Taidot

Täällä on vajaa pari viikkoo kontattu, noustu istuun asennosta kuin asennosta, istutaan tosi tukevasti sekä pyllyllä, että polvillaan (takamus nilkoissa tai sit istuu suorana pystyssä polvien varassa), seisoon ponkaisee jos saa jostain tukee, se on vähä huteraa kylläkin.. Jahdataan elukoita ja kiipeillään pienten esteitten (kuten lattialla makoilevan äidin) yli. :) kovasti leikitään yhdessä ja erikseen, no täälläkin se on ravistelua, hakkaamista, heittelemistä, pudottamista. Yhtä kaikki!

Meillä alkaa pinsettiote löytymään aika hyvin :) Annoin pojan eilen maistaa tuoreita herneitä (joo eihän niitä kovasti sais antaa kun tekevät ilmavaivoja, mutta annoin ihan pari vaan kun söin niitä itse ruokapöydän ääressä ja poika oli niistä kovin kiinnostunut), aluksi poika ei saanut herneitä millään suuhun asti, mutta muutaman yrityksen jälkeen hän sai niistä kunnolla kiinni ja pisteli ääntä kohden :)

Ja nyt se nousi seisomaan (houkuttimena serkun lakatut varpaat, joita piti päästä maistelemaan :p). Minä luulin, että menisi vielä pari viikkoa. :eek: No, nyt odotellaan enää sitä, että oppii kävelemään ja kunnolla puhumaan. Ja ennen kaikkea sitä, että järkikin alkaa juosta... :wink

Poika nyt 8kk&2vko ja ei vielakaan konttaa saatikka nouse seisomaan. Istumaan paasee jo itsekseen ja istuu tosi tukevasti. Nyt osaa myos jo ottaa kasilla vastaan, jos meinaa kaatua. Myos sama tuttu konttausasento loytyy toisinaan, mutta konttaamaan ei ole alkanut.

Nyt kuitenkin uutuutena ryomimisvauhdin hurja kiihtyminen. Nyt tuolla on aikaista enemman kasivoimaa ja osaa ryomiessa kayttaa tosi tehokkaasti kasiaan ja jalkojaan. :)

No nyt se oli kuulemma tapahtunut, poika oli ottanut muutaman askelen itse ilman apua tai tukea :eek: Itse en ollut todistamassa tapahtunutta (ja mieskin espanjassa), joten en taida uskoa- uskon vasta kun itse näen, vaikka kuinka isovanhemmat väittävät että näin kävi. Poika ottaa ensiaskeleensa vanhempiensa silmien edessä, tai sitä ei tapahtunut!

Poika kyllä kävelee jo kun pitää yhdestä kädestä kiinni, ja koska tuo nouse seisomaan omin avuin ja heiluu siinä pitkiä aikoja, niin on se ihan ajan kysymys milloin hän OIKEASTI ottaa ne ensi-askeleensa :Heartbigred

Ja hän on tänään 8kk, 1vko ja 2 pv :)

Kuule, siskontyttö otti ensimmäiset askeleensa minun nähteni. Ja kun mun sisko asuu ihan eri puolella Suomea kuin muu suku, niin se oli se tasan ensimmäinen kerta, kun ne pääsivät miehensä kanssa kahdestaan ulos syömään tai siis yhtään minnekään, ja tyttö sitten käveli vastaan kun tulivat kotiin. Lapset ei aina tajua odottaa äitiä paikalle... Siskoa lohdutti vähän se, että pääsi näkemään tyttärensä ensimmäiset juoksuaskeleet seuraavana päivänä.

Täällä ei vieläkään ryömitä eteenpäin ja peruuttaminenkin tapahtuu ikäänkuin vahingossa, mutta neiti on nyt parina päivänä alkanut tavoittelemaan konttausasentoa. Ihanasti vilkuttaa ja asiaa on kamalasti, vielä kun ymmärtäisi mitä neiti tarkoittaa sanoa. :) Joitakin kertoja on tullut ihan selvästi äittä, tai niinhän minä sen ainakin kuulen. ♡

Poika jokeltaa ihan antaumuksella mamamamamaa... En oikein jaksa uskoa, etta tarkoittaisi sanoa mama, silla se on kuin levy, joka jaa soimaan ja pahasti. :grin

