Taaperoarki

Tsemppiä! Meillä oli viikolla myös tuollainen päivä (tosin usista hampaista ei tietoakaan), ensin rikkonainen yö ja sen päälle kitinäpäivä, jolloin eivät päikkäritkään maistuneet kuin juuri sen tunnin verran. Mutta sen jälkeen saatiin tosi hyvä yö ja seuraavana päivänä poika ja äiti olivat molemmat kuin eri ihmisiä, toivottavasti teillä käy samoin! :)
 
Tää on nyt kyllä vähän kyseenalainen kertomus, siksi kerronkin sen teille enkä Facebookissa... :rolleyes: Tämä mamma nimittäin totesi eilen lattefaijalle, että nyt haluan ostaa viikonlopuksi pullon viiniä, ja näin teinkin. Neiti kuitenkin meni eilen aika myöhään nukkumaan, ja olin itse liian väsynyt, joten menin nukkumaan ja jätin viinipullon odottamaan. Tänään nukahti aikaisemmin, joten avattiin viinipullo ja Netflix, ja vietettiin varsin mukavaa aikaa kahdestaan. Paitsi että viini nousi päähän. :oops: Mä pidin viinistä ennen aika paljonkin, mutta nykyisin sitä tulee juotua todella harvoin. Nyt join kolme lasia, jotka ei ennen olisi tuntuneet missään, mutta nyt kyllä tuntuu. Ja tuli hirvee himo johonkin roskaruokaan, mutta oliko meillä sellaista? Ei ollut. Niinpä totesin miehelle että nyt olis ihana kun sais grilliltä jotain, mutta tässä mä syön avokadoa. Näin se elämä muuttuu. :confused:
 
Jep, se on meikäläiselle se max 2 lasillista punkkua ja seuraavana päivänä on aivan varmasti krapula. Ennen vanhaan pystyi juomaan PULLOLLISEN illan aikana. Ei hitto, se ei olisi millään tavalla mahdollista enää tänä päivänä :laughing021
 
Me ostamme joskus ruuan kera nautittavaksi viinia. Ensin on ihan kauhea viininhimo ja miettii asiaa viikon. Sitten kun viinia saa, niin juo vaan sen yhden tai jos oikein hurja on niin kaksi lasillista ja se on siina. Ei vaan tee mieli enempaa. Toisaalta taaperoarki antaisi kylla paljonkin aihetta useampaankin pullolliseen kuukaudessa. :grin
 
Oih viiniä... no sitä odotellessa taas, nyt ajatus vaihteeksi yököttää ;) Mutta eilen oli kyllä roskaruuan himo ja lähetin miehen autolla hakemaan, kun kello ei ollut vielä niin kovin paljon.

Asiasta toiseen, meidän taaperoarjessa pojasta on kuoriutunut vähän turhankin virkaintoinen kotiapulainen. Kun pestään pyykkiä, hän auttaa hienosti vetämällä vaatteita koneesta ja minulle ripustettavaksi, mutta ennen kuin viimeiset pyykit ovat narulla, hän on jo repimässä edellisiä narulta alas ja tunkemassa takaisin koneeseen :laughing021 Samoin poika on keksinyt tehtäväkseen kerätä koirien ruokakupit pois niiden syötyä, ainut vaan että toiset ovat edelleen naama kupissa kun tomera tarjoilija tulee hakemaan kupin pois merkiksi, että nyt on ruokailut ruokailtu.
 
Poika on nyt keksinyt, että sohvalle ei vain voi kiivetä, vaan siellä voi myös juosta ja heittäytyä päistikkaa vatsalleen / selälleen. Arvatkaa, monta kertaa on ollut läheltä piti -tilanne, kun poika on astunut ohi sohvanreunan? :mad: Muuten sanoisin, että Siperia opettaa, mutta sohvalta lattialle putoaminen on ehkä vähän turhan raju keino, varsinkin kun siinä on kova kahvipöydän kulmakin välissä...

