Tammikuiset turinat

Korjaus ylempään, Idaho sinä taisitkin käydä tuol ultrassa tänään ;D oli tullu paljon viestejä ja ku luin ne ni meni sekasin että kenelle oli ja mitä tapahtunut :P

Voi, huomenna olisi se kauan odotettu varhaisultra! :)

Viikonloppuna taidettiin vähän jäädä kiinni tästä raskaudesta, ainakin suuret epäilyt heräsivät kaveripiirissä. Mie "näyttelin" kuskia uuden vuoden aattona ja vaikka oltiin koko ilta samassa paikassa niin en suostunut juomaan edes pikkutilkkaa kuohuviiniä. Tästä sitten seurasi aika suora kyselytulva että enkai vaan oo raskaana kun en suostu mitään juomaan.. Ei tainnut mun kuskikulissi oikein mennä läpi. No  jos huomenna menee kaikki hyvin niin voidaan ehkä jo kertoakin että saatettiin hieman valehdella uutena vuonna :)

Olotilat täällä osoitteessa on ollut melko ailahtelevat.. Viikonloppuna oli ihan hyvä olo, tuntui että liiankin hyvä olo. Eilen se hyvä olo sitten  vaihtui jo niin tuttuun kuvotukseen. Koko ajan saa olla nieleskelemässä oksennusta. Ei kiva. Rinnat ovat myös koko ajan tasaisesti kipeät. Mies polo on hieman hämillään kun kovasti tekisi mieli tutustua tarkemmin kasvaneeseen rintavarustukseen (joka lähtötilanteessakaan ei ollut mikään vaatimaton) mutta mie vaan väistelen kun ne tissit on niin kipeet. emoticon

Täällä on kaksi päivää ja kaksi yötä ollut tihentynyttä virtsaamistarvetta. Aiempinakin viikkoina on pissittänyt usein, mutta nyt tää on mennyt jo mahdottomaksi. Viime yönä sai parhaillaan puolen tunnin välein käydä vessassa kun tuntui että vaan pissattaa vaikka on just käynyt... Mulla ei ole aikuisiällä ollut virtsatietulehduksia, niinpä jouduin herättämään yöllä työkaverin, että tekee minun aamuvuoron. Ja itse menin aamulla suoraan työterveyshuoltoon. Sain päivän saikkua (en ole nukkunut juuri yhtään) ja lähetteen labraan. Tunnin päästä pitäis käydä antamassa pissanäyte, oon jo kaks tuntia kärvistellyt pissaamatta. Ottaavat siitä näytteestä bakteeriviljelyn. Saa sitten tulokset iltapäivän neuvolassa. Tänään olis ultra. <3

Jaksamisia töihin mursku. Toivottavasti väsymys tuosta helpottaa..

Eiköhän tuo aika mene nopeasti Moon!! Inhottavaa kun ei löydä lapsenhoitajaa.. Ite saan aika helposti. Onneksi.

Mullakin on ollut pissatulehduksia todella paljon. Ja tiedän kyllä kuinka kurjaa se on Kcatri. Onneksi lääkkeet tehoavat todella nopeasti. Mulla joskus semmoinen, että kirveli ja poltteli paljon! oli yhtä tuskaa.. Pissaaminen sattui. Pystyin pissaamaan vaan kun suihkutin lämmintä vettä samalla.. Ja teki kipeää!! Paranemisia!!

mulla ensi viikon torstaian jo se np-ultra.. Mietin vaan, että on kamalan aikasin, kun viikkoja silloin 10+4.. Kait se on riittävän pitkällä?? No luulisi, että lähettävät sitten uudestaan..

Tänään ollut ihmeen hyvä olo.. Pystyin jopa lähtemään puistoon pojan kanssa..

Hitsi ku vatta alkais nopeesti kasvamaan.. Eilen kuvittelin, että tunsin vaavelin liikkeet. Oli varmasti vain suoliston liikkeitä, mutta oli kiva kuvitella..emoticon

Tulkaapas sitten kertomaan ultrauutisia!!

idaho: Mä oon kanssa tuntenu noita haamuliikkeitä :D  On sekin käynyt mielessä että entä jos raskaus onkin luultua pidemmällä mutta se olisi äärimmäisen epätodennäköistä :D  Ennemminkin oma vilkas mielikuvitus tekee tepposiaan.
Toi 10+4 on ainakin siihen veriseerumiseulontaan se ensimmäinen mahdollinen ajankohta, ei kai sen ite ultraäänitutkimuksen kannalta oo niin nökönuukaa?  Itellä oli muistaakseni 11+4 kun on se tutkimusajankohta.

