Tammikuiset 2021

Hei! Liityin nyt tammikuihin kun olin tuolla helmikuun puolella. Käytiin tänään ekassa ultrassa ja luuliltiin et olis viikkoja 12+6 mut siellä selvisi et onkin jo 16+3... Tieto tuli pienenä skokkina ja en odottanut yhtään et olis niin paljon viikkoja jo. Hetki sitten olin et oon aika alussa mut tänään tajusin et oon kohta puol välin...
 
Onko muuten kokemusta saako sisarus olla mukana rakenneultrassa? Meillä tuo 5v on niin innoissaan sisaruksesta ja ultra 2vko päästä niin aateltiin saakohan hänet ottaa mukaan huoneeseen vai ei..? :bookworm:
 
Onko muuten kokemusta saako sisarus olla mukana rakenneultrassa? Meillä tuo 5v on niin innoissaan sisaruksesta ja ultra 2vko päästä niin aateltiin saakohan hänet ottaa mukaan huoneeseen vai ei..? :bookworm:
Helsingissä ainakaan ei saa olla. Viimeksi kun olimme NTultrassa, niin yhdellä parilla oli lapsi mukana. Ultraaja selitti asian ystävällisesti, etteivät lapset saa tulla mukaan. Ihan senkin takia, että ultrassa ei aina tule vain pelkkiä hyviä uutisia.
 
Meilläkin on ohjeena, että ei lapsia mukaan ultraan. Kuviahan voi sitten antaa katseltavaksi jälkeenpäin :)
meilläkin on yksi innokas viisivuotias... veikkaan että ultraajankin on helpompi keskittyä ottamaan niitä tarvittavia mittoja jne. kun ei ole meidän energiapakkaus hääräämässä siinä ympärillä :grin
 
Moikka kaikille!

Paljon on aikaa kulunut viime viestistä. Jotenkin kesällä ei tehnyt mieli ollenkaan surffailla koneella. Tervetuloa myös uusille!

Korona ei ole itseä juuri huolettanut vielä, kun on vaan pitänyt omalta osaltaan järjen päässä. Eniten ehkä jännittänyt se, että jos isäntä ei pääsisi seuraavaan ultraan mukaan (Iiks! Nyt perjantaina!) tai jos tilanne pahenisi tammikuuta kohti. Sekin tuntuu kyllä vielä aika kaukaiselta. Enemmän huolettaa ehkä miehen sisarusten puolesta, kun sekä sisko että veli saavat tahoillaan lapsen syksyllä.

Mies odottaa tuota rakenneultraa kuin kuuta nousevaa. On jo useamman viikon laskenut päiviä siihen, ja aamu alkaa tokaisulla "12 päivää" tai vastaavaa :grin suloista miten on niin innoissaan! Vahva poikaolo ollut alusta asti ja mies nähnyt monet poikaunet tässä pitkin kesää. Mä puolestani olen nähnyt vaan tyttöunia, vaikka poikaan itsekin olen alusta asti uskonut.

Nyt viikkoja 20+2 (LA 3.1.). Liikkeitä tuntunut jo pitkään, mutta vain sivuilla ja alhaalla. Ekassa ultrassa sanottiin, että istukka olisi etuseinämässä, mikä varmastikin osaltaan vaimentaa. Olo ollut tosi hyvä! Mites muilla? Vähän huomaa, että nesteet kertyvät ajoittain nilkkoihin ja sormiin ja hengästyttää pirusti, mutta urheilla olen pystynyt ja kaikkea tekemään lähes normaalisti. Orastava issiaskipu varoittelee oikealla puolella. Painoa lähtenyt -6kg ajasta ennen raskautta. Mitenkään tarkoituksella en ole laihduttanut, mutta on tullut ulkoiltua ja urheiltua. Paljon on kyllä mitä lähteä ja helposti lähteekin, kun kaikki riennot koronan ja raskauden myötä menneet minimiin. Saas nähdä, miten neuvolassa suhtautuvat.:facepalm:

Mites teillä muilla menee?
 
