Tammikuiset 2021

Ma-Ma

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuiset 2021
Moikka,

varovaisesti ilmoittaudun mukaan, tänään olisi rv 4+0 ja LA 01.01.2021. Eilen testasin haalean haamun ja tänään cb näytti raskaana 1-2viikkoa. Mulla on ollut hiukan pahoinvointia aamuisin ja väsymystä viikon ajan ja ajattelin ihan huvikseni testata viime raskaudesta jääneen raskaustestin ja oli totaalinen yllätys kun sinne ilmeistyi haalea plussa. Melko isona järkytyksenä tuli kun lapsiluvun piti olla jo täynnä, mutta tässä sitä ollaan. Alkujärkytyksestä huolimatta niin iloisia ollaan jos saadaan terve vauva syliin asti :Heartred

Lyhyt esittely: Olen 29-vuotias ja mieheni 34-vuotias yrittäjäpariskunta Helsingistä. Meillä on ennestään 7-, 5- ja 1,5-vuotiaat lapset. Neljättä siis odotellaan jos kaikki menee hyvin, tämä kaikki tuntuu vieläkin unelta ja oli pakko tulla tänne kirjoittelemaan kun vielä ei muille voi kertoa

Onko täällä vielä muita juuri plussanneita? :)
 
Moi!

Ensin ajattelin, etten kirjoita näihin odottajapuolen ryhmiin kuin vasta ensi viikolla, kun olen tehnyt vielä toisen testin, mutta Ma-Ma sun viesti kolahti. Hyvällä tavalla.:shy::)

Roikuin tämän viimeisimmän kuukauden melko aktiivisesti odottajien ryhmässä, tämän nro 3. yritystä meillä on takana 5kk ja kaipasin jo vertaistukea ym. Lyhyeksihän se jäi...Torstaina sitten plussasin, vaikka olin ihan varma, että turhaan teen testin ja menkat alkaa just... Jotain oireita toki ollut kuvotuksesta, superenergisyyteen ja nännipihan tummumiseen, mutta luulin vain kuvitelleeni (ei olis ollut eka kerta)

Täällä oman laskun mukaan kans tänään 4+0 ja LA 1.1.2021 (Jännittävää, itse täytän 30v 9.1.2021)
Olen siis 29-vuotias ja mies 33 v. Meillä on tämän viikon ma 7v täyttänyt tytär ja 3,5v poika. Satakunnassa asustellaan.


Mutta viime odotuksessa tämä foorumi oli pelastus ja on helpottavaa saada kirjoitella samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.:)

Toivottavasti joukkoomme liittyy pian lisää porukkaa:smiley-bounce012:love7
 
Moikka!

Tein eilen aika haalean plussan, ja tänään kokeilin pikkasen paremmalla testillä uudelleen, ja samantien pärähti selkeä plussa!
Että pakko tämä kai on uskoa todeksi :happy:

Totta puhuen en odottanut, että tärppäisi näin nopeaa. Ensimmäinen yrityskerta kyseessä, ikää itsellä 25v (kesällä 26) mies 34v ja ensimmäinen olisi siis kyseessä. Tarkalleen olen kyllä tiennyt milloin ovulaatio suurinpiirtein on ja menkat alkaa, kun olen jo vuoden päivät merkannut nämä Clover nimiseen sovellukseen. ( oli siis ihan suunniteltu, että aletaan yrittämään tänä keväänä, niin että saataisiin alkuvuoden lapsi, jos hyvin käy :grin)

Oireita ei hirveästi ollut, ihan ministi kuvotusta päivänä parina ja älytön nälkä oli pari päivää. Nyt tosin helpottanut.

Laskurien mukaan LA olisi 2-3.1.2021.
 