Hyi olkoon kun on osannuki olla taas aivan järkyttävä olo koko päivän :(  Ite pystyy kyllä välttämään pahoinvointia aiheuttavia ruokia ja mieskin on siihen sopeutunut (syököön niitä ällötyksiä sitten töissä) mutta tolle pikkumiehelle pitää kuitenkin tehdä ja syöttää ihan kaikenlaisia ruokia :P  Tosi hyvää esimerkkiä antaa semmonen ruokkiessa yökkivä äiti...
Mä oon tässä raskaudessa välttyny noilta rintoihin liittyviltä ongelmilta.  Ekassa raskaudessa ei kärsiny edes koskea, kuppikoko veny ja paukku ja ulkona oli pakko olla paksu huivi suojana kun kylmä vihloi.  Nyt varmaan noi ruppanat toipuu vasta imetyksen lopettamisesta, esikoinen vieroitti ittensä kuitenkin vasta marraskuun puolivälissä.  Jotain hyvää tässäkin siis X)
Kcatri: Mulla kanssa virtsatietulehdushistoriaa.  Edellisraskaudessa jouduin yhden kuurin syömään. Pahimmillaan mulla on ollu oireettomia ne tulehdukset ja silloin on infektio päässy leviämään munuaisiin asti ja se taas edellyttää pahimmillaan sairaalahoitoa.  Paras siis vaan käydä tarkistuttamassa.
Närästyksestä on ollu paljon puhetta.  Mulla on pahaksi onnekseni refluksitauti eli tuota närästystä ja sappivaivaa on ihan kauheesti muutenkin.  Tuntuu että ne lääkkeet joita saa käyttää raskausaikana on tehottomampia kun "oikeat" lääkkeet.  Joku mainitsi tuon Nexiumin, mulla se kiellettiin viime raskaudessa :(  Ja kun mahan kasvaessa se närästystilanne vielä pahenee.  Sitten ei auta kuin syödä se paketti Rennietä päivässä + täsmälääkkeet <:)  Mutta mulla ainakin loppui närästys kuin seinään viime kerralla kun lapsi oli pukerrettu pihalle!

Äsken tultiin neuvolasta ja ekasta ultrasta. Lisää tuntemuksia on tuolla Ultra-osiossa. Siellä se pikkuinen Tökkönen olla köllötteli masussa. Näkyi pikkuiset kädet ja jalat. Ja sydän siellä sykkii...

emoticon

Ikää sillä on tänään 8+2 eli ihan niin kuin olin itse laskenutkin. Neuvolan laskurin mukaan olis ollut 8+6, mutta laskettu aika 10.8.11 ei kuulemma muutu, kun eroa ei ole yli viittä päivää... itse pitäydyn kuitenkin tuossa 14.8.11 kun sen oon tänne ja tuohon laskuriin jo laittanut. Ja sen mukaan tulee just tuo 8+2.

Mulla vähän samat fiilikset kun Kcatrilla. emoticon

Mies oli kiltisti mukana. Meidän pikku öttiäinen on sen 6+5 viikkoa vanha.. lähinnä epämääräinen möykky, mutta ne sydänäänet sai kyllä kyyneleet silmiin. Lisää ultrakuulumisissa.

Tänään on muuten sitten ollut lähinnä vaan vatsa kipeä.. voi kyllä johtua tuosta ultran jännäämisestäkin.

Niinhän se on, että nukkuminen auttaa väsymykseen emoticon  (terävä huomio?). Hävettää jo edellinen tilitys. Eilen painuin todella aikaisin nukkumaan ja tänään kunnon yöunien jälkeen olo on jo tuntunut ihan ihmismäiseltä. Kävin jopa hillittömästä pakkasesta huolimatta pienellä lenkillä. 
Tänään oli ultra ja kaikki on hyvin, jippii!

