Taaperoarkea :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Madie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sukey, kyllä ne teippivaipat on imukykyisempiä, kuin housuvaipat. Siksi juurikin "pakko" saada tavisvaippa yöksi :)
Ne housvaipat on muuten musta kivempiä päivän touhuissa, ei ehkä purista mistään. Tai mistäpä minä sen tietäisin. Niitä me ollaan kuitenki käytetty jo 3-4 kuukautta silloin tällöin, mutta nyt aina päivisin...

Niin teippivaippoja mekin vielä käytetään, kun miehen milestä housuvaipat on sen verran kalliimpia...Mutta sitten vaippojen laittaminen onkin haasteellista kun ei poika pysy selällään vaan kääntyilee ympäri koko ajan tai sit jalat nousee ylös ja alas ja et saa teippejä kiinni ja vaippa jää silleen roikkumaan alhaalta...Poika myös irrottelee teippejä vaipastaan irti joten ei voi nukuttaa pelkässä vaipassakaan...Housuvaipassa vois päiväunia nukuttaa...

Muutoin on mennyt hyvin...Kontataan nopeasti äitiä karkuun ja noustaan kaikkea mahdollista vasten ylös...Karhunkävelyä harrastataan kontatessa vaihtelevasti...Tukea vasten ottaa muutamia haparoivia askelia...Sellainen elohiiri on et paikallaan ei pysy kuin nukkuessaan ja silloinkin monesti on nukahtanut mahalleen peppu pystyyn...

Vertasin meidän lähikaupassa Liberon tavallisten teippivaippojen ja housuvaippojen hintoja, eikä ero mun mielestä mikään huutavan suuri ollut.. teippivaippa oli 23 senttiä/kpl ja housuvaippa 25 senttiä/kpl. En sen tarkemmin katsonut paketin hintaa, että kuinka suuri hintaero loppujen lopuksi paketilla on, mutta kappalehinnassa ero on tosi pieni.

Pitäisi varmaan itsekin kokeilla tuota päiväunet vaippasillaan -"menetelmää", eilenkin tyttö heräsi päikkäreiltä tunnin jälkeen, ja lakana oli pään kohdalta ihan hikinen, kun hän oli hikoillut emoticon

Niin meillä ostetaan niitä isoja pakkauksia kun hinta niissä pienempi...Teippivaipalle jää hintaa 17 c ja housuvaipalle 22c....Sit minusta miinuspuoli teippivaipoissa, ne ainakin meillä kääntyy kurtuun vyötärön kohalta kun poika istuskelee ja konttaa...Sit on mahan kohdalla jurmut siitä taitoksesta...

Ainii sain hyvän vinkin tänään jos nukuttaa teippivaippasiltaan...Laittaa lyhytlahkeiset alushousut päälle niin ei saa teippejä niin helposti auki...

Vaipoista; Meillä käytetään päivällä housuvaippoja ja yöllä teippivaippoja. Päivällä pojalle on niin haasteellista laittaa vaippa päälle niin suosiolla ostettiin housuvaippoja jotka voi pukea  vaikka pojan seisoessa. Yöllä siksi teippivaippa koska  se tuntuu imevän enemmän pissaa  niin eipähän tuu ylivuotoja. Aamulla yövaippa roikkuu aina polvissa kun on niin täynnä pissaa :D

Oi, kun tuli tänään illalla ennen tytön nukkumaan menoa hyvä mieli emoticon

Meillä on olohuoneessa läpikuultavat verhot. Tyttö istui syöttötuolissa verhon vieressä, ja minä istuin sohvalla niin, että meidän kasvot oli vastakkain. Tyttö otti verhosta kiinni, veti sen meidän kasvojen väliin, siirsi verhon pois välistä ja kikatti oikein kunnolla. Ja teki sen monta kertaa peräkkäin

Ei tuo mikään kovin kummoinen leikki ollut, mutta se oli tytön itse keksimä/aloittama, siksi itsellekin varmaan tuli niin hyvä mieli. On se äidin rakas vaan ihana emoticon

