttö 10.
 
On tää kyl niin hirveetä jännäämistä, kamalaa kun tästä ei voi vielä nauttia yhtään.
Mulla siis 2 kk sitten varhainen km viikoilla 5. Alkoi kovilla vatsakivuilla ja normaalilla menkkamaisella vuodolla. Nyt ollu kovia menkkamaisia kipuja n.2 päivää ja pelottaa koko ajan, että koska menee kesken.. :( huomenna siis tulis rv 4+6 ja oottelen sitten tässä et tulis rv6 täyteen, että uskaltaisin varailla varhaisultraa (ollaan 5v yritetty ja hoidot oli tarkotus alottaa elokuussa, joten pääsen julkiselle soittamalla.) Eniten vaan koko ajan pelottaa, että joudun pettymään..... :(( Muita joilla samanmoisia tunteita/kokemuksia?
 
Itsellänikin 2 km takana ja nyt 4+3, erilaiset tuntemukset ja samantien kun plussasin jotenkin tunsin itseni vahvaksi ja että tämä kestäisi :) Aiemmin hermoillut sikana ja ne sitten menivätkin kesken.. Ensin ajattelin että vain kuvittelen koko "vahvuuden" mutta jos muillakin tämmöisiä varmoja tuntemuksia niin hyvä!
 
Liitytään täältäkin matkaan mukaan.

Viikkoja on nyt jotakuinkin 8+0.
Ekaa neuvolaa pitää vielä reilu viikko odotella, eli 4.6 on eka visiitti.

Varsinaista pahoinvointia ei ole ollut koko aikana (paitsi yhtenä aamuna puklasin aamulla juodut nesteet pihalle vartin päästä juomisesta), muuten ainoana oireena on ollut vatsan polttaminen, jos en ole muistanut syödä/juoda riittävästi.

Alkuun väsytti ihan törkeesti muutaman viikon, mutta nyt on taas hiukan helpompi olla, vaikka onkin muutama yö mennyt normaalia lyhyemmillä yöunilla.


 
 
Liitytään joukkoon iloiseen, LA laskurin mukaan 31.1. mutta pikkuneiti syntyi kahta viikkoa aikaisemmin, joten saapi nähdä =) Yritystä ehti olla kolmen kierron ajan, ovistikkuja käytin kun kierto oli epäsäännöllinen, ja nyt tärppäsi. Esikoinen on kohta 1v, ja ajateltiinkin että halutaan lapset pienellä ikäerolla. Nyt on oikein sopiva, olettaen tietenkin että kaikki menee niin kuin pitääkin. Oireita ei vielä suuremmin ole ollut, paitsi vähän normia väsyneempi. Treenit kulkee yllättävän hyvin, ensimmäisen kanssa olin aivan puhki jo kävelyllä heti alusta, 
 
Jospa minäkin nyt sitten uskaltautuisin ;) Eilen tein plussatestin ja 30.1. ois näillä näkymin la. Toinen lapsi olis tulossa, eka on syntynyt 2/11. Lopetin imetyksen helmikuussa ja ekat kunnon menkat tuli vasta maaliskuussa. Haluttiin odottaa vielä yhdet menkat, että tiedettäis vähän kierrosta jotain. Sitten huhtikuun menkkojen jälkeen annettiin lapselle lupa tulla ja toiveeseen vastattiin nopsaa. Toivomme todella, että tämä kestää ja saadaan tammikuussa tyttärellemme sisar :) Mua pelottaa ihan sikana kaikki tuulimunat yms. sekä tieto siitä, et mun mutsilla just toinen raskaus meni kesken. Ootteko te kertoneet monille odotuksestanne? Mä en ajatellut kertoa juuri kenellekään ennen kuin ollaan 3kk yli tai kun se alkaa näkyä. Muutama luottoystävä saanee tietää, koska niille varmasti haluan avautua myös mahdollisissa surullisissa tilanteissa.
 
Täällä olisi menossa 6+1. Takana on yksi keskeytynyt keskenmeno ja yksi kohdunulkoinen raskaus. Koko ajan yritän olla ajattelematta koko raskautta, ettei taas aivan hirveää pettymystä tule. Pelkoa lisää se kun alavatsassa tuntuu melkein koko ajan "menkkakipua". Muutenkin erilainen raskaus kuin edellinen. Minkäänlaisia oireita ei ole, edellisellä kerralla pahaa oloa oli ympäri vuorokauden ja väsymystä oli koko ajan, nyt ei mitään. Olen kyllä kuullut että joskus ei tosiaan tule oireita ollenkaan. No ei tässä auta muu kuin odottaa ja toivoa että tällä kertaa pikkuinen pysyy mukana. <3 
 
noora88, täälläkin oireeton mamma. Google on ollut aika huono kaveri. Eksyin sitä kautta keskustelupalstalle, jossa joku kysyi oireettoman alkuraskauden kokeneita ja moni siellä kirjoittikin, että ovat oireettomia... Että ei ole kuin muutaman kerran oksentanut ja rinnat sikakipeät! emoticon Itsellä kun ei ole oikeastaan mitään muita oireita, kuin että rinnat kipeytyy yöllä. Muutoin ei uskoisi edes raskaana olevansa.
 