Eikös täällä palstalla voi vähän tilittää jos siltä tuntuuemoticon  Mä ainaki olen ollut todella huonovointinen ja kun taas palas töihin niin todella väsynyt. Olen muutenki aina kärsinyt uniongelmista ja nytkin vaikka oon kuinka väsynyt niin en saa unta ja heräilen yössä lukuisia kertoja, vessaan joka yö pari kertaa, miehen kuorsaamiseen, suun kuivuuteen ja pari kertaa ihan muuten vaan. Mut jos sais olon helpottamaan niin ei haittais niin paljo toi väsymys. Mut ne yhdistettynä on vähän liikaa...

Nyt on taas sairaslomaa jatkettu 16.1 asti. Itsestä tuntuu, että kohta vois jo kokeilla olla 50% töissä, mutta lääkäri ei luvannut vielä. Pitää kuulemma keskittyä syömiseen, juomiseen ja nukkumiseen. Viimeisen viikon on unet menneet vähän harakoille närästyksen ja huonon olon vuoksi. Nexium- resepti on haettu apteekista ja syön niitä tarvittaessa. Verikokeita otettiin Na, K, hematokriitti ja Hb sekä HCG, tulokset tulevat lienee perjantaina.

Ultra-aika on 17.1. Olivat ensin laittaneet varhaisultran helmikuulle... sain kuitenkin vaihdettua ja silloin olis 10+4 eli niskaturvotus pitäisi saada hyvin mitattua.

Kävin viemässä sairaslomalapun töihin ja sain lomaviikon sovittua, jotta päästään ulkomaille maaliskuussa. Osastonhoitaja oli ajatellut laittaa opiskelijan mukaani 17.1 alkaen mutta perui sen sitten kun en todennäköisesti vielä silloin aloita 100% töitä. Eiköhän se riitä tähän hätään, että yrittää selvitä itse hengissä töissä sen sijaan, että vielä vahtisi opiskelijaakin. Mieluummin sitä antaa opiskelijallekin mukavan harjoittelun kuin häthätää läpi juostun pikakurssin.

Ai te ootte täällä! Löysinpäs, kiitos vaan vinkistä idaho!

Mä olen töissä joka päivä lukenut teidän viestejä, ja palanut halusta vastata – mutta kun ei se vaan onnistu sieltä. Ja kotona on pikkuinen tyttö niin innoissaan kun äiti tulee kotiin, ettei pysty muuta tekemään. Ja illalla yritän mennä samaan aikaan nukkumaan typsyn kanssa, en mä muuten jaksa työpäiviä kun ei voi ottaa päikkäreitä!

Ihanaa on kyllä lueskella teidän ultrakuulumisia ja muuta. Mä kävin itse silloin 31.12. yksityisellä ultrassa (on muuten törkeän hintaista: lääkäripalkkio 75e ja LISÄKSI 80e ultrauksesta! kelakorvauksen jälkeen yhteensä n.122e, Helsingissä Diacorilla). Mutta kaikki hyvin. :)) Pikkuinen katkarapuni oli 5 päivää vanhempi kuin olin laskenut, eli tällä hetkellä 8+3 ja LA 14.8. Ja mulle lääkäri sanoi että keskenmenoprosentti oli silloin (7+5) enää 5%! Hän sanoi myös, että jos ne siellä ultrassa yrittävät muuttaa laskettua aikaa, niin älä anna, kun se on sitä luotettavampi mitä aikaisemmin on mitattu. 12. viikolla on kuulemma jo aika paljon kokoeroa samanikäistenkin alkioiden välillä, ja LA voi heittää sen takia jo +/- viikon.

Mä olen tän rohkaisemana kertonut tästä jo isovanhemmille ja joillekin kavereille, joiden kanssa joudun tekemään töitä, ihan sen takia vain etten joudu valittamatta tästä pahasta olosta kärsimään. :) Mutta tietysti keskenmeno pelottaa edelleen, näin siitä mm unta viime yönä. Mutta olen jo alkanut haaveilla kesästä ja synnytyksestä... Töissä keskityn siihen ettei paha olo vaan pääsisi yllättämään – mä en tiedä mihin ihmeeseen menisin oksentamaan niin ettei se kuulu muille, jos niin pääsee käymään. Toistaiseksi (3 päivää töissä) on mennyt hyvin. :) Mulla on siellä pillimehuja ja korppuja kaapissa, enkä ota mitään suklaata enkä karkkia. Ja jätin tänään ruokalan nakit väliin, kun viime raskaudessa ne ei jostain syystä pysyneet millään sisällä, vaikken muuten silloin oksennellutkaan.

