Tammikuisten tuumailut

Vilja, toivotaan, että myös meidän lomaviikoilla paistaa aurinko yhtä lämpimästi!

Lisel, voi kurja, jos pahoinvointi on noin hurjaa! Onneksi kotonaolemisesta on hyötyä eikä oksentaa tarvitse ihan niin montaa kertaa. Toivotaan, että pahoinvointi hellittäisi pian :smiley-angelic001

TinttiElina, sait ainakin säiden puolesta ihanan lomaviikon! Onko teillä omaa pihaa tai muuten helppo päästä ulkoilemaan karanteeniturvallisesti, ettei tarvitse kaikkea aikaa viettää sisällä neljän seinän sisällä?
Toivottavasti koko kesä olisi aurinkoinen ja lämmin:thumright.

Meillä on omakotitalossa iso piha ja palju, niin ei ala seinät kaatuun päälle:rolleyes:. Niistä kyllä en ole päässyt nauttimaan:sad001. Täällä alkanut kans pahoinvointi ja väsymys, joten ihan sohvalla makoilessa menty alkuviikko.
 
Lisel, kurja kuulla että pahoinvointi on noin paha! Täällä myös ihan siinä ja siinä pystyykö suoriutumaan töistä. Alkaa tuntua rankalta kun mikään ei enää auta.
Sanoisin että älä liikaa sinnittele :Heartred Jos alkaa tuntua että ei näy mitään valoa tunnelin päässä ja aamulla vaan päivä pelottaa ja epätoivo iskee niin suosittelen kyllä pyytämään sairaslomaa.
Mulla meni kroppa aivan tilttiin kun yritin oksentamisen kanssa olla töissä. Tietokone, puhelimen näyttö, liikkuvat ihmiset, hajut, vilkkuvat valot ja koko ajan jalkeilla oleminen oli aivan myrkkyä. Lopulta ihan kaikki laukaisi oksennusrefleksin ja olo oli pelkkää selviytymistä.
Saikulla makasin ekat pari päivää hämärässä huoneessa viileässä ja hiljaisuudessa, tuijottelin seinää ja nukuin. Söin makuulla mitä pystyin ja kävin vaan välillä oksentamassa. Join myös suun kautta otettavia nesteytysvalmisteita.

Mutta sitten tilanne parani vähän, jotenkin kroppa poistui sellaisesta hätätilasta. Nyt pystyn jo välillä käymään pieniä hetkiä kotipihassa varjossa istumassa. Enin aika on vieläkin pakko olla makuulla ja ilman mitään ärsykkeitä. Mutta oksentaminen harventui ja alkaa taas palata valo elämään ja tulevaisuuden toivo.

Älkää siis sinnitelkö itseänne äärirajoille
 
Minä jouduin myös jäämään sairaslomalle kahdeksi viikoksi. Pahoinvointia oli ympäri vuorokauden ja oksensin 4-6 kertaa vuorokaudessa. Sen lisäksi oli ihan kokoajan huono olo. Sain lääkettä tuohon pahoinvointiin ja eilen oksensikin vain kahdesti ja se paha olo tuntuu jäävän tavallaan ”taustalle”. Siitä huolimatta päivät menevät sängyssä makoillessa kun olo aaltoilee. Yritän kuitenkin käydä jokapäivä edes puutarhassa vähän käppäilemässä.

Toivottavasti sun olo kohenee pian Lisel! :Heartred
Kiitos Cheryl :Heartred Saanko kysyä mitä lääkettä sait? Minulle sanottiin apteekista kun kysyin, että ei ole mitään. Akupunktiorannekkeet kuulemma vaan. Ihana jos olet kokenut lääkkeen edes vähän auttavan! Tsemppiä sullekin tähän!
 
Sanoisin että älä liikaa sinnittele :Heartred Jos alkaa tuntua että ei näy mitään valoa tunnelin päässä ja aamulla vaan päivä pelottaa ja epätoivo iskee niin suosittelen kyllä pyytämään sairaslomaa.
Mulla meni kroppa aivan tilttiin kun yritin oksentamisen kanssa olla töissä. Tietokone, puhelimen näyttö, liikkuvat ihmiset, hajut, vilkkuvat valot ja koko ajan jalkeilla oleminen oli aivan myrkkyä. Lopulta ihan kaikki laukaisi oksennusrefleksin ja olo oli pelkkää selviytymistä.
Saikulla makasin ekat pari päivää hämärässä huoneessa viileässä ja hiljaisuudessa, tuijottelin seinää ja nukuin. Söin makuulla mitä pystyin ja kävin vaan välillä oksentamassa. Join myös suun kautta otettavia nesteytysvalmisteita.

Mutta sitten tilanne parani vähän, jotenkin kroppa poistui sellaisesta hätätilasta. Nyt pystyn jo välillä käymään pieniä hetkiä kotipihassa varjossa istumassa. Enin aika on vieläkin pakko olla makuulla ja ilman mitään ärsykkeitä. Mutta oksentaminen harventui ja alkaa taas palata valo elämään ja tulevaisuuden toivo.