Meidän vauvan eroahdistus on tainnut palata.. Käytiin tänään miehen kanssa kaupungilla, ja jätettiin vauva mummun ja kummitädin hoitoon. Meidän vielä ollessa kotona vauva olisi halunnut olla vain minun sylissäni, ja piti tiukasti paidasta kiinni, ettei vaan joudu vieraan syliin. Ja kun lähdettiin, niin kuultiin vielä ulkonakin (asutaan siis kerrostalossa), kun hän itki täyttä huutoa :-(

Oli onneksi rauhoittunut hetken itkettyään, ja alkanut taas omaksi itsekseen (tai ainakin orvokeillä oli ollut kiva leikkiä, ja lounaankin hän söi melkein kokonaan). Päiväunilta ei sentään tarvitse herätä vieraiden seuraan, kun oma äiti ja isi ovat palanneet kotiin :-)

Sukey, yksinkertainen ja hauska leikki pikkuiselle. :)
Meillä tuota leikitään harsoilla ja huiveilla, sillain, että pää/kasvot piilossa ja sitten sanotaan "missä äiti?" tai "missä 'poika'?" :D Ja poika ottaa harson pois ja kikati-kikati!
emoticon
Mun mies on alkanut matkia tätä ja sanoo missä iiisi, ei siis puhu suomea äidinkielenään. xD Poika taitaakin alkaa puhumaan suomea ennemmin kuin thaita, vaikka täällä asutaankin :)
Nyt jo yrittää matkia sanoja äiti, isi ja kissa (=ssha).

Niin ja miksi minä tänne tulin alunperin oli se, että saatiin tänä aamuna pyydystettyä ensimmäinen kakka pottaan! Jee. Vielä ei ole pissoja tullut.
12 päivää sai reenata, ennen kuin pahin jännitys poistui.

Muistelin tossa, eikö Tweety ollut kans pottailut jo jonkin aikaa? Jos olet kuulolla, mietin vaan sellasta että kun näähän nyt viel on aika pieniä, niin ilmottaako esim. Elsa että koska on hätä vai onko tää kaikki toiminta vaan vanhemman valppaudesta tai kellonajasta kiinni? Eli mekin kun nyt ahkeraan ollaan pönttöilty, yritetään aina jutella pöntöllä pissaamisesta ja kakkaamisesta että hiffais asiayhteyden. Tämä kun täälläkin hehkuttelin että kun Riia lausui "kakan", on jäänyt ainutkertaiseksi, vaikka vaippaan kakkaa on tullut sen jälkeen varmaan kaikki kaks kertaa.

Niin ja muuten, mies kävi perjantaina kaupassa ja oli löytänyt alelaarista potan, kanto sen kotiin ja istutti Riian sille, oli vaan ihmeissään että "mikä tää on". Mä seisoin siinä vessan ovella ja tovin jälkeen sanoin että koitas viel pöntölle nostaa ja sen kun mies teki niin pissas heti pönttöön. Mä nyt vaan mietin että toihan on ihan turha kapistus

me ei olla vieläkään kokeiltu kunnolla tuota pottailua, kun se eka kerta oli sellasta huutoa. Nyt oon kyllä alkanut miettimään, että onko se potta ihan turha ja jos koittais vaan tuota minnikristiinan tapaa. Mutta olisko potalle sitten kuitenkin helpompi oppia menemään itse? Hankalaa, hankalaa.

Meilläkin käytetään sekaisin sekä housu- että teippivaippoja. Unilla teippivaippoja ja välillä muutenkin ja hankalan hetken aikaan housuvaippoja. Musta vaan tuntuu, että ne housuvaipat on ihan heti täynnä pissaa. Tai ehkä se on vaan harhaa. Varmaan hyvä tovi käytetään näin sekaisin niitä. En ainakaan usko, että kummistakaan luovuttais kovin äkkiä, kun on jotenkin kätevää, että voi tilanteen mukaan valita parhaan vaihtoehdon :)