Noora88: Mulla noita menkkakipumaisia kramppeja ja paineen tuntua ym.. oli kanssa jatkuvasti viime viikolla.. Rv 5. Muakin huolestutti ne ja kyselin sitten vielä neuvolasta niin sanoivat että kuuluvat asiaan, ei kannata huolestua! Ja mullakaan ei liioin oireita ole, ajoittaista kuvotusta ja rinnat aristaa iltaisin ja öisin.. muuten olen elämäni kunnossa :D Ei oikeastaan tosiaan tunnu raskaana olevalta, se varmaan osaksi itsellä ainakin lisää sitä pelkoa siitä onko kaikki hyvin.. mutta pakko se on uskoa että kaikki menee hyvin <3
 
Jassoo, ilmoittaudun joukon jatkoksi minäkin.
Toinen on odotuksessa ja laskettu aika 11.1.13.

Toivottavasti kaikki menee hyvin meillä kaikilla. Tälläkin kertaa olen lähes oireeton, mitänyt rinnat olivat aluksi kipeät ja väsytti perhanasti. Hieman 6 + viikolla yökkäilyä, mutta se meni ohitse alle viikossa. Nyt siis 7 + 5. Kivaa on elämä nyt. :)
 emoticon
 
Toivottavasti joku osaisi vastata, kävin viime viikolla (4+3)  hcg mittauksessa ja se oli 222. Neuvolan hoitaja ei tiennyt mitä sanoa kun ei ole tutkinut niitä arvoja tai ei ole koulutusta sanomaan mitään siihen niin hän soitti äitiyspoliklinikalle ja kyseli sieltä ja se on kuulemma hieman alhainen.. Nyt uusiin testeihin, mietin vain kun yritin tulkita sitä hcg asteikkoa että ihan siinä välissä se olisi? Ja monella on ollut noin "alhainen".. Ihmettelenpä vain onko muilla vastaavia kokemuksia? :)
 
Moikka Maraboude,
Minä en tiedä mitään noista arvoista, mutta koska viikot ovat 4+3 en usko että raskaushormooni? hirveän ylhäällä voi vielä ollakaan. Älä huoli :)
 
No niin minäkin ajattelin! :) Ihme pelottelijoita. Kuitenkin kun laskin kyseisestä arvosta taaksepäin jakamalla sen kahteen joka toinen pv, niin sain ovulaation aikoihin eli 2+1 1.5 hcg arvoksi. Ja jos se tuplaantuu joka toinen päivä niin eihän minulla ole mitään hätää :P

Onneksi ensi viikon tiistaina varhaisultra, jännittää. ;)
 
Kaikkea sitä oppii täällä(kin)! Kiitos tuosta tiedonmurusesta! (Ei olisi pahitteeksi sille neuvolatädillekään tuollainen tieto..) Hihii. :P
 
Heh netistä pystyy oppimaan vaikka mitä ;) Tosiaan oli neuvolatäti hieman ihmeellinen kun ei tiennyt asioista, mutta onneksi otti selvää. Toivoin vain että muu osaamisalue raskauden kannalta on kunnossa jos hän minun omaksi tädikseni tulee :D
 
Hermostuneena haluaisin mennä aikaisin nukkumaan että aika menisi nopiaa, huomenna ensimmäinen ultra, toivottavasti siellä joku köllisi <3
 
Heippa!

Täällä ois laskettu aika 22.1. eli nyt 9. vk menossa, ensimmäinen meille.....Vielä oon vähän toppuutellut kaikkia aikojen varaamisia neuvolaan ym. kun viime joulukuun alusta 8. vklla keskenmeno. Nyt kun 8 on jo ohi uskaltauduin tännekin käymään  :) Tällä kertaa tuntuu ainakin paremmalta eikä pahemmin kipuiluja ole ollut. Tämä viikko kylläkin hyvin väsymyksen täyteinen.....ja 1-1,5 tuntia aamupalasta on syötävä omenaa pikkuhiljaa tai tulee niiin paha olo. 

Raisiossa asustellaan :)

 
Hei kaikki, täälläkin ilmottautuu uusi mamma! emoticon

Nyt menossa 10. viikko eli laskettu aika olis 12.1. Väsyttää, paleltaa, kahvi ei maistu ja ihme kuvotusta pitkin päivää.. Ihan erilaiset oireet kun esikoista odottaessa! Sillon oisin juonut kahvia vaikka kuinka paljon, ainoana oireena koko raskaudesta oli mieletön väsymys (vaikka kittasin sitä kahvia..). Meillä ennestään siis tyttö 1v 4kk <3 

Jännittää hirmusti, me ei käyty varhaisultrassa eli vasta muutaman viikon päästä niskapoimu-ultrassa saadaan tietää onko kaikki niinkuin pitääkin.

Onnea kaikille odotukseen! 
 
Hellurei! minäki nyt sit uskaltaudun mukaan joukkoon. la ois 6.1 ja neljäs ois tulos ellei sit tuu yllärinä et siel onki useempi. :) kovasti on huonoo oloo ja voisin nukkuu 24/7... 26pv voi nt-ultra jossa sit näkyy ehkä sikiöiden määrä.. :) meidän kummanki suvus on kaksos raskauksii joten meillä ois kyl hyvät mahollisuudet saaha kaksoset.. :)
 
Heipsan.
Täältäkin ilmoittaudutaan mukaan! Varhaisultrassa kävin, ja la olis sen mukaan 22.1  Toista siis odotetaan tyttö on nyt 1v 2kk.

Töissäkin tarttis välillä käydä, tuntuu vain että voisi nukkua aamusta iltaan. Viimeksi sellaista ei ollukaan... saa nähdä tuleeko vessan pytyn halailu jälleen tutuksi...

 
Takaisin
Top