Älkää siis sinnitelkö itseänne äärirajoille


Sun tilanne ja vointi kuvaa aika hyvin omaa oloani. Päivät menee vielä hyvin pitkälti sängyssä makoillen, mutta pienet jaloitteluhetket ulkona varjossa luovat toivoa! Pahoinvointilääke myös väsyttää aika tehokkaasti, joten voisin vain nukkua!
 
Kiitos Cheryl :Heartred Saanko kysyä mitä lääkettä sait? Minulle sanottiin apteekista kun kysyin, että ei ole mitään. Akupunktiorannekkeet kuulemma vaan. Ihana jos olet kokenut lääkkeen edes vähän auttavan! Tsemppiä sullekin tähän!


Kiitos! Minulla on myös nuo akupunktiorannekkeet käytössä. :grin En osaa kyllä sanoa vielä, että paljonko niistä on hyötyä.

Lääke on nimeltään Cariban. Minä en tosin asu Suomessa, että ehkä sitä ei ole vielä siellä myynnissä. Lääke on aika uusi. Ollut markkinoilla vasta vuodesta 2019 saakka.
 
Sanoisin että älä liikaa sinnittele :Heartred Jos alkaa tuntua että ei näy mitään valoa tunnelin päässä ja aamulla vaan päivä pelottaa ja epätoivo iskee niin suosittelen kyllä pyytämään sairaslomaa.
Mulla meni kroppa aivan tilttiin kun yritin oksentamisen kanssa olla töissä. Tietokone, puhelimen näyttö, liikkuvat ihmiset, hajut, vilkkuvat valot ja koko ajan jalkeilla oleminen oli aivan myrkkyä. Lopulta ihan kaikki laukaisi oksennusrefleksin ja olo oli pelkkää selviytymistä.
Saikulla makasin ekat pari päivää hämärässä huoneessa viileässä ja hiljaisuudessa, tuijottelin seinää ja nukuin. Söin makuulla mitä pystyin ja kävin vaan välillä oksentamassa. Join myös suun kautta otettavia nesteytysvalmisteita.

Mutta sitten tilanne parani vähän, jotenkin kroppa poistui sellaisesta hätätilasta. Nyt pystyn jo välillä käymään pieniä hetkiä kotipihassa varjossa istumassa. Enin aika on vieläkin pakko olla makuulla ja ilman mitään ärsykkeitä. Mutta oksentaminen harventui ja alkaa taas palata valo elämään ja tulevaisuuden toivo.

Älkää siis sinnitelkö itseänne äärirajoille
Joo olet ihan oikeassa. Olen taipuvainen sinnittelemään liikaa, ja siitä tässäkin taas on kysymys. Jos olo jatkuu viikonlopun jälkeen yhtä huonona, harkitsen kyllä vakavasti tuota sairaslomaa. Huomaan tosi selkeän eron olossa arkipäivien ja viikonlopun välillä. Arki-iltaisin rasituksen jälkeen on tosi huono olo, viikonloput parempia.
 
Meillä oli torstaina nt ultra jossa kävi ilmi ettei pienokaisella ollut sykettä. Viikkoja oli neuvolan mukaan 11+3 mutta pääperämitan mukaan vastasi viikkoja 8+3. Tässä juuri kotiutumassa osastolta jossa tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.
Hurjasti tsemppiä teille kaikille odotukseen ja paljon tarrasukkia pienokaisille :Heartbigred
 
Meillä oli torstaina nt ultra jossa kävi ilmi ettei pienokaisella ollut sykettä. Viikkoja oli neuvolan mukaan 11+3 mutta pääperämitan mukaan vastasi viikkoja 8+3. Tässä juuri kotiutumassa osastolta jossa tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.
Hurjasti tsemppiä teille kaikille odotukseen ja paljon tarrasukkia pienokaisille :Heartbigred
Niin surullista :sad001 paljon voimia sinne!:Heartred
 
Meillä oli torstaina nt ultra jossa kävi ilmi ettei pienokaisella ollut sykettä. Viikkoja oli neuvolan mukaan 11+3 mutta pääperämitan mukaan vastasi viikkoja 8+3. Tässä juuri kotiutumassa osastolta jossa tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.
Hurjasti tsemppiä teille kaikille odotukseen ja paljon tarrasukkia pienokaisille :Heartbigred
Voih :sorry: hurjasti voimia :Heartpink
 
Meillä oli torstaina nt ultra jossa kävi ilmi ettei pienokaisella ollut sykettä. Viikkoja oli neuvolan mukaan 11+3 mutta pääperämitan mukaan vastasi viikkoja 8+3. Tässä juuri kotiutumassa osastolta jossa tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.
Hurjasti tsemppiä teille kaikille odotukseen ja paljon tarrasukkia pienokaisille :Heartbigred

Olen niin pahoillani :sorry: Voimia teille :Heartred
 
Meillä oli torstaina nt ultra jossa kävi ilmi ettei pienokaisella ollut sykettä. Viikkoja oli neuvolan mukaan 11+3 mutta pääperämitan mukaan vastasi viikkoja 8+3. Tässä juuri kotiutumassa osastolta jossa tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.
Hurjasti tsemppiä teille kaikille odotukseen ja paljon tarrasukkia pienokaisille :Heartbigred
Voi kurjuus, paljon voimia!
 
