Meilla poika on nyt keksinyt uuden kiusauksen eli toisinaan han ei suostu istumaan rattaissa. Koko ajan pitaisi paasta
kavelemaan, mika nyt olisi sellaista hidastelua, ettei koko vaunulenkissa olisi mitaan jarkea. Se on semmosta vankaamista ja kiemurtelua ja huutamista. Tuossa yhden kerran oikein saikahdin kun poika oli onnistunut liukertelemaan turvaremmeistaan kuin joku houdini ja oli noussut polvilleen peppu menosuuntaan rattaissa. Toisaalta voisilaittaa remmeja tiukemmallekin.
Hieman harmittaa, silla mulle nuo vaunulenkit ovat aina olleet sellaiset urheilusuoritukset eli tykkaan kavella pitemman matkan reipasta vauhtia niin etta hiki nousee pintaan. Nyt sitten pitaisi hissutella pojan tahtiin tai kykkia jossain leikkipuiston reunalla jotta toinen saa toteuttaa kavelemishalujaan.
Toisaalta poikaa ei voi edes leikkipuistossa paastaa ihan taysin vapaalle, silla jos siella on isompia lapsia vaikkapa
keinumassa niin poika tunkee itsensa siihen keinujen viereen ja keinuva lapsi melkein potkaisee sita.
Monesti annankin pojan remuta jossain vaiheessa omilla jaloillaan jossain turvallisessa paikassa, esim. rannalla,
jossa ei ole vaaraa liikenteesta ja sitten jatketaan matkaa rattain, mutta siihenkin uppoaa ihan hirveesti aikaa eika
meilla ainakaan arkisin olisi aikaa olla tuntia pitempaan ulkona ja miellani ma hyodyntaisin sen tunnin reippaana happihyppelyna.
Olen varmaan aika itsekas, kun olen pahoillani vain oman liikkumattomuuteni takia kun toinen haluaa liikkua.
Aagh, on meillakin ongelmat!