Heippa ! Täällä kahden lapsen äiti teki eilen raskaustestin ja plussa pärähti. Viime viikolla sain migreenikohtauksen ja hormonivaihtelu aiheuttaa mulle ne. Arvasin siitä että nyt ollaan raskaana. Eilen aamulla oli kuvotusta joten kaivoin testin esiin ja tein. Taustalla siis että jätettii kuukausi sitten ehkäsy pois ja samantien kävikin näin. Ei mitään laskettu päiviä vaan päätettii että tulee jos on tullakseen.
Vähä jännittää kun lapset nyt 1,5v ja 3v että miten kolmas näin lyhyellä ikäerolla. laskettu aika ois 1.1.21. Mulla kyllä aina on aikaistunut laskettu aika ultrassa, mutta katotaan miten käy nyt. ❤ onnea muille plussalaisille
 
Hei kaikki! :) Täällä 1,5v. lapsen 33-vuotias äiti. Tänään 4+0 cb:n digi näytti raskaana. Helppoa näyttää miehellekin ettei tarvi tihrustaa viivoja. :joyful: Meillä taustalla keskenmeno rv 12 ja se varjosti esikoisen raskautta. Nyt olen päättänyt ottaa tästä raskaudesta kaiken ilon irti. La menisi sinne 2.1. :love017 Oireina mulla on ollut kuvotusta . Tänään on pitänyt useamman kerran nieleskellä. Viimeiset pari yötä on ollut vaikea löytää nukkuma-asentoa. Mikään asento ei tunnu hyvältä ja alavatsaan tulee kova paineen tunne.

Paljon onnea kaikille! :Heartred
 
Tervetuloa mukaan uusille ja kaikille paljon tarrasukkia matkaan :love7


Huomisaamun ajattelin aloittaa testin uusinnalla, joko haaleasta viivasta olisi tullut vahvempi. Kuvaa siis luvassa:grin Mietin vaan, et pitäiskö hankkia oikein cb digi, en sillä oo ikinä testannut ja tämä kuitenkin on 3. ja toivottavasti viimeinen raskaus...

Mites, onko muiden miehillä kova kuume kertoa raskaudesta lähipiirille? Täällä miehellä kauhea polte jo, sovittiin et parin viikon päästä saa kertoa, kun on 6+0.
 
Carliina viimeisen raskauden kunniaksi cb digitesti kehiin! :) Tosin normi testikin on kiinnostavaa kun voi vertailla viivan vahvistumista.

Mun tekis mieli jo kertoa äidille, mutta ajattelin odottaa vielä kun enää ei ole mitään oireitakaan. Saas nähdä kauanko pystyn olla kertomatta, epäilen etten kovin kauan:happy8
 
Heippa,

Oon muihin ketjuihin jo kirjoitellutkin. Meikäläinen on 28v ja mies täyttää pian 31v. Vuoden verran kohta odoteltu plussaa. Yksi saatiinkin joka valitettavasti keskeytyi tammikuussa melko varhaisessa vaiheessa.
Nyt on olo jotenkin paljon luottavaisempi, oireita rupeaa olemaan. Jo ennen rv 4 oli hieman ällötystä jonka takia päätinkin testin tehdä vaikka mekkoihin siinä kohti vielä viikko aikaa.
Viivat vahvistuu hyvää vauhtia, koskahan malttaisi lopettaa testien tekemisen ja uskoisi että kyllä tässä raskaana ollaan:joyful:

Haluaisin kertoa jo kaikille, läheisimmät ystävät kyllä saivat tietää itseasiassa heti, silläkin riskillä ettei kaikki mene hyvin. Viimeksi heistä oli suuri tuki:Heartred myös mies haluaisi perheelle kertoa, mutta haluaa odottaa ainakin ensimmäiseen ultraan.

Varattiinkin jo malttamattomana varhaisultra rv7, nyt mennään 4+2 ja la 5.1.
 