Mitenkä muilla menee?

Minulla oli eilen hyvä päivä, mutta tänään taas on ollut aika huono olo. Huomenna lääkäriin/neuvolaan.

Missä ketjussa täällä aktiivisesti kirjoitellaan, kun tuntuu, että aika harvakseltaan tulee uusia viestejä? Vai onko kaikki jo siinä salatussa ryhmässä?:grin
 
Mitenkä muilla menee?

Minulla oli eilen hyvä päivä, mutta tänään taas on ollut aika huono olo. Huomenna lääkäriin/neuvolaan.

Missä ketjussa täällä aktiivisesti kirjoitellaan, kun tuntuu, että aika harvakseltaan tulee uusia viestejä? Vai onko kaikki jo siinä salatussa ryhmässä?:grin

Hieman enemmän keskustelua on salaisten puolella, mutta ei sekään kovin aktiivista ole :hilarious: Tervetuloa sinne!

Menetkö ihan perusneuvolaan vai onko se pahoinvointiin liittyvä käynti?
 
Nää tammikuiset tuntuu olevan hiljaisempaa porukkaa kuin nuo elokuiset 19. Oli siellä enemmän aktiivisiakin mutta musta vaan tuntuu tosi hiljaiselta tää tammikuisten ryhmä. En itse jaksa kovin aktiivisesti kirjoitella ainakaan nyt kun olo ei ole mikään paras mahdollinen. Ehkä sitten kun olo helpottaa ja alkaa kesäloma.
 
Salaisella puolella on enemmän jutustelua, ja mukaan mahtuu ehdottomasti enemmän porukkaa, joten lämpimästi tervetuloa vaan sinnekin puolelle :welcome

Sekin voi aktiivisuuteen vaikuttaa, jos on kovin huono vointi/väsymys. Silloin ei välttämättä vaan jaksa niin kirjoitella/osallistua keskusteluun.
 
Komppaan Viljaa. Muistan, että myös muissa odotusryhmissä oli hiljaista alussa, kun vielä liikkeitä ei tuntunut, vatsat ei kasvanut kohisten ja isolla osalla oli paha olo. Yleensä keskustelu kehittyi odotusajan edetessä :)
 
Joo! Varmasti tärkeintä että pidetään keskustelun ”vire yllä” silloinkin kun ei niin paljon asiaa, niin sitten on helppo jatkaa heti kun jotain ”uutta raportoitavaa”, keskustelun aihetta :3some :talk020

tässä matkalla myös tippunut pois matkasta useita :sad001 tammikuisia :Heartred aluksi oli melko vilkastakin keskustelua muodostumassa.
Mutta eiköhän tässä vielä keritä keskustella :joyful:

itse kurkkaan tänne useita kertoja päivässä, mutta ei oo ollu nyt teille mitään raportoitavaa :hilarious:
 
Hieman enemmän keskustelua on salaisten puolella, mutta ei sekään kovin aktiivista ole :hilarious: Tervetuloa sinne!

Menetkö ihan perusneuvolaan vai onko se pahoinvointiin liittyvä käynti?


Mun täytyy vielä kai muutama viesti kirjoittaa, että pääsen sinne salaiseen ryhmään, mutta tulossa ollaan! :)

Tänään olis eka normaali käynti, mutta pahoinvoinnin takia kävin jo viime viikon alussa ja silloin lääkäri ultrasi tarkistaakseen montako alkioita näkyy. Pahoinvointi tulee kyllä olemaan keskustelun aiheena myös tänään. Olen nyt yli kaksi viikkoa vain maannut sängyssä ja oksentanut päivittäin lääkkeestä huolimatta. Työkykyinen en ole, mutta en tiedä täytänkö kriteerit siihen, että lähettävät tiputukseen.

Mä kans mietin, että varmaan ajan kuluessa täällä keskustelut aktivoituu. Nyt varmaan moni kärsii pahoinvoinnista ja voimat ei riitä täällä höpöttelyyn. Tsempit kaikille!
 
:Heartpink:HeartpinkItse pelkään juuri tuota, että nt ultrassa ei löydetä enää sykettä.. :sad001 ehkä siksi, kun omat oireet olleet niin vähäiset koko alkuraskauden ajan ja nyt kun nekin pienet ovat alkaneet helpottaa niin tulee pakostakin sellainen oli ettei kaikki ole hyvin. En jotenkin kehtaa soitella neuvolaan tai minnekkään kun ei ole selviä keskenmenoon liittyviä oireitakaan, mutta henkisesti olen ihan sekaisin :D juhannuksen jälkeen nt ultra niin ehkä sinnittelen sinne asti vaan. Tsemppiä kaikille! :Heartpink
 
Takaisin
Top