Tammikuisten tuumailut

Meillä myös esikoinen odottaa kovasti eskarin alkua joka on siis vasta vuoden päästä. Palasi onneksi hyvillä mielin takaisin päiväkotiin loman jälkeen. Tuo lasten vilpitön innostus on jotain niin hellyttävää.

Kävinpäs sitten neuvolassakin tänään. Nyt viikkoja siis 17+5. Muutaman päivän supistelut, välillä kipeästikin. Paikat pehmeät, sentin auki ja kaulaa 2 senttiä jäljellä. Saattaa toki liittyä uudelleen synnyttäjänä olemiseen, mutta lääkäri laittoi lähetteen äitipolille ja kirjoitti loppuviikon sairauslomaa. Mua ketuttaa kuin pientä apinaa. Mä en ole ollenkaan kotona makaavaa tyyppiä ja sanoinkin että haluan mennä töihin ja jään kotiin jos on pakko. Tulee pitkä loppuraskaus jos tää meno alkaa jo nyt. Ärsyttää myös työnantajan ja työkavereiden puolesta. Aaargh.
 
Meillä myös esikoinen odottaa kovasti eskarin alkua joka on siis vasta vuoden päästä. Palasi onneksi hyvillä mielin takaisin päiväkotiin loman jälkeen. Tuo lasten vilpitön innostus on jotain niin hellyttävää.

Kävinpäs sitten neuvolassakin tänään. Nyt viikkoja siis 17+5. Muutaman päivän supistelut, välillä kipeästikin. Paikat pehmeät, sentin auki ja kaulaa 2 senttiä jäljellä. Saattaa toki liittyä uudelleen synnyttäjänä olemiseen, mutta lääkäri laittoi lähetteen äitipolille ja kirjoitti loppuviikon sairauslomaa. Mua ketuttaa kuin pientä apinaa. Mä en ole ollenkaan kotona makaavaa tyyppiä ja sanoinkin että haluan mennä töihin ja jään kotiin jos on pakko. Tulee pitkä loppuraskaus jos tää meno alkaa jo nyt. Ärsyttää myös työnantajan ja työkavereiden puolesta. Aaargh.

Mio, aivan varmasti työkaverisi ja työnantajasi ymmärtävät, vaikka luultavasti itsekin harmittelisin samaa jos joutuisin jäämään töistä todella varhaisessa vaiheessa pois. Toivotaan, että lepäämällä tilanne helpottaisi :)
 
Mua itseä ei yhtään haittaisi vaikka joutuiskin jäämään saikulle ja lepoon. Vois kyllä jossain välissä tulla aika pitkäksi.
 
Mio, onpa kurjaa :sorry: Ymmärrän myös täysin fiilikset siitä ettei haluais jäädä pois kun miettii työkavereita ja pomoa. Mutta lopulta työt on vaan töitä ja ne odottaa kyllä :)
 
Meillä myös esikoinen odottaa kovasti eskarin alkua joka on siis vasta vuoden päästä. Palasi onneksi hyvillä mielin takaisin päiväkotiin loman jälkeen. Tuo lasten vilpitön innostus on jotain niin hellyttävää.

Kävinpäs sitten neuvolassakin tänään. Nyt viikkoja siis 17+5. Muutaman päivän supistelut, välillä kipeästikin. Paikat pehmeät, sentin auki ja kaulaa 2 senttiä jäljellä. Saattaa toki liittyä uudelleen synnyttäjänä olemiseen, mutta lääkäri laittoi lähetteen äitipolille ja kirjoitti loppuviikon sairauslomaa. Mua ketuttaa kuin pientä apinaa. Mä en ole ollenkaan kotona makaavaa tyyppiä ja sanoinkin että haluan mennä töihin ja jään kotiin jos on pakko. Tulee pitkä loppuraskaus jos tää meno alkaa jo nyt. Ärsyttää myös työnantajan ja työkavereiden puolesta. Aaargh.
Voi harmi Mio jos nyt jo tosiaan menee jarrutteluksi! Juuri vasta päästy tähän keskiraskauden aikaan... Hyvin ymmärrän fiilikset myös töiden ja saikun suhteen. Minutkin olisi lääkäri laittanut takaisin sairaslomalle viime viikolla, mutta en millään suostunut. Minullakin oli kanssa yhtenä päivänä kipeitä supistuksia (kivuttomien lisäksi), ja lisämausteena 5 migreeniä viikossa. Mutta ei katsottu tekikö supistukset mitään, ja sain ne rauhoittumaan viikonlopun levolla. Sinulla kuulostaa tuo tilanne kyllä sillä tavalla pahemmalta kun tilanne lähtenyt noin kypsymään. Voisihan olla hyvä koittaa jaksaa hetki saikutella... Lojaalius työkavereita kohtaan on kyllä vaikea asia, ja harmittaahan se kun ei pääse osuuttaan töihin tekemään. Olen kuitenkin ihan varma minäkin, että kaikki ymmärtävät ja tietävät että tulet heti kun vaan saat luvan :) Ja hyvä että pääset polille tsekkaamaan tilannetta tarkemmin, tärkeintä kuitenkin että sinun ja vauvan vointi ei vaarannu. Tsemppiä, ja toivotaan että tilanne rauhoittuu ja saat sitten vielä puuhastella ja tehdä töitä koko pitkän syksyn! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Mio
Kiitos kauniista sanoistanne ja myötätunnosta :signs001:Heartbigred