Carliina, ehdottomasti cb digi. :wink

Me halutaan olla hys hys vauvasta nt-ultraan asti. Mun äiti varmaan arvaa sitä ennen. Jos malttaisin olla kuukauden, niin sitten voisin kertoa parille hyvälle ystävälle. Mies haluaa vielä pitää asian omana tietonaan. :joyful:
 
Moi, minäkin voisin varoisesti liittyä mukaan. Tänään aamulla digi vahvisti sen mitä liuskatestit on pari päivää uumoilleet. Mulla vasta 11dpo meneillään eli tosi aikaista on. Appi näyttäisi 3+4 ja la 6.1.21.

Tämä tuntuu kyllä todella uskomattomalta, sillä meillä on kuutisen vuotta lapsettomuutta takana ja nyt koronan vuoksi hoitotauko ivf:stä. Viime kuussa siis keskeytettiin hoito, kun piti alkio siirtää pakkasesta. Tikutin selvän ovisplussan viime viikon tiistaina ja ilmeisesti yritykset osui hyvin kohdalle! Miehelläni sen verran selvästi alentuneet siittiömäärät, että meille suositeltiin heti mikrohedelmöitystä (ICSI). Tämä on siis todellakin ihmevauva jos syliin asti saadaan ❤️ Minä olen 32-vuotias ja mies 35.

Oireita ei kauheasti olo. Pientä menkkamaista juilimista oli dpo 8-10. Nyt väsyttää ja aivan aavistuksen verran etoo. Muuten ihan normimeininki.

Paljon onnea teille kaikille myös ihan älyttömästi ❤️
 

Liitteet

  • 6F92620A-C23A-449F-B486-9695B4D1107F.jpeg
    6F92620A-C23A-449F-B486-9695B4D1107F.jpeg
    18.5 KB · Katsottu: 32
Tervetuloa uusille! :)
Onnea ja oikein hurjasti tarrasukkia kaikille :Heartred

Heybaby onko tämä ensimmäinen raskaus kuuden vuoden aikana? Pitkään olette kyllä yrittäneet :sad001, toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte pienen syliin asti :Heartred

Carliinan testikuvaa odotellaan :)
 
Hei!

Täällä kans yksi hämillään oleva emäntä. Ite 29-v ja mies tänävuonna 30-v. Ei saattanu uskoa mitä testit sanoo. Liuskakuva eilen 25.4. ja Cb digi tältä aamulta. N. 2kk sitte heitettiin miehen kans 12 vuoden jälkeen pillerit pois käytöstä ja toisesta kierrosta heti tärppäs. Toivotaan että pysyis matkassa. :Heartred Ensimmäisestä siis kyse. Laskurin mukaan pitäis olla tänään 4+0 ja la 3.1.2021. Nyt jänskättää! :oops:

Meinas vallan unohtua, mutta jokunen päivä sitten oli kumman rauhallinen ja seesteinen olo ja pisti epäilyttämään. Nyt sitten alaselkä hienosti jumissa, jospa se tästä. :)
 

Liitteet

  • 20200425_043027.jpg
    20200425_043027.jpg
    17.1 KB · Katsottu: 27
  • 20200426_055445.jpg
    20200426_055445.jpg
    11 KB · Katsottu: 28
Varovasti täällä vilkutan. Eilen tein kaapista löytyneeseen liuskaan haalean plussan. La olisi 1.1.21. Kävin kylläkin vähän paremman testin tänään ostaan, aamulla sitten katsotaan mitä sanoo!

Ei ole vielä oikein muita oireita kun alavatsan ja alaselän kivut. On kuitenkin menkat myöhässä sen 4pv.
Aiemmissa raskauksissa alkoi pahoinvointi rv6 paikkeilla.