On jotenkin hirveän kiireistä tämä meidän arki nykyään. Johtuu varmaan miehen töiden alusta. Joudun enemmän tehdä asioita Niklaksen kanssa kahdestaan ja sen takia on aika kortilla. Tännekään ei meinaa ehtiä. Tai kyllä nuo lämpimät säätkin on ehkä vaikuttanu tähän koneella istumisen vähyyteen ;)
Kovasti ollaan uitu tällä viikolla sekä takapihalla vannassa, että ihan järvessä! Ensin ajattelin, että varmaan heinäkuun lopussa voi korkeintaan viedä pojan järveen, mutta eilen miehen käydessä uimassa Niklas vaati päästä myös veteen ja suorastaan juoksi sinne! Siellä istuskeli ja polski vaikka kuinka kauan eikä olis pois halunnut. Kauhea vesipeto. Toinen äiti siinä puhelikin, että ei heidän lapset ole tän ikäsenä menneet veteen millään.
Onkos muiden lapset käyneet uimassa järvessä?

Niklas leikki tänään pikku Myy pehmolelulla ja sanoi selvällä suomenkielellä mummo. Hieman naurettiin, koska ei hänen mummonsa pikku Myytä muistuta kyllä tippaakaan. No sattumaa tuo varmaan oli, mutta saatiinpa naurut :)

Uskaltauduin tänään ensimmäistä kertaa MLL:n perhekahvilaan vauvan kanssa. Oli tosi hienoa huomata, että meidän ennen niin "arka", ei muista lapsista välittävä vauvamme oli kiinnostunut muiden leikeistä, eikä välittänyt kiljumisista, muiden lähelle tulemisista tai koskettamisista. Itku tuli ainoastaan siinä vaiheessa, kun yksi tosi innokas poika tuli pussaamaan suoraan suulle Jos olisin tiennyt, että ko. poika aikoo tehdä niin, olisin kyllä estänyt..

Muutenkin siitä oli mukavasti vaihtelua päivään, vaikkei me oltukaan siellä kuin pari tuntia. Vähän jännitti sinne mennessä, jos siellä olisi ollut joku sisäpiiri, johon ei olisi päässyt sisälle, mutta onneksi sellaista ei ollut. Plus että paikalla oli kestovaippaesittely (ei siinä kyllä tullut mitään uutta asiaa, vaikka me ei käytetäkään tytöllä kestoja.)

Madie, meillä on uitu kerran järvessä. Poika tykkäsi, joskin vähän ihmetteli kylmää vettä mutta mukavaa oli. :)

Heipsan kaikkille tasapuolisesti tosiaan pitkästä aikaa. Eilen kävin pikasesti vähän lukemass juttuja. En ole tullut käyneeksi moneen viikkoon. En tiedä mikä oli ei vain jaksanut/ huvittanut.

Sukey: mä olen huomannu et meilläkin toisten lasten seura auttaa Siinaa vapautumaan ihan erilailla. Jos on vain vieraita aikuisia menee tosi kauan ennenkö niille "lämpiää". Mutta jos on muita lapsia. Ihan oikeastaan minkä ikäisiä tahansa on tyttö niin kiinnostunut niistä, että unohtaa ujostella. Kiappa tämä on joku tietty ikä kun ne muut lapset ovat alkaneet kiinnostaa. Vaikka niiden kanssa ei osata vielä leikkiä niin se, että niitä näkee niin riittää jo innostamaan lasta.

Olen havainnut jopa kaupoissa, että Siina yrittää aina katsoa toisten lasten perään ja hymyilee niille heti.

Mekään emme ole pottailua vielä alotiettu. Potan kyllä ostin mutta kun aina siihen istutettaessa toinen jäykistyy täysin ja alkaa huutamaan niin ei ole sitten tullut jatkettua. Kaippa sitä vaan pitäisi, että tottuisi. Tai sitten ajattelin, että ei ole vielä aika.

Me myös olemme siirtyneet housuvaippoihin pukemisen helpottamiseksi. Se vain mistä en yhtään ole tykännyt on se, että ainakin Bampperssin housuvaipat ihan järkkypaksuja verrattuna bampperssin aktive fittiin mitä aiemmin käytettiin. Ajattelinki ostaa seuraavaksi joitain muita housuvaippoja. Kokemuksia varsinkin tuosta paksuudesta housuvaipoissa.