Muokattu viimeksi:
Mulle iski tuossa reilu viikko sitten aika raju äklötyskohtaus miehen grillimakkaran lemuista :eek: mut muuten oon kyllä voinu nyt tosi hyvin. Pidempiaikainen istuminen tuntuu jo mahassa ikävästi, mut sinänsä energiaa on jo ihan eri tavalla kuin esim. kesäkuussa, ja ruuanlaittokin alkaa taas pikkuhiljaa onnistua ilman että siitä tulee huono olo. Heti plussan jälkeen paino nousi pari kiloa, sitten putosi ruokahaluttomuuden takia noin neljä kiloa, ja nyt on noussut noin puoli kiloa. Oon siis tällä hetkellä vielä alle lähtöpainon, mut vararavintoa on omastakin takaa niin paljon ettei tuo painon putoaminen ole mikään ongelma, ja oon ihan iloinenkin ettei vielä ole tullut isompaa nousua. Eiköhän se vielä siitä ehdi nousemaan. :rolleyes: Liikkeitä oon nyt tuntenut toista viikkoa ja torstaina rakenneultraan. :happy: Tänään siis 19+2. :)
 
Onko muuten kokemusta saako sisarus olla mukana rakenneultrassa? Meillä tuo 5v on niin innoissaan sisaruksesta ja ultra 2vko päästä niin aateltiin saakohan hänet ottaa mukaan huoneeseen vai ei..? :bookworm:


Juu mun mielestä ihan selkeä ohje ettei lapsia (iästä huolimatta) mukaan ultraan. Pienimmät sähläisivät siellä ja isomman kohdalla taas tuo huonojen uutisten vaihtoehto olisi ikävä. Vielä rakenneultrassahan tutkitaan asioita, jotka voivat johtaa jopa raskauden keskeytykseen. Ihmisten puhe "sukupuoliultrasta" onkin todella naiivia.
 
Täällä on kans tuntunu liikkeet jo pari viikkoa, melkein aina samassa kohtaa sivulla alhaalla. Siihen hän välillä ojentaa jalkaa tai jotain ja nousee mahaan sellanen muhkura.:grin

Oon kans nauttinut nyt hyvistä olotiloista. Alun pahoinvoinnissa lähti sen verran kiloja että nyt vasta ollaan aikalailla lähtöpainossa.

Tänään oli rakenneultra, oli ihana kuulla että kaikki on hyvin! Tyttö on tulossa:dummy1::Heartpink Istukka on etuseinämässä, mikä varmaan vaikuttaa siihen että liikkeet tuntuu vaan tuolla aika sivulla ja alhaalla.
 
:HeartbigredKävin tänään rakenneultrassa. Viimeyönä ei kyllä unta meinannut saada,kun ajatukset pyöri sen ympärillä, että onko kaikki hyvin. Iloisia uutisia saatiin ja sukupuolikin selvisi. Huojentunut ja onnellinen olo. Ehkä sitä nytten uskaltaa jotakin ruveta jo hankkimaan
 
Juuri kun hehkutin hyvää oloa, eikös turhan kovan tohinaviikon seurauksena iskenyt issiasjumi. Jumi ei ole vielä kovin paha, sijoittuu oikealle alaselkään/lantioon ja säteilee pakaraan, mutta vaikutti kyllä jo yöuniin ja aamulla kävely oli melko kankeaa ennen kuin vetristyi.. Kohta varmaan olisi tukivyön hommaamisen paikka.:hungover:

Ensimmäisestä raskaudesta muistelen, että vihlonnat saattoivat olla hyvinkin kovia ja äkkinäisiä. Tuolloin käytin tukivyötä, jossa oli itse vyö ja sitten sellainen mahan päälle nostettava kangas (en muista oliko Anita vai mikä, Stokkalta ostin v. 2010). En ollut vyöhön ihan tyytyväinen, olisin kaivannut enemmän tukea. Osaako joku suositella jotain, valinnanvaraa näyttäisi netissä olevan?
:anyone
 
