Tammikuisten tuumailut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä että oot saanut saikkua! Itsellä ei unettomuudesta ole kokemusta siten että olisi vienyt unet pitkäksi aikaa, mutta uskon että jos unet liian vähänä, niin vaikuttaa kyllä aivan varmasti kaikkeen jaksamiseen :sleep011:smiley-angry003
Juu siis meillä useampi työkaveri on joutunut hakemaan saikkua nyt lähikuukausina kun on työt tulleet uniin ja lopulta kaikki on ihan loppu eikä jaksa edes niitä ihan pakollisia juttuja. Mä oon jutellut työterveyslääkärin, hoitajan ja psykologin kans tilanteesta ja jossain välissä tuntui seinä nousevan pystyyn ja oli pakko jäädä lataamaan akkuja. Sain vajaa kuukausi sitten työterveyden kautta rautakokeita otettua ja niiden tulosten perusteella sain rautainfuusion. En tiedä alkaako se vähitellen vaikuttaa jaksamiseen. Ainakin sykkeet on laskenut.

• Tykkään
Reaktiot: elo
Mä luin migreeniryhmästä että kofeiini saattaa katkaista alkavan kohtauksen ja käytin sitä edellisessä raskaudessa kun saattoi tulla parikin kohtausta viikossa. Mä myös käytin panadolia, kylmäpussi otsalle ja niskaan sekä pidin huolen että selkä ja niska ei oo jumissa. Toki lepoa lisäksi paljon ja sain sit niillä hoidettua. Toivon et ei tässä raskaudessa tulis samaa :blackeye:

Mullakin pelko iskee välillä.. kkm ja esikoinen saatiin hoidoilla tänne niin tää tuntuu välillä ihan unelta. Ja pelottaa et ”tuli liian helposti”.. :sad001 sit pelkään ees ajatella mitään tollasta kun sit pelkään että jinxaan sen.

Tein pelon vuoks testin tänään illalla ja tasavahvat viivat tuli.. mulle on irvailtu siitä eikä ymmärretä miksi testaan, ihan sellaisetkin jotka mun taustan tietää :banghead: :argue
Oliko siellä mainintaa minkä verran kofeiinia pitäis ottaa? Mä juon helposti aamulla puoli pannua kahvia ja siihen en enää haluaisi yhtään lisää kofeiinia. Tuo kylmä auttaa joskus mutta ei läheskään aina.

Mä luin migreeniryhmästä että kofeiini saattaa katkaista alkavan kohtauksen ja käytin sitä edellisessä raskaudessa kun saattoi tulla parikin kohtausta viikossa. Mä myös käytin panadolia, kylmäpussi otsalle ja niskaan sekä pidin huolen että selkä ja niska ei oo jumissa. Toki lepoa lisäksi paljon ja sain sit niillä hoidettua. Toivon et ei tässä raskaudessa tulis samaa :blackeye:

Mullakin pelko iskee välillä.. kkm ja esikoinen saatiin hoidoilla tänne niin tää tuntuu välillä ihan unelta. Ja pelottaa et ”tuli liian helposti”.. :sad001 sit pelkään ees ajatella mitään tollasta kun sit pelkään että jinxaan sen.

Tein pelon vuoks testin tänään illalla ja tasavahvat viivat tuli.. mulle on irvailtu siitä eikä ymmärretä miksi testaan, ihan sellaisetkin jotka mun taustan tietää :banghead: :argue
Ikävät kokemukset jättävät jälkensä. Itsekin pelännyt raskausaikoina paljon, ja välillä jopa ihan lähimmätkin ihmiset ”ihmetelleet” miksi olen stressannut milloin mitäkin. Kyllä se vaan niin on, että jos ei ole itse kokenut, niin ei voi täysin ymmärtää. Joskus sitten toisten hyväntahtoisetkin kommentit harmittaa, kun itsestä tuntuu ettei tule aivan ymmärretyksi asiansa kanssa.
:shifty: :shy: vähän vaikea selittää, mutta ymmärrät varmaan.