Hassua että niin monella on rinnat kipeänä. Mulla ei ole ei sitten yhtään, eikä ollut ekassakaan raskaudessa. Enkä ole mitään muutoksia havainnut rinnoissa vielä. Viimeksi ne muistaakseni kasvoivat vähän joskus 13. viikon kieppeillä. Voi tietysti olla että ne on nyt niin riutuneet, kun lopetin imetyksen vasta viime syyskuussa, että eivät jaksa asennoitua vielä uuteen koetukseen. :)

Varasin ajan neuvolaan maanantaille, ja se synnärin ultra on 28.1. (silloin 11+5). Sitä odotellessa.... Minäkin mietin että mitä sitten tehdään, jos seulonnassa löytyy poikkeama. Sehän pitäisi ohjeiden mukaan miettiä etukäteen, ennenkuin päättää haluaako ylipäätään tietää asiasta! Mutta kyllä me varmaan testeihin mennään. Perusuteliaisuus on kuitenkin niin kova, että kun tietoa tarjotaan niin en osaa kieltäytyä.

Nyt pitäisi vielä saada toi tickeri toimimaan... :)

Mullakaan ei ole ollu minkäännäköisiä rintajuttuja.. Hiukan ehkä ovat välillä kipiät.. Nooh, luulisin että johtuu juuri tuosta rintojen venymisestä viime synnytyksen jälkeen..emoticon

Hu kuinka kallista siellä sonja!! Mä kävin nyt viimeksi eri paikassa.. Olin nyt gynekologikeskuksessa(jos joku turkulainen lukee).. Oli 10 euroa halvempi kuin pulssissa.. Nyt maksoin kelan jälkeen 103 euroa..

Mä en ite pysty etukäteen aavistamaan, mitä sitten aattelisin jos sieltä seulonnasta jotain löytyisi.. Sen näkee sitten..

Mulla huono olo näköjään siirtynyt aamusta iltaan.. Tosin juuri nyt melko kehno olo.. Iltaisin ihan hirvee olo.. Ja mulla paljon iltavuoroja, niin tosi kiva olla töissä ja lähteä yhdeksän jälkeen bussilla kotiin.. YYYYYHH...emoticon

Eilen ollut vatsa ja selkä todella kipiät välillä.. Toivottavasti johtuu vaan kohdun venymisestä..

En tiedä uskaltaako sitä vieläkään miettimään kesää jo.. Mutta kuvitelkaapas kuinka tuskaiset oltavat meille tulee heinäkuussa!! Viimeksi (2009) synnytin heinäkuun alussa ja kesäkuu oli yhtä tuskaa.. Niin miettii nyt sitten kun luultavasti kuummimmat helteet juuri 36 viikosta etiäpäin...emoticon

Noh.. Sitä odotellessa..

Minäkin ihmettelin että jo on hiljaiseksi kaikki mennyt, mutta täälä ketjussahan kaikki on :D

Tahtoisin jo ultraan! Jotenkin hassu lukea monien pahoinvoinneista ja muista oireista, kun itsellä ei juuri mitään ole ollut. Etova olo on ja pysyy, mutta kertaakaan ei ole tarvinnut vessaan norjaa mennä puhumaan...rintojen arkuuskin on kadonnut :O Pelottaa jos kaikki ei olekkaan hyvin. Np-ultra pitäisi olla viikolla 3 kun kasassa on viikkoja 11.

Tänään pyöriteltiin lapsen isän kanssa jopa erilaisia nimiehdotuksia. Mulla on kuulemma omituiset säännöt nimen suhteen, kun sen on alettava tietyillä kirjaimilla :D

Heippa vaan elokuiset odotajat!!

Tääkin pikku hiljaa koittaa uskaltautua teidän joukkoon turisemaan.

Alusta asti olen lueskellut teidän kuulumisia mutta en vain ole tohtinut vastailla ko ei oikein tahtonut uskoa tätä ihmettä todeksi.

