Tammikuisten tuumailut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa uudet! :welcome

Mä olen saavuttanut Elon mainitseman appelsiinivaiheen, joka myös itsellä on ollut aiemmissa raskauksissa. Tänään ei aamusta muu uponnut kuin iso appelsiini. Yritän kohta syödä jotain muuta, kunhan nuo appelsiinit ensin laskeutuvat kunnolla vatsaan.

• Tykkään
Reaktiot: elo
Minulla oli viime raskaudessa ihan sietämätön himo greippeihin, mies toi kerran ”koko viikoksi” eli 5 greippiä. Söin ne siltä istumalta ja miehen ilme oli aika hauska.

Nyt on pientä kuvotusta ollut. Mulla migreeni äityi tosi pahaksi viime raskaudessa.. oli pari krt viikossa ja oli ihan kauheeta :meh:

Mä olen käynyt muutaman kerran jo kurkkimassa täällä ja taidan jossain vaiheessa virallisestikin tulla mukaan. Tänään sain vaaleista haaleimman toisen viivan apteekin ultraan aamulla ja nyt päivällä parin tunnin pidätyksellä apteq näytti haaleaa plussaa. Vielä en uskalla iloita kun ei menkatkaan ole myöhässä. Ens viikolla jossain välissä jos ei vuoto ala.

Meiltä löytyy ennestään 2 poikaa ja 3 tyttöä. Näiden omien lasten lisäksi tällä viikolla haettiin meille koiravauvaa.

Mulla tää on poikkeuksellinen raskaus. Neljä ekaa meni normaalisti, viidennen aikaan mulla oli koliitti joka äityi lopussa pahaksi. Nyt on j-pussi kun koko paksusuoli leikattiin pois viime lokakuussa. Jännittää ja pelottaa sen takia. Varmaan täytyy alkuviikosta olla yhteydessä Meikun gastroon ja kysellä kaikki mahdollinen.

Mä olen käynyt muutaman kerran jo kurkkimassa täällä ja taidan jossain vaiheessa virallisestikin tulla mukaan. Tänään sain vaaleista haaleimman toisen viivan apteekin ultraan aamulla ja nyt päivällä parin tunnin pidätyksellä apteq näytti haaleaa plussaa. Vielä en uskalla iloita kun ei menkatkaan ole myöhässä. Ens viikolla jossain välissä jos ei vuoto ala.

Meiltä löytyy ennestään 2 poikaa ja 3 tyttöä. Näiden omien lasten lisäksi tällä viikolla haettiin meille koiravauvaa.

Mulla tää on poikkeuksellinen raskaus. Neljä ekaa meni normaalisti, viidennen aikaan mulla oli koliitti joka äityi lopussa pahaksi. Nyt on j-pussi kun koko paksusuoli leikattiin pois viime lokakuussa. Jännittää ja pelottaa sen takia. Varmaan täytyy alkuviikosta olla yhteydessä Meikun gastroon ja kysellä kaikki mahdollinen.

Onnittelut plussasta sekä myös koiravauvasta! :Heartred

Pelot ja jännitys kannattaakin ottaa jo heti alkuun neuvolassakin puheeksi.
Hyvä, kun olet yhteydessä sinne gastroon. Osaavat luultavasti sieltä hyvin ohjeistaa ja tarpeelliset seurannat tarjota. :)

Onnittelut plussasta sekä myös koiravauvasta! :Heartred

Pelot ja jännitys kannattaakin ottaa jo heti alkuun neuvolassakin puheeksi.
Hyvä, kun olet yhteydessä sinne gastroon. Osaavat luultavasti sieltä hyvin ohjeistaa ja tarpeelliset seurannat tarjota. :)
Kiitos. Aina yhtä jännittävää tää alku.

Mä olen neljässä viimeisimmässä loppuun menneessä raskaudessa käynyt pelkopolilla ja varmaan nytkin yritän päästä. Toki jos mun raskautta seurataan muutenkin polilla tarkemmin niin silloin ei välttämättä samanlaista tarvetta ole. Neuvolasta olen joskus saanut hirveen huonosti tukea vaikka ehkä oisin halunnut enemmän tukea.

Kiitos. Aina yhtä jännittävää tää alku.

Mä olen neljässä viimeisimmässä loppuun menneessä raskaudessa käynyt pelkopolilla ja varmaan nytkin yritän päästä. Toki jos mun raskautta seurataan muutenkin polilla tarkemmin niin silloin ei välttämättä samanlaista tarvetta ole. Neuvolasta olen joskus saanut hirveen huonosti tukea vaikka ehkä oisin halunnut enemmän tukea.

Kurjaa, että teillä on ollut ikäviä kokemuksia neuvolasta. Toivottavasti tällä kertaa tulisit paremmin kuulluksi. :Heartred

Meillä tää viimeisin oli viikkoihin nähden pieni, mutta ei kuitenkaan tullut sga diagnoosia. Syitä tähän oli useampia. Mulla viimeisellä kolmanneksella oli perussairaus pahana, tytöllä oli napanuora solmussa ja kaiken lisäksi se oli kalvokiinnitteinen. En tiedä johtuuko tästä kalvokiinnitteisyydestä mutta mä jäin seuroissa kiinni vaikka niskaturvotusta ei ollut. Kävin hälytyksen takia niptin.

:welcome PogoMamma!