joo, kaikki kikka kolmoset käyttöön migreenin tainnutukseen
:coffee2:thumleft

Täällä myös uusi jäsen varovasti liittymässä joukkoon.. keskiviikkona sain plussan ja nyt tietty mietin et voiko tää oikeesti olla totta :love017 yritän niin niin niiiin kovasti olla ajattelematta mitään negatiivista, mutta pelot väistämättä vähän hiipii mieleen, vaikka ei aiempia omakohtaisia ikäviä kokemuksia olekaan. Sen verran kuitenkin realisti, että tiedostaa riskit. Mutta kuten joku viisas joskus sanoi, jos pahin tapahtuu niin etukäteen pelkääminen ei kuitenkaan lievennä surua. Joten koitan ajatella positiivisesti ja olla onnellisin mielin!

Täällä myös uusi jäsen varovasti liittymässä joukkoon.. keskiviikkona sain plussan ja nyt tietty mietin et voiko tää oikeesti olla totta :love017 yritän niin niin niiiin kovasti olla ajattelematta mitään negatiivista, mutta pelot väistämättä vähän hiipii mieleen, vaikka ei aiempia omakohtaisia ikäviä kokemuksia olekaan. Sen verran kuitenkin realisti, että tiedostaa riskit. Mutta kuten joku viisas joskus sanoi, jos pahin tapahtuu niin etukäteen pelkääminen ei kuitenkaan lievennä surua. Joten koitan ajatella positiivisesti ja olla onnellisin mielin!

Hyvin sanottu! :Heartred
Onnittelut plussasta ja tervetuloa joukkoon! :welcome

Vaikka etukäteen sureminen ei auta niin pelätä voi ja saa kunhan pelko ei kasva liian suureksi.

Mä kerroin illalla miehelle töihin viestillä, että jos suunnilleen jouluun asti jaksais painaa töitä. Mies ei heti tajunnut ja kysykin että miten pitkä loma silloin. En osannut siihen vastata. No seuraavaksi mies kysyi oonko ottanut sitä lääkettä mitä lääkäri määräsi mulle unettomuuteen. Kerroin etten voi ottaa ja latasin pakkausselosteen miehelle luettavaksi. Mies ei tajunnut vaan kysyi että miksi ei voi. Lopulta latasin kuvan positiivisesta testistä.

Oliko siellä mainintaa minkä verran kofeiinia pitäis ottaa? Mä juon helposti aamulla puoli pannua kahvia ja siihen en enää haluaisi yhtään lisää kofeiinia. Tuo kylmä auttaa joskus mutta ei läheskään aina.

Mä otin noin 120mg kerralla, joskus enemmän. Mut se piti muistaakseni ajoittaa just ensimmäisiin oireisiin lääkkeen kanssa. Mä lopetin kahvin juonnin siks et voin sit lataa ton määrän kerralla jos iskee migge. Normaalisti juon kahvia ja energiajuoman tai kaks päivässä. Vähän tekee tiukkaa :bag:

Nyt on muutto ohi, tai tavarat on täällä uudessa kodissa sikin sokin ja osa vielä autoissa :happy3 Tämä on kuin unta, raskaana ja uusi koti. :love7

Ja tuosta pelosta oon samaa mieltä kaikkien kanssa ja jos löytyisi kultainen keskitie niin olisi hyvä. Viime raskaus meni viikkoja laskiessa että toivon nyt vähän rauhallisempaa :happy7

Mä lähdin tänään käymään miehen ja kahden nuorimman kans ruokakaupassa. Saa nähdä jääkö viimeiseksi kerraksi pitkään aikaan. Ei vaan ollut mitenkään hyvä olo koko reissulla ja mua pelottaa kun millainen tästä alusta tulee jos näin nopeasti olo heikkenee.

Ostin samalla 6 pc testiä eli 3 pakettia. Testaan huomisesta lähtien aamuisin ja seuraan vahvistuuko viiva miten.