On jotenkin ihanaa kun on tällainen foorumi johon kirjoitella ja purkaa. Miehelle tietysti myös,mutta se on raukka tässä samassa keikkuvassa veneessä. Järjellä tiedän kyllä, että työ on vaan työ ja on monta asiaa elämässä jotka ovat tärkeämpiä. Silti olen niin lojaali ja tunnollinen, että en halua jättää ketään pulaan. Tämä on tuttua jo esikoisen ajoilta sillä erotuksella, että silloin supistukset eivät kypsyttäneet paikkoja. Kuitenkin olin suurinpiirtein puolivälistä synnytykseen sairauslomalla. Kun nyt edes sinne viikolle 22+0 pääsisi niin olisi vauva edes teoriassa elinkelpoinen. Kuten jo aiemmin totesin, minun kroppaani ei ole luotu olemaan raskaana :dontknow
 
Huomasin muuten, että Yleltä (TV1) tulee Kätilöt-sarja, joka kertoo ruotsalaisista kätilöistä. Itsellä tuli ihan liikutuksen kyyneleet, kun heti ohjelman alussa syntyi vauva :sad010Se oli niin herkkä hetki! :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: Mio
Täällä nyt 19+0, viikon päästä jo puoliväli :wideyed: Olin tän viikon lomalla, ja ai että oon nauttinut. Kerrankin saanut nukkua tarpeeksi ja niin myöhään kun haluaa. Ihan kiva huomenna on mennä töihin, mutta valehtelisin jos väittäisin, etten jo laske päiviä äitiysloman alkuun (75 työpäivää) :rolleyes: Mä rakastan ihan vaan olla kotona, kun ei oo pakko tehdä mitään. Mutta ymmärrän, ettei ole kiva olla saikulla, jos joutuu olemaan esim. puolet raskaudesta.

Vointi on ollut nyt aika hyvä, pahoinvointi helpottanut ja pahat hajut ei enää ällötä niin paljon. Jonkin verran liitoskipuja nivusissa ja alaselässä. Makeaa tekee hirveästi mieli! Rakenneultraan vielä 2,5 viikkoa.
 
Täällä nyt 19+0, viikon päästä jo puoliväli :wideyed: Olin tän viikon lomalla, ja ai että oon nauttinut. Kerrankin saanut nukkua tarpeeksi ja niin myöhään kun haluaa. Ihan kiva huomenna on mennä töihin, mutta valehtelisin jos väittäisin, etten jo laske päiviä äitiysloman alkuun (75 työpäivää) :rolleyes: Mä rakastan ihan vaan olla kotona, kun ei oo pakko tehdä mitään. Mutta ymmärrän, ettei ole kiva olla saikulla, jos joutuu olemaan esim. puolet raskaudesta.

Vointi on ollut nyt aika hyvä, pahoinvointi helpottanut ja pahat hajut ei enää ällötä niin paljon. Jonkin verran liitoskipuja nivusissa ja alaselässä. Makeaa tekee hirveästi mieli! Rakenneultraan vielä 2,5 viikkoa.
Mä laskin ennen loman alkua miten monta työpäivää on maksimissaan jäljellä mutta enpä enää muista. Täytyykin laskea uudestaan ennen kun työt taas loman jälkeen alkaa.
 
Täällä 20+4 ja vointi on hyvä, viimeinen viikko kesälomaa menossa! Maanantaita odottelen innolla, kun vihdoinkin päästään rakenneultraan :grin Itsekin piti mielenkiinnosta laskea jäljellä olevia työpäiviä, max 60 olisi vielä. Tuntuu toisaalta pitkältä ajalta ja toisaalta tosi lyhyeltä.
 
Aika on kulunut todella nopeasti, itsellä nyt menossa 17+5 ja parin viikon päästä se puolivälikin häämöttää :) Täälläkin voidaan hyvin, aloitin raudan syömisen ja se on vaikuttanut oloon piristävästi. Töissäkin jaksaa vielä hyvin :p Jotain reilu 115 päivää taitaa olla oman äitiysloman alkuun, työpäivien määrää en laskenut kun niiden määrä välillä vaihtelee :shy:
 