Minä oon kans käyny raskausaikana pelkopolilla juttelemassa. Nyt on uus ”neuvolatäti” että saas nähdä lähteekö yhtä hyvin sujumaan kuin edellisen kanssa. Ensikäynnin kävin just viimeviikolla, ensivaikutelma oli ihan hyvä.

ja vielä maininta tuosta ”erottamattomasta ystävästäni” migreenistä :devil07
Täällä tuntuu muillakin jylläävän sen kolmepäivää.. niin mitäs lääkkeitä te ootte saanu ottaa raskausaikana? Mulla ”virallinen” Migreenilääke raskausajan tauolla ja tilalla panacod, jos pahaksi äityy, mutta nyt ei auttanut oikein sekään.. toki en max. Annosta ottanut, vaan koitin vähemmällä selvitä..:dead: ja sitten yrjösin senkin vähän..
pitäis varmaan kysellä siitä nenäsumutteena otettavasta voisiko sitä käyttää jo nyt raskaana ollessa.

:welcome PogoMamma!

Minä oon kans käyny raskausaikana pelkopolilla juttelemassa. Nyt on uus ”neuvolatäti” että saas nähdä lähteekö yhtä hyvin sujumaan kuin edellisen kanssa. Ensikäynnin kävin just viimeviikolla, ensivaikutelma oli ihan hyvä.

ja vielä maininta tuosta ”erottamattomasta ystävästäni” migreenistä :devil07
Täällä tuntuu muillakin jylläävän sen kolmepäivää.. niin mitäs lääkkeitä te ootte saanu ottaa raskausaikana? Mulla ”virallinen” Migreenilääke raskausajan tauolla ja tilalla panacod, jos pahaksi äityy, mutta nyt ei auttanut oikein sekään.. toki en max. Annosta ottanut, vaan koitin vähemmällä selvitä..:dead: ja sitten yrjösin senkin vähän..
pitäis varmaan kysellä siitä nenäsumutteena otettavasta voisiko sitä käyttää jo nyt raskaana ollessa.
Mulle on määrätty Imigrania tai Panacodia migreeniin. Just tällä viikolla aiemmin kärsin 3 päivän migreenistä ja eilen illasta helpotti särky. Otin Panacodia maksimiannoksen eli 6 nappia vuorokauteen kahtena päivänä peräkkäin. Eilen kokeilin mennä pelkällä Panadolilla ja se riitti eilen. Täytyy kysellä heti reseptiä tuohon Panacodin kun en nyt tuota estolääkettä pysty aloittamaan. Eilen kävin hakemassa apteekista sen ja nyt se jää.

Tervetuloa! :)

Muokattu viimeksi:
Toivottavasti jäi aamun tiputteluun vuoto?
Eikä merkitsisi pahinta..:sorry:
Kyllä jatkuu vuoto eikä vain tiputtelemalla. Kesken se ikävä kyllä meni :sad015 Jatketaan yrittämistä ja toivotaan että onnistuis nopsaa uusi raskaus. Kaikkea hyvää teille kaikille. Tätä tunnetta ei toivo kellekään:scared001

Kyllä jatkuu vuoto eikä vain tiputtelemalla. Kesken se ikävä kyllä meni :sad015 Jatketaan yrittämistä ja toivotaan että onnistuis nopsaa uusi raskaus. Kaikkea hyvää teille kaikille. Tätä tunnetta ei toivo kellekään:scared001
Voi ei!.. :sad001 voimia :Heartred
jospa pian tärppäisi uudelleen.

Mua pelottaa kaikkien muiden asioiden lisäksi keskenmeno. Yhden kkm:n kokeneena on takaraivossa valtava pelko. Täytyy varmaan maanantaina heti soittaa polille ja neuvolaan kun pelot on ehkä vähän liian isot. Lisäks ei yhtään tiedä miten mun tapauksessa tuo raskauden seuranta menee.

Ja hei aina perinteisesti plussan jälkeisenä yönä mulla ei ole uni tullut. Saa nähdä miten nyt käy. Oon unettomuuden ja valtavan stressin takia saikulla nyt. Alustavasti piti palata maanantaina töihin mutta nyt mulla on saikkua kuun loppuun asti. Sen jälkeen aion palata töihin vaikka mikä ois.

Mä luin migreeniryhmästä että kofeiini saattaa katkaista alkavan kohtauksen ja käytin sitä edellisessä raskaudessa kun saattoi tulla parikin kohtausta viikossa. Mä myös käytin panadolia, kylmäpussi otsalle ja niskaan sekä pidin huolen että selkä ja niska ei oo jumissa. Toki lepoa lisäksi paljon ja sain sit niillä hoidettua. Toivon et ei tässä raskaudessa tulis samaa :blackeye:

Mullakin pelko iskee välillä.. kkm ja esikoinen saatiin hoidoilla tänne niin tää tuntuu välillä ihan unelta. Ja pelottaa et ”tuli liian helposti”.. :sad001 sit pelkään ees ajatella mitään tollasta kun sit pelkään että jinxaan sen.

Tein pelon vuoks testin tänään illalla ja tasavahvat viivat tuli.. mulle on irvailtu siitä eikä ymmärretä miksi testaan, ihan sellaisetkin jotka mun taustan tietää :banghead: :argue

Ja hei aina perinteisesti plussan jälkeisenä yönä mulla ei ole uni tullut. Saa nähdä miten nyt käy. Oon unettomuuden ja valtavan stressin takia saikulla nyt. Alustavasti piti palata maanantaina töihin mutta nyt mulla on saikkua kuun loppuun asti. Sen jälkeen aion palata töihin vaikka mikä ois.
Hyvä että oot saanut saikkua! Itsellä ei unettomuudesta ole kokemusta siten että olisi vienyt unet pitkäksi aikaa, mutta uskon että jos unet liian vähänä, niin vaikuttaa kyllä aivan varmasti kaikkeen jaksamiseen :sleep011:smiley-angry003

Takaisin