Mä nyt kirjotin tänne vaikka ei meillä sitä niin sanottua "taaperoa" olekkaan. Siina kävelee yhdestä kädestä taluttaen mutta ei seiso tai kävele ilman mitään tukea. Konttaamaan alkas tässä jokin aika sitten vasta. Vaikka ryömimäänhän tuo lähti jo tasan 6kk ikäsenä. Mä oli ihan varma et ei konttaa ollenkaan ku kerkes jo tulla 10kk täyteen ennenkö alotti.

Mitään selkeitä sanoja ei vielä tule mutta ihmeellistä pulputusta mikä joskus kuulostaa siltä, että se jo puhuiski vaikka kuinka, mitään ei vaan ymmärrä. Ihan niinku jotain omaa kieltänsä.

Nyt just ollaan molemmat oltu flunssassa ja Siina kuumessa. Mullakin vähän lämpöä oli eilen. Onneks oli sadepäivä. Mut toivottavasti nyt oltas paranemaan päin. Varsinkin tyttönen.

Madie, meillä poika ui ja sukelsi järvessä. Ei haitannut yhtään ettei ollut yhtä lämmintä vettä kuin ammeessa. Ammeessa poika ei niin viihdykään -järvessä kyllä!! :)

minnikristiina kirjoitti:
Muistelin tossa, eikö Tweety ollut kans pottailut jo jonkin aikaa? Jos olet kuulolla, mietin vaan sellasta että kun näähän nyt viel on aika pieniä, niin ilmottaako esim. Elsa että koska on hätä vai onko tää kaikki toiminta vaan vanhemman valppaudesta tai kellonajasta kiinni?

Elsa murisee mulle kun sillä on kakka tulollaan. Mutta mä istutan pieneksi hetkeksi potalle joka ruokailun jälkeen, eli varmaan tuo säännöllisyyskin tekee siinä osansa.

Ei mullakaan Eemi ole taaperoa vielä (onneksi) Elsa kyllä nousee koko ajan seisomaan ja koko ajan pitenee se aika minkä pysyy pystyssä. Nyt alkaa olla tuo laskeutuminenkin olemaan hallitumpaa, ollut paljon vähemmän mustelmia..

Mä ollaan sadesäätä paossa kaupungissa, ihan luksusta kahden mökkikuukauden jälkeen kun on juokseva vesi ja Elsalla paljon enemmän tilaa kontata.

Mä menen kavereiden kanssa perjantaina katsomaan Helsinkiin Bon Jovia (teinifiilistelyä =D) ja olen takaisin vasta lähempänä kuutta aamulla. Meillä on nukuttu nyt kyllä kokonaisia öitä lähiaikoina, mutta ilmassa on myös jonkin asteista eroahdistusta äidistä. Eiköhän nuo hyvin pärjää.

Kiva kuulla, että Sukeylla on ollut kivoja kokemuksia perhekahvilasta :) Ite en ole vielä uskaltautunut menemään, vaikka anoppi aina toivoo, että menisin mukaan MLL:n toimintaan. Hän itse on siis mukana kaikissa mahdollisissa MLL:n jutuissa.

Tosi kiva, että Eemikin kirjoitteli pitkästä aikaa! Toivottavasti olette jo parantuneet. Niklaskin kiinnostuu aina kaikista lapsista kaupassa ja yrittää ottaa kontaktia, mutta ei ne muut lapset näytä kiinnostuneen takaisin. Harmi, kun ei ole osunut Siinan kaltaisia hymyileviä tyttösiä meidän kauppareissuille.

Vaipoista, okei tosi monet käyttää täällä nyt housuvaippoja siis, mutta onko kukaan ostanut niitä uusia Liberon teippivaippoja? Active fit tai jotain. Ei herran jestas, kun ne haisee mun nenään jotenkin todella pahalle. Ei ennen liberot ole haisseet. Nyt harmittaa ihan älyttömästi, kun ei myydä sitten enää niitä vanhoja teippivaippoja. Kai se on vaihdettava merkkiä.. Ei vaan jaksais sitä kokeilurumbaa, että mikä sopii, kun ollaan aina liberoa käytetty.

