Tammikuisten tuumailut

Hei, mun kuulumiset tulis tässä:
sain torstaina lähetteen tiputukseen. Nyt sitten on tankattu ”Juhannusjuomaa” ihan suonensisäisesti. :wideyed:

Tänään aamulla oli vielä huono olo ja oksensin, mutta nyt on tosi hyvä. Saa nähdä, kuinka kauan täällä vielä vietän aikaa. Pelottaa vaan, että tää olo muuttuu tästä taas nopeasti huonoksi.
 
Cheryl, onneksi pääsit tiputukseen ja vielä parempi, että olo on nyt parempi! Ja jos olo huononee uudelleen myöhemmin (toivottavasti ei!!), niin ehkä pääsisit uudelleen tiputukseen, kun se auttaa noin hyvin :joyful:
 
Tuo suonensisäinen "juoma" tekee varmasti hyvää. Luulen että itsekin saisin sitä jos vaan lähtisin kysymään. Mulla on muutenkin suurempi riski kuivua. Epäilen huonon syömisen ja juomisen vaikuttaneen ensin riittävästi. Siihen kun tuli helteet päälle niin päänsärky oli taattu. Nyt oon yrittänyt väkisin juoda isompia määriä ihan mitä tahansa juomaa mutta kyllähän sitä saa sen jälkeen juosta vessassa usein. Äsken meni neljäs annos vahvoja särkylääkkeitä tuohon päähän. Täytyy toivoa että helpottaisi varsinkin kun tänään oon panostanut juomiseen ja juonut ihan varmasti riittävän määrän. Pelkästään jo maitoa on mennyt pitkästi toista litraa.
 
Hei, mun kuulumiset tulis tässä:
sain torstaina lähetteen tiputukseen. Nyt sitten on tankattu ”Juhannusjuomaa” ihan suonensisäisesti. :wideyed:

Tänään aamulla oli vielä huono olo ja oksensin, mutta nyt on tosi hyvä. Saa nähdä, kuinka kauan täällä vielä vietän aikaa. Pelottaa vaan, että tää olo muuttuu tästä taas nopeasti huonoksi.
Hyvä että menit, ja huippua jos tiputus edes hetkeksi auttoi!! Siinä jotenkin käy niin että kun huono olo jatkuu tarpeeksi kauan, päätyy niin altavastaajaksi ja takamatkalle ettei enää pysty itseään auttamaan. Ei jaksa edes yrittää enää syödä. Tosi hyvä jos tuo tiputus jotenkin "nollaa" sen tilanteen, jospa pärjäisit sitten taas kotonakin paremmin ainakin tovin!

Minä mietin kanssa eilen miehen kanssa pitäisikö lähteä sairaalaan. Ei jaksanut enää edes pitää silmiä auki ja kaikki nälän ja janon tunteet oli kadonneet. Olin vaan ja makasin pimeässä, hyvä kun vessaan pääsi pyörtymättä. Pulssi oli kova, verenpaineet surkeat ja varmaan sokeritkin jo niin alhaalla että halusin vaan nukkua. Mies sitten kuitenkin syötti minua kädestä pitäen melkein väkisin ja ihme kyllä osa pysyi. Sitten alkoi vesi pysyä ja pikkuhiljaa heräsi vähän henkiin. Illalla sain jo vähän oikeaa ruokaakin menemään ja alkoi tuntua että pärjätään kotona. Viime yön nukuin pitkästä aikaa ilman että pahoinvointi valvotti ja tänään olenkin jo ihan voittaja :grin

Onneksi tässä tulee näitä vähän parempia hetkiä edes välillä! Ja kyllä tämä kohta voi vaikka jo alkaa loppumaankin! Sinnitellään siinä toivossa vielä hetki :Heartred
 
Cheryl, toivotaan että tiputus olisi auttanut oloosi nyt pidemmäksikin aikaa! Hyvä, että pääsit tuohon toimenpiteeseen :)

Lisel, sinullakin on kuulostanut hurjalta. Onneksi miehesi on pitänyt sinusta hyvää huolta :Heartred Ja toivon mukaan olosi olisi nyt pysynyt parempana :)

Ei sitä voi kuin olla kiitollinen, kuinka vähällä on itse lopulta selvinnyt! Mutta ei nämä superhelteet ja raskaus kyllä ole hyvä yhdistelmä, vaikka lämpö onkin ihanaa, niin liika on jo liikaa. Tsemppiä siis kaikille omiin tilanteisiin! :Heartred
 
Tää tammikuisten porukka vaan pienenee. Nyt ei sais enää yksikään tippua matkasta pois.
 
