Tammikuiset 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin siirryn takaisin haaveilijoiden joukkoon. Kohtu oli edelleen tyhjä ja hcg lopulta niin matala ettei asiasta mitään epäilystä. Se verenvuoto oli sit kuitenkin keskenmeno... Meni ainakin itsestään ohi eikä kipuja ollut, jos nyt jotain positiivista :angelic: Onnentoivotukset ja tsempit teille odottajille, toivotaan että me tästä ryhmästä poistuvat tehdään paluu muihin odottajaryhmiin :Heartpink

Oon tossa googletellut näitä korona rajoitusten poistumisia tukihenkilön suhteen ultrassa, ja näyttää siltä että Jyväskylä alkaa olemaan ainoita missä edelleen se rajoitus voimassa. Keskiviikkona olis ultra, ja kyllä masentaa mennä sinne yksin. Oon kärsinyt muutenkin nyt pelkotiloista ja alakukoisuudesta (masennustausta ja sen takia myös riskiraskaus), ja kaikki tuki ja turva olis tarpeen joka tilanteessa. :sad001

Oon tossa googletellut näitä korona rajoitusten poistumisia tukihenkilön suhteen ultrassa, ja näyttää siltä että Jyväskylä alkaa olemaan ainoita missä edelleen se rajoitus voimassa. Keskiviikkona olis ultra, ja kyllä masentaa mennä sinne yksin. Oon kärsinyt muutenkin nyt pelkotiloista ja alakukoisuudesta (masennustausta ja sen takia myös riskiraskaus), ja kaikki tuki ja turva olis tarpeen joka tilanteessa. :sad001

Pitäiskö sun kuitenki soittaa sinne ja kysyä et oisko mahollista saada mies mukaan? On kyllä hölmöä että jos muualla saa jo puoliso olla mukana ja siellä ei :sad001

Joo ehkä mä soitan sinne huomenna ja kysäsen, olis se kuitenkin tässä tilanteessa suuri apu. Ja tuntuu pahalta myös miehen puolesta kun meidän ensimmäinen ja todennäköisesti myös ainut lapsi, niin ei sit saa olla mukana kaikessa.
Mut on kyllä ihana päästä ultraan ja nähdä että onko siellä kaikki hyvin. :Heartred

Meillä siun soten alueella kans ei saa tulla mukaan... Ärsyttää mut käydään varmaan yksityisellä sit :woot:

Täällä sais tulla mut eipä oo miehellä mahdollisuutta lähteä mukaan ku on töissä. Toivottavasti ehtii ees synnytykseen mukaan...

Saa nähdä kuinka minun käy. Pientä vuotoa ja nk. menkkakipua nyt ollut pari päivää. Meneillään 8+6. Huomenna olis eka neuvola. Pystyykö ne siellä jotenkin toteamaan onko se siellä vai tuliko ulos? Tää on meidän ensimmäinen niin ei ole kokemusta mistään.

Saa nähdä kuinka minun käy. Pientä vuotoa ja nk. menkkakipua nyt ollut pari päivää. Meneillään 8+6. Huomenna olis eka neuvola. Pystyykö ne siellä jotenkin toteamaan onko se siellä vai tuliko ulos? Tää on meidän ensimmäinen niin ei ole kokemusta mistään.

Meillä ainakin ekassa neuvolassa ei ollut muuta kun keskustelua. Mutta mulla oli yhtenä päivänä vuotoa jossain vaiheessa, ja melkein joka päivä menkkamaista kipua (kovaa sellaista) jonnekin viikolle 10 asti. Sit loppu. Joten voi olla täysin normaalia.
Mut kyllä kaikki säikäyttää, varsinkin just näin ekalla raskaudella kun kaikki on niin uutta. Oon hämmentynyt siitä miten paljon kaikkia oireita kuuluu jo tähän alkuraskauteen.

Meillä siun soten alueella kans ei saa tulla mukaan... Ärsyttää mut käydään varmaan yksityisellä sit :woot:

Mietittiin kans miehen kanssa että pitäisköhän käydä sitten vielä yksityisellä ylimääräisessä ultrassa, että saa mieskin sen kokea. En ymmärrä miks ne ei kaikkialla muuta tätä, kun ei kuitenkaan enää ole poikkeustila päällä mihin ne on vedonnut. Pitäis sama linja mun mielestä olla joka paikassa.

Vuoto voi olla ihan harmitontakin. Mulla ajoittain ollut tosi kovaa kipua nivusissa ja alavatsassa, nt-ultrassa kätilö sanoi myös, että normaalia kasvukipua.
Uskoisin, että neuvolassa voitaisiin sydänäänet kuunnella, jos kerrot huolesi siellä. Vaikkakin vaan juttutuokio on, niin onhan siellä hänen huoneessaan pelit ja vehkeet. Ja varmasti lääkärillekin voi ajan varata ultraan.