4.1 oli ensimmäinen neuvola käynti.Eipä siellä muutako puhuttiin ja otettiin verenpaine, paino ja hemoglobiini. Kaikki arvot oli niitten mielestä hyviä kuulusti jotenkin uskomattomalta et voiko kaikki ollakkaan niin hyvin ettei missään ollut mitään sanomista. Ei edes verenpaineessa joka oli mun mielestä alhainen 106/71. Pettymyksenä oli vain ettei ultrattu, mutta mulla oli tuuria sain ultra ajan jo seuraavalle päivälle. emoticon

5.1 tosiaan oli ultra. Lääkäri oli aika tökerö ko kyseli vointia ja sanoin ettei ollut mitään oireita ei huonoa oloa, ei rintojen arkuutta niin lääkäri heti epäili tuulimunaa. En pahemmin säikähtänyt ko tiesin ettei voinut olla ko olin nähnyt pienokaisen jo 6+2 ja silloin sydänkin jo sykki niin miten olisi yhtäkiä muuttunut tuulimunaksi. Sit lääkäri aloitti tutkinuksensa ja käänsi monitorin mua päin ja siellä pienen pieni vauva oli ja heilutti jalkaa. kyllä osasi olla ihana näky sitä ruutua olis voinut katsoa ties kuinka kauan.emoticon pieni sydänkin sykki ihanasti. Mieskin tuumas et kait sitä pikku hiljaa on uskottava et kyllä siellä joku on tulossa.

Menis vain nopeesti nämä ns. riskiviikot et pääsis turvallisemmalle puolelle.Vaikka oon kyllä nauttinut tästä tilasta täysillä mitä sitä etukäteen suree jossei aihetta tällähetkellä ole.

Miten meinaatteko osallistua siihen np ultraan joka on 11-12 viikoilla? Itse oon vähän sitä mieltä et jätän välistä ko en oikein luota kyseiseen tutkimukseen kerta tulos voi olla mikä tahansa vaikka kuuluiski riskiryhmään turvotuksen puolesta.Niin en halua aiheellista tai turhaa pelkoa loppu odotukseen.
Rakenneultraan menen ja siinähän sit ainakin näkee jossei kaikki ole hyvin.
Tulipa kirjoitusta toivottavasti en pitkästyttänyt. mukavaa viikonloppua kaikille!!!  emoticon

Hei, meillä tuo np-ultra on ensimmäinen jonka saa "kaupungin piikkiin", joten aion kyllä ehdottomasti mennä. Neuvolassa sitten vaan kuunnellaan sydänääniä, ja niillä pitääkin sitten pärjätä siihen asti kun alkaa itse tuntea liikkeitä. emoticon

Mä mietin ihan samaa kesän suhteen: JOS voisi valita niin olisi ihana synnyttää kesäkuun alussa, niin että olisi sitten pitkä (ja lämmin?) kesä vauvan kanssa ollessa. Mäkin synnytin viimeksi heinäkuun alussa, ja sekin oli ihan hyvä! Nyt pitää tosiaan kärvistellä elokuun puoleen väliin... Eikä se kuumuus pelkästään: mua harmittaa kun kesällä saa joka välissä graavikaloja ja muita "kiellettyjä" herkkuja, ja sit ruuat seisoo pöydillä 30 asteen helteessä ja mua alkaa pelottaa että mitä sitä uskaltaa syödä... Mutta tietysti, eipä tässä ole monesta kuukaudesta kyse, ja pääasia että pikkuinen syntyy!!!

Selvisin tosiaan alkuviikon töissä oksentamatta, mutta nyt on taas vierailtu pöntöllä joka ilta. emoticon Mä en tajua miksi mulla on niin paljon huonompi olo kuin ekassa raskaudessa, toivottavasti se kuitenkin lakkaa samassa kohdassa! Oon ajatellut kahta syytä: varmastikin vaikuttaa se että olen nyt paljon huonommassa kunnossa kuin viimeksi (töiden ja lapsen kanssa en ole saanut aikaiseksi juuri liikkua - ja ne mun aikaisemmat harrastukset olis aina pois lapsen kanssa vietetystä nyt jo niin vähäisestä ajasta!). Ja toinen syy on tietysti monen ehdottama "toinen sukupuoli". Eli että olis nyt poika tulossa... Ken tietää. Mä en vaan JAKSA koko aikaa miettiä mitä uskallan syödä ja mikä ehkä pysyisi sisällä. Ja sit olla nälissäään. Arrrrghhhh!