Täällä uusi foorumin jäsen! Esikoista odotetaan, nyt viikkoja 12+6 ja la ollut ainakin tähän asti 16.1. Nt-ultra ensi tiistaina, saa nähdä muuttuuko siellä suuntaan tai toiseen. Mulla oli n. kuukauden ajan vaihtelevaa pahoinvointia, oksensin muutamia kertoja viikossa. Edelleen hajut ottaa nenään herkästi, mutta ei tarvii yökkäillä niin paljon. Ihan alkuraskaudessa, viikoilla 4-5, oli kovia alavatsakipuja. Muuten sit väsymystä, rintojen arkuutta ym. tavallisimpia oireita. Nyt alkanut helpottaa, ja toivottavasti keskiraskaudessa olo olisikin energisempi ja saisi valmisteltua kotia pienokaista varten :grin
 
Täällä uusi foorumin jäsen! Esikoista odotetaan, nyt viikkoja 12+6 ja la ollut ainakin tähän asti 16.1. Nt-ultra ensi tiistaina, saa nähdä muuttuuko siellä suuntaan tai toiseen. Mulla oli n. kuukauden ajan vaihtelevaa pahoinvointia, oksensin muutamia kertoja viikossa. Edelleen hajut ottaa nenään herkästi, mutta ei tarvii yökkäillä niin paljon. Ihan alkuraskaudessa, viikoilla 4-5, oli kovia alavatsakipuja. Muuten sit väsymystä, rintojen arkuutta ym. tavallisimpia oireita. Nyt alkanut helpottaa, ja toivottavasti keskiraskaudessa olo olisikin energisempi ja saisi valmisteltua kotia pienokaista varten :grin
:welcome Tervetuloa joukkoon!

Mulla menossa rv 14+4 ja tänään taas tuntunut olo melko väsyneeltä :sleep002 minä kans odottelen että käynnistyisi pirteä keskiraskaus ihan kunnolla :smiley-angelic003
 
Tervetuloa mukaan!

Mulla 15+1 (nt-ultrassa heitti 5pv aikaisemmaksi 31.12. :grin) ja odottelen myös edelleen energiaa. Päikkärit kuuluu melkein jokaiseen päivään, mutta jostain syystä yöt on menneet ihan kukkumiseksi. Onneksi puolet lomasta jäljellä :joyful:
 
Täällä uusi foorumin jäsen! Esikoista odotetaan, nyt viikkoja 12+6 ja la ollut ainakin tähän asti 16.1. Nt-ultra ensi tiistaina, saa nähdä muuttuuko siellä suuntaan tai toiseen. Mulla oli n. kuukauden ajan vaihtelevaa pahoinvointia, oksensin muutamia kertoja viikossa. Edelleen hajut ottaa nenään herkästi, mutta ei tarvii yökkäillä niin paljon. Ihan alkuraskaudessa, viikoilla 4-5, oli kovia alavatsakipuja. Muuten sit väsymystä, rintojen arkuutta ym. tavallisimpia oireita. Nyt alkanut helpottaa, ja toivottavasti keskiraskaudessa olo olisikin energisempi ja saisi valmisteltua kotia pienokaista varten :grin

Tervetuloa tammikuisten poppooseen :welcome

Mäkin toivon, että tämä väsymys alkaisi väistää kun alkaa toinen kolmannes, mutta jos Kajastuksellakin on vielä energiat hakusessa, enpä ole kovin luottavainen että itsellä energiatasot kohenisivat :greet015 Mutta olisi kyllä kiva alkaa kohta valmistella kotia vauvaa varten :happy119
 
Täällä uusi foorumin jäsen! Esikoista odotetaan, nyt viikkoja 12+6 ja la ollut ainakin tähän asti 16.1. Nt-ultra ensi tiistaina, saa nähdä muuttuuko siellä suuntaan tai toiseen. Mulla oli n. kuukauden ajan vaihtelevaa pahoinvointia, oksensin muutamia kertoja viikossa. Edelleen hajut ottaa nenään herkästi, mutta ei tarvii yökkäillä niin paljon. Ihan alkuraskaudessa, viikoilla 4-5, oli kovia alavatsakipuja. Muuten sit väsymystä, rintojen arkuutta ym. tavallisimpia oireita. Nyt alkanut helpottaa, ja toivottavasti keskiraskaudessa olo olisikin energisempi ja saisi valmisteltua kotia pienokaista varten :grin
Tervetuloa! :welcome
 
Mitä tammikuisille kuuluu? Alkaako huono olo jo väistyä? Mulla kun toinen kolmannes alkoi, ruokahalu tuntui kasvaneen ja lievä etova olo väistyi. Myös energiaa tuntuu olevan entisen väsymyksen sijaan, jopa samaan malliin kuin ennen raskauden alkua :)​
 
Migreeni taas kaatanut minut sänkyyn :dead:..
Niin vaikea arvioida.. ennen migreeniä kyllä intoilin ja olin jo tännekin laittamassa viestiä että jokos te olette alkaneet laittaa vauvalle huonetta? Omaa tilaa? Jos ette niin milloin meinaatte uskaltautua? :)

meillä vauvan nukkumapaikka tulee olemaan meidän makkarissa ja vaipanvaihdot hoituu kodinhoitohuoneessa.
 
Täällä väsymys ei ota laantuakseen... Yöunien laatukin heikentyy koko ajan... Muuton myötä tuleva lapsenhuone on "varastona" purettaville laatikolle, onneksi tässä on aikaa hyvin!
 