Kieltoihin suhtaudutaan tällä hetkellä niin, että kulmia kurtistetaan takaisin ja suu pistetään tiukalle tötterölle :laughing021 Pitäisi olla vakava aikuinen, mutta mua alkaa naurattaa se joka kerta. Vähemmän naurattaa se, kun fyysiseen estämiseen poika reagoi yrittämällä purra minua.
 
Neidillä on hieman jälleennäkemisen iloa kun isi tulee töistä, mahtava hymy ja taputtaa riemuissaan käsiä yhteen. Ihan valtavan suloista! ♥
 
Tällä viikolla oon huomannut, että yhtäkkiä tuo on ruvennut leikkimään muiden lasten kanssa. Perhekerhossa ja Perheentalolla tuo juoksee muiden kanssa, leikkii kukkuu-leikkiä ja nauraa yhdessä, vähän yritti leikkiä poikien kanssa autoillakin, mutta sitten kärsivällisyys petti. Ihan uutta mulle. :)

Hankalinta meidän arjessa on tällä hetkellä pukeminen. Neiti vetää itsensä ihan makaroniksi ja hakkaa mua päällään sekä huutaa kuin syötävä. :sad001 Välillä tuntuu ettei ihan viitsisi edes lähteä minnekään just Perheentalolle, kun sitten se saa älyttömät raivarit siitä, että laitan sille villasukat. Mun isä neuvoi, että kannattaa kiinnittää huomio jonnekin muualle, ja yleensä se hetken aikaa toimiikin. Sanon usein että missäs lamppu, ja sitä se sitten hetken etsii ja tuijottaa ja sanoo "amppu, amppu".
 
Meilla poika on ihan mielettoman kiinnostunut toisista lapsista. Leikkipuistossa on paastava toisten kylkeen ja rattaissa istuessa alkaa huitoa ja pomppia istualtaan, jos vieressa juoksentelee toisia lapsia. :)
Toisaalta poika sapsyy yhtakkisia karjahduksia, mutta alkujarkytyksen jalkeen lahtee pikkuhiljaa etenamaan melun aiheuttajaa kohden.

Tuossa yks kerta oltiin leikkipuistossa ja siella oli toinen samanlainen 1v. tappi ja pojat olivat mielettoman kiinnostuneita toisistaan. mm. repivat ja tunnustelivat toistensa naamoja ja korvia. Ja koska meidan nuhainen poika tykkaa tartuttaa omia viruksiaan muihin, niin se sylkaisi oman tuttinsa pois, repi toiselta tutin suusta ja laittoi sen omaan suuhunsa. Sitten se heitti sen toisen pojan tutin huis kuuseen ja laittoi omansa takaisin suuhunsa. Toinen ressukka taapersi oman tuttinsa peraan ja toi sen takaisin kateen meidan pojalle, joka heitti sen uudelleen ainakin metrin paahan. Nuo kaytostavat kun meilla on viela pikkasen hakusessa. :grin
 
Ja kaiken tuon perään onkin tosi reteetä kertoo, että meidän tyttöpä ...kuvittelee nykyään olevansa koira.. :laughing001

Haukkuu paljon enemmän kuin puhuu ihmisten sanoja, kulkee välillä neljällä jalalla, pelaa siinä asennossa pallolla ehdan koiran kans (heittelevät toisilleen ja noutavat vuorotellen) ja jahtaavat leikillään toisiaan. Ja jos tyttö vaan pystyy, niin syö suoraan lautaselta.. Välillä on naama ruuassa. Että sitä rataa täällä..
 
Meilläkin matkitaan koiria aika paljon, mutta onneksi myös lapset kiinnostavat :)

Asiasta vähän toiseen, mitä vaippoja käytätte öisin? Meillä pampersin active fitit ovat aiemmin toimineet tosi hyvin, mutta nyt falskaavat yökäytössä ihan säännöllisesti. En osaa sanoa, johtuuko siitä, että pojan kropan muoto on muuttunut vai siitä, että nuo yövaipat ovat kyllä aamuisin todella painavia. Mutta vaippavinkit kelpaisivat, harmittaa pestä yöpukuja yhden/kahden yön käytön jälkeen.
 
