Taaperoarkea :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Madie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
VaateKERROS hehe, ei todellakaan Madie ;) Se jo ihmettelee sukkia ja pitkähihaista paitaa/bodyä, että mikä se tämä on. Itseasiassa itsekin ihmettelin, että mitä se nyt ihmettelee pitkää hihaa!!? :D :D (oltiin hyvin ilmastoidussa hotellissa yötä taannoin) Pyöritteli kättään ja katseli hihaa... joo-o. Ja sama sukissa, katteli niitä, ja kun laitoin seisomaan sukkien laitoin jälkeen niin poika meni melkein kaksinkerroin, kun oli pää varpaissa ihmettelemässä sukkia :D :D :D
Auta armias jotain toppapukua sitten, haha, voi olla varmaan hieman TÖNKKÖ olo!

Ai että, unskikin pääsee talvella michelinukoksi :D Oon oikeesti sellanen syksytyyppi ja tykkään "kylmästä" ja sateesta, mutta nyt jo kun vie Riia-Mariaa hoitoon ni kyrsii pukea sille toi kokoulkopuku, mitenköhän sitä talvella sit jaksaa, toivottavasti hän on sillon yhtään enemmän yhteistyöhaluinen tai kykyinen kun nyt. Kesä on niin helppoa kyl näitten kanssa! No Aamu, musta on tullu tällanen nössö ja tuli vedet silmiin kun kerroit että miehes oli itkenyt puhelimessa, ihanaa :D Onnea teille ja teretulemast Suomeen :))

Aamu, no nyt selvis kaikki mitä kysyinkin. :) Täytyy ihan mielenkiinnosta joskus tässä vilasta tota linkkiä. Nyt ei malta. On kyl ihme touhua tosiaan jos tapauskohtaisesti keksiivät uusia juttuja. No noi mä kyl ymmärrän että ei viisumia myönnetä jos joku lomaromanssi ja sit mies olis viemässä naisystäväänsä Suomeen!

Onko teillä tietoa kaupungista mihin ajattelitte asettua? Ei oo pakko kertoo kaupunkia mut ihan uteliaisuuttani kyselen et joko suunnitelmat ovat niin pitkällä? :)

No mää oon Oulusta kotosin, että sinne ainakin ekana. Mun äiti ei ole koskaan nähnyt mun poikaa, eli sinne tietenkin ensin :) Katsotaan minne asetutaan...

Aamu: mä kans tässä mietin et mihinkähän te aiotte sit muuttaa. ja et onko katottuna asunto valmiiksi? Mut ne tosiaan selvisivätkin jo tuossa. Sun äiti on varmasti iki onnellinen ku saa teidät kotiin kohta.

Varmasti on Aamun äiti ja muu perhe ikionnellinen!
Mä muistan oman äitin kun Aleksi syntyi, hän asui silloin meistä 500km päässä eikä nähnyt usein. Sit hän päätti et muuttaa takaisin tänne perukoille mistä on lähtenytkin aikoinaan liikkeelle ja niinhän se muuttikin viime marraskuussa! No sehän oli alussa meillä joka päivä, sit joka toinen päivä ja vieläkin käy joka toinen päivä tai vähintään joka kolmas päivä meitä kattomassa. Ja alussa sillä tuli aina tippa linssiin kun se tuli meille, oli niin onnellinen omasta päätöksestään. Hänen ei ollut helppo muuttaa vain tänne, työ ja mies jäi sinne edelliselle paikkakunnalle. Mut hyvä näin! Äiti on kuitenkin itselleni tärkeä ihminen!

Millä hanskat saa pysymään lapsen kädessä? Pikaliimalla?

Siis miten te puette ne? Hihan alle, päälle, väliin? Mihin? Elsa laittaa tyynesti hanskan suuhun ja nappaa sen pois ja ojentaa mulle ihan koko ajan.

Meillä on semmoset hanskat jotka saa kiristettyä ranteen ympäriltä tarralla joten ei Aleksi oo ainakaan saanut niitä pois vaikka kuinka hampaillaan yrittää. Kannattaa siis harkita uusien haskojen ostoa jos ei muilla oo ideoita. ;D Ja meillä on hanskat hihojen sisässä vielä.