Uusia ihania taitoja on nipistäminen ja lyöminen. Toki on aikaisemmin hakattu ja lyöty mutta nyt sylissä ollessaan joko rummuttaa nyrkein sylissäpitäjän rintaa tai sitten jos on jännät paikat niin nipistää tai muuten vain hieroo käsivarsien ihoa sormiensa välissä :confused:

Meidän neiti nipistelee myös. Imettäessä harvemmin puree, mutta saattaa innolla ruveta tutkimaan rintaa, ja nipistää nännistä. Auts! Pari kertaa on ihan oikeutetusti saanut siitä hyvästä maidot silmäänsä, luulisi oppivan. :rulez

meillä on hakattu jo pitkään, samoin nipistelty tai lähinnä rutisteltu. Nyt uutena juttuna on sitten pureminen. Oon alkanut kieltämään tiukasti kaikesta, mikä sattuu. Pakkohan se on joskus oppia ettei muita saa hakata...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Meillä näihin sarjassamme ärsyttäviin taitoihin on uutuutena tullut tajuton kiljuminen. Poika on nyt ihan tosissaan keksinyt oman äänirepertuaarinsa ja esimerkiksi kaupassa tai kaupungilla on tosi miellyttävää kun toinen kiljuu niin kovaa kuin kurkusta lähtee, yleensä toki innostuksesta ja vain ihastellakseen omaa ääntänsä. Tosin tänään olin kaverin kanssa syömässä ja siellä pojan piti sitten osoittaa mieltään kun ei saanutkaan äidin ruokaa, kuinkas muutenkaan kuin kiljumalla. Ja nousemalla syöttötuolissa seisomaan! Sekin vielä! Huokaus...

Poika alkoi muutes kontata. Vasta nyt, 8kk&3vko, mutta parempi myohaan kuin ei milloinkaan. :)
Tuo uusi, ihana taito on saanut herran itsensakin ihan hamilleen. Ensin konttaa metrin ja kiljuu riemusta. Sitten istahtaa pyllylleen, hekottelee ja huitoo molemmilla kasillaan. Sitten taas konttaa toisen metrin ja kiljuu. :Heartred
Pienessa ovat pienen ihmisen ilot. :)

Täällä ei edelleenkään kontata!:p Lujaa mennään ryömien eteenpäin ja välillä yrittää nousta jonkinmoiseen konttausasentoon mutta pysyy siinä noin sekunnin kunnes rojahtaa alas. Yrittää kovasti nousta seisomaan ja muutaman kerran on onnistunutkin jos on ollu joku tarpeeksi kiinnostava asia mitä yrittänyt kurota:grin Luulen että konttaaminen jää väliin ja poika lähtee suoraan kävelemään:p

Nyt muutama päivä sitten tyttö oppi lopullisesti nouseen seisoon ja pysyynkin siinä hyviä aikoja. Aika työlästä ku se yrittää kavuta sit ihan kaikkee pitkin, ei aina ihan tukevimpiakaan tavaroita. Hiippailee takaa ja nousee housun lahkeita pitkin. Joku pv se vielä vetää jonkun onnettoman housut nilkkoihin.. :S
Karhukävely on myös työn alla.

Poika on ruvennut ravistamaan päätään. Joskus istuu ja ravistaa päätään niin kauan että meinaa tasapaino pettää :D Isi on alkanut kiusaamaan poikaa ja kysyy esimerkiksi: oletko kiltti poika? mihin poika sitten ravistaa päätään, ihan kuin ymmärtäisi että se tarkoittaa kieltävää vastausta. Eihän tuo varmaan ymmärrä, mutta on se vaan hassun näköistä kun sitä päätä pitää ravistaa vastaukseksi melkein kaikkeen kun sille päälle sattuu :)

Meillä on tuota pään ravistelua välillä myös :)

Nyt uutena juttuna poika on ruvennut ojentamaan esineitä, saattaa poimia jonkun palikan, maistaa ja pyöritellä sitä ja tunkee sen sitten minulle. Ja kävelyharjoitukset tukea vasten sen kuin jatkuvat, pojan mielipaikka on tällä hetkellä sohvan ja kahvipöydän väli, kun siinä saa hyvän tuen treeneihin :)

Takaisin