Täällä kans heikotusta havaittavissa. Koiran kanssa lenkki oli ihan Ok, mutta jäin siitä sitten suoraan ulkohommiin, haravoimaan yms.. niin kovin oli nihkeää.. ja aamulla kun vetäisin kupillisen teetä, niin tuli suorastaan oksettava olo.. :hungover:
en yleensä edes juo teetä aamuisin, mutta tänään sitten kokeilin. Ei ollu hyvä idea
:coffee2 :silent

Muokattu viimeksi:
Toivottavasti tää oli ei menis yhtään huonommaksi. Mä haluan nauttia kesästä enkä murehtia omaa oloa koko aikaa.

Tänä aamuna ei kahvi uponnut enää millään ja jouduin väkisin juomaan puoli kuppia. Mun on pakko saada kahvia tai mun pää ei tykkää. Siihen ei auta mitkään kofeiini tabletit, teet, energiajuoma tai muutkaan kofeiinia sisältävät vaan sen on pakko olla tavallista kahvia. Ihan kuin mun veljen vaimo sanoi opiskeluaikana kun ei aamulla saanut kahvia ennen ekoja tunteja että en mä riippuvainen ole mutta en herää millään ja pää räjähtää jos ei saa kahvia. Mulla se takaraja on yleensä kympin maissa aamulla. Jos päätä särkee kun ei oo kahvia saanut niin se kyllä helpottaa sillä kahvilla.

Jätin äsken soittopyynnön Meikkuun polille ja täytyy kysellä samalla kertaa useampi eri asia kun sieltä soitetaan.

Mie olen ihan pihalla. Vuotoa alkoi siis lauantaina normi kuukautis vuoto. Ei edes runsaampaa. Kipuja ei ole minkäänlaisia. Eilen vuoto oli tosi niukkaa ja ei kipuja. Tänhään juuri ja juuri näkyy paperiin vuotoa pyhkiessä, ei kipuja. En todellakaan tiedä oliko keskenmeno vai valemenkat. Neuvolatäti sano että vaikuttaa hyvältä ja seurata tilannetta. Tämä epätietoisuus on sitten raastavaa.

Mie olen ihan pihalla. Vuotoa alkoi siis lauantaina normi kuukautis vuoto. Ei edes runsaampaa. Kipuja ei ole minkäänlaisia. Eilen vuoto oli tosi niukkaa ja ei kipuja. Tänhään juuri ja juuri näkyy paperiin vuotoa pyhkiessä, ei kipuja. En todellakaan tiedä oliko keskenmeno vai valemenkat. Neuvolatäti sano että vaikuttaa hyvältä ja seurata tilannetta. Tämä epätietoisuus on sitten raastavaa.

Oi, kunpa olisikin ollut vain harmitonta alkuraskauden vuotoa. :smiley-angelic001
Oletko testannut uudelleen? Onko viiva vahvistunut? :)

Kyllä vielä on toivoa! :smiley-bounce013

Mä suosittelisin testaamaan, esim ne pregcheckit on halpoi ja ainakin mulla näkyi vuodon jälkeen että lähti vahvistumaan. Sain sillä mielenrauhaa sinne varhaisultraan asti. :shy:

Mä niin haluaisin testata jollain herkällä testillä mitä käytin lauantaina tai sit digillä että näkisi miten viiva ois vahvistunut. Toki ihan tavis ei herkät testitkin näyttää selkeät viivat mutta ois kiva nähdä ero parin päivän takaiseen. Kyllä mä olon puolesta uskon olevani tukevasti raskaana mutta kyllähän himotestaajan on pakko saada testata useamman kerran.

Tänään jäi ne aamukahvin juomatta ja lounaskaan ei meinannut millään mennä alas. Tää kellon ympäri oleva kestokrapula ei oo kiva mutta jospa se helpottaisi jossain vaiheessa. Aikaisessa vaiheessa nää oireet on alkaneet ja mä jotenkin haluaisin uskoa että tietää maksun kasvattelun kannalta hyvää vaikka mietin kun tuolien mahdollisuutta kun äidin puolella niitä on jonkin verran.

Apua kun mä luen mun aiemmin kirjoittamia viestejä. Kiitos vaan puhelimen autocorrect kun korjaat ihan päin pyllyä nää mun kirjoitukset.

Mulla niin tekis mieli huutaa koko maailmalle että meille tulee vauva mutta en vielä uskalla.

Takaisin