Hyvää Bon Jovin keikkaa Tweetylle!

Nyt vähän omaa tekstiä. Siis KÄÄK. Mitä mä keksin meidän vessaharjalle?? Se on maailman kiinnostavin asia tällä hetkellä ja ehkä myös maailman kielletyin asia. En todellakaan halua, että Niklas koskee siihen saati sitten laittaa suuhun! Tulee oksennus pelkästä ajatuksestakin. Onko kellään muulla tätä ongelmaa? Siis ollaan tietty yritetty pitää vessan ovi kiinni silloin, kun kukaan ei sitä käytä, mutta kyllä Niklaksenkin on joskus päästävä sinne vessaan (esim. pottaharjoittelulle) ja ensimmäisenä on aina menossa harjan luo! Onko myytävänä jotain vessaharjatelineitä, mihin sen harjan saa piiloon? En kuitenkaan haluaisi sitä harjaa viedä kovin kauas vessanpöntöstä. Huoh, mitä ongelmia :D

Muuten täällä menee ihan jees. Paitsi riiviö on tuosta tulossa. Ja ilmeisesti meillä kohta karhukävellään.

Madie, meillä vessaharja on ollut mielenkiinnon kohteena jo pitkään.. neuvolan tätikin sanoi, että vessaharja kiinnostaa vauvoja, että kannattaa pitää kaukana. Meillä on se ongelma, että vessassa on kissojen hiekkalaatikko, ei siis voida sulkea vessan ovea. Eikä laatikon sijoittaminen muualle ole mahdollista/mieluisaa, kun eteisessä on jo kaksi laatikkoa, enkä halua sellaista keittiöön, olohuoneeseen tai makkariin. Me ollaan siis vaan pidetty tyttöä silmällä ja katsottu, ettei vaan mene yksinään vessaan. Eikä pidetä tytön pottaa vessassa, kun ei se mahdu sinne sen kissanvessan vuoksi :-D

Me ei olla vielä ostettu Liberon uusia teippivaippoja, mutta voi kökkö jos ne haisevat ihan kamalille. Sitten pitäisi varmaan kokeilla Muumi-vaippoja, jotka taas maksavat enemmän. Ollaan jo kokeiltu Pampers, Huggies ja Libero, kaikki pelittävät yhtä hyvin, mutta Liberot ovat olleet parhaimman tuntuiset.

Oli kiva lukea Eemin kuulumisista :-)

Meillä on edessä oikein vierailuviikonloppu. Lauantaina käydään mun isäni luona, ja sunnuntaina mennään miehen vanhempien luokse, ja sinne tulee myös mun äitini ja isäpuoleni. Emilia saa siis nähdä kaikki isovanhemmat yhden viikonlopun aikana. Harvemmin kyläillään kumpanakin vapaapäivänä, mutta kun miehellä alkaa loma viikon päästä, niin ei haittaa niin paljoa, vaikka lepäily jääkin vähän vähemmälle.

Siinalla taitaakin olla vauvarokko. Ei kyllä ollu sitä normaalia kolmen päivän kuumeilua mut eilen illalla jo katoin et alko olla näppylöillä ja tänään on selkeämmmin. Siis vauvarokolle tyypillistä on ensin 3päivän korkea kuume ilman mitään muuta oiretta. Ja noin 24 tuntia kuumeen laskemisesta nousee näppylät. Melekin pakosta se on tuo vauvarokko kun ei Suomessa nykyisin lapset sairasta juuri muita rokkoja kuin vesirokon, enterorokon ja tämä vauvarokon. Muita rokkoja vastaa rokotetaan.

Kyl on ollu kiukkunen neiti meillä. Tiä johtuuko tuosta rokosta tai sit se on muuten vaan tuittupää ;)

Takaisin