Meillä käytössä Liberon teippivaipat öisin ja myös hoidossa, hoitotädin toiveesta. Eli housuvaippoja ei juurikaan mene, mutta jos niitä sattuu hankkimaan niin Liberoa nekin. Vitoskoko on vielä ihan passeli. Olen tykännyt että teippivaipat pitää paremmin sen valtaisan määrän pissaa mikä öisin / aamulla tulee, housuvaipat ei jotenkin ime niin paljoa. No, se teippivaipan pukeminen on sitten asia erikseen... :D Nopeus ja muut oheisviihdykkeet on valttia.
 
Meillä on päivin öin käytössä Liberon up&go housuvaipat koko 5.
Ostin tuossa muutama viikko takaperin vahingossa teippivaippoja ja voi elämä kuin oli vaikeeta, tyttö huusi kuin syötävä niitä laittaessa, eikä niitä saanut kunnolla kiinni mitenkään.. Ehkä mun tatsi on kadonnut.. Anoppi oli jotenkin onnistunut saamaan sille ne nätisti ja tarpeeks tiukkaan jalkaan ja jätinkin loput teippivaipat sen käytettäväks. :) Ois pitäny kysyä miten se sen teki. :D

Pottailun ansiosta vaippojen menekki on vähentynyt ehkä neljänneksen. Aina kotiinpäin! :)
 
Meillä päivisin Liberon housuvaipat, mutta öisin tykkään että teippivaippa imee paremmin. Lattefaija vaatii ostamaan yöksi jotain eri merkkiä, jonka nimi nyt hävisi päästäni... ne on sen mielestä kuitenkin jostain syystä parempia.
 
Meillä käytetään päivin öin teippivaippoja, päivällä Liberoa ja yöllä Pampers baby dry.
 
Niin. Se lattefaijan suosima merkki on Naty. Tänään laitoin sellaista neidin päälle sylissä, neiti kiemurteli ja teippi jäi käteeni. En ihan oikeasti tajua miksi ne olisi parempia kuin Liberot, jotka on halvempia.
 
Miten teillä sujuu hiustenleikkuu, tai oletteko jo vieneet lasta parturiin? Mä olen nimittänyt itseni meidän huushollin parturiksi, ja jälki on kyllä sen mukaista, harakatkin nauraa :laughing021 Mietin tässä, jos rohkaistuis viemään pojan jollekin ammatikseen hiuksia leikkaavalle, sen verran tuo kuontalo on kasvanut jo joka puolelta ettei mun otsatukkaleikkaus enää riitä.
 
Meillä ei vielä. Ohimoita neiti on lähes kalju, päälaella on paksummin, sit se mikä lie aukile (???!!) takaraivolla on kans lähes kalju, mut sen ympärillä onkin jo ihan kiharalle astu meneviä..
Kuulostaa tosi hassulta, mut kun se hius kuitenkin peittää lähes koko pään, niin ei sitä äkkiä huomaa. :)
Ehkä se hiusten kasvu jossain välissä lähtee käyntiin. Mulla ja miehellä kummallakin on järkyttävän paksu tukka..

Meinasin kyllä aluksi ainakin itse leikata kun tulee ajankohtaiseksi. Saa nähdä mitä tulee.. Mies ajaa itse tukkansa siiliksi ja mäkin teen oman hiushuoltoni, paitsi kerran pari vuodessa pyydän parturi-kampaaja kaveriani vierailemaan saksien kanssa. ;)
 
Meillä ei varmasti ainakaan vuoteen ole tarvista hiustenleikkuulle. :) Päälaella on vähän pitempi töyhtö, muuten nuo hiukset on vielä varsin lyhyet.
 
Takaisin
Top