Tammikuiset 2021

Juuri kun hehkutin hyvää oloa, eikös turhan kovan tohinaviikon seurauksena iskenyt issiasjumi. Jumi ei ole vielä kovin paha, sijoittuu oikealle alaselkään/lantioon ja säteilee pakaraan, mutta vaikutti kyllä jo yöuniin ja aamulla kävely oli melko kankeaa ennen kuin vetristyi.. Kohta varmaan olisi tukivyön hommaamisen paikka.:hungover:

Ensimmäisestä raskaudesta muistelen, että vihlonnat saattoivat olla hyvinkin kovia ja äkkinäisiä. Tuolloin käytin tukivyötä, jossa oli itse vyö ja sitten sellainen mahan päälle nostettava kangas (en muista oliko Anita vai mikä, Stokkalta ostin v. 2010). En ollut vyöhön ihan tyytyväinen, olisin kaivannut enemmän tukea. Osaako joku suositella jotain, valinnanvaraa näyttäisi netissä olevan?
:anyone
Mä hommasin lola & lykke tukivyön, melko tyyris uutena mutta löytyi parempaan hintaan käytettynä. Useampi viikko ollut käytössä ja voin lämpimästi suositella! :)
 
Mä hommasin lola & lykke tukivyön, melko tyyris uutena mutta löytyi parempaan hintaan käytettynä. Useampi viikko ollut käytössä ja voin lämpimästi suositella! :)

Olenkin katsellut, että se näyttää aika pätevältä kapistukselta! Ostin nyt ensihätään Carriwellin vyön Lappeenrannan Lastentarvikkeesta, siellä oli ilmeisesti loppuunmyynti. Mutta voi hyvinkin olla, että tutustun tuohon Lola & Lykkeen vielä, on aika paljon jykevämmän näköinen nimittäin!

Lisäyksenä tänään Carriwellia testanneena:
Ei tunnu tukevan sitten yhtään :hilarious: ehkä sitten kun maha kasva...
 
Muokattu viimeksi:
Moi
Tietääkö joku onko WhatsAppissa ryhmiä äideille kenellä on tammikuussa/alkuvuodesta laskettuaika? Olis kiva tutustua muihin äiteihin, varsinkin jos joku sattuisi asumaan lähellä. ☺
Jos löydät jonkun ryhmän niin mulle saa laittaa siitä viestiä, liityn mukaan mielelläni :happy:
 
Hei neuvokaa tyhmää: miten ootte saaneet ton "Tammikuiset 2021" merkin nimimerkin alle?:shy:laughing7

Joo sulla varmasti vaatimukset täyttyy salaiseen ryhmään pääsyssä. Sinne vaan juttelemaan, siellä on paljon enemmän keskustelua käynnissä kuin täällä yleisellä puolella :happy:
 
Hei neuvokaa tyhmää: miten ootte saaneet ton "Tammikuiset 2021" merkin nimimerkin alle?:shy:laughing7

Joo, kuten tässä yllä sanottiinkin, niin kannattaa tulla sinne salaiselle puolelle, kun on paljon enemmän höpöttelyä siellä kyllä.:grin Tätä yleistä puolta muistaa iteki vähän harvemmin käydä kurkkaamassa.:rolleyes:
 
Tänään oli neuvola ja siellä puhuttiin synnytyksestä ja siihen liittyvistä mahdollisista peloista. Sanoin, että ei muuten ole kerinnyt miettimään muuten, kun että vaikuttaako korona jotenkin? Ja että jos ei saisikaan olla ns. yhdessä puolison kanssa sitä sairaala aikaa. Siitä sitten puhuttiin ja kertoi, että kannattaa miettiä ”vara” tukihenkilö jos puolisolla onkin vaikka flunssa. Tätä en jotenkin ollut yhtään edes miettinyt mahdollisuudeksi :confused1 kertoi vaan, että tukihenkilönä tulee olla terve, mikä tietysti on päivänselvää ja ett korona aikana jos puolisolla on mitään oireita, niin tukihenkilö ei pääse mukaan. Täytyykin suunnitella joulukuulle siis inkivääri, tyrni, sinkki kuuri puolisolle ja yrittää välttää turhia menoja :happy8
 
Joo sulla varmasti vaatimukset täyttyy salaiseen ryhmään pääsyssä. Sinne vaan juttelemaan, siellä on paljon enemmän keskustelua käynnissä kuin täällä yleisellä puolella :happy:
Kääks pitänee itsekkin olla täällä aktiivisempi, jos katsoin oikein niin 20 viestiä pitää olla kirjoitettuna että voi laittaa pyynnön. Vielä jäi vähän epäselväksi mihin se pyyntö laitetaan mutta perehdyn uudestaan kun saan viestimäärän täyteen.
Oon miettinytkin että täällä on suht hiljaista, tuntuu että fb puolella on joka päivä jos jonkinlaista pohdintaa:D
 
Kääks pitänee itsekkin olla täällä aktiivisempi, jos katsoin oikein niin 20 viestiä pitää olla kirjoitettuna että voi laittaa pyynnön. Vielä jäi vähän epäselväksi mihin se pyyntö laitetaan mutta perehdyn uudestaan kun saan viestimäärän täyteen.
Oon miettinytkin että täällä on suht hiljaista, tuntuu että fb puolella on joka päivä jos jonkinlaista pohdintaa:D

Vargynjalle laitat viestiä sitten kun viestit täynnä :happy: Tuossa ylhäällä on tuo leikkinurkka, sinne saa helposti muutaman viestin kulutettua :grin
 
Minäkinpä yritän osallistua keskusteluun täällä hiljaisemmalla puolella, niin saisi nuo salaiseen ryhmään tarvittavat viestit kasaan.