Ja te joilla ei ole suuremmin pahoinvointeja: nauttikaa olostanne!!! emoticon  
Ja kai me, jotka oksennetaan vaan kerran pari päivässä, nautitaan mekin: voisi se tilanne olla pahempikin. emoticon

Jaahas, nyt taitaa olla aika hakea tyttö päiväkodista. Tein tänään hommia kotona...

Täällä ei oikeastaan ole kovinkaan pahoinvoiva olo. Aamuisin kuvottaa ja iltaisin jos tulee nälkä saattaa tulla vähän huono olo. Uuden Vuoden jälkeen en ole oksentanut ollenkaan.

Rintojen kipu on hiukan helpottanut, ovat ne vieläkin arat ja näin, mutta nyt kestää vetää paidan päälle ilman liivejä ja mieskin voi huoletta kosketella. Ainoa mikä minua nyt vaivaa on aivan uskomaton väsymys. En tahdo jaksaa olla töissä ja kun töistä tulen kotiin saatan vetää kahden tunnin tirsat. Ei ole ennen tarvinnut ja olen kyllä toissaan pitänyt kiinni siitä, ettei päikytellä keskellä viikkoa. No, nyt ei auta muu kuin kuunnella omaa kehoa. Jos väsyttää, sitten nukutaan.

Ja uusin vaiva mulla on selkäkipu. Oikealta alaselkää ja pakaraa pakottaa. Kävin kaverille näyttämässä joka on hieroja ja sanoi, ettei tuota auta hieroa tai lääkitä millään. Pitäs pikkusen yrittää venyttää ja lämpöä laittaa. Mutta todennäköisesti voi jatkua selkäoireet koko loppu raskauden.

Maanantaina neuvolaan!

Tänne ei ihmeempiä. Väsymys vaivaa edelleen, pitäis liikkua mutta kun ei jaksa. Pitäis syödä terveellisesti, mutta kun ei jaksa. Ja eilen keittiön tuoli hajosi mun alta. Veti kyllä synkäksi, en minä niin painava oo. :( Ehkä se ei edes hajonnut sen takia, tuli vaan semmonen olo. Vanhahan se oli muutenkin. Isäntä nyt sitä rassailee keittiössä.

Huomenna tulis 9 viikkoa täyteen, pitäis malttaa vielä ootella 3 viikkoa, niin olis jo "selvemmillä vesillä"... oon kyllä möläytellyt kertoa työkavereille jo niin monelle, että ärsyttää kun kuittailevat asiasta. Pitäisivät omana tietonaan, ei siitä tarvii koko ajan puhua. Kunpa en olis kertonut niille ollenkaan. Argh.

Oon yrittänyt etsiä jotain nättiä tunikaa, joka peittäisi turvonneen vatsani, mutta en ole vielä löytänyt tai sitten ne on olleet niin kalliita. Varsinaisia äityisvaateliikkeitä ei täällä Siilinjärvellä ole, ja Kuopiossakin on vain muutama. Ootko Mursku tietoinen noista äippävaateliikkeistä? H&M:llä kuulemma jotain on? Ennen oli Lindexilläkin, mutta ilmeisesti ei enää? Sitten on joku Polarn O. Pyret, mutta siellä on ilmeisesti aika kalliita. Muista en sitten tiedäkään. Jonkun verran kai Lastentarvikeliikkeissä ym on vaatteitakin. Tosi vaikea löytää nättejä vaatteita... Tietty jossain Seppälässä on se "isojen tyttöjen" osasto, mutta en haluaisi kulkea missään teltassakaan...

Ens maanantaina alkaisi ohjattu kuntosaliryhmä pitkän 4 viikon joululoman jälkeen. Saa nähdä, kun sinne selviää, saattaa olla aika rapakunnossa. Muutenkin pitää vähän katsoa mitä liikkeitä tekee... Terveydenhoitajan mukaan mitään liikkeitä ei tarviis varoa (mutta hän oli sijainen ja muutenkin aina kun kysyin, hän lisäsi vastauksensa perään "muistaakseni", joten hirveen vakuuttava hän ei ollut). Netistä luin, että raskauden aikana kannattaisi välttää vatsalleen tehtäviä liikkeitä. Ja tietysti sitten loppuraskaudessa selällään tehtäviä liikkeitä. Kun nyt selviäisi edes keväälle, ja jaksaisi käydä. Kerkesin ostaa jo 5 kerran sarjakortin, ja entisestä on vielä 3 kertaa käyttämättä.