Niin mihin ultraan oot menossa? Kyllä ainakin Gravidaan saa ottaa miehen mukaan ja ite oon käyny kahdesti Terveystalolla ja molemmissa mies ollut mukana. https://www.ksshp.fi/fi-FI/KSSHP_purkaa_poikkeusajan_rajoitteita_15(60576)

Neuvolassa käyty, mutta kun on kaupungin väliaikainen paikka missä neuvola on, niin eihän siellä ollut yhtään mitään vehkeitä. Käski soittamaan päivystykseen jos vuoto lisääntyy. Edelleen siis ruskeaa vuotoa tulee ja alavatsaan koskee ajoittain niin kuin ois menkat. Välillä vihlasee. Välillä ei koske yhtään. Ei kai tässä auta kuin vaan toivoa kädet ristissä että tästä ei keskenmenoa tulisi... Ensimmäinen ultra olisi 8.7.

Niin mihin ultraan oot menossa? Kyllä ainakin Gravidaan saa ottaa miehen mukaan ja ite oon käyny kahdesti Terveystalolla ja molemmissa mies ollut mukana. https://www.ksshp.fi/fi-FI/KSSHP_purkaa_poikkeusajan_rajoitteita_15(60576)

Joo itseasiassa eilen tän just huomasin, mun virhe. :smiley-angelic006 Olin vaan katellut niitä koronatiedotteita, kun aattelin että kyllähän ne niitä päivittää. Mut ei ollutkaan päivittänyt, olivat tehneet vaan uuden jutun. Bongasin sen niiden facesta sitten. Onneks sai tiedon ennen huomista kun ultra on. Tuli miehellekin onnenkyyneleet kun sai kuulla että pääseekin mukaan.

Varasimpa tälle päivää sitten kuitenkin yksityiselle ajan varhaisultraan. Ei tätä epätietoisuutta vaan jaksa kun menkkakivut ja ruskea vuoto vaan jatkuu. Jännittää ja pelottaa :sad001

Noniin, ultrassa käyty. Onneks sai mies olla mukana. Kesken oli mennyt viikolla kuusi, huomenna joudun lääkkeillä tyhjentämään. Itkusta ei tuu loppua.

Noniin, ultrassa käyty. Onneks sai mies olla mukana. Kesken oli mennyt viikolla kuusi, huomenna joudun lääkkeillä tyhjentämään. Itkusta ei tuu loppua.

Voimia Sirppi :Heartred Olen saman kokenut viime syksynä, ja vaikka nyt tuntuu kauhealta niin kyllä se olo helpottuu pikkuhiljaa.

Varasimpa tälle päivää sitten kuitenkin yksityiselle ajan varhaisultraan. Ei tätä epätietoisuutta vaan jaksa kun menkkakivut ja ruskea vuoto vaan jatkuu. Jännittää ja pelottaa :sad001

Toivotaan että kaikki on hyvin <3
Kerro sit kuulumiset!

Mulla on ollut koko alkuraskauden rusehtavaa tai verestävää valkovuotoa, enemmän ja vähemmän, mutta se johtuu todennäköisesti hematoomasta. Menkka jomotusta ja vihlaisujakin on aika-ajoin, mulle lääkäri sanoi että kuuluu asiaan kun kohtu kasvaa ja paikat löystyy :) ja mulla tuli just 1v täyteen edellisestä synnytyksestä ennen tätä raskautta, mikä varmasti vaikuttaa vielä enemmän näihin kipuihin.

Ihana kuulla Mamatuinen ja ihan kiva bonus hyvien uutisten päälle tuo sukupuolenkin selviäminen :happy:

Voimia Sirpille ja tsemppiä Pigeon, kerro sitten miten meni.:Heartred

Täällä tuli tänään 12+0 täyteen. Tätä virstanpylvästä on kyllä odotettu! 29.6. nt-ultra, toivottavasti sieltä tulee vielä vihreä valo. Verikokeet olivat ainakin normaalit.

Miten olette suhtautuneet urheiluun odotusaikana? Sain alkuvuodesta kuntosalikipinän ja onnistuin ennen raskautta pudottamaan 6kg. Koronakiloja ei onneksi tullut, vaan paino pysyi samoissa pelkällä kävelyllä. Kuntosali jäi tauolle maaliskuun puolessavälissä ja aika nopeasti tauon alettua meillä tärppäsikin. Nyt olen kesäkuun alusta palannut salille ja painoa on lähtenyt tammikuun lopusta yhteensä -8kg (toisaalta paljon onkin mitä lähteä). Mietin noita vatsalihaksia ja muita saliliikkeitä, miten pitkään ja mitä kaikkea sitä uskaltaa tehdä? Tosi kivuttomasti ja helposti on tähän asti mennyt kyllä, mutta pitänee neuvolasta ensi viikolla kysellä, mitä ovat mieltä. Olisi varmaan sekä vauvan että mun etu, jos saisin vielä maltillisesti pudotettua painoa (tai ei ainakaan nousisi), mutta ei kuitenkaan mitään superlaihdutusta vaan ihan herkkuja vähentämällä ja terveellisellä ja rauhallisella liikunnalla. Itse olen vaan tämmösten suhteen niin on off -tyyppi, että masentaisi lopettaa homma seinään, mutten halua tietenkään missään nimessä mitään vahinkoa aiheuttaa pienelle:dontknow

Muokattu viimeksi:
Takaisin