Minulla -13 ja -19 syntyneet tytöt. Tämä olisi siis kolmas ja miehen toinen.
 
img_20200426_094414-jpg.88499
 
Tässä tämän aamun testi, joka oli kyllä merkillisin testi, jonka olen tehnyt... Ensin näkyi ihan viivanpaikka, sitten parin minuutin päästä tuli haamu, sanotaanko että kolme astetta vaaleampi kuin tuo kuvassa oleva. Puolen tunnin päästä kurkkasin vielä testiä (ottaakseni kuva tätä foorumia varten), niin oli tummunut todella paljon lisää... Hyvin outo toi rfsu:n liuska:confused: Muissa odotuksissa on näillä viikoilla tullut plussaviiva vahvana esiin oikeastaan samalla hetkellä testiviivan kanssa ja olleet jo ihan "leffaviivan punaisia"... Toki ne ovat olleet apteekin omia tms testejä...

Huomisella ostoslistalla cb digi, onko sekin varmin tehdä aamupissasta vai riittääkö joku 4-5h pidätys...?
 
Täällähän on aika kivasti porukkaa
En tiedä, miten on tapana näissä ryhmissä tehdä, mutta pitäisikö tehdä joku listaus, että pysyy paremmin kartalla lasketuista ajoista yms?

Ma-ma kysyi meidän lapsettomuushistoriasta. Eli joo tämä on meidän ensimmäinen plussaus ikinä. Alettiin yrittään 2013 syksyllä. Toki ollaan välillä vähän pidetty taukoa elämäntilanteiden (esim. työn) vuoksi, mutta silloinkaan ei olla ehkäisty vaan vältelty vaan tärppipäiviä. Eli pitkään tässä on taplattu.
Missään vaiheessa en kuitenkaan ole vaipunut epätoivoon, vaan aina uskonut, että meille vielä vauva joskus tulee

Tekisi mieli kertoa kaikille, mutta vielä ei olla kerrottu. Varmasti kyllä kerrotaan aika pian läheisille kun suht. avoimesti ollaan kerrottu lapsettomuudestakin.
 
Täällähän on aika kivasti porukkaa
En tiedä, miten on tapana näissä ryhmissä tehdä, mutta pitäisikö tehdä joku listaus, että pysyy paremmin kartalla lasketuista ajoista yms?

Ma-ma kysyi meidän lapsettomuushistoriasta. Eli joo tämä on meidän ensimmäinen plussaus ikinä. Alettiin yrittään 2013 syksyllä. Toki ollaan välillä vähän pidetty taukoa elämäntilanteiden (esim. työn) vuoksi, mutta silloinkaan ei olla ehkäisty vaan vältelty vaan tärppipäiviä. Eli pitkään tässä on taplattu.
Missään vaiheessa en kuitenkaan ole vaipunut epätoivoon, vaan aina uskonut, että meille vielä vauva joskus tulee

Tekisi mieli kertoa kaikille, mutta vielä ei olla kerrottu. Varmasti kyllä kerrotaan aika pian läheisille kun suht. avoimesti ollaan kerrottu lapsettomuudestakin.


Heybaby, super paljon onnea ensimmäisestä plussasta:love7 ja erityisen paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa sinne:Heartred



Juu täytyy tehdä se odottajien lista (jostain edeltävästä ryhmästä voi ottaa mallin) ite oon kans miettinyt, etä täytyis se tehdä... MUTTA en osaa tehdä siitä "kiinnitettyä" ketjua...:p:grin

Ja siis salaista ryhmää ei avata kai, jollei sitä lasketun ajan-listausta ole... Näin olen ymmärtänyt.


Et jos joku osaa tehdä pohjan, niin KIITOS:hello2
 
Heybaby siis aivan mahtavaa, ansaitsette kaiken onnen! Paljon tarrasukkia matkaan :Heartred

Carliina
hienot viivat sinne kuitenkin lopulta ilmestyi. :) Cb digin pitäisi toimia nyt jo neljän tunnin pidätyksellä milloin vain kun menkat on sen muutaman päivän myöhässä.

Tein uuden ketjun Tammikuisten listasta ja sinne voi käydä päivittämässä omat tiedot. Ylläpitäjälle laitettu viestiä että kiinnittää ketjun ylös.
 
Takaisin
Top