Täällä ei mitään uutta auringon alla. Pötköttely jatkuu, supistaa ja verta vuotaa. Veriarvot päin prinkkalaa. Rautatiputukseen taitaa tie vielä viedä. Ei siis edelleenkään toiveita töihin paluusta. Pää hajoaa sohvalle ja hankintoja ei uskalla vielä edes miettiä. Ei tee mieli myydä Torissa käyttämättömäksi jäänyttä pinnasänkyä. Tänään on ajatusten kanssa jotenkin synkkä päivä. Persuskin on puutunut kaikesta makaamisesta. Vali vali :grin ihmisillä on oikeitakin ongelmia ja eihän meillä oikeasti ole akuutisti mitään hätää juuri nyt, lähinnä epämukavaa. Kiva kuulla että muilla sujuu paremmin ja voi laskea jäljellä olevia työpäiviä :)
 
Täällä ei mitään uutta auringon alla. Pötköttely jatkuu, supistaa ja verta vuotaa. Veriarvot päin prinkkalaa. Rautatiputukseen taitaa tie vielä viedä. Ei siis edelleenkään toiveita töihin paluusta. Pää hajoaa sohvalle ja hankintoja ei uskalla vielä edes miettiä. Ei tee mieli myydä Torissa käyttämättömäksi jäänyttä pinnasänkyä. Tänään on ajatusten kanssa jotenkin synkkä päivä. Persuskin on puutunut kaikesta makaamisesta. Vali vali :grin ihmisillä on oikeitakin ongelmia ja eihän meillä oikeasti ole akuutisti mitään hätää juuri nyt, lähinnä epämukavaa. Kiva kuulla että muilla sujuu paremmin ja voi laskea jäljellä olevia työpäiviä :)

Hyvä, jos saat rautaa suoraan suoneen, on se vaan tehokkaampi vaihtoehto kuin suun kautta raudan syöminen :thumleft Itselläni näyttäisi suun kautta otettu rauta jeesaavan ja tiedän, että tuskinpa omilla veriarvoillani pääsisin rautatiputukseen. Toisaalta, kun olo on yllättävän virkeä, en sellaiseen nyt kaipaakaan :)

Ja kyllä saa valittaa ja purkaa tuntojaan, tottakai aina löytyy joku jolla on asiat kurjemmin, mutta mielestäni aivan hyvin voi valittaa jos oma olo on epämukava :Heartred Jokainen kuitenkin kokee asiat omien silmien kautta, ja ihmisten ei pitäisi arvostella sitä, jos joku tuntee olonsa kurjaksi :3some
 
Täällä viikkoja 20+6, nyt on ollut oikein hyvä olo! Tuntuu että tällä viikolla vauvamasu "pompahti" yhtäkkiä enemmän esiin. Oon melkein 180 cm pitkä ja vähän ylipainoa, niin olin ajatellutkin ettei kovin aikaisin näy. Mutta nyt tosiaan näyttää ettei kaikkea voi laittaa vain turvotuksen piikkiin vaan pieni pyöreys on nähtävissä koko ajan :grin Keskiviikkona päästään rakenneultraan, ei malttaisi enää odottaa :love7 Pieniä liikkeitä vatsassa tuntuu nyt päivittäin.
 
Onpas täällä hiljaista Astonished Face Enpä tosin itsekään oo hetkeen käynyt.

Huomenna 28+0 eli vika kolmannes alkaa. Vointi on edelleen ollut hyvä, pieniä liitoskipuja. Käytiin tänään yksityisellä ultrassa, haluttiin vielä nähdä vauva ja saada "varmistus", onko tyttö kuten rakenneultrassa kätilö epäili. Eihän se 100% varmaa ole, mutta tod.näk. tyttö tulossa Beating Heart Koko vastasi viikkoja, paitsi reisiluun mitassa mennään 2 viikkoa edellä, eli vauvasta taitaa tulla pitkä kuten vanhemmistaankin Beaming Face With Smiling Eyes

Mulla todettiin viime viikolla raskausdiabetes ja nyt oon mittaillut sokereita. Ruokavaliolla saanut pysymään hyvinä, toivottavasti jatkuu näin raskauden loppuun asti.
 
Salaisella puolella hyviä aktiivisia keskusteluketjuja. Tulehan tuumailemaan :)
Mulla menossa rv 29+4

aika ikäviä jomotuksia ruvennu itselläkin tuntumaan. Ensiviikolla tarkistetaan vauvan kasvu ja istukan paikka, viimeksi vajaa 3 viikkoa sitten oli edelleen täysetinen, ja lääkäri mietti jo mahdollista tulevaa sektiota, koska epäili vahvasti että istukka ei tule siirtymään..

Anguished Face- Anxious Face With Sweat-
 
Komppaan Eloa, salaisella puolella on aktiivisempaa keskustelua, jos tuntuu että pystyy olemaan aktiivinen keskustelija (siellähän oli joku minimi viestimäärä per kuukausi), kannattaa liittyä mukaan :)

Täällä sokerirasitus vasta edessä, jännityksellä odotan mitä tuleman pitää. Kiva juttu, jos olet saanut ruokavaliolla pidettyä radin aisoissa :)
 
Takaisin
Top