Toivon mukaan Elo migneeri olisi helpottanut! Mun isällä on se ja tiedän, että kyseessä on ikävä vaiva :sorry: Minde123, toivotaan että sullakin väsymys väistyisi. Kyllä mäkin oon vielä päiväunia ottanut, nyt varsinkin kun on lomalla on ollut ihana mennä ruoan jälkeen koomaamaan. Ja nälkähän on taas vaihteeksi melkein koko ajan :hungry:

Meillä vauva tulee ainakin ensi alkuun nukkumaan myös meidän makuuhuoneeseen. Täytyy hyvissä ajoin katsoa, täytyykö yksi hylly siirtää pois. Se on mun isän tekemä, niin haluaisin säilyttää sen. Vauvan huoneeksi tulee varmaan mun "työhuone", josta täytyy muutama huonekalu kierrättää sen jälkeen kun hänen sänky siirtyy sinne. Teen varmaan huoneen sisustuksen ensi sijaisesti tekstiileillä, luultavasti ompelen Marimekon jostain kankaasta verhon, ja esim. leikkimattoon, tyynyihin jne. sitten "vauvamaisempia/lapsekkaampia" kuoseja. Haaveilen myös pupu-yövalosta :cat:

Vaipanvaihto jne. huoltopaikka tulee kylpyhuoneen/wc:n yhteyteen, pesukoneen päälle ajattelin hoitoalustaa. Toinen vaihtoehto voisi olla, jos vaan neliöt antavat myöden, hankkia pieni hoitopöytä joka olisi alkuun meidän makuuhuoneessa ja siirtyisi sitten siihen vauvan omaan huoneeseen. Mutta mittailua ja suunnittelua se vaatii. Vauvan vaatteet jne. ajattelin mahduttaa meidän vaatekaappiin tai sitten yhteen toiseen kaappiin, mistä aloinkin aikani kuluksi tyhjentää kaikkea ylimääräistä pois :joyful: Uuden kodin etsintä ei tule kyseeseen, kun tykätään tästä kodista tosi paljon ja ollaan tämä hankittu sillä silmällä, että meitä on joskus enemmän kuin kaksi :binkybaby

Varmaan viimeistään rakenneultran jälkeen lähden jotain näistä isommista toimenpiteistä suorittamaan :)
 
Tänne kuuluu ihan hyvää! Nälkä on 24/7, mutta annoskoot on pienentyneet, ei vaan jaksa syödä. Energiataso kyllä edelleen ihan nolla. Oon viimeistä viikkoa kesälomalla ja ahdistaa jo maanantaina herätä töihin ja aloittaa arki kun mies palaa vielä kuukaudeksi reissuhommiin. :dead: Onneksi käy varmaan muutamana viikonloppuna kotona. Sokerirasituksesta selvisin hyvin tuloksin!

Migreeni on ihan hirveä vaiva, ite oon raskausajan säästynyt niiltä kokonaan. Toivottavasti Elo helpottais pian :sad001

Ihanaa Vilja kun herättelet keskustelua ja kyselet kuulumisia ja ihana kuulla, että oot löytänyt energisen toisen kolmanneksen! :happy:

Meillä alkaa varmaankin käytännössä koko talon remontti vihdoin viimein, joten ei kannata suunnitella vauvalle vielä mitään. :joyful:
 
Kajatus, kiitos kivoista sanoistasi :happy: Kun on se energinen fiilis ja tällä hetkellä aikaa, niin on jotenkin luontevaa höpötellä ja kysellä toistenkin kuulumisia :)

Kiva kuulla, että sokerirasitus sujui hyvin! Mulla se on vielä edessä päin, ilmeisesti vasta viikkojen 20+ jälkeen?

Loman loppuminen on aina haikeaa, vaikka toisaalta on myöskin mukava mennä töihin takaisin. Mutta ymmärrän hyvin, varsinkin jos mies ei ole kotona arjessa auttamassa, on se varmasti haastavaa.

Remontoitteko itse vai hyödynnättekö ulkopuolista remonttifirmaa? On varmasti mukavaa päästä suunnittelemaan pinnat jne. uusiksi :)
 
Mulla ylipainon ja sukurasitteen takia tehdään sokerirasitus aina kahteen kertaan, ensin olisko ollut 12-16 ja seuraava just siellä puolenvälin jälkeen. Onneksi seuraavaan on vielä tovi :grin

On tavallaan ihanaa aloittaa taas arki ja odotan syksyä jotenkin tosi paljon. Mutta hieman tosiaan pelottaa tämä väsymys. Mutta kerran selvittiin töissä pahat olot niin selvitään nytkin.

Tehdään itse, mies on rakennusalan moniosaaja. Minä lähinnä sitten siivoilen ja pakkaan tavaraa pois tieltä. On ihanaa, että tämä remontti on vihdoin tulossa. Ollaan asuttu tässä 8 vuotta ja hiljalleen remontoitu ulkopintoja ja pihaa ja akuutteja kohteita. Nyt kun saadaan laitettua kerralla loput kuntoon, oon jo ihan innoissani. Enkä voi muuta ajatella kuin jouluruokien tekoa uudessa keittiössä :hilarious:
 
Takaisin
Top