Täällä odotellaan osin pelolla, osin onnistuneella jännityksellä ensi viikon rakenneultraa. Hassulta tuntuu, että raskaus alkaa olla puolivälissä.

Muutamat viime viikot on olleet mukavia ja melko seesteisiä niin tunne- kuin fyysiselläkin puolella, mutta nyt tuntuu, että kropassa on taas jos jonkinmoista vaivaa. Välillä jomottavat kivut on vähän säikäyttäneetkin, mutta oon ajatellut, että ehkä ne johtuu vaan venymisestä.
 
Tänään oli neuvola ja siellä puhuttiin synnytyksestä ja siihen liittyvistä mahdollisista peloista. Sanoin, että ei muuten ole kerinnyt miettimään muuten, kun että vaikuttaako korona jotenkin? Ja että jos ei saisikaan olla ns. yhdessä puolison kanssa sitä sairaala aikaa. Siitä sitten puhuttiin ja kertoi, että kannattaa miettiä ”vara” tukihenkilö jos puolisolla onkin vaikka flunssa. Tätä en jotenkin ollut yhtään edes miettinyt mahdollisuudeksi :confused1 kertoi vaan, että tukihenkilönä tulee olla terve, mikä tietysti on päivänselvää ja ett korona aikana jos puolisolla on mitään oireita, niin tukihenkilö ei pääse mukaan. Täytyykin suunnitella joulukuulle siis inkivääri, tyrni, sinkki kuuri puolisolle ja yrittää välttää turhia menoja :happy8

Onko teillä muilla, ettei osaa edes kuvitella ketään muuta tukihenkilöä kuin oma puoliso?
Itse kyllä menisin varmaan sitten yksin, vaikkei se kyllä houkuttaisi, mutta esim anoppi olis ihan no no.... Toki jos ennalta tiedossa, et tarvis tukihenkilön, niin sit ihan koulutettu doula olis sellainen mitä voisin harkita
 
Reilu viikko sitten kävin rakenneultrassa. Jännitti kovasti, mutta onneksi kaikki oli hyvin ❤️ pikkuinen piti tiukasti jalkoja yhdessä niin ettei varmuutta sukupuolesta saatu tyttöveikkaus on kuitenkin vahvempi. Nyt on tullut kauhee tarve ostaa jo jotain pienelle ja eilen tilasin sitten unipesän ja imetystyynyn. Näin esikoista odottaessa on kyllä vähän pihalla hankinnoista ja mitä sitä oikeasti tarvitsee. Tosi kauan selailin näistäkin kokemuksia ja niinhän se taitaa olla että sen näkee sitten vasta käytännössä mikä tulee kovaan käyttöön. :)
 
Onko teillä muilla, ettei osaa edes kuvitella ketään muuta tukihenkilöä kuin oma puoliso?
Itse kyllä menisin varmaan sitten yksin, vaikkei se kyllä houkuttaisi, mutta esim anoppi olis ihan no no.... Toki jos ennalta tiedossa, et tarvis tukihenkilön, niin sit ihan koulutettu doula olis sellainen mitä voisin harkita

Itse en todellakaan haluais ketään muuta kuin mieheni. Oma äiti tai anoppi no way!!! Toista siskoa voisin ehkä harkita, mutta tuskin sit kuitenkaan ketään muuta haluaisin.
 
Mä voisin hyvinkin ottaa oman äidin tai kumman vaan mun siskoista. Äiti vaan asuu about 700 km päässä, mut kyllä ne jo meinasi isän kanssa tulla tammikuun alussa tänne etelään ja majoittua mun siskon luo Tuusulaan odottelemaan beben saapumista. :grin Ei siis mitenkään poissuljettua, etteikö miehen tilalle vois joku tulla jos hän ei itse pääse mukaan.
 
Onko teillä muilla, ettei osaa edes kuvitella ketään muuta tukihenkilöä kuin oma puoliso?
Itse kyllä menisin varmaan sitten yksin, vaikkei se kyllä houkuttaisi, mutta esim anoppi olis ihan no no.... Toki jos ennalta tiedossa, et tarvis tukihenkilön, niin sit ihan koulutettu doula olis sellainen mitä voisin harkita
Pikkusiskoani olen ajatellut ns. varaksi pyytää jos jotain yllättävää sattuisi, eikä mies pääsisi mukaan. Mutta olishan se ihan kauheaa, on kuitenkin myös Isälle ainutkertainen juttu.
 
Takaisin
Top