Siina tekee ihan samaa kuin Elsa. yleisesti mitä olen jo aiemmin pojan kanssa oppinut, että hanskoissa pitää olla kunnollinen pitkä varsi. Ja sit just toi et on se kiristys tarra on aikas hyvä.

Mitä paksumpiin vaatteisiin mennään niin mä olen yleensä pukenu eka hanskat jas ti toppavaatteet päälle. Pysyy hihatji paremmin paikoillaan. Ja kokenut, et ne hanskatkin pysyy premmin silleen. Mut tää aika kun on viel pääasiassa noita puuvilla hanskoja käytössä niin ei oikein mikään pidä hanskoja kädessä. Pukee ne sit miten tahansa.

Olen vaan todennu täs viime päivinä et ei oikein enää puuvillahanska riitä. Just tarkotus mennä ostamaan syyshanskoja. Mut älkää ihmeessa ostako sellasia mis ei ole kunnon vartta. niillä ei tee mitään ku ei ne pysy edes hihan sisällä. Tosi paljon on sellasia myynnissä enkä mä ite yhtään ymmärrä et miks. Mun puolesta sitä vartta sais olla vaikka kainaloon asti mut ei sellasia tehdä.

Meillä on käytössä Rukan fleecevuorelliset pitkävartiset kurahanskat. Pitävät kädet lämpiminä, pysyvät hyvin kädessä kuminauhakiristyksen vuoksi, eikä kädet kastu märkää hiekkaa käsitellessä. Oon tykännyt, vaikka olivatkin melko kalliit..

Meidän neiti on jotnekin pikkuvanha herkuttelija Annoin hänelle tänään maistiaisiksi suklaavanukasta. Hän otti vähän lusikan päästä, eikä halunnut lisää, huitoi vain lusikkaa kauemmas. Mutta jos tarjolla on fetaa, aurajuustoa, parmesaania tai ihan tavallista Oltermannia, niin johan uppoaa. Niiden perään hän kyllä jaksaa komentaa ja söisi niin paljon kuin vain saisi (tai siis, Aurajuustoa on saanut vain ihan pieniä nokareita kerrallaan, mutta fetaa ja parmesaania ollaan annettua vähän enemmänkin).

Ite  en ole viel kokeillu kurahanskoja mut hoitotädin mukaan niin Siina ei voi niitä sietää. Ku laitta ne sille käteen se alkaa huutamaan suoraa huutoa ja yrittää niit pois kädestä. Ja huuto lakkaa ku ne otetaan pois. Vähä ihme juttu. No ehkä se niihin kohta tottuu.

Tossa ku oli noista hanskoista puhe niin kävin just vaatekutsuilla. Siel oli kaks esitelijää Meandi ja jesper ja Joonatanin esitelijä. Niissä jesper ja joonatanin mallistossa oli sellaset toppakanskat vauva/ taaperoikäsille et siinä käden päällä oli vetoketju niin et se aukes rystysiin asti. Tuntui ainakin näin ajatuksena aika hyvälle idealle. Löytää pienen peukun mentävän kolon paksukin hanskan sisältä hyvin. Kokemusta en voi kommentoida ku ei ole viel kokeiltu. Esittelija oli tietty sitä mieltä et ihan ehdoton pienille. Ja et omillaan on käyttänyt ja toimi erinomaisen hyvin. Tilasin nii saapi kattoa onko se hyvä vai ei.

Käytiin Siinan kanssa siellä fysioterapeutilla tänään. Olin jo itekki tässä todennu, et kävely on suoristunut selvästi. Mut näki se kans vielä sitä vähän mikä oli syy sinne menoon. Todettiin et kun suunta on näin hieno niin on todennäkösesti kyse siitä, että on ollut kohdussa ahtaalla ihan joka paikasta ja joutunut pitämään todennäköisesti koko vasenta puoltaan "kurtussa". Joten vasemman puolen lihakset ovat olleet jumissa kyljessä ym. ja nyt kun pystyasennossa alkoi kävelemään niin se jumi tuli esille selvemmin, mutta harjoituksella se on antanut ja antamassa periksi. Samoin se nilkka on vahvistunut. Fysioterapeutti näki niistä vanhoista kuvista saman asian nilkan suhteen kuin minä ja ortopedikin. Mutta sama asia pätee eli harjoitus ja lihasvoima kun ovat kehittyneet on virheasento korjaantumassa ja todennäköisesti asia paranee ihan omalla painollaan.