Ei muuta kuin hyvää viikonloppua!! emoticon

Tervehdys pitkästä aikaa, jotenkin tätä aikaa ei kirjoittamiselle nukkumisen ja työssäkäynnin ohessa ole jäänyt.

Mukava lukea, että teillä muillakaan ei hirmuisesti näitä kokoaikaisia raskausoireita ole. Se jotenkin helpottaa tietämään, ettei itsessä kuitenkaan mitään vikaa ole, vaikka olenkin täysin oireeton yksilö. Ehkä päikkärit tekis mieli vetää useammin, mutta kaikki muut oireet ovat edelleen odotuskannalla.

Itsehän kävin alkuraskauden ultrassa jo 6+5, joten kunnossa kaikki on kuitenkin.

Kauhulla muuten odottelen kesää lämpöineen, kun jos kerran loppuraskaudesta vielä usein kielletään uiminen! Ounou.

Ensviikolla olis ensimmäinen neuvola ja mä jo valmiiksi tiedän, että kaikki makeat ja ylimääräiset tullaan multa kieltämään... on tuo paino hieman lipsahtanut ylipainon puolelle... siksi päätinkin että tänä lauantaina meillä syödään lettuja.

Tsemppejä nyt niihin np-ultriin ja kuulemma oikeasti kannattaa niissä käydä, sillä eivät ole pelkästään "onko vauvalla kaikki hyvin"-ultria, vaan myös kantavaa äitiä tarkkaillaan, jotta vauvalla olisi mahdollisimman hyvät kasvuoltavat. Ei noista verenkiertojutuista yms. polyypeistä oikeen näin päällepäin naiset nää...

Me siis aiotaan osallistua noihin ultriin, mutta sanomattakin selvää, että rakkauspakkaus on meille tervetullut, oli sitten odotettavissa minkä tyyppistä perhe-elämää sen lapsen kanssa tahansa. Terveyttähän sitä tietysti toivoo lapselle, mutta eritoten sitä, ettei olisi mitään minkä vuoksi joutuisi fyysisesti kärsimään (sydänvikoja, what so ever). Sitä kaiketi me kaikki toivomme <3

Itellä on ollut kuvotusta, ei varsinaista pahoinvointia vaan etovaa oloa ja väsymystä! Tuo väsymys raastaa mijän parisuhteenki varmaa rikki ennenku lapsi syntyy :s :D oon niin väsyny koko ajan ja sit on toi vajaa 8kk poika viel täs. Jospa tää väsymys loppus vaan kyyl mul viime raskaudeskin kesti koko raskauden toi väsymys.

Moi kaikille pitkästä aikaa! Ja tervetuloa uusille odottajille myös mun puolesta. Täällä alkaa olo jo pikkuisen helpottaa, tällä viikolla ei ole tarvinnut oksentaa kuin pari kertaa. Toinen oli omaa syytä, kun piti vetäistä iso El Maco-hampurilainen illalla. Olin pitkään jo himoinnut moista, ja heti kun olo vaikutti paremmalta, käytiin hakemassa...Ei sitten ollut kuitenkaan hyvä ratkaisu!

Muutenkin mulle on ollut yllätys, miten pieniä annoksia sitä joutuu syömään, ihan sellaisia vauvanruokapurkin kokoisia. Muuten tulee ihan kaamea ähky ja huono olo.

Rinta-oireetkin on lieventynyneet, olen taas ruvennut miettimään että miksi oireet nyt jo helpottavat? En kyllä jaksa stressata siitä enää, eihän asialle itse mitään voi.

Joku mainitsi tuon np-ultran ajoituksen ja niiden veriseulojen tärkeydestä, kertokaahan vielä, että kuinka tarkkaa ja millä viikoilla sinne pitäisi ehtiä? Mulla on np-ultra 25.1. ja silloin olis vissiin 12+2 viikot. Onko se jo liian myöhäistä?

Tosi kiva kuulla, että muillakin on ollut iloisia ultra-uutisia!

Takaisin