Moi
Tietääkö joku onko WhatsAppissa ryhmiä äideille kenellä on tammikuussa/alkuvuodesta laskettuaika? Olis kiva tutustua muihin äiteihin, varsinkin jos joku sattuisi asumaan lähellä. ☺
 
Moi
Tietääkö joku onko WhatsAppissa ryhmiä äideille kenellä on tammikuussa/alkuvuodesta laskettuaika? Olis kiva tutustua muihin äiteihin, varsinkin jos joku sattuisi asumaan lähellä. ☺

Mun kaveri sanoi et ainakin maaliskuisille on, oli päätynyt siihen mukaan kun oli Facebookissa mennyt maaliskuisten ryhmään. Mä en jotenkin uskalla FB:n puolella mihinkään vauva-aiheisiin liittyä jos vahingossakaan sit näkyy kellekään kenen ei tarvis vielä(kään) tietää... :nailbiting: Mut mieluusti liityn mukaan jos joku osaa sellaisen vinkata. :angelic:
 
Mun kaveri sanoi et ainakin maaliskuisille on, oli päätynyt siihen mukaan kun oli Facebookissa mennyt maaliskuisten ryhmään. Mä en jotenkin uskalla FB:n puolella mihinkään vauva-aiheisiin liittyä jos vahingossakaan sit näkyy kellekään kenen ei tarvis vielä(kään) tietää... :nailbiting: Mut mieluusti liityn mukaan jos joku osaa sellaisen vinkata. :angelic:

Ei näy jäsenet niistä ryhmistä kellekkään ulkopuolisille, eli ei voi jäädä kiinni jos liittyy :grin
 
Niin mä tiedän, mut silti oon ihan vainoharhainen. :bag:
 
Ihanaa alkavaa viikkoa. Hullun tuntuista, kun tänään ei alkanutkaan aamu kellon soitolla, vaan ”äitiyslomalla” (erityisäitiysvapaalla).
Sellainen tässä askarruttaa, että ovatko muut huomanneet suussa jotain muutoksia, mulla on särkenyt nyt viikon verran toisinaan alaleukaa, vähän niinkuin hampaita, mutta ei kuitenkaan mitään tiettyä hammasta, eikä mikään hammas ole arka. Soitin tänään hammaslääkäriin ja odotan takaisin soittoa. Mietin vaan, että voisiko olla vaan joku ns. Ientulehdus, joka kuulemma 80% vaivaa näin 2/3:ksella. Mulla on röntgenit otettu alle vuosi sitten eikä reikiä näkynyt :sorry:
 
Mä kävin just viikko sitten hammaslääkärissä, ja lähinnä oli puhetta siitä että ientulehdukset on tässä kohtaa tosi yleisiä, ja sen oon kyllä huomannut itsekin kun hampaita harjatessa valuu herkemmin verta ikenistä. Toivottavasti pääset pian tsekkaukseen!
 
Mä kävin myös viime viikolla hammaslääkärissä ku yks hammas tuntuu niin kipeeltä et aattelin et on reikä, mut hammaslääkäri oliki sitä mieltä että on ientulehdus joka sitä kipua tekee. Käyn vielä huomenna varmuudeks röntgenissä ettei varmasti oo reikää ja sit torstaina suuhygienistillä hammaskivenpoistossa. Mut on yleistä joo raskaana. Pitäis nyt oikeesti jaksaa päivittäin käyttää sitä hammaslankaa, sillä pääsis jo pitkälle.
 
Jep. Mua pelottaa, että vuosi sitten tehdyn juurihoidetun hampaan kanssa on jotain, kun se kipu tuntuu ns. Leukaluussa. Sain huomiselle ajan onneksi, niin eiköhän siellä selviä :happy7
 
Takaisin
Top