Hei noista hanskoista vielä. Meillä on kahdet "syyshanskat". Toisen on Name It:in vuorettomat, veden kestävät, ovat pitkävartiset ja just se kiristysmahdollisuus ranteessa. Ovat hyvät.
No toiset ovat sit nää mistä Eemi puhui et on se vetoketju rystysiin asti. Merkki on muistaakseni Lassie. Ja ovat vuorelliset, veden kestävät ja pitkävartiset ja näistäkin löytyy se kiristysmahdollisuus. Ja voin kokemuksesta kertoa että todella hyvät ovat, siis just toi vetoketjumahdollisuus. Paljon helpompi pukea lapselle ne päälle ja peukalon oikeaan paikkaan helposti. Että et Eemi tehnyt todellakaan turhaa ostosta. ;)

Ja mikä hienointa jos Siinan virheasennot korjaantuu itsestään.

Hyvä, ettei Siinan kävelyssä ole mitään vakavaa ongelmaa ja on jo melkein korjaantunut! :)

Mäkin oon suunnitellut ostavani tuollaiset vetoketjulliset rukkaset. Tulin siihen tulokseen yksi päivä, kun oli vähän viileämpi ja yritin normaaleja rukkasia käteen niin, että peukalokin olis menny oikealle paikalle. Ei mitään jakoa. Nuo on kyllä sellaset vähän leveämmät, kun on itse tehdyt (vaikka ei kukaan tajuais, että ne on itse tehdyt, kun en meinannut minäkään sitä uskoa, kun ne saatiin tutulta). Samaten täytyy ostaa vedenpitävät, kun voi olla turha yrittää lapasten päälle kurahanskoja laittaa, kun ei tuollainen 1v. osaa sitten mitään niillä käsillä tehdä. Mutta tähän asti on pärjätty ihan suht paksuilla lapasilla. Niillä on helppo puuhailla vaikka kastuukin tosi helposti. Eikä ole onneksi vielä ollut sitä hanskan repimistä.

Nuo meidän hanskat on Hans company merkkiset. Niissä on vetoketju ranteeseen asti, mutta ranteessa vaan tuollainen joku kankaaseen ommeltu joustin. Eli ehkä mä yritän viritellä niihin jonkun kuminauha-kam-neppari kiristyksen.

Elsakin antaa neulehanskojen ja noiden ohuempien fleecehanskojen olla ihan nätisti, mutta nuo pitkävartiset lentää heti kaaressa..

Voi ei. Mulla tulee olemaan haastavaa tuon pojan kanssa, kun tulemme Suomeen.

Toissa päivänä oli suht viileä päivä, joten piti kaivaa kaapin uumenista äitini joskus kauan sitten lähettämä yöpuku (haalari), oli sopiva, vaan poika yritti repiä hihoja pois...  Kato ku pitkät hihat... ei meillä semmosia käytetä emoticon Vähän aikaa ahisti, vaan antoi sitten hihojen olla, ja siirtyi niihin teriin... huoh. No, nukahti yöpuku päällä kuitenkin, aamulla tosin heräs aika hikisenä.

Mua ärrrrsyttääää nykyään nuo syömähommelit. Pikkumies haluaa vain ja ainoastaan itse syödä. Mua ärsyttää se sotku. Mä olen jo monesti kertonut, ettei meillä ole keittiötä, eikä varsinkaan syöttötuolia, joten me syömme lattialla, ja sitä ruokaa on siis yltympäriinsä.

Tänä aamuna syötiin aamupuuro pihalla, koska en vaan jaksanut alkaa kohta luutuaan taas lattiaa. No pihallahan se oli sitten semmoista, että poika viipottaa menemään ja meikä lautasen kans seuraa perässä ja yrittää työntää puuroa suuhun, vaan ei, ku ite! Ja suurin osa puurosta menee maahan ja vaatteille, hiutale suuhun, kaksi hiuksiin. Tänään mua ärsytti niin paljon, että poika söi vaan sormiruokaa, isoja paloja, en syöttäny prkl. Tai no, tuli hän kerjäämään multa jugurttia, kelpas lusikasta, heh.

Niin ja joo. Eilen on ostettu lentoliput Suomeen. 31.10. olemme Suomen maan kamaralla. Kauan ja hartaasti odotettu päivä!!!

Tässä vielä kuva meidän viikarista. Hmph.

Ihanaa varmasti Aamu tietää varma päivä millon pääsette Suomeen! Nyt sit vaan kaikki muut asiat järjestykseen. :)
Ja aivan ihana kuva.
Mä luulen että kyllä se teidän poika oppii hyvinkin äkkiä pitämään paksumpia vaatteita päällä ettei revi niitä kun kyllä jo ton ikäinen jonkun verran tajuaa et jos tulee kylmä niin parempi laittaa enemmän vaatetta. Toivottavasti ymmärtää äkkiä. :D
Ja noi syömisjutut on kyllä niin inhottavia, se on munkin mielestä asia joka sais onnistua aina ihan mutkattomasti ja siististi ;D Mut turha semmosta varmaan edes toivoo!

Mitenköhän Aamun poika suhtautuu syöttötuoliin jos on tottunu syömään lattial? Voi olla pikku kulttuuri shokki.. Mutta mukavaa että pääsette kotosuomeen.. 

Hui kun tuli vilunväreet ku luin ton Aamun kirjotuksen. Varmaan aika sanoinkuvaamaton tunne kun tietää et lopultakin pääsee varmasti Suomeen :)

Niin Aamu, voit myös lohduttautua sillä, että sä et todellakaan ole yksin tässä tilanteessa, kaikkien muksut kun nyt on tässä iässä et tarvis alkaa harjottelee sitä itse syömistä. Meillä on sinänsä hyvä tilanne, et Riia ei vaatimaalla ole vaatinut, ainakaan vielä, että tarvis ite välttämättä saada syödä. Et jos esim. ollaan kiireessä, niin antaa mun kyllä syöttää. Mut haasteellista täällä on lähinnäkin just se sottaaminen, melkeen joka aterian jälkeen täytyy käydä pikasuihkussa, koska pää ihan täys jotain hiton perunaamuusia, se on kumma juttu! Ja mä imuroin ja luuttuan lattian, ettei se sit aterian jälkeen mee sinne syöttötuolin alle napsimaan niitä kovettuneita jäänteitä. Suihkuttelu sinänsä täällä nyt jo vähän kylmemmässä ilmastossa on kurjaa, kun iho tuppaa kuivumaan, et siinäkin on rajansa. Mut sanotaan et harjoitus tekee mestarin :) Toivottavasti tämä vaihe on pian ohi, niin teillä kun meilläkin. Vaikka hienostihan se jo nyt sujuu, se itse syöminen. Masunsa saa täyteen kyllä. Oheistoiminta vaan vielä miellyttää vähän liikaa :D Kai tää tästä!

Ei se syöttötuoli varmaan pahin juttu oo hehe. Me syödään tosi paljon ulkona, ja monessa paikassa on lastentuoli =) Mutta kyllä se viimeksi eilen seisoi siinä...

Aamu, tervetuloa takaisin Suomeen sitten ensi kuun lopussa

Joko teidän muksut nukkuvat yöt omassa huoneessaan? Meillä asia alkaisi varmaankin olla ajankohtainen, kun musta on alkanut tuntua, että saataisiin miehen kanssa nukuttua paremmin, jos tyttö nukkuisi omassa huoneessaan. Tai siis, ei hän mun yöuniini vaikuta, mutta mies kun on niin paljon herkkäunisempi.. ja lisäksi ukkoparka nousee joka aamu puol tuntia ennen kellon soittoa, ettei tyttö vaan herää herätyskelloon emoticon

Mulle taas aamulla nouseminen helpottuisi, kun nykyään tarvitsee nousta niin varovasti, ettei likka vaan herää sängyn